Είναι η Alfa Romeo Giulia τόσο καλή όσο λένε;

Σημερα, που η Alfa Romeo μας διαθετει για δοκιμη το πλεον αναμενομενο και συζητημενο μοντελο της, δεν μιλαμε απλα για τη Giulia. Μιλαμε για την αναγεννηση της Alfa Romeo, το μεγαλο βημα της FCA. Οχι μονο επειδη η Alfa μπηκε με αξιωσεις στην αγορα των ΗΠΑ, αλλα επειδη επι της ουσιας επεστρεψε παιρνοντας το σκηπτρο της εκει που παντα ανηκε: Στα \”μεγαλα σαλονια\”. Στον τομεα που της εδωσε ενα μερος απο το θρυλικο ονομα που εχει ως σημερα, που της χαρισε εκατομμυρια tifosi, alfisti, φανατικους οπαδους που ελαχιστες μαρκες εχουν.
Για τη συντριπτικη πλειοψηφια των συνειδητοποιημενων petrolheads, το να σταθμευσει καποτε μια Giulia στο γκαραζ τους, ειναι, ειτε στοχος, ειτε ονειρο. Για εμενα, μια επιθυμια που πραγματοποιηθηκε

Η Giulia, οπως ειχε απο νωρις επισημανει το TopSpeed.gr, ειναι οροσημο στη συγχρονη ιστορια της Alfa. Κατα την αποψη μου, η ποιοτητα, το ride quality, η εμφανιση, παιζουν δευτερευοντα ρολο οταν περιγραφουμε μηχανηματα που μιλανε στην καρδια. 

Εαν υπαρχει κατι στο οποιο υπερτερει η Giulia, με το \”καλημερα\”, απεναντι στον ανταγωνισμο, ειναι η εμφανιση. Αν δεν εχει η Ιταλιδα φινετσα, ποια θα εχει;

Η Alfa Romeo ισχυριζοταν παντα οτι στοχευει στο συναισθημα. Και, οσο καλα αυτοκινητα και αν εφτιαχνε (που ποτε δεν σταματησε να φτιαχνει αυτοκινητα τα οποια μιλανε στην καρδια), το γεγονος οτι δεν ειχε πισωκινητο, σπορ η μη μοντελο, αποτελουσε ντεζανταβαζ. Απο το 1992, οποτε και ειχε σταματησει η παραγωγη της 75, η Alfa Romeo δεν ειχε πισωκινητο μεσαιο, η αλλο σπορ μοντελο!

Σημερα, η Giulia ερχεται, φορωντας και ενα μοτερ by Ferrari, στην QV εκδοση, απεναντι σε μεγαθηρια του χωρου, οπως οι Μ και οι AMG. Αλλα, η μεγαλυτερη κοντρα που εχει η Giulia, δεν ειναι τοσο με τον ανταγωνισμο, οσο ειναι με τον ιδιο της τον εαυτο. Γιατι, φερει βαρυ ονομα. Η Giulia, ειχε αντικαταστησει, το 1962, τη Giulietta. Η 1.600αρα μπερλινα που ειχε σχεδιασει ο επικεφαλης του Centro Stile Alfa Romeo και αργοτερα δημιουργος της Alfetta, Giuseppe Scarnati, δεν εγινε δεκτη με ενθουσιασμο. Ηταν σχεδιο love or hate, αρχικα.
Μονο που αργοτερα, πολυ γρηγορα, ο κοσμος εκανε τη Giulia… βασιλισσα. Ηταν το απιθανο πλαισιο της; Ηταν ο 1.600αρης bi-albero των 92 ιππων; Ηταν ο συντελεστης οπιθελκουσας Cx 0,34 που ηταν πρωτοποριακος για την εποχη; Ηταν η τρομερη της οδικη συμπεριφορα; Ισως γι\’ αυτα, ισως για πολλους λογους ακομα, η 16αρα Giulia και, αργοτερα, αυτη με το 4κυλινδρο 1.300αρι με τους 78 και τους 89 ιππους στην εκδοση Super, εγινε διαχρονικο σημειο αναφορας για ενα ικανοτατο σπορ σενταν.
Οχι τυχαια, τοτε, η Giulia πουλησε 305.772 μοναδες, ως το 1977 που σταματησε να παραγεται. Και, ως σημερα, οι παλιες, καλες, Ιουλιες, πωλουνται για αρκετες δεκαδες χιλιαδες ευρω. Η Alfa Romeo λοιπον, ξαναπαρουσιαζοντας τη Giulia, επρεπε να φτιαξει κατι που θα μιλαγε στις καρδιες οχι μονο των Alfisti, αλλα ολοκληρου του πλανητη. Σημερα, στην επαφη μας με τη Giulia, οχι την κορυφαια, με τους 510 ιππους, αλλα την πιο ταιριαστη με την ελληνικη πραγματικοτητα, αυτη με τον 2,2 diesel, εξερευνουμε εαν ακριβως αυτη η Alfa Romeo αξιζει να φερει αυτο το βαρυ ονομα.

