Λεπτομέρεια οχήματος
Alfa Romeo Stelvio 2.9 510hp AT Βενζίνη QUADRIFOGLIO 4X4
Άλλος ένας κατασκευαστής έπεσε στο βωμό του SUV. Παρουσιάστηκε το 2017, όταν οι πωλήσεις των SUV είχαν εκτοξευθεί και η εταιρεία όφειλε να γράψει ένα success story. Αν επρόκειτο να στηρίξει την εταιρεία, η Stelvio έπρεπε να είναι όχι απλώς μια σπουδαία Alfa, αλλά σπουδαία full stop.
Ευτυχώς, ως επί το πλείστον ήταν, γεγονός που αποδεικνύεται από το πόσο ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές σε αυτό το μοντέλο Stelvio του 2020. Το πιο αξιοσημείωτο είναι η νέα σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και λειτουργιών ημιαυτόνομης οδήγησης, καθώς και ένα νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής.
Ενώ η Stelvio βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τη σεντάν Alfa Romeo Giulia, κάθεστε σχεδόν 20 εκατοστά ψηλότερα και το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Alfa (κίνηση πίσω σε κανονικές συνθήκες, έως και το 50% της ισχύος αποστέλλεται αντιδραστικά μπροστά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης) είναι στάνταρ σε όλες τις πέντε επιλογές κινητήρων της Stelvio εκτός από μία.
Πρόκειται για ένα SUV που έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει δρόμους, ίσως και ένα χωμάτινο δρομάκι. Είναι ενδεικτικό ότι ο επικεφαλής μηχανικός της Alfa, Roberto Fedeli, (πρώην της Ferrari) μας είπε ότι στόχος του ήταν να αναπαράγει ακριβώς την Giulia στον τρόπο οδήγησης της Stelvio - μια ειλικρινής παραδοχή ότι στους σύγχρονους πελάτες αρέσει η ιδέα ενός SUV, αλλά δεν θέλουν τη δυναμική του υψηλότερου κέντρου βάρους της. Αυτό είναι αυτό που οι μηχανικοί αποκαλούν "πρόκληση".
Ευτυχώς, η πλατφόρμα της Giulia με την ανάρτηση αλουμινίου με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε. Εδώ, τα ελατήρια είναι μακρύτερα από ό,τι στη Giulia, αλλά πιο σκληρά για να αντισταθμίσουν το επιπλέον ύψος. Υπάρχει επίσης ελαφρότητα, χάρη στον στάνταρ άξονα πρόωσης από ανθρακονήματα, τους κινητήρες με μπλοκ αλουμινίου και το αλουμινένιο δέρμα για το καπό, την πίσω πόρτα, τις πόρτες και τα μπροστινά φτερά. Συνολικά η Stelvio ζυγίζει περίπου 1,6 τόνους, περίπου δέκα τοις εκατό λιγότερο από μια αντίστοιχη BMW X3 ή Porsche Macan. Τα θεμέλια, λοιπόν, είναι γερά.
Και οι επιλογές σας για τον κινητήρα; Ένα ζεύγος τετρακύλινδρων ντίζελ 2,2 λίτρων - με 190 ή 210 ίππους, με τον πρώτο να είναι το μοναδικό Stelvio που διατίθεται με RWD - και τρεις βενζινοκινητήρες. Πρόκειται για ένα ζεύγος 4κύλινδρων τούρμπο 2,0 λίτρων - με 200 ή 280 ίππους - και τον πανίσχυρο V6 2,9 λίτρων V6 των 510 ίππων του μοντέλου επιδόσεων Quadrifoglio. Κάθε ένα από αυτά συνδέεται στάνταρ με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ ταχυτήτων, με υπέροχα μακριά μεταλλικά paddleshifters, αν έχετε τσεκάρει το κουτάκι επιλογής ή έχετε επιλέξει ένα υψηλότερο, πιο σπορ επίπεδο προδιαγραφών.