Mercedes-Benz Vito : Συνεργάτης εδώ και 25 χρόνια

Mercedes-Benz Vito : Συνεργατης εδω και 25 χρονια


 


  Αξιοπιστο,
στιβαρο και ασφαλες: το Mercedes-Benz Vito καθιερωθηκε για πρωτη φορα πριν απο
25 χρονια ως ενα ευρυχωρο και ευελικτο ελαφρυ επαγγελματικο οχημα για πληθωρα
χρησεων. Γιορταζοντας την 25η επετειο απο την πρωτη κυκλοφορια του στην αγορα,
το ανανεωμενο Vito
εχει εμπλουτισει τον
εξοπλισμο του με περισσοτερα συστηματα ασφαλειας και υποβοηθησης οδηγου, οπως
το DISTRONIC, το συστημα προειδοποιησης πισω διασταυρουμενης κυκλοφοριας (Rear
Cross Traffic Alert) σε συνδυασμο με το συστημα υποβοηθησης νεκρης γωνιας
ορατοτητας, την ενεργη υποβοηθηση πεδησης και τον ψηφιακο εσωτερικο καθρεφτη.
Απο την κυκλοφορια της πρωτης γενιας το 1996 εχουν πωληθει περισσοτερα απο 1,8
εκατομμυρια οχηματα της επιτυχημενης σειρας μοντελων.

 

  Μετα την σχεδιαστικη
και τεχνολογικη ανανεωση το 2020, το Vito εγινε πιο ελκυστικο απο ποτε, χαρη
στους νεους τετρακυλινδρους πετρελαιοκινητηρες και την αριστα ισορροπημενη
σχεση τιμης/αποδοσης. Το ελαφρυ επαγγελματικο εξοπλιζεται με μια γκαμα πεντε
αποδοτικων τετρακυλινδρων πετρελαιοκινητηρων απο τις οικογενειες OM654 και
OM622 με αποδοση ισχυος εως 174 kW (237 hp). Το κορυφαιο μοντελο Vito 124 CDI
με ισχυ 174 kW (237 hp) και ροπη στρεψης 500 Nm διατιθεται μονο στην εκδοση Tourer με
αδεια επιβατικου. Στις καινοτομιες της νεας γενιας Vito συγκαταλεγονται τα
αναβαθμισμενα συστηματα infotainment, το αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων 9G-Tronic,
η αεραναρτηση AIRMATIC για μεγαλυτερη οδηγικη ανεση και περαιτερω συστηματα
ασφαλειας. Ολοκαινουργια σχεδιαστικα στοιχεια τοσο στο εσωτερικο οσο και στο
εξωτερικο του οχηματος ολοκληρωνουν την ανανεωση του μοντελου.

 

Η πρωτη γενια: με εγκαρσια
τοποθετημενους τετρακυλινδρους πετρελαιοκινητηρες και βενζινοκινητηρες

 


  Το 1996 η
Mercedes-Benz παρουσιασε το μικρων διαστασεων Vito, ενα ελαφρυ επαγγελματικο
στην κατηγορια 2,6 εως 2,8 τονων, το οποιο ειχε εντελως νεα σχεδιαση και
προανηγγειλε ουσιαστικα την αρχη μιας νεας εποχης για τα ελαφρα επαγγελματικα
οχηματα. Το ιδιο του το ονομα υποδηλωνε αυτη τη νεα εποχη: αντι για συνδυασμο
γραμματων και αριθμων, απεκτησε το ονομα Vito που παραπεμπει αμεσα στη
«γενετηρα» του, τη βασκικη πρωτευουσα Vitoria-Gasteiz, οπου βρισκεται το
εργοστασιο παραγωγης του.

 

  Πρωτοπαρουσιαστηκε
στην Ισπανια και την Πορτογαλια ηδη απο τα τελη του 1995 και συνδυαζε την
ομορφη σχεδιαση με τις κομπακτ διαστασεις. Με υψος οχηματος 1,89 μετρα, το
μεσαιου μεγεθους Van χωρουσε σε ολα τα γκαραζ. Ωστοσο, ο χωρος φορτιου 3,6 m2
προσεφερε χωρητικοτητα που εφτανε σχεδον τα 5 m3 κι ετσι το Vito
μπορουσε να μεταφερει ακομη και ογκωδη φορτια χωρις κανενα προβλημα. Με ωφελιμο
φορτιο ενος τονου, το εμπροσθοκινητο οχημα ηταν αριστα εξοπλισμενο και για
βαρια φορτια. Οι εγκαρσια τοποθετημενοι τετρακυλινδροι πετρελαιοκινητηρες και
βενζινοκινητηρες καταλαμβαναν ελαχιστο χωρο, ενω ταυτοχρονα προσεφεραν χαμηλη
καταναλωση καυσιμου και ενδιαφερουσες οδηγικες επιδοσεις. Οι ειδικοι του κλαδου
και οι επαγγελματιες υποδεχθηκαν αμεσως θερμα το ελαφρυ επαγγελματικο
ανακηρυσσοντας το «Van of the Year 1996». Χαρη στην ανανεωση του μοντελου το
1999, η ζητηση για το Vito παρεμεινε υψηλη. Μεχρι το 2003 η Mercedes-Benz ειχε
πωλησει σχεδον 473.000 οχηματα της πρωτης γενιας.