Ας τα δουμε ενα προς ενα λοιπον: Σχεδιαστικα, η Giulia ειναι εντυπωσιακη, απ\’ οποια γωνια και αν την κοιταξεις. Το επιθετικο ρυγχος, οι χυτες γραμμες της, η αρμονικοτητα του συνολου, ολα συντελουν σε ενα ομορφο, καλοσχεδιασμενο συνολο. Ειναι φινετσατη, τη διατρεχει ενας αερας πολυτελειας, χωρις ομως να χανεται πουθενα, ο σπορ και ο νεανικος χαρακτηρας της.

            Πως παει;

Αν με την πρωτη ματια (και τη δευτερη, και την τριτη και ουτω καθεξης) εξωτερικα, η Giulia ειναι… ερωτευσιμη, τοτε με την πρωτη επαφη, το ειδυλλιο αναβαθμιζεται σε τετοιο βαθμο που να σκεφτεσαι… γαμο. Στο εσωτερικο, ο οδηγος βολευεται σε ενα ανετο καθισμα με αριστη πλευρικη στηριξη-ομοιως και οι λοιποι τεσσερις επιβατες, αν εξαιρεσουμε αυτον που θα ξεβολεψει ελαφρως το τουνελ μεταδοσης στη μεση) και δεν θα δυσκολευτει να βρει την τελεια γι\’ αυτον θεση οδηγησης. 

Το εσωτερικο της Alfa Romeo Giulia ειναι… οπως θα ηθελες. Ομορφο, ποιοτικο, εργονομικο, σπορ, πολυτελες. Οχι τυχαια, οταν καθισεις στη θεση του οδηγου (και στις υπολοιπες) δεν θελεις να βγεις

Η φινετσα και η κομψη αισθητικη, συνδυαζομενες με τον δυναμισμο, δεν λειπουν απο το εσωτερικο της Giulia. Μαλακα, αριστης ποιοτητας υλικα υπαρχουν σε καθε σημειο της καμπινας. Στον πινακα οργανων, πισω απο το τριακτινο τιμονι με το -ala Ferrari- start/stop button που ειναι ενσωματωμενο πανω του, μαζι με τα αλλα βασικα χειριστηρια, υπαρχουν τα δυο στρογγυλα βασικα οργανα (στροφομετρο-καντραν) με μια εγχρωμη οθονη αναμεσα τους για τις αναγκαιες επιπλεον πληροφοριες.
Η εικονα που αντικρυζει ο (τυχερος) οδηγος της Alfa Romeo Giulia. Μερικες φορες, μια εικονα και χιλιες λεξεις ειναι λιγα για να περιγραψουν ενα συναισθημα…

Στη μεση του ταμπλο, υπαρχει η 8,4 ιντσων οθονη infotainment της Alfa Romeo, η οποια δεν \”πεταγεται\” στη μεση του σαν ταμπλετ, αλλα εμφανιζεται αρμονικα ακολουθωντας τη γυαλιστερη επιφανεια του ταμπλο και ειναι προστατευμενη πισω απο γυαλι. Το infotainment ελεγχεται απο εναν πιεζοπεριστροφικο διακοπτη, ο οποιος ειναι τοποθετημενος πισω απο τον λεβιε των ταχυτητων και τα δυο περιστροφικα χειριστηρια του ηχου και συστηματος DNA

Ο… ερως εντεινεται ακομα περισσοτερο, οταν η Giulia αρχιζει να κυλαει στο οδοστρωμα. Οι Ιταλοι εχουν κανει αριστη δουλεια στην ηχομονωση και γενικοτερα στην ποιοτητα κυλισης, η οποια ειναι αντιστοιχη των προσδοκιων για ενα μοντελο αυτου του επιπεδου. Οι αναρτησεις απορροφουν χωρις χτυπηματα τις οποιες ανωμαλιες, χωρις να υπαρξει περιθωριο για… υποψια δυσφοριας απο τους επιβατες, παρα τους 18αρηδες (πανεμορφους) τροχους με τα χαμηλοπροφιλα ελαστικα. Ο πετρελαιοκινητηρας των 180 ιππων ειναι ησυχος, χωρις κραδασμους και με τον ηχο μεσα σε απολυτως λογικα πλαισια, ενω η χροια του βελτιωνεται -εαν εχεις… σπορ αυτια- οσο ανεβαινουν οι στροφες.
Η συγκεκριμενη Alfa δεν ειναι sedan μονο στο… φαινεσθαι. Μπορει να φιλοξενησει ευκολα πεντε επιβατες στο εσωτερικο της, για να απολαυσουν ενα ανετο ταξιδι

Ο κινητηρας εχει αφθονη ροπη (450 Nm στις 1.750 σ.α.λ.) διαθεσιμη σε ολο το ευρος των στροφων και ο οδηγος δεν θα μεινει ποτε παραπονεμενος απο το περισσευμα ροπης. Στη δικη μας Giulia, το κιβωτιο ειναι χειροκινητο, εξαρι, εχει αριστη αισθηση και κλιμακωση και συνεργαζεται αριστα για να περνα η δυναμη οπως πρεπει και οποτε πρεπει στο δρομο. Εαν μαλιστα τη \”μαθεις\” και εκμεταλλευεσαι τη μεσαια και χαμηλη περιοχη του στροφομετρου, τοτε ευκολα μπορεις να κινηθεις σε χαμηλες καταναλωσεις, της ταξης των 7 λιτρων ανα 100 χιλιομετρα.

