Οδηγούμε το Mini Cooper S Clubman

Σιγουρα, αυτο δεν ειναι ενα συνηθισμενο αυτοκινητο. Το Mini Cooper S Clubman ειναι ενα διαφορετικο Mini, που συγχωνευει τη φιλοσοφια ενος hot hatch, με αυτη ενος station επιδοσεων και, μερικες φορες, σου θυμιζει λιγακι τον απιθανο Hulk.

Ναι. Το \”αγαθο\” Clubman, με τους χωρους που μπορουν να μεταφερουν ανετα ακομα και την… οικογενεια Αντετοκουμπο και τις βαλιτσες της, με το γυρισμα του δακτυλιου που υπαρχει στον λεβιε ταχυτητων στη θεση \”Sport\” μετατρεπεται σε, χωρις υπερβολη, πολεμικη μηχανη.

Αλλα, το καλυτερο δεν ειναι ουτε τα ουρλιαχτα του μοτερ, ουτε το ηχηρο ξεφυσημα της σκαστρας στις αλλαγες, ουτε τα σκασιματα της εξατμισης καθε φορα που αφηνεις το γκαζι. Ειναι το εκπληκτο υφος του καθε γρηγορου που βλεπει τα οπισθια του S Clubman (7,2 δευτερολεπτα για το σπριντ 0-100) και οι ερωτησεις στο επομενο φαναρι για το \”τι ειναι αυτο το πραγμα που μολις με περασε\”. Συν τοις αλλοις, για εναν περιεργο λογο, το S Clubman ειναι το μονο (ενταξει, ενα απο τα λιγα) αυτοκινητο που φωτογραφιζαν Ιαπωνες τουριστες ως… αξιοθεατο εξω απ τα γραφεια του TopSpeed.gr, στην Αθηνα.
Πως παει

Ας αρχισουμε λοιπον απο τα ωραια. Το Clubman S, εξωτερικα και εσωτερικα, ειναι ενα Cooper S με τεραστιους χωρους. Αυτο σημαινει, περα απο το διακριτικο \”S\” στη μασκα, τα φτερα και την πισω πορτα, τα σποϊλερ και τις διπλες αποληξεις της εξατμισης, τα δερματινα μπακετ και τα αλλα καλουδια εντος, οτι φορα το διλιτρο turbo της BMW. Με 191 ιππους και 30,6 kgm ροπης, το S Clubman κανει… παπαδες στο δρομο.

Η διαφορα απο το \”κοντο\” S, ειναι σε αυτα που του προσφερει το μακρυ μεταξονιο. Ναι, δεν ειναι εκπληξη η το εκπληκτικο πατημα του, ομως η διαφορα, η μεγαλυτερη σιγουρια και σταθεροτητα στις ανοιχτες καμπες και στις υψηλες ταχυτητες ειναι αισθητη. Ετσι, χωρις να χανει κατι απο την ευελιξια του στα κλειστα κομματια, κανει παιχνιδακι την \”κατακτηση\” και των ανοιχτων.
Αρωγους σε αυτο εχει, εκτος απο το αριστο μοτερ, που ειναι προθυμο παντα και παντου να προσφερει… συγκινησεις, το καταπληκτικο σε αισθηση και αποκριση τιμονι, το αριστο σε κλιμακωση και αισθηση κιβωτιο, τα πολυ καλα φρενα. Οι δε αναρτησεις ειναι οσο σκληρες πρεπει ωστε το αποτελεσμα να ειναι, μηδενικες κλισεις απο τη μια στις στροφες, αλλα και σχεδον μηδαμινη μεταφορα κραδασμων απο τις λακουβες στην καμπινα απο την αλλη.

Το Clubman S, με τα συστηματα ελεγχου προσφυσης που απενεργοποιουνται πληρως σε δυο σταδια, εχει ουδετερη οδικη συμπεριφορα. Μνημειωδως σταθερο, εμπνεει εμπιστοσυνη στα ανοιχτα κομματια, ενω μονο αν πιεστει ιδιαιτερα σε πολυ κλειστες και γλιστερες καμπες, με τα ηλεκτρονικα βοηθηματα απενεργοποιημενα, θα εμφανισει ελαφρως υποστροφικη συμπεριφορα.

Σε γενικες γραμμες, λογω του μεγαλυτερου μεταξονιου, το S Clubman εχει την ιδια ενθουσιωδη συμπεριφορα ενος Cooper S, αλλα με πιο γλυκες και προοδευτικες αντιδρασεις, ενω η ουρα βοηθα στο στριψιμο με προοδευτικο ανοιγμα, \”χτιζοντας\” επανω σε μια οδικη συμπεριφορα, η οποια βοηθα τον οδηγο να μαθει να παιζει μαζι του. Αλλωστε, τα σπορ Mini, ειναι \”σχολεια\” και το S Clubman δεν θα μπορουσε να αποτελει εξαιρεση…

Οι χωροι

Στο εσωτερικο, εχουμε τη γνωριμη εικονα ενος σπορ Mini, με την κορυφαια ποιοτητα υλικων και συναρμογης, με την καλη θεση οδηγησης, τα σπορ καθισματα, τη στρογγυλη -υπερπληρη- οθονη στο κεντρο. Πισω ομως ειναι η διαφορα. Ο χωρος που εχουν οι πισω επιβατες, ιδιαιτερα για τα ποδια τους, ειναι… εξωφρενικα μεγαλος. Χωρις υπερβολη, νομιζω πως οι αδερφοι Αντετοκουμπο ταξιδευαν ανετα, αραγμενοι στα πισω καθισματα. Χωροι υπαρχουν αφθονοι, αν και θα προτιμουσα περισσοτερες θηκες για μικροαντικειμενα. H συναρμολογηση και η ποιοτητα των υλικων βρισκονται στο γνωστο κορυφαιο επιπεδο  ωστε να δικαιολογειται ο χαρακτηρισμος premium.
Ως εκ τουτου, τα 360 λιτρα του χωρου αποσκευων δεν ειναι τοσα οσα θα περιμενες, δεδομενου του μηκους του αυτοκινητου. Εκτος αν ριξεις τα καθισματα, οποτε εχεις μια… αποθηκη.
Η ιδεα για προσβαση στον οπισθιο αποθηκευτικο χωρο με δυο πορτες οι οποιες ανοιγουν προς τα εξω, ανηκει στο Mini Clubman της εποχης του Σερ Αλεκ Ισιγωνη και αποδεικνυεται ιδιαιτερως ευχρηστη.

Σε συγκριση με το MINI 5d, το Clubman δεν ειναι μονο 7 cm πιο φαρδυ στα 1,80 m και 1,6 cm πιο ψηλο στα 1,44 m.

Περιεργως, αν και θεωρουσα πως με το μηκος του Clubman S θα ταλαιπωριομουν στο παρκαρισμα, λογω της ευελιξιας και του πολυ καλου park assist, δεν… δυσανασχετησα ουτε στη Νεα Σμυρνη, που δε φημιζεται ακριβως για τις θεσεις σταθμευσης.


Highlight το σημα της Mini το οποιο φωτιζεται στο δρομο, απο τους καθρεφτες, οταν κλειδωνεις, τη νυχτα…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!