Η Hyundai
παρουσιασε σημερα το ολοκαινουριο KONA N στα πλαισια της Hyundai
N Day, μιας διαδικτυακης παρουσιασης αφιερωμενης στο N Division. Παραλληλα, παρουσιαστηκε και η φιλοσοφια της μαρκας N αλλα και η φιλοδοξια
της για τη δημιουργια μοντελων υψηλων επιδοσεων και βιωσιμη οδηγικη απολαυση.
Το KONA N
δεν ειναι απλα η πιο προσφατη προσθηκη στην γκαμα των μοντελων υψηλων επιδοσεων
της Hyundai, αλλα ειναι επισης το πρωτο SUV μοντελο Ν. Προσφερει
ενα δυναμικο συνδυασμο ευελιξιας, επιδοσεων και ρυθμισεων
προσφεροντας κορυφαια οδηγικη αισθηση. Ναι, το SUV μπορει να εχει πλακα στην οδηγηση.
Η Hyundai υπογραμμισε τη δεσμευση της για βιωσιμη ηλεκτροκινηση επιδοσεων (e-performance), δινοντας
μια αισθηση της μελλοντικης κατευθυνσης για καινοτομιες στο μηχανοκινητο
αθλητισμο καθως και πως αυτες θα χρησιμευσουν ως βαση για τα επερχομενα μοντελα
Ν. Ενδιαφερον.
Ισχυς,
ευελιξια, επιδοσεις
Με
τεχνολογια εμπνευσμενη απο το μηχανοκινητο αθλητισμο, η μαρκα N υπερεχει στο να
προσφερει οδηγικο ενθουσιασμο, μοναδικες συγκινησεις και εμπειριες στην
καθημερινοτητα. Το ολοκαινουριο KONA N SUV που παρουσιαστηκε στη Hyundai
N Day, φυσικα δεν αποτελει εξαιρεση.
«Το KONA N
ειναι ενα πραγματικο hot SUV με επιπεδα ισχυος και επιδοσεων ενος hot hatch.
Ανατρεπει τον κανονα που θελει τα SUV να ειναι λιγοτερο διασκεδαστικα στην
οδηγηση. Ως ενα μοντελο Ν, ξεπερνα τα ορια ενος συνηθισμενου SUV», δηλωσε ο κ. Albert
Biermann, President & Head του R&D Division της Hyundai Motor Group.
«Το KONA N μπορει τοσο να στριβει στην πιστα, οσο και να ενθουσιαζει στην
καθημερινη οδηγηση».
Το KONA N
εφοδιαζεται με εναν υπερτροφοδοτουμενο 2.0 T-GDI κινητηρα
που συνδυαζεται με αυτοματο 8-ταχυτο κιβωτιο διπλου υγρου συμπλεκτη (N DCT). Το
“N DCT” ειναι η βελτιωμενη εκδοση του κιβωτιου 8-DCT της Hyundai, ενος
οκταταχυτου κιβωτιου διπλου συμπλεκτη υγρου τυπου. Για να καταστει καταλληλο
για τα μοντελα Ν, το 8-DCT εχει δεχθει πληθωρα βελτιωσεων στην αντοχη του,
επιτρεποντας του να διαχειριστει τις απαιτησεις των μοντελων υψηλων επιδοσεων.
Η μοναδα ελεγχου μεταδοσης εχει παραμετροποιηση N, με ταχυτερη λειτουργια του
και μια σειρα αποκλειστικων χαρακτηριστικων οπως τα N Grin Shift (NGS), N Power
Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) – που μεγιστοποιουν την οδηγικη
απολαυση.
Το συστημα
κινησης προσφερει μεγιστη ισχυ 280ps και ροπη
392 Nm. Με το N Grin Shift, η ισχυς αυξανεται στους 290ps (δεν
διατιθεται, δυστυχως, στην Ευρωπαϊκη αγορα), μεγιστοποιωντας την οδηγικη
απολαυση. Ο κινητηρας προσφερει γραμμικη ισχυ (flat power) που
εξασφαλιζει υψηλη αποκριση και βελτιστη επιταχυνση για ακομη περισσοτερη
απολαυση στο δρομο η στην πιστα. Το KONA N εχει τελικη ταχυτητα 240 km/h και
μπορει να επιταχυνει απο σταση στα 100 km/h σε 5,5 δευτερολεπτα, οταν ειναι
ενεργοποιημενο το Launch Control.
Η Hyundai
προσφερει στο KONA N το N
Corner Carving Differential, ενα ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο περιορισμενης
ολισθησης (E-LSD) για τον ελεγχο κατανομης της ροπης στους κινητηριους τροχους
και βελτιστη προσφυση. Επισης, το KONA N ειναι εξοπλισμενο με ελαφρου κραματος
σφυρηλατους τροχους 19 ιντσων, καθως και με φρενα και ελαστικα υψηλης αποδοσης.