Ο οδηγος εχει στα χερια του ως \”οπλο\” το πολυ γρηγορο τιμονι (2,2 στροφες), το οποιο δικαιωνει απολυτα τον θυρεο που φερει στο κεντρο του. Η πληροφορηση που προσφερει για τα τεκταινομενα στο δρομο ειναι η καλυτερη δυνατη, ειναι ακριβεστατο και η αποκριση του μπορει να οριστει ως ο… ορισμος της αμεσης. Ετσι, μπορεις να σημαδευεις με ευκολια την κορυφη η την εξοδο της στροφης και να διορθωνεις με ακριβεια… χιλιοστου.
Φυσικα, το συστημα διευθυνσης συνεργαζεται αριστα με τις πολυ καλες αναρτησεις και το αριστο πλαισιο, το οποιο, ειναι εμφανες πως ειναι υψηλοτατου επιπεδου. Το χαμηλο γενικα αμαξωμα της Giulia τοποθετειται ευκολα στις γραμμες που θα επιλεξεις και οι αντιδρασεις του ειναι προβλεψιμες. Το ιταλικο μοντελο εχει γενικοτερα ουδετερη συμπεριφορα και μονο αν το παρακανεις ιδιαιτερα θα επεμβουν τα ηλεκτρονικα συστηματα ευσταθειας για να σε επαναφερουν σε ταξη. Περιεργως για Alfa Romeo, αυτα ακριβως τα συστηματα δεν απενεργοποιουνται στη Giulia της δοκιμης, αρα το \”παιχνιδι\” με την ουρα ειναι… κομμενο απο την αρχη. Ομως, με αυτο τον τροπο, κομμενες ειναι και οι δυσαρεστες εκπληξεις, αφου επι της ουσιας το μοντελο κρατιεται βιδωμενο στο δρομο, no matter what.

Ιδιαιτερα παντως αν την πιεσεις στα ανοιχτα κομματια, η Giulia εχει εκπληκτικη συμπεριφορα, που σου επιτρεπει, υπο τις καταλληλες συνθηκες, να πας τρομακτικα γρηγορα, ενω στα πιο κλειστα, καταφερνει να κρυβει τον ογκο της -οπως θα περιμενες απο μια αληθινη Alfa Romeo. Σε ο,τι αφορα τα φρενα, οι 4 αεριζομενοι δισκοι με τις εμπρος τετραπιστονες, απλα επιβραδυνουν εκπληκτικα και ταχυτατα το μοντελο υπο οποιες συνθηκες. 
Η συμπεριφορα της Giulia ειναι κατι παραπανω απο υποδειγματικη, μαλλον απολαυστικη, ειτε στο στεγνο, ειτε στο βρεγμενο…

Με το συστημα DNA, ο οδηγος μπορει να επιλεξει τον τροπο οδηγησης του, αλλαζοντας σε μεγαλο βαθμο τη λειτουργια του αυτοκινητου. Στη θεση \”Dynamic\”, το τιμονι και οι αναρτησεις σκληραινουν, η αποκριση του κινητηρα γινεται πιο αμεση και, γενικα, η Giulia φοραει την πολεμικη στολη της. Στη θεση \”Normal\”, η Giulia συμπεριφερεται ως premium sedan, ενω η τριτη θεση, (\”All Weather\”), αφορα τις υγρες καιρικες συνθηκες, στις οποιες επισης η Giulia συμπεριφερεται υποδειγματικα.

Εν κατακλειδι, στο ερωτημα αν η Giulia αξιζει οντως ολο αυτο το ντορο που εχει γινει γυρω απο το ονομα της, η premium ποιοτητα της, ο τροπος με τον οποιο στεκεται απεναντι στον ανταγωνισμο (η, καλυτερα, ψηλοτερα απο αυτον), ο εξοπλισμος, η αποδειξη στην πραξη οτι ειναι δυναμικη οσο δειχνει η εμφανιση και, η εμφανιση της αυτη καθευτη, την κανουν ερωτευσιμη. Και, αυτα, με ενα απροσδιοριστο \”κατι\” που εχουν οι \”Ιταλιδες\”, απαντουν απο μονα τους στο λογο που την ονειρευεται τοσος κοσμος για το γκαραζ του. Για την ακριβεια, αν σκεφτεις οτι ζουμε μονο μια φορα, τοτε ισως αρχισεις να κανεις οικονομιες για να την αποκτησεις... 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!