Δεν είναι μόνο τα μικρά παιδιά που φοβούνται το σκοτάδι


Ηρθε η ωρα να παψετε να θεωρειτε τον εαυτο σας «φοβητσιαρη». Αν φοβαστε να οδηγησετε κατα τη διαρκεια της νυχτας, η γενικοτερα φοβαστε το σκοταδι, δεν ειστε οι μονοι, καθως ο φοβος που κληρονομησατε απο τους προγονους σας (πολυ παλιους ομως) εμφανιζεται με τη μορφη στρες στο δρομο!

Νεοτερες ερευνες κατεδειξαν πως ο φοβος μας για το σκοταδι προερχεται απο τους προγονους μας (Ανθρωπους των Σπηλαιων) οι οποιοι κινδυνευαν περισσοτερο να δεχτουν επιθεση απο θηρια κατα τη διαρκεια της νυχτας. Παραλληλα, οι στατιστικες δειχνουν πως 1 στους 5 θανατους στην Ευρωπη απο τροχαιο ατυχημα αφορουσαν πεζους, απο τους οποιους οι μισοι ηταν θυματα ατυχηματων που συνεβησαν στο σκοταδι.

Ενας φακος θα σας βοηθησει να καταπολεμησετε τη γενικοτερη νυχτοφοβια σας και….. το αναβαθμισμενο Pedestrian Detection της Ford που λειτουργει ακομα και τη νυχτα, θα προστατευσει τους πεζους απο εσας!


Οι τελευταιες ερευνες λοιπον, αποκαλυπτουν οτι οι περισσοτεροι ανθρωποι νιωθουν ανασφαλεια στο σκοταδι, ενω πολλοι ανησυχουν μηπως χτυπησουν πεζους. Προκειται για νυχτερινες φοβιες ριζωμενες στο προϊστορικο παρελθον μας προκαλουν στρες κατα την οδηγηση. Γι\’ αυτο το λογο, η Ford λανσαρει μια τεχνολογια που φρεναρει αυτοματα μπροστα απο πεζους στο σκοταδι.

Το συστημα σκαναρει το δρομο στην πορεια του αυτοκινητου – αλλα και το πεζοδρομιο για καποιους που τυχαια βρεθουν ξαφνικα στο δρομο. Στο σκοταδι, τα τροχαια ατυχηματα με πεζους εχουν διπλασιες πιθανοτητες να οδηγησουν σε μοιραιους τραυματισμους.

Δεν ειναι μονο τα μικρα παιδια που φοβουνται το σκοταδι, καθως διαπιστωνεται οτι και οι ενηλικες εχουν αναλογες φοβιες. Πολλοι προτιμουν να κοιμουνται με αναμμενο φως, αλλοι παλι στρεσαρονται οταν οδηγουν τις νυχτερινες ωρες *.

Οι ειδικοι πιστευουν οτι ο φοβος για το σκοταδι, η νυχτοφοβια οπως λεγεται, προερχεται απο τους προγονους μας,  κατοικους των σπηλαιων, οι οποιοι κινδυνευαν περισσοτερο να δεχτουν επιθεση απο θηρια τη νυχτα**. Σημερα αυτο το συναισθημα μας επηρεαζει πισω απο το τιμονι.

Η ανασφαλεια λογω ελλειψης ορατοτητας και ο φοβος οτι θα χτυπησουμε πεζο η αντικειμενο ερχονται πρωτα σε ερευνα που διεξηχθη για λογαριασμο της Ford με θεμα τις φοβιες κατα τη νυχτερινη οδηγηση***. Και για το δευτερο τουλαχιστον, υπαρχει τωρα μια λυση που δεν περιοριζεται μονο στη συμβουλη να βαλουμε περισσοτερα καροτα στη διατροφη μας για να βελτιωσουμε την οραση μας. Η εταιρεια για πρωτη φορα λανσαρει μια νεα τεχνολογια που ειναι σχεδιασμενη να ανιχνευει πεζους στο σκοταδι και στη συνεχεια να φρεναρει αυτοματα το οχημα εαν ο οδηγος δεν  αντιδρασεις στις προειδοποιησεις.

«Γνωριζουμε οτι μερικοι οδηγοι θεωρουν τη νυχτερινη οδηγηση μια αρκετα αγχωτικη εμπειρια. Κυριως οταν οδηγουν σε πολεις, με τους πεζους – καποιες φορες απορροφημενους απο το κινητο τους – να ξεπροβαλλουν ξαφνικα στο δρομο, αφηνοντας τους ελαχιστο χρονο για να αντιδρασουν με εναν ασφαλη ελιγμο,» δηλωσε ο Gregor Allexi, active safety engineer, της Ford Ευρωπης. «Ολο το 24ωρο, το Pedestrian Detection ειναι σχεδιασμενο για να βοηθα στον εντοπισμο ατομων που βρισκονται ηδη στο δρομο – η ετοιμαζονται να τον διασχισουν.» 

