Γιατί βάλτωσε το σχέδιο για την παραγωγή των Pony

Το φιλοδοξο σχεδιο του Πετρου Κοντογουρη και της NAMCO για την παραγωγη του θρυλικου Pony,  φαινεται οτι εχει βαλτωσει για τα καλα. Pony, μην περιμενετε να παραχθει στην Ελλαδα. Ιδανικη ευκαιρια να μιλησουν καποιοι για \”σαμποταζ\” απο τους Ευρωπαιους, η απο Ελληνες \”προδοτες\”. Η αληθεια, ωστοσο, φαινεται να απεχει, οσο και αν ποναει. Γιατι, οπως θα δουμε, ο ιδιος ο κ. Κοντογουρης, περιμενει (!) ακομα το ελληνικο Δημοσιο να παρει πρωτοβουλια και να του δωσει εγκριση Τυπου, παροτι δεν υπαρχει αρμοδια υπηρεσια στη χωρα μας (η ΕΒΕΤΑΜ μολις πριν ενα μηνα αναγνωριστηκε και δεν λειτουργει ακομα, αρα πως μπορει να δωσει εγκριση τυπου;) και παροτι το κρατος δεν μπορει να κανει κατι τετοιο. Κι ομως. Περιεργως, ακομα και αν ισχυαν τα περι σαμποταζ και προδοτων, η εμπειρια, απτα παραδειγματα που θα σας παρουσιασουμε παρακατω, δειχνουν οτι αν η Namco ηθελε, θα υπηρχε… ορθανοιχτος δρομος παραγωγης.

Η δηλωση του επιτετραμμενου εμπορικων και οικονομικων σχεσεων της Ρωσικης Πρεσβειας στην Ελλαδα, Βαλερι Νικολαγεφ στο Ria Novosti περι ενδεχομενης συνεργασιας της Lada- Avtovaz με τη Namco για παραγωγη του Pony (ωστε η Pony να αναπληρωσει το κενο της διακοπης εισαγωγων απο τη Lada στην Ελλαδα και την υπολοιπη Ευρωπη) αναπτερωσε τις ελπιδες και αφησε να διαφανουν προθεσεις. Ωστοσο, ο κ. Κοντογουρης λεει πως η συνεργασια που θελει με τη Lada, ειναι μονο στο επιπεδο προμηθειας καποιων ανταλλακτικων για την αγορα της Αφρικης. Ακυρο λοιπον στη ρωσικη βοηθεια.

