Το Volkswagen Γκολφ ειναι μια αντανακλαση της εποχης του. Δεν υπαρχει
αλλο μοντελο στον κοσμο, με τοσο μαζικο χαρακτηρα, που να εχει αντιστοιχη
ιστορια και αντικτυπο στην αγορα, διαχρονικα. Η ψυχαγωγια – αλλα και η
ενημερωση – εντος του Γκολφ αντικατοπτριζει το status quo της τεχνολογικης προοδου στον τομεα. Το φασμα
κυμαινεται απο απλο μονοφωνικο ραδιοφωνο (1974) εως το τρεχον συστημα πολυμεσων
με μονιμη διαδικτυακη συνδεση. Μια αναδρομη στην εξελιξη των ηχοσυστηματων του Γκολφ μοιαζει με το ανοιγμα μιας χρονοκαψουλας, ενα ταξιδι στο παρελθον.
Ολα
ξεκινησαν το 1974 στο Γκολφ Mk1 με το ραδιοφωνο “Braunschweig”. Ενα περιστροφικο κουμπι στα αριστερα για ανοιγμα/κλεισιμο
και ενταση, ενα στα δεξια για επιλογη σταθμου. Τρια κουμπια ενδιαμεσα: ενα για
τις μεσαιες συχνοτητες και δυο για VHF – και αυτο ηταν. Συντομα ομως, το φασμα
ραδιοφωνικων συχνοτητων βελτιωθηκε. Παραλληλα, εμφανιστηκε το νεο “Ingolstadt Stereo CR” – ναι, ενα
ραδιοκασετοφωνο! Κασετες; Εκεινη την εποχη ηταν κατι αντιστοιχο του Spotify – και γραφοταν και
με δυο «σ». Η play–list του 1974 θα περιλαμβανε τα πιο επιτυχημενα
τραγουδια της χρονιας, οπως το “Waterloo” των ABBA η το “It‘s Only Rock ‘n Roll» με τους Rolling Stones.
Απο το Γκολφ Mk2 το
1983, τα πραγματα αρχισαν να γινονται λιγο πιο ψηφιακα, λιγο εστω, στην αρχη. Το
ραδιοφωνο “gamma” εμφανιζε τη ραδιοσυχνοτητα ψηφιοποιημενη σε μια
οθονη LCD.
Προσφερε χαρακτηριστικα οπως το συστημα Dolby, για μειωση θορυβου στις κασετες. Η τεχνολογικη
εξελιξη δεν εμφανιστηκε μονο στο ιδιο το Γκολφ, π.χ. το δεκαεξαβαλβιδο GTI 16V. Αλλα και με το ραδιοφωνο με προστασια κωδικα. Σε
αυτην την περιπτωση μαλιστα, με στερεοφωνικο ηχο 4x7 Watt.
Οταν το
Γκολφ Mk3
κυκλοφορησε στην αγορα το 1991, η κασετα ηταν ακομα πολυ δημοφιλης. Το soundtrack αυτης της νεας
εποχης – “Wind of Change”
απο τους Scorpions, με προελευση απο το Ανοβερο, μια ωρα με το αυτοκινητο απο το Wolfsburg – επαιζε χωρις διακοπη. Η αυτοματη αναζητηση
σταθμων και οι ανακοινωσεις κινησης γινοταν ολο και καλυτερες.
Το
1997, το Γκολφ Mk4
ξεπερασε τα ορια της κατηγοριας με την ποιοτητα του. Το ραδιοφωνο “gamma” προσφερθηκε για
πρωτη φορα με δυνατοτητα συνδεσης με CD–changer. Βεβαια, η κασετα ηταν ακομα παρουσα. Ειτε
επροκειτο για ραδιοφωνο, CD η κασετα, στα τελη του καλοκαιριου του 1997 στα Γκολφ ολου
του κοσμου επαιζε το “Candle in the Wind”, ερμηνευμενο απο τον Elton John. Ταυτοχρονα, εκανε την εμφανιση του το διπλο DIN, οι συσκευες διπλασιου υψους δηλαδη που παρουσιασαν το “Multi–Functional–Display” (MFD). Προσφεραν μεγαλη
οθονη και εγχρωμους χαρτες πλοηγησης.
