Η απάντηση της BMW στη Giulia, λέγεται M4 GTS

Εμεις το λεγαμε, οτι η παρουσια και μονο της Alfa Romeo με τη Giulia QV στην κατηγορια οπου μεσουρανουν οι BMW του M Division -και, σε δευτερη φαση, οι AMG- ηταν προπομπος πολεμου. Η Giulia, με το \”καλημερα\” στο Nurburgring διαδιδει οτι πηρε το σκαλπ της Μ4 με (unofficial) χρονο 7:43. Αν το επαναλαβει (που θα το κανει), η Alfa θα μπορει να περηφανευεται οτι πηρε το σκαλπ της BMW M4 (7:52) και της C63 AMG στην \”πρασινη κολαση\”. Ομως, αυτη η προκληση της… Ιουλιας δεν θα μεινει ετσι αναπαντητη.

Ηδη, η BMW εχει ετοιμασει ενα νεο υπεροπλο, το οποιο -παροτι δεν το λεει- προοριζει για να \”σκοτωσει\” οτιδηποτε θελει να αμισβητησει την παντοκυριαρχια της BMW στην \”πρασινη κολαση\”. Και το ονομα αυτης, Μ4 GTS (Concept). «Πρησμενη», με τεραστιες ζαντες, γιγαντιαια αεροτομη και ανθρακονηματινα αεροδυναμικα βοηθηματα, δεν ειναι τυχαιο οτι παρουσιαζεται απο το αφεντικο της M Division ως «αυτοκινητο πιστας που πληροι τις προδιαγραφες για να κινειται στο δρομο». Οσο για τους αριθμους; Η BMW δεν μας μιλα για ιπποδυναμη (αλλωστε αναμενεται να ειναι ισχνα ισχυροτερη απο την Μ4) και περιμενει να «μιλησει» με εναν χρονο στο ‘Ring.
Ενα χρονο λοιπον αφ’ οτου λανσαριστηκε η BMW M4 Coupe, η BMW M GmbH παρουσιασε ενα μοντελο υψηλων επιδοσεων για χρηση στο δρομο αλλα κυριως στην πιστα: Την BMW Concept M4 GTS. Με την κινηση αυτη η BMW M GmbH επιστρεφει για μια ακομα φορα στις ριζες της. Το παρακλαδι της BMW, που ιδρυθηκε το 1972 ως BMW Motorsport GmbH, οχι μονο προκαλεσε αισθηση με τη θρυλικη αγωνιστικη BMW M1, αλλα δημιουργησε και τον πρωτο υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα για την κατακτηση του Παγκοσμιου Πρωταθληματος της F1 λειτουργωντας και σαν κινητηριος δυναμη πισω απο το παγκοσμιως πιο επιτυχημενο αγωνιστικο αυτοκινητο τουρισμου – την Group A BMW M3.

            Η «παραδοση»


 Ετσι, η νεα BMW Concept M4 GTS συνεχιζει την παραδοση ειδικων εκδοσεων BMW M3 που εχουν ηδη θριαμβευσει με τη μορφη των BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) και BMW M3 CRT (2011). Τεχνολογια εξελιγμενη σε αγωνιστικο περιβαλλον, αυξημενη ισχυς, δεσμευση στη σχεδιαση ελαφρου βαρους και περιορισμενος αριθμος παραγωγης εχουν διασφαλισει ασυναγωνιστες επιδοσεις σε συνδυασμο με μια εντονα συναισθηματικη και αποκλειστικη οδηγικη εμπειρια γι’ αυτα τα κορυφαια μοντελα του ειδους τους.


«Ενω η BMW M4 Coupe συνδυαζει τελεια ενα αγωνιστικο DNA και απεριοριστη καθημερινη χρηστικοτητα, η BMW Concept M4 GTS αντιπροσωπευει μια αποκλειστικη ειδικη εκδοση με ισχυρη συναισθηματικη απηχηση που δινει εμφαση στις τεχνολογιες αιχμης και εστιαζει το ενδιαφερον της στην αγωνιστικη πιστα», εξηγει ο κ. Frank van Meel, Προεδρος Δ. Σ. της BMW M GmbH. «Παρα τις εξαιρετικες της ικανοτητες στην πιστα, πληροι ολες τις προδιαγραφες για χρηση στο δρομο. Μιλαμε για μια αγωνιστικη τεχνολογια δρομου με την πραγματικη εννοια του ορου».