Και τι σχεδιαζε λοιπον να κανει ο κ. Κοντογουρης; Πολυ απλα, το ελληνικο Δημοσιο να δημιουργησει μια υπηρεσια που θα του δωσει εγκριση τυπου και αρα, αδεια παραγωγης, παρακαμπτοντας τις ευρωπαϊκες υπηρεσιες και διαδικασιες και, παρολα αυτα, να το παραγει και πουλαει σε ευρωπαϊκο εδαφος (εστω και αν αυτο αφορουσε μονο την Ελλαδα). Πρακτικα, αυτο δεν θα μπορουσε να γινει ποτε. Γιατι, πως θα γινοταν παραγωγη αυτοκινητου που δεν θα περναγε τα crash tests; Που δεν θα φοραγε αεροσακους; Που δεν θα τηρουσε τους στοιχειωδεις απο τους κανονες ασφαλειας τους οποιους θετουν ως στανταρ για την παραγωγη ενος αυτοκινητου οι ευρωπαϊκες αρχες; Εγιναν δοκιμες εξελιξεις, ωστε να ληφθει η εγκριση τυπου, ωστε να μη χαρακτηριζονται τα ελληνικα αυτοκινητα ως \”φονικα\”, οπως χαρακτηριστηκαν καποια κινεζικα; Προφανως και οχι και ειμαστε ανοιχτοι στις περι του αντιθετου τοποθετησεις/αποδειξεις. Γιατι, το ερωτημα ειναι αν θελουμε η Ελλαδα να παραγει πραγματικα αυτοκινητα, η κοπιες της δεκαετιας του \’80…
Το να παρει λοιπον το Pony, η εστω το project του Pony εγκριση τυπου απο ευρωπαϊκο φορεα,των οποιων τα στανταρ ειναι παρα πολυ σκληρα, ηταν μαλλον αδυνατο. Και, αν (λεμε, ΑΝ) το ελληνικο Δημοσιο εγραφε στα παλαιοτερα των υποδηματων του τις επιταγες της ευρωπαϊκης αυτοκινητιστικης αγορας και επετρεπε την παραγωγη του Pony στο ελληνικο εδαφος, τοτε θα βρισκοταν αντιμετωπο με δυο ενδεχομενα: Το πρωτο, μερικα καλα προστιμακια απο την Κομισιον για παραβιαση της Κοινοτικης Νομοθεσιας και το δευτερο, αγωγες δισεκατομμυριων ευρω απο τις ευρωπαϊκες και οχι μονο αυτοκινητοβιομηχανιες, οι οποιες ξοδευουν δυσθεωρητα ποσα για να παρουν εγκριση τυπου, ακομα και για την παραμικρη λεπτομερεια, οπως ενα χερουλι πορτας, ενας καθρεφτης, μια κεραια ραδιοφωνου. Γιατι, θα υπηρχε ζητημα νοθευσης ανταγωνισμου.

Ας κοιταξουμε λιγο περα απο τα σεναρια συνομωσιας και τις στειρες γκρινιες για το κακο κρατος και τους κακους Ευρωπαιους που δεν θελουν η Ελλαδα να παραγει και δη αυτοκινητα, επειδη δεν θελουν ανταγωνισμο. Η πικρη αληθεια, ειναι ευκολο να φανει, αν δουμε το παραδειγμα δυο αλλων ελληνικων προσπαθειων. Της Replicar Hellas, που εχει εργοστασιο, το οποιο δουλευει κανονικα στην Κατερινη (και μαλιστα εξαγει σε ολο τον κοσμο, με μεγαλο μεριδιο να εχει η Γερμανια) και του Korres P4. Του πρωτου ελληνικου υπεραυτοκινητου. Στην περιπτωση του Korres, ο Δημητρης Κορρες πηρε, οπως μας λεει ο ιδιος, \”ευκολα και γρηγορα\” εγκριση τυπου απο τον αρμοδιο οργανισμο, τον TUV, στη Γερμανια. . «Κανενα προβλημα», μας λεει. «Η Ελλαδα –ευτυχως- δεν εχει οργανισμο πιστοποιησης και εγκρισης αυτοκινητων. Εμεις, εχουμε παρει την επιβλεψη, σε ο,τι αφορα τις προδιαγραφες, απο τον TUV, στο Μοναχο. Και, να το λεμε κι αυτο, μας διευκολυνε πολυ οτι ειμαστε στην ΕΕ και την Ευρωζωνη». Το Korres P4, εχει παρει λοιπον τις απαραιτητες αδειες και τρεχει ηδη την παραγωγη που θα γινεται στην Ελλαδα (στο εργοστασιο της Replicar, στην Κατερινη) και στις ΗΠΑ (στο εργοστασιο της Kirkham Motors, στη Utah). Τις επομενες ημερες, το TopSpeed.gr θα εχει πληρες ρεπορταζ για το Korres P4, το πρωτο supercar αμιγως ελληνικης παραγωγης.