Απο τους χιλιαδες οδηγους που ρωτηθηκαν στην Ευρωπη, το 81% παραδεχτηκε οτι φοβαται την οδηγηση τη νυχτα, ποσοστο που για τις γυναικες καταγραφηκε αυξημενο στο 87%. Περισσοτεροι απο τους μισους ομολογησαν οτι η μειωμενη ορατοτητα τη νυχτα ειναι πηγη αγχους, ενω πανω απο το ενα τριτο ανησυχει για πιθανη εμπλοκη σε ατυχημα. Φοβο για πιθανοτητα συγκρουσης με πεζο, εξεφρασε ο ενας στους πεντε ερωτηθεντες οδηγους. 

Το 2014, σε ολη την Ευρωπη, πανω απο 1 στους 5 θανατους απο τροχαιο ατυχημα αφορουσαν πεζους, απο τους οποιους οι μισοι ηταν θυματα ατυχηματων που συνεβησαν στο σκοταδι*****. Για τη βελτιωμενη τεχνολογια Pedestrian Detection, που τωρα μπορει να λειτουργει τη νυχτα για πρωτη φορα, η ομαδα εξελιξης εργαστηκε νυχτερινες ωρες, στελνοντας ρεαλιστικα ομοιωματα (dummies) στην πορεια των οχηματων, σε κλειστες πιστες και δοκιμαζοντας το συστημα σε δημοσιους δρομους σε πολυσυχναστες πολεις οπως το Παρισι και το Αμστερνταμ. 

Πως λειτουργει
Το Συστημα Αναγνωρισης Πεζων της Ford (Pedestrian Detection) επεξεργαζεται πληροφοριες απο ενα ρανταρ τοποθετημενο στον προφυλακτηρα και μια καμερα στο παρμπριζ. Μια βαση δεδομενων με σωματοτυπους πεζων επιτρεπει στο συστημα να διαχωριζει ανθρωπους απο αντικειμενα οπως δεντρα και οδικη σημανση. Η καμερα μεταδιδει πανω απο 30 καρε το δευτερολεπτο – ταχυτερα απο εναν κινηματογραφικο προτζεκτορα. Οι εικονες που μεταδιδονται σε πραγματικο χρονο και η ευρυγωνια ληψη επιτρεπει στο συστημα να διακρινει τους πεζους, ακομα και σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου, με χρηση μονο των προβολεων.

Εαν το συστημα ανιχνευσει επικειμενη συγκρουση με πεζο, πρωτα εκδιδει οπτικες και ακουστικες προειδοποιησεις για τον οδηγο. Εαν ο οδηγος δεν αντιδρασει, το συστημα ενεργοποιει αυτοματα τα φρενα. Αυτη η προηγμενη τεχνολογια που βασιζεται στο υπαρχον Συστημα Αναγνωρισης Πεζων (Pedestrian Detection) θα λανσαριστει κατα τη διαρκεια της χρονιας με την επομενη γενια Fiesta – που τωρα εκτιθεται στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης.

Με τον ερχομο των αυτονομων οχηματων, βεβαια, η νυχτερινη οδηγηση θα γινει ευκολοτερη. Περσι ενα πειραματικο, αυτονομο Ford Mondeo Hybrid χωρις προβολεις κινηθηκε στο σκοταδι στην πιστα δοκιμων της Ford στην Αριζονα, στο πλαισιο του προγραμματος της εταιρειας να λανσαρει πληρως αυτονομα οχηματα σε ολο τον κοσμο. 

Συμβουλες για τη νυχτερινη οδηγηση: 
Υπαρχουν μερικοι τροποι για να κανετε τη νυχτερινη οδηγηση ευκολοτερη:
Βεβαιωθειτε οτι οι πορτες και τα παραθυρα ειναι καθαρα και χωρις παγο η υδρατμους
Καθαριστε ολα τα εξωτερικα φωτα και ελεγξτε αν λειτουργουν και αν εχετε εφεδρικες λαμπες στο αυτοκινητο 
Σε σκοτεινους δρομους, επιλεξτε μεγαλη σκαλα φωτων και αλλαξτε σε μεσαια οταν ερχονται αυτοκινητα απο το αντιθετο ρευμα κυκλοφοριας 
Μην οδηγειτε κουρασμενοι η πανω απο δυο ωρες χωρις διαλειμμα
Ελεγχετε τακτικα την οραση σας σε οφθαλμιατρο

* https://www.time4sleep.co.uk/blog/are-you-scared-of-the-dark/

** http://www.glamour.com/story/its-not-just-you-lots-of-adults-are-afraid-of-the-dark

*** Ερευνα που πραγματοποιηθηκε απο την Opinion Matters με δειγμα 5.030 οδηγων σε Γερμανια, Γαλλια, Ιταλια, Ισπανια και Βρετανια.

***** European Road Safety Observatory. Traffic Safety Basic Facts 2016

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!