Η BMW Concept M4 GTS εχει να επιδειξει νεες τεχνολογιες οι οποιες μελλοντικα θα κανουν ντεμπουτο σε ενα νεο μοντελο μαζικης παραγωγης. Η BMW Concept M4 GTS διαθετει το καινοτομο συστημα ψεκασμου νερου το οποιο εχει ηδη προσφερει σημαντικη αυξηση ισχυος και ροπης στη BMW M4 που κανει χρεη Αυτοκινητου Ασφαλειας στο MotoGP. Επιπλεον, η BMW Concept M4 GTS εχει πισω φωτα τεχνολογιας OLED (οργανικων φωτοδιοδων) που διαμορφωνει μια εντελως νεα εμφανιση στο σκοταδι.


Η παγκοσμια πρεμιερα της BMW Concept M4 GTS πραγματοποιηθηκε στις 13 Αυγουστου, πλαισιωμενη απο κορυφαια κλασικα αυτοκινητα που εδωσαν το παρων στο Monterey Car Week στην Καλιφορνια, ΗΠΑ.
 

Ειδικη εκδοση

Η BMW Concept M4 GTS βασιζεται στη δυναμικη και συναισθηματικη χρηση φορμων της BMW M4 Coupe. Εν τουτοις, αναγνωριζεται αμεσα σαν μια ειδικη εκδοση μοντελου υψηλων επιδοσεων, οπου η καθε λεπτομερεια εξυπηρετει ενα σκοπο. Το μηχανικα ρυθμιζομενο εμπρος splitter και το πισω φτερο – και τα δυο απο ανθρακονημα – διασφαλιζουν τελεια αεροδυναμικη ισορροπια και επιτρεπουν την προσαρμογη της BMW Concept M4 GTS για ατομικες αγωνιστικες πιστες και για χρηση στο δρομο. Ενα ακομα παραδειγμα της σχολαστικης εμμονης των μηχανικων στη σχεδιαση ελαφρου βαρους ειναι το καπο απο CFRP (πλαστικο ενισχυμενο απο ανθρακονημα), που μειωνει το βαρος και το κεντρο βαρους του αυτοκινητου ακομα περισσοτερο. Μια φαρδια εμπρος εισαγωγη βελτιστοποιει τη ροη αερα και ελαχιστοποιει την ανωση στον εμπρος αξονα. Η δυναμικη και αποκλειστικη παρουσια της BMW Concept M4 GTS τονιζεται απο την εξωτερικη μεταλλικη αποχρωση Frozen Dark Grey, με πινελιες Acid Orange στο εμπρος splitter που δημιουργει μια αισθητη αντιθεση. Οι ελαφριες, σφυρηλατες ζαντες ελαφρου κραματος σε στυλ 666 M φερουν επισης μια πινελια Acid Orange. Οι τροχοι 9.5 J x 19 (εμπρος) και 10.5 J x 20 (πισω) εφοδιαζονται με ελαστικα Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 μπροστα, 285/30 R20 πισω).

 Τα διαφορετικα ελαστικα εμπρος /πισω υποστηριζουν ιδανικα τα ξεχωριστα, δυναμικα χαρακτηριστικα της BMW Concept M4 GTS. Η BMW Concept M4 GTS μπορει να παραγγελνεται με υβριδικους τροχους CFRP προαιρετικα. Αυτοι θα διατιθενται για πρωτη φορα σε μοντελο μαζικης παραγωγης της BMW M GmbH, συμβαλλοντας σημαντικα στη μειωση των μη αναρτωμενων και περιστρεφομενων μαζων.