Το ερωτημα λοιπον, ειναι γιατι οι ξενοι και οι Ελληνες… προδοτες δεν σαμποταρισαν την παραγωγη ενος αυτοκινητου που εχει τα φοντα να τους κανει τεραστια ζημια στο image, αφου ειναι πρωτοποριακο και να τους κλεψει μεριδια απο την πιτα των πωλησεων των υπερπολυτελων SUV και ασχοληθηκαν με ενα… Pony, που, το μονο το οποιο θα μπορουσε να ανταγωνιστει, ειναι τα παμφθηνα Tata στην Ινδια; Τα συμπερασματα, ειναι δικα σας, αφου διαβασετε και μια ανακοινωση- ερωτηση στη Βουλη που κυκλοφορει για τη Namco. 

\”Τα γραφειοκρατικα εμποδια που μπλοκαρουν την κατασκευη των θρυλικων αυτοκινητων “PONY” στη Θεσσαλονικη, απο την ελληνικη εταιρεια “NAMCO A.E.”, στερωντας απο την πολη περιπου 400 νεες θεσεις εργασιας καθως και το ενδεχομενο αναπτυξης νεας βιομηχανικης ζωνης στην ανατολικη της πλευρα, απ’ οπου η κατασκευαστρια εταιρεια θα μπορουσε να προμηθευτει εγχωρια παραγομενα καθισματα αυτοκινητου, φαναρια και ελαστικα, επαναφερει στο προσκηνιο ο Βουλευτης Β΄ Θεσσαλονικης της Νεας Δημοκρατιας, κ. Θεοδωρος Καραογλου, με ερωτηση που κατεθεσε σημερα (Πεμπτη 23 Ιουλιου 2015) στον αρμοδιο Υπουργο Μεταφορων και Επικοινωνιων. Εντυπωση προκαλει, μαλιστα, το γεγονος πως η εταιρεια, χωρις να εχει ξεκινησει ακομα την παραγωγη ελληνικων αυτοκινητων τελευταιας τεχνολογιας, εχει ηδη 400 παραγγελιες σε αναμονη, ενω επεξεργαζεται παραλληλα πλανο για να αναπτυξει εντονη εξαγωγικη δραστηριοτητα.

Το προβλημα που εμποδιζει την εναρξη της παραγωγικης διαδικασιας, εστιαζεται στο γεγονος οτι ενω η εταιρεια εχει καταθεσει εδω και περιπου πεντε μηνες τον σχετικο φακελο στο Υπουργειο Μεταφορων και Επικοινωνιων, ωστε να πιστοποιηθει απο την ΕΒΕΤΑΜ (Ανωνυμη εταιρεια Βιομηχανικης Ερευνας, Τεχνολογικης Αναπτυξης και Εργαστηριακων δοκιμων, Πιστοποιησης και Ποιοτητας Α.Ε.), εντουτοις μεχρι σημερα δεν εχει λαβει καμια απαντηση.

Η παραπανω “ομηρια”, εχει ως αποτελεσμα αφενος η κατασκευαστρια εταιρεια να ζημιωνεται οικονομικα για καθε ημερα που περνα, καθως συντηρει το εργοστασιο που βρισκεται στην περιοχη της Θερμης του Ν. Θεσσαλονικης και τους 35 απασχολουμενους υπαλληλους και αφετερου να μην υλοποιειται το επιχειρησιακο πλανο για την αμεση προσληψη 120 ατομων, οι οποιοι σε ευλογο βαθος χρονου αναμενεται να φτασουν τους 400 εργαζομενους.

Με αφορμη τα παραπανω, ο κ. Καραογλου ρωτα τον αρμοδιο Υπουργο για ποιους λογους δεν εχει προχωρησει η διαδικασια πιστοποιησης της “NAMCO A.E.” απο την ΕΒΕΤΑΜ, καθως και σε ποιες ενεργειες θα προβει προκειμενου να ολοκληρωθουν οι απαραιτητες γραφειοκρατικες διαδικασιες και να μην εξαναγκαστει σε φυγη σε γειτονικη χωρα, η μοναδικη αυτοκινητοβιομηχανια που μπορει να λειτουργησει αμεσα εντος των ελληνικων συνορων\”;

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!