Το Volkswagen Group αναμενεται να βρισκεται σε κορυφαια θεση στην παγκοσμια
αγορα ηλεκτροκινησης ηδη απο το 2022, αποτελωντας σημειο αναφορας για τους
υπολοιπους κατασκευαστες, ειτε παραδοσιακους ειτε νεους στον χωρο της
αυτοκινησης. Αυτο κατεδειξε παγκοσμια μελετη της UBS, του χρηματοπιστωτικου ελβετικου κολοσσου,
σχετικα με τις προοπτικες των πιο σημαντικων κατασκευαστων αυτοκινητων αλλα και
νεων εταιρειων η μαρκων που εκαναν την εμφανιση τους στον χωρο τα τελευταια
χρονια, ταυτοχρονα με τις ραγδαιες εξελιξεις οσον αφορα στην ηλεκτροκινητικοτητα.
Η
μελετη δεν σταθηκε μονο στις οικονομικες παραμετρους της καθε εταιρειας αλλα
εμβαθυνε και σε τομεις οπως ο τεχνολογικος βαθμος ετοιμοτητας για την υλοποιηση
της ηλεκτροκινησης. Οχι τυχαια, τα αποτελεσματα της μελετης δημοσιευτηκαν με
τον τιτλο «Το ID.3 στα
εξ ων συνετεθη: Η μεγαλυτερη ευκαιρια στα Ηλεκτρικα Οχηματα – Συσταση Αγορας», με ευθεια προτροπη στους επενδυτες να
προτιμησουν τη μετοχη της Volkswagen. Πραγματι, με τη
δημοσιευση της μελετης οι αναλυτες της UBS
χαρακτηρισαν τη συγκεκριμενη μετοχη ως επενδυτικη ευκαιρια, αυξανοντας την
τιμη-στοχο της κατα 50% με οριζοντα δωδεκαμηνου, απο τα 200 € στα 300 €.
Στο
πλαισιο διεξαγωγης της μελετης, ειδικοι αποσυναρμολογησαν πληρως ενα ID.3. Μελετωντας το, κατεληξαν στο συμπερασμα πως η αρθρωτη πλατφορμα για την
ηλεκτροκινηση (ΜΕΒ) του Volkswagen Group, αντιπροσωπευει σημερα το πιο εντυπωσιακο τεχνολογικο υποβαθρο που εχει
παρουσιαστει απο μια αυτοκινητοβιομηχανια, πανω στην ηλεκτροκινηση.
Τα
βασικα ευρηματα της μελετης της UBS ειναι τα εξης:
•
Η αρθρωτη
πλατφορμα για την ηλεκτροκινηση (MEB) που αποτελει τη βαση για την ηλεκτρικη επιθεση
της Volkswagen, ειναι πληρως ανταγωνιστικη ως προς το κοστος με αντιστοιχες προσεγγισεις
που προερχονται απο μαρκες που κατασκευαζουν αποκλειστικα ηλεκτρικα μοντελα.
•
Το Volkswagen Group με την
ΜΕΒ επιτυγχανει κορυφαιες επιδοσεις οσον αφορα τον βαθμο ενεργειακης αποδοσης,
την κατασκευαστικη ευελιξια και την ενεργειακη πυκνοτητα των μπαταριων.
•
Οσον αφορα το
κοστος της μπαταριας, το ID.3 συγκαταλεγεται μεταξυ των τριων καλυτερων
μοντελων παγκοσμιως, με κοστος περιπου 100 USD ανα κιλοβατωρα.
•
Τα ηλεκτρικα
αυτοκινητα απο κορυφαιους κατασκευαστες οπως οι μαρκες του Volkswagen Group, ενδεχεται να εχουν φτασει στα ιδια επιπεδα με αυτα των σημερινων μοντελων
εσωτερικης καυσης, ως προς το κοστος και τα περιθωρια κερδους, πριν το 2025.
•
Οσον αφορα
την πλατφορμα λογισμικου και το οικοσυστημα ηλεκτροκινησης, το Volkswagen Group βρισκεται μπροστα απο τους υπολοιπους, «παραδοσιακους» κατασκευαστες
αυτοκινητων.
«Η σε
βαθος αναλυση του ID.3 εδειξε οτι η Volkswagen εχει αναπτυξει μια τεχνολογικα κορυφαια, αμιγως
ηλεκτρικη πλατφορμα. Αυτο επιτρεπει στο Group να προσφερει ελκυστικα ηλεκτρικα οχηματα (BEV) σε ολοκληρη τη γκαμα, επιτυγχανοντας παραλληλα κερδοφορια
(EBIT)»,
αναφερει σε δηλωση της η UBS. Σε αυτη τη βαση, η UBS αναμενει οτι το Volkswagen Group θα ειναι σε κορυφαια θεση της παγκοσμιας αγορας για αμιγως ηλεκτρικα
οχηματα ηδη απο το 2022 – με την προοπτικη να αυξανει το μεριδιο αγορας που
κατεχει.
Το Volkswagen Group επενδυει συνολικα 35 δισεκατομμυρια ευρω εως το 2025, για την ευρεια
διαδοση της ηλεκτρικης κινητικοτητας. Οι μαρκες του Group παρεδωσαν σε πελατες 231.600 ηλεκτρικα οχηματα το 2020 – περισσοτερο απο
τρεις φορες τον αντιστοιχο αριθμο του 2019. Μεχρι το 2030, το Group θα λανσαρει περιπου 70 αμιγως ηλεκτρικα μοντελα, εκ των οποιων περιπου 20
βρισκονται ηδη σε εξελιξη.
Η
τεχνολογικη και οικονομικη ραχοκοκαλια της ηλεκτρικης επιθεσης της Volkswagen ειναι η αρθρωτη
πλατφορμα για την ηλεκτροκινηση (MEB). Σχεδιασμενη ειδικα για ηλεκτρικα κινητηρια
συστηματα προσφερει μεγαλη αυτονομια, αφθονους εσωτερικους χωρους και
φανταστικη αποδοση. Η μαρκα Volkswagen παρουσιασε το compact διαστασεων ID.3 στην αγορα ως το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο με βαση την MEB, ενω στη συνεχεια ακολουθησε
το πρωτο αμιγως ηλεκτρικο SUV της μαρκας, το ID.4. Αλλα μοντελα της οικογενειας ID. εχουν προγραμματιστει να κυκλοφορησουν στο προσεχες μελλον.
Απο το
καλοκαιρι, η Volkswagen θα προσφερει στους ιδιοκτητες των ID.
μια ασυρματη ενημερωση λογισμικου (over–the–air) καθε 3 μηνες. Εκτος απο τη βελτιστοποιηση της
αποδοσης του λογισμικου και των επιδοσεων του οχηματος, αυτες οι ενημερωσεις
ενδεχεται επισης να περιεχουν νεες λειτουργιες και επιλογες εξατομικευσης.