 

Η δευτερη γενια: με κινηση στους πισω
τροχους, μεγαλυτερη ανεση και μεγαλυτερη γκαμα

 


  Τον Ιουλιο του
2003 κυκλοφορησε μια νεα γενια. Με εντελως νεα σχεδιαση, ολες οι εκδοσεις του
Vito ειχαν πλεον την κινηση στους πισω αντι στους μπροστινους τροχους.
Επιπλεον, στη γκαμα μοντελων προστεθηκε και μια τετρακινητη εκδοση,
επιτρεποντας στο στιβαρο Van
να κινειται ανετα και εκτος δρομου. Υπηρχε επισης μια σειρα απο πιο ισχυρους
κινητηρες: ο κορυφαιος πετρελαιοκινητηρας απεδιδε 165 kW/224 hp στις 3800
σ.α.λ., ενω ο πανισχυρος βενζινοκινητηρας V6 ανεπτυσσε πλεον 190 kW (258 hp)
στις 5900 σ.α.λ.

 

  Αναλογα με την
εκδοση μοντελου, το μηκος του οχηματος αυξηθηκε κατα εως 58 εκατοστα σε 5,24 μετρα,
ενω το μεταξονιο μεγαλωσε κατα εως 43 εκατοστα φτανοντας τα 3,43 μετρα. Για
πρωτη φορα το νεο Vito ηταν διαθεσιμο σε τρια διαφορετικα μηκη αμαξωματος, δυο
υψη οροφης και με πεντε διαφορετικους κινητηρες, ενω ηταν καλυτερα εξοπλισμενο
απο ποτε, για να καλυπτει το μεγαλο φασμα απαιτησεων σε ενα πληθος κλαδων. Αυτο
το τεραστιο αλμα εξελιξης απεδωσε: το 2005 η ευρωπαϊκη κριτικη επιτροπη ψηφισε
το Vito «Van of the Year».

 

  Η δευτερη
γενια Vito Van
ηρθε να θεσει ενα προτυπο και στον εξηλεκτρισμο: πολυ εγκαιρα η Mercedes-Benz
εντατικοποιησε την αναπτυξη εναλλακτικων συστηματων μεταδοσης κινησης, και ηδη
απο το 2010 ξεκινησε την παραγωγη μιας μικρης σειρας 100 οχηματων Vito E-CELL.
Το ηλεκτρικο ελαφρυ επαγγελματικο εξοπλιζοταν με ηλεκτρικο κινητηρα 70 kW (95
hp) και μπαταρια ιοντων λιθιου χωρητικοτητας 32 kWh. Μετα τη φαση δοκιμων, τα
πρωτα αμιγως ηλεκτρικα ελαφρα επαγγελματικα παραδοθηκαν απο το εργοστασιο τον
Απριλιο του 2011.

 

  Το Vito
δευτερης γενιας ξεπερασε τον εξαιρετικο προκατοχο του με 80.000 πωλησεις σε μια
μονο χρονια. Συνολικα, η Mercedes-Benz πωλησε σχεδον 750.000 Vito δευτερης
γενιας.

 

Η τριτη γενια: ακομη πιο πολυχρηστικη
και ελκυστικη

 


  Τον Μαϊο του
2014, εκανε την πρεμιερα της η τριτη γενια του Vito. Χαρη στη νεα σχεδιαση, το
ανανεωμενο μοντελο απεκτησε 13 εκατοστα μεγαλυτερο μηκος φτανοντας τα 5,37
μετρα, ενω το μεταξονιο παρεμεινε αμεταβλητο, και ετσι προσεφερε περισσοτερο
χωρο τοσο για το φορτιο οσο και για τους επιβατες. Επιπλεον, οι πελατες ειχαν
πλεον περισσοτερες επιλογες οσον αφορα το συστημα κινησης: εκτος απο την κινηση
στους πισω τροχους και την τετρακινηση, η κινηση στους μπροστινους τροχους ηταν
και παλι διαθεσιμη σε συνδυασμο με τον πετρελαιοκινητηρα σε δυο βαθμιδες
ισχυος. Δεν διευρυνθηκε μονο η γκαμα εκδοσεων του με συμβατικους κινητηρες,
αλλα και η προσφορα ηλεκτρικων οχηματων: το αμιγως ηλεκτρικο eVito διατιθεται
στην αγορα απο το 2018. Απο το 2014 εχουν πωληθει περισσοτερες απο 600.000
μοντελα του σημερινου Vito.

 

Το eVito Tourer: πρωτοπορος στις
μεταφορες επιβατων χωρις εκπομπες τοπικα

 


  Το 2018 η Mercedes-Benz
παρουσιασε το eVito Van, ανοιγοντας το δρομο για βιωσιμες μεταφορες
εμπορευματων χωρις εκπομπες τοπικα. Με την τελευταια του εξελιξη, που
παρουσιαστηκε την ανοιξη του 2020, το eVito Tourer αποδεικνυει οτι ειναι αριστα
εξοπλισμενο για να πληροι τις απαιτησεις αποδοσης και αυτονομιας του συστηματος
μεταδοσης κινησης και ειναι ιδανικο για υπηρεσιες μεταφορας επιβατων. Η
μπαταρια βρισκεται κατω απο το δαπεδο εξασφαλιζοντας απεριοριστη χρηση του
χωρου επιβατων και φορτιου. Χαρη στις ευελικτες επιλογες φορτωσης και τη
δυνατοτητα ταχειας φορτισης με συνεχες ρευμα, το eVito Tourer εγινε ακομα πιο
ευχρηστο και μπορει να επιτυγχανει αυτονομια 421 χιλιομετρων.



Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!