Ακομη και στη βασικη εκδοση, το KONA N διαθετει λειτουργια Launch
Control, συστημα Variable Exhaust System και κυριως το N Grin Control System,
προσφεροντας την ιδια οδηγικη απολαυση σε ολα τα επιπεδα. Το N Grin Control
System προσφερει υψηλο επιπεδο εξατομικευσης, με πεντε ξεχωριστα προφιλ οδηγησης
: Eco, Normal, Sport, N και Custom. Αυτα τα προφιλ μεταβαλλουν αναλογα το
χαρακτηρα του ολοκαινουριου KONA N προσαρμοζοντας τις παραμετρους λειτουργιας
του κινητηρα, το ESC, τον ηχο
της εξατμισης και το συστημα διευθυνσης για την βελτιστοποιηση τους σε
διαφορετικες συνθηκες οδηγησης.
Τα επιπλεον σημεια
συγκολλησης του αμαξωματος, τα βελτιωμενα σημεια της αναρτησης και το ενισχυμενο πλαισιο ενισχυουν την ακαμψια και
βελτιωνουν θεαματικα τα δυναμικα χαρακτηριστικα του αυτοκινητου.
Μια εμπειρια gaming στην πραγματικη ζωη
Το KONA
N ειναι εξοπλισμενο με ενα νεο συστημα πολυμεσων 10,25 ιντσων και ψηφιακο
πινακα οργανων επισης 10,25 ιντσων. Διαθετει μια αποκλειστικη οθονη head-up
racing (HUD) που προσθετει μια νεα διασταση, οπως ενα παιχνιδι μεσα απο τις συναρπαστικες
λειτουργιες N η Sport. Ο νεος σχεδιασμος «N mode» του συστηματος πολυμεσων που
προσφερει μια gaming εμπειρια
με ψηφιοποιημενα στοιχεια, παρεχει διαφορες πληροφοριες οπως ο χρονος γυρου και
οι χαρτες N track που
βοηθουν στις καλυτερες «γραμμες» στις πιστες μαζι με αλλες πληροφοριες.
Επιπροσθετα, το KONA N μεγιστοποιει την οδηγικη απολαυση χρησιμοποιωντας
διαφορα ευχρηστα και ευαναγνωστα widget που προσφερουν ενημερωση και οδηγικες πληροφοριες
σε πραγματικο χρονο. Οπως στα
δημοφιλη βιντεοπαιχνιδια αγωνων, το KONA N διαθετει διακοπτες εξατομικευσης N
για την εναλλαγη προσαρμοσμενων προφιλ αναλογα με τις προτιμησεις του οδηγου.
Επισης, αυτοι οι διακοπτες ενεργοποιουν η απενεργοποιουν το χρονομετρο γυρου.
Σπορ σχεδιαση με δυναμικη παρουσια
Το ολοκαινουριο KONA N SUV
διαθετει επιβλητικη παρουσια στο δρομο ενισχυοντας την οδηγικη απολαυση που
χαρακτηριζει τη μαρκα Ν, καθως και τον εκρηκτικο χαρακτηρα του που εκφραζεται
απο τον σπορ σχεδιασμο του μοντελου. Ο συνδυασμος των τονισμενων φτερων του
αμαξωματος και των τροχων 19 ιντσων προσφερει στο KONA N μια δυναμικη εμφανιση
ακομη και οταν ειναι ακινητο. Συγκεκριμενα, τα φτερα τονιζουν το μυωδες αμαξωμα
προσδιδοντας στο KONA N την αισθηση οτι βρισκεται πιο κοντα στο εδαφος. Οι
ειδικης σχεδιασης N τροχοι των 19 ιντσων ενισχυουν αυτη την οπτικη εντυπωση του
KONA.
Το αποκλειστικο N Sonic
Blue χρωμα αμαξωματος αποτελει
μια νεα εκδοχη του Performance Blue, του χρωματος που χαρακτηριζει μεχρι σημερα
περισσοτερο απο καθε αλλο τη μαρκα Ν. Το Sonic Blue δημιουργει μια συναρπαστικη
αντιθεση με τις κοκκινες σχεδιαστικες λεπτομερειες Ν, που τονιζει τα χαμηλοτερα
μερη του αμαξωματος.
Το εμπρος σποϊλερ του KONA
N, η αεροτομη διπλης πτερυγας και οι πλευρικες ενισχυσεις βελτιωνουν την
αεροδυναμικη αποδοση και ενισχυουν το στυλ ενος αυτοκινητου που δηλωνει
ετοιμοτητα για την πιστα. Η φαρδια χαμηλη εισαγωγη αερα κυριαρχει στον εμπρος
προφυλακτηρα και διασφαλιζει την απαραιτητη ψυξη του κινητηρα κατα τη διαρκεια hot γυρων σε οριακη οδηγηση. Η αεροτομη διπλης
πτερυγας, στην οποια ειναι ενσωματωμενο το N τριγωνικο στοπ φρενων, βελτιωνει τo καθετο αεροδυναμικο φορτιο και προσφερει αμεση
αναγνωρισιμοτητα. Επισης, το εσωτερικο του KONA N μεταφερει το πνευμα N με
λεπτομερειες, οπως οι αποχρωσεις του Blue Performance, τα καθισματα, το τιμονι,
η λαβη του λεβιε ταχυτητων και τα μεταλλικα πενταλ.