Απο το
2003, το νεο Γκολφ Mk5
προσφερε μονο συσκευες διπλου DIN. Για παραδειγμα, το “RCD 300” με μοναδα CD. Οι κασετες ανηκουν στην ιστορια, πλεον ειχε
ερθει ηρθε η ωρα να κυκλοφορησει το κινητο τηλεφωνο. Ο σχεδιασμος και η
τεχνολογια του συστηματος πλοηγησης “MFD2” εδειχνε ηδη το μελλον. Προστιθεται τωρα η
επιλογη συνδεσης ψηφιακου MP3 player στη συσκευη, με την ψηφιακη εποχη να πλησιαζει
γοργα.
Το
2008, το νεο “RNS 510” στο Γκολφ Mk6 γιορταζει την πρεμιερα της οθονης αφης και της
μοναδας DVD.
Για πρωτη φορα, γινεται λογος για ενα συστημα πολυμεσων. Αυτο ειναι εξοπλισμενο
με θυρα USB,
ψηφιακη ληψη ραδιοφωνου (DAB), δυναμικη πλοηγηση και σκληρο δισκο 30 GB μεταξυ αλλων τεχνικων
χαρακτηριστικων. Ακουγοντας ραδιοφωνο το 2008, οδηγος και επιβατες απολαμβαναν
ξανα και ξανα τραγουδια οπως το “Viva La Vida” των Coldplay και το “Valerie” της αδικοχαμενης Amy Winehouse.
Ενα
σημαντικο αλμα προς τα εμπρος, επιτυγχανει το Γκολφ Mk7 το
2012, με το αποκαλουμενο Discover Media System, συμπεριλαμβανομενης της απεικονισης
τρισδιαστατων χαρτων, Bluetooth και Hotspot WLAN. Με αισθητηρες
φωνητικου ελεγχου και εγγυτητας, οι ανθρωποι και οι μηχανες αλληλοεπιδρουν τωρα
ολο και περισσοτερο.
Το
2016, η Volkswagen φερνει επανασταση στο εσωτερικο του Γκολφ – ακομα στην εβδομη γενια – με την τελευταια γενια modular infotainment. Το νεο Discover Pro προσφερει παγκοσμιως για πρωτη φορα, ελεγχο του
συστηματος ανεπαφα, με κινησεις των χεριων, στη δημοφιλη compact κατηγορια.
Απο το εντελως καλυμμενο με γυαλι συστημα, απουσιαζουν τα αναλογικα κουμπια. Οι
λειτουργιες και ο σχεδιασμος ειναι στο ιδιο πνευμα με τα διαθεσιμα ψηφιακα
οργανα – “Active Info Display”. Χρησιμοποιωντας το App Connect και το smartphone, τα τραγουδια απο ολες τις εποχες ειναι πλεον διαθεσιμα
στη στιγμη. Το ιδιο το Γκολφ τωρα γινεται συνδετικος κρικος αναμεσα στο παρον
και το μελλον με το “Discover Pro” και το “Active Info Display”.
Στο Γκολφ Mk8, το νεο Γκολφ ογδοης γενιας, το οποιο κυκλοφορει στην αγορα εδω
και ενα χρονο περιπου, δυσκολα καποιος θα αναφεροταν καν στον ορο «ραδιοφωνο»,
τουλαχιστον οπως τον χρησιμοποιουσαμε στις πρωτες γενιες του μοντελου.
Προκειται για τεχνολογικο αλμα συγκρισιμο με το ντεμπουτο των πρωτων smartphones. Τα προσφερομενα συστηματα διαθετουν τωρα συρομενα
ρυθμιστικα αφης για να ρυθμιζουν διαισθητικα, για παραδειγμα, την ενταση.
Επιπλεον, τωρα «συνδεονται» ακομη πιο στενα απο ποτε με τους ιδιοκτητες τους.
Το “Volkswagen We” με
τις υπηρεσιες “We Connect” και “We Connect Plus” παρεχει μια συνεχως αυξανομενη γκαμα
διαδικτυακων λειτουργιων και ευκολιων. Μεγαλο πλεονεκτημα: το Γκολφ ειναι «παντα
συνδεδεμενο», παντα σε θεση «ΟΝ» και προσφερει εν κινησει και οχι μονο, streaming, διαδικτυακο
ραδιοφωνο και αλλες διαδικτυακες δυνατοτητες. Πλεον, πολλες δυνατοτητες ρυθμισης
ηχου και φωτισμου περιβαλλοντος διασφαλιζουν την τελεια ατμοσφαιρα – αναλογα με
τη μουσικη που ακουνε οι επιβατες – απο την κλασσικη εως την techno και την hi–hop. Το νεο Γκολφ, προσφερει απλοχερα το μελλον και στον συγκεκριμενο τομεα.