     Ψεκασμος νερου

Ο κινητηρας της BMW Concept M4 GTS εφοδιαζεται με το ιδιο, καινοτομο συστημα ψεκασμου νερου που εχει αυξησει αισθητα την ισχυ και ροπη του BMW M4 MotoGP Safety Car.

Με το συστημα ψεκασμου νερου που λανσαριστηκε απο την BMW M GmbH, οι μηχανικοι χρησιμοποιουν τη φυσικη ιδιοτητα του νερου κατα την εξατμιση να απορροφα την απαιτουμενη ενεργεια απο το περιβαλλον. Το νερο ψεκαζεται στην πολλαπλη εισαγωγης με τη μορφη λεπτου σπρεϊ. Οταν το νερο εξατμιζεται, η εισαγωγη αερα ψυχεται σημαντικα. Σαν αποτελεσμα, η θερμοκρασια τελικης συμπιεσης στο θαλαμο καυσης – και επομενως η ταση του κινητηρα για κρουστικη καυση – μειωνεται με αποτελεσμα να χρησιμοποιει υψηλοτερη πιεση υπερπληρωσης και αυξημενη προπορεια ψεκασμου.

Αυτη η τεχνολογια διασφαλιζει αυξηση στην ισχυ και τη ροπη και ταυτοχρονα μειωνει τη θερμικη καταπονηση των εξαρτηματων που σχετιζονται με τις επιδοσεις, κατι που αυξανει τη σταθεροτητα και αντοχη του υπερτροφοδοτουμενου κινητηρα. Επομενως, η BMW Concept M4 GTS φερνει την τεχνολογια υψηλων επιδοσεων απευθειας απο την αγωνιστικη πιστα στο δρομο.


Οι υψηλες δυνατοτητες επιδοσεων του υπερτροφοδοτουμενου, εξακυλινδρου εν σειρα κινητηρα απαιτουν ενα πολυ προηγμενο συστημα θερμικης διαχειρισης για τον ιδιο τον κινητηρα και τις περιφερειακες μοναδες. Για τη διασφαλιση βελτιστων θερμοκρασιων λειτουργιας σε ολες τις συνθηκες, η M GmbH εχει εξελιξει ενα ακρως πρωτοποριακο και αποδοτικο συστημα ψυξης. Αυτο αποτελειται απο ενα κυριο ψυγειο και μερικα προσθετα ψυγεια για τα κυκλωματα υψηλων και χαμηλων θερμοκρασιων, το κιβωτιο και τον υπερσυμπιεστη ωστε οι θερμοκρασιες να παραμενουν σταθερες. Οι υπερσυμπιεστες ψυχονται μεσω ενος εμμεσου εναλλακτη θερμοτητας, με την υποστηριξη μιας προσθετης ηλεκτρικης αντλιας νερου.

         φωτα OLED

Η BMW Concept M4 GTS εφοδιαζεται με καινοτομα πισω φωτα που υιοθετουν τεχνολογια OLED. Οι OLED (organic light-emitting diodes) ειναι ενας νεος τυπος πηγης φωτος και παραγουν ομοιομορφο φωτισμο σε ολη την επιφανεια – αντιθετα με τις LED, που εκπεμπουν φως σε ενα σημειο. Το χαμηλο υψος εγκαταστασης τους, μολις 1,4 mm και η δυνατοτητα τους να ενεργοποιουν ατομικες μοναδες φωτων ανεξαρτητα ανοιγουν νεους οριζοντας στις σχεδιαστικες φιλοσοφιες φωτισμου. Η τεχνολογια OLED προσφερει προσθετη ευελιξια και διαμορφωνει μια μοναδικη εμφανιση η οποια υποδηλωνει εξαιρετικη ακριβεια.

 Η τεχνολογια OLED προαναγγελλει μια νεα εποχη στη σχεδιαση φωτων και στις φιλοσοφιες φωτισμου δημιουργωντας πιο ξεχωριστα στοιχεια ταυτοτητας για τα μοντελα BMW – τοσο με τα φωτα ημερας οσο και στο σκοταδι.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!