Πληρες
πακετο συστηματων υποβοηθησης, ανεσης και ασφαλειας
Για τη διασφαλιση
ανετων και απολυτα ασφαλων διαδρομων, το υψηλων επιδοσεων KONA N ειναι
εξοπλισμενο με μια πληρη σειρα προηγμενων συστηματων Hyundai SmartSense υποβοηθησης του οδηγου, οπως τα: Forward
Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following
Assist (LFA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA),
Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic
Collision-Avoidance Alert (RCCA), Safe Exit Warning (SEW) και Smart Cruise
Control (SCC). Επισης,
στο KONA N διατιθεται η υποστηριξη πολλαπλων ταυτοχρονων συνδεσεων Bluetooth
και ενα βελτιωμενο συστημα αναγνωρισης φωνητικων εντολων που ενσωματωνει
τεχνολογιες Speech-to-Meaning και Deep Meaning Understanding, προσθετοντας
συνοχη και ευκολια στην οδηγικη εμπειρια. Επιπροσθετα το KONA N ειναι
εξοπλισμενο με συστημα ελεγχου Traction Control για κινηση σε μειωμενης
προσφυσης επιφανειες, οπως το χιονι και τη λασπη.
“Never Just Drive”
Η αποστολη της μαρκας Ν ειναι να ωθησει τα
ορια των επιδοσεων για να βοηθησει τους οδηγους να ανακαλυψουν ποσο
διασκεδαστικη μπορει να ειναι η οδηγηση. Εχοντας αυτο κατα νου, η Hyundai Motor αποκαλυψε το νεο motto της μαρκας N : “Never just drive“. Αυτος ο ισχυρισμος αποτυπωνει πληρως τη φιλοσοφια
και το πνευμα της μαρκας Ν: «Κανετε περισσοτερα απο το να οδηγειτε. Απολαυστε
καθε δευτερολεπτο». Γιατι η Hyundai δε ξεχναει τους λατρεις της οδηγησης.
Απο το ντεμπουτο της το 2013, η μαρκα N εχει δημιουργησει ενθερμους οπαδους χαρη στα
σπορ αυτοκινητα καθημερινης χρησης και στην ταχεια εξελιξη της στους αγωνες ραλι
WRC, στο οποιο τα τελευταια δυο ετη η Hyundai ειναι Παγκοσμια Πρωταθλητρια Κατασκευαστων. Μαζι με το τμημα Motorsport, η μαρκα N εχει κατακτησει την κορυφη πολλων αγωνων,
οπως στο FIA World Rally Championship, στο TCR International Series, στο Pirelli World Challenge και στον 24ωρο αγωνα αντοχης του Nürburgring.
Καθε μοντελο N υψηλων επιδοσεων – συμπεριλαμβανομενων των i30 N, i30 Fastback N, VELOSTER N, i20 N και KONA N- εχει εξελιχθει απο εξειδικευμενους ειδικους και εχει σχεδιαστει στο Namyang R&D Center της Hyundai Motor. Η εξελιξη και οι εξαντλητικες δοκιμες των μοντελων Ν, πραγματοποιουνται
στο Nürburgring της Γερμανιας, μια απο τις πιο απαιτητικες πιστες στον κοσμο. Μεσω αυτης
της επιπονης διαδικασιας, η τεχνολογια Ν γεννηθηκε και εξελιχθηκε. Η μαρκα Ν
παιρνει το ονομα της απο το Namyang και το Nürburgring. Εως το 2022 η Hyundai Motor θα επεκτεινει τη γκαμα N και N Line σε 18 μοντελα. Το λανσαρισμα των νεων N και N Line μοντελων θα περιλαμβανει εκδοσεις σε καθε σημαντικο segment που ανταποκρινονται στις αναγκες ολων των
οδηγων που αγαπουν την γρηγορη οδηγηση.
Η μαρκα N
συνδεεται με την συναρπαστικη οδηγικη απολαυση
Η Hyundai Motor σκοπευει να
μεταφερει την επιτυχια της μαρκας Ν στην ηλεκτροκινηση επιδοσεων (e-performance), πιθανως με
ηλεκτρικα συστηματα μεταδοσης, καθως και με κυψελες καυσιμου (Fuel Cell) υδρογονου.
Η εταιρεια
εχει ηδη αποδειξει την ετοιμοτητα της στην e-performance με το VELOSTER N ETCR στο Electric Touring Car Championship το 2019 και
με το RM20e στο Beijing Motor Show το 2020.
Η πλατφορμα RM θα συνεχισει
να λειτουργει ως «ενα εργαστηριο σε τροχους» για τη δοκιμη διαφορων
εξηλεκτρισμενων συστηματων μεταδοσης, πιθανως ακομη και κυψελες καυσιμου
υδρογονου. Το 2015, η Hyundai με το
υδρογονοκινητο N 2025 Vision Gran Turismo οραματιστηκε
πως η e-performance μπορει να γινει πιο φιλικη προς το περιβαλλον.