Λεπτομέρεια οχήματος
NISSAN Juke 1.0T 117 PS Acenta DCT
Το Nissan Juke ήταν πρωτοπόρο όταν κυκλοφόρησε πριν από εννέα χρόνια. Είχε τη συμπεριφορά και το υψόμετρο ενός crossover, καθώς και το εξωπραγματικό στυλ, όλα αυτά συρρικνωμένα σε ένα supermini. Πουλούσε σαν τρελό από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής του. Εδώ είναι το νέο. Διαφορετικό από πολλές απόψεις, αλλά το πνεύμα υποτίθεται ότι παραμένει.
Εντάξει, ποιο ήταν το πνεύμα του πρώτου Juke; Είχε στυλ και ήταν μη πρακτικό χωρίς να είναι σπορ. Ένα τελευταίο Ford Capri 1300.
Στα χρόνια που ακολούθησαν την άφιξή του, οι περισσότεροι κατασκευαστές λάνσαραν μικρά crossover και εμείς τα αποκαλούσαμε τεμπέλικα "ανταγωνιστές του Juke", επειδή το Juke ήταν περίπου το πρώτο. Αλλά δεν ήταν αντίπαλοι γιατί δεν ήταν τόσο άχρηστα. Μπορούσες να κουνήσεις μια γάτα μέσα σε αυτά. Όχι όπως το πρώτο Juke. Η θέση οδήγησής του ήταν καμπουριασμένη, το πίσω κάθισμά του στενό και σκοτεινό, και το πορτμπαγκάζ του ήταν κάτι περισσότερο από ένα ντουλαπάκι γαντιών τοποθετημένο στο πίσω μέρος.
Το νέο είναι πολύ μεγαλύτερο εσωτερικά. Οι μεγάλοι χωράνε στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο και μπορείτε να το ανοίξετε μέσω ενός αξιοπρεπούς ανοίγματος στην καταπακτή.
Η Nissan θα μπορούσε να είχε επιλέξει να το πετύχει αυτό με τον τεμπέλικο τρόπο: να κάνει το Juke πολύ μεγαλύτερο και πιο κιβωτιόσχημο. Όπως οι λεγόμενοι αντίπαλοί του. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό θα το έκανε βαρύτερο και λιγότερο φιλικό προς την πόλη. Αξιοθαύμαστα, η Nissan δεν το έκανε- η αύξηση του μήκους είναι στην πραγματικότητα μάλλον μικρότερη από την αύξηση του μεταξονίου κατά 10 εκατοστά. Έτσι, εξακολουθεί να είναι αρκετά κοντό ώστε να παρκάρει εύκολα. Και είναι ελαφρύτερο.
Οι νέες διαστάσεις σπρώχνουν τους τροχούς πιο μακριά στις γωνίες, ένα αποτέλεσμα που ενισχύεται από το τεράστιο μέγεθός τους. Οι ανώτερες προδιαγραφές έχουν στάνταρ τροχούς 19. Οι σχεδιαστές το λατρεύουν αυτό, αλλά από δυναμική άποψη είναι ψεύτικο. Ρίξτε μια ματιά μέσα από τις ακτίνες. Αν χρειάζεστε μόνο αυτό το μικρό φρένο, δεν χρειάζεστε τόσο μεγάλο ελαστικό.
Ο σχεδιασμός είναι εκσυγχρονισμένος και εκμεταλλεύεται την ισχυρότερη στάση, αλλά δεν έχει χάσει τίποτα από την απόλυτη τσαχπινιά του παλιού. Το μπροστινό μέρος εξακολουθεί να έχει αυτά τα μεγάλα στρογγυλά μάτια, αλλά η λειτουργία φωτισμού τους δεν είναι πλέον κυκλική, αλλά μάλλον ένα τρίφυλλο LED. Μια γιγαντιαία αιχμή βέλους είναι αποτυπωμένη στο μπροστινό δέρμα της πόρτας. Η οροφή, σε αντίθεση με το χρώμα που επιλέγετε, έχει ένα κανάλι αποτυπωμένο στο κέντρο. Οι λαβές των πίσω θυρών είναι κρυμμένες πίσω από τα παράθυρα. Η πίσω πινακίδα αριθμού και το σήμα βρίσκονται σε ένα τεράστιο εξαγωνικό πλίνθο. Ωστόσο, αυτή η τρέλα είναι κάπως συνεκτική.
Κάτω από όλα αυτά, το Juke μοιράζεται πολλά με το Micra και το Renault Clio, αλλά κατασκευάζεται στο Sunderland. Ο μοναδικός κινητήρας είναι ένας τρικύλινδρος βενζίνης, οι μόνοι κινητήριοι τροχοί οι μπροστινοί. Πρόκειται για ένα ουσιαστικά επιπόλαιο αυτοκίνητο, οπότε δεν ασχολείται με ντίζελ ή τετρακίνηση. Δεν υπάρχει πλέον αυτό το γλοιώδες CVT, με την επιλογή του αυτόματου να είναι ένα DCT.
Η Nissan μιλά για καλύτερη φινέτσα, ποιότητα καμπίνας και τεχνολογία. Για να δούμε.