Η πρώτη Alfa που φόρεσε τετράφυλλο τριφύλι πάει πίστα ξανά!

Φετος, η διοργανωση κλασσικων αυτοκινητων Zoute Grand Prix 2019 που πραγματοποιειται στο Βελγιο (10-13 Οκτωβριου) θα εχει μια σημαντικη καλεσμενη. Ισως σημαντικοτερη απο τους αλλους. Ο λογος για την Alfa Romeo RL Super Sport \”Targa Florio\”. Η ιταλικη μαρκα \”κατεβαζει\” στο Zoute οχι ενα ακομα ιστορικο μοντελο της. Αλλα την πρωτη Alfa που φορεσε το θρυλικο σημα με το τετραφυλλο τριφυλλι. Παρακατω, θα δεις ποια ειναι η ιστορια αυτης της Alfa, αλλα και του τετραφυλλου τριφυλλιου που επιστρεφουν στον… φυσικο τους χωρο, την πιστα, μετα απο περιπου εναν αιωνα


Η σειρα RL παρουσιαστηκε το 1921 και εφοδιαζοταν με ενα 3λιτρο 6κυλινδρο σε σειρα κινητηρα. Το 1922 παρουσιαστηκε η εκδοση \”Sport\” που ηρθε να συμπληρωσει την RL \”Normale\”. Στην εκδοση \”Normale\” η αποδοση ηταν 56 ιπποι απο 2.916 κ.εκ., ενω η εκδοση \”Sport\” με αυξημενη διαμετρο κυλινδρου (76 αντι 75χλστ.), αυξημενη συμπιεση (5.5:1 αντι 5.2:1) και κυβισμο 2.994 κ.εκ. απεδιδε 71 ιππους. Σε συνδυασμο με το μικροτερο μεταξονιο και το χαμηλοτερο βαρος, η \”Sport\” εφτανε τα 130 χλμ./ωρα σε σχεση με τα 110 χλμ./ωρα της \”Normale\”.   

Σχεδον ενος αιωνα αυτοκινητο και σημερα δειχνει ομορφοτερο απο το 90% των οχηματων που κυκλοφορουν. 

Η σειρες 6 και 7 του μοντελου παρουσιαστηκαν το 1925 και η εκδοση \”Sport\” αντικατασταθηκε απο την \”Super Sport\” που χρησιμοποιουσε εναν κινητηρα 83 ιππων. Το συνολο εξακολουθουσε να ειναι 3λιτρο και 6κυλινδρο, ειχε βαση και κεφαλη απο χυτοσιδηρο, πλαγιο εκκεντροφορο που κινουσε 2 βαλβιδες ανα κυλινδρο και διεθετε 2 καρμπυρατερ. Παραλληλα η \”Super Sport\” διεθετε μεγαλυτερα φρενα (ταμπουρα διαμετρου 420 χλστ.), κιβωτιο 4 σχεσεων και τελικη ταχυτητα οπως και η \”Sport\” 130χλμ./ωρα.

Η θρυλικη Alfa Romeo επιτιθεται στο Targa Florio, κερδιζοντας τη φυσικη της θεση στο βαθρο: Την ψηλοτερη



Συνολικα 2.631 Alfa Romeo RL περασαν τη γραμμη παραγωγης την περιοδο 1922-1927, αναμεσα τους 392 Super Sport, 304 6th series και 88 7th series. To Targa Florio αποτελεσε το ιδανικο πεδιο για το μοντελο που εξασφαλισε τις δυο πρωτες θεσεις στον αγωνα του 1923. Ο νικητης, Ugo Sivocci, ειχε βαψει για καλη τυχη στο αυτοκινητο του το τετραφυλλο τριφυλλι, το συμβολο που εξελιχθηκε σε πραγματικο θρυλο για τη μαρκα. Η RL γνωρισε επιτυχιες και στα χερια αλλων διασημων οδηγων, οπως οι Giulio Masetti, Antonio Ascari, Giuseppe Campari, αλλα και του νεαρου Enzo Ferrari.

Η ιστορια του Quadrifoglio Verde


To Quadrifoglio Verde, ειναι το τετραφυλλο τριφυλλι που αποτελει το σημα κατατεθεν των αγωνιστικων Alfa Romeo, αλλα και των κορυφαιων εκδοσεων των μοντελων παραγωγης. Το συγκεκριμενο λογοτυπο χρησιμοποιηθηκε για πρωτη φορα το 1923 σε μια απο τις τεσσερις Alfa Romeo RL που πηραν μερος στον αγωνα του Targa Florio στη Σικελια. Η ομαδα των οδηγων αποτελειτο απο τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari!

Οι Alfa δεν ειναι για τη… βιτρινα, αλλα για μαχες σε πιστες και ορεινες διαδρομες

Ο Ugo Sivocci -ο οποιος ειχε προτεινει τον Ferrari για οδηγο της ομαδας- παρα την τεραστια εμπειρια του, λογω αρκετων ατυχιων ειχε δημιουργησει τη φημη του «αιωνιου δευτερου». Σε μια αποπειρα να ξορκισει την κακη του τυχη, ο Sivocci ζωγραφισε στη γριλια του αγωνιστικου του ενα λευκο τετραγωνο που περιεκλειε ενα τετραφυλλο τριφυλλι. Προς το τελος του αγωνα η ιδεα του Sivocci δεν εδειχνε να μπορει να σπασει την κακη παραδοση, αφου ο Ιταλος οδηγος ηταν -για ακομα μια φορα- δευτερος με διαφορα απο τον πρωτο Ascari. Τοτε ομως και μολις διακοσια μετρα απο τον τερματισμο, η Alfa Romeo του Ascari βγηκε εκτος. Οι μηχανικοι του ετρεξαν και εβαλαν και παλι σε λειτουργια το αυτοκινητο, ομως πανω στην ενταση και τη χαρα της στιγμης τερματισαν πανηγυριζοντας σκαρφαλωμενοι πανω στην RL του Ascari. Αυτη η κινηση ηταν αρκετη για να αποκλειστει ο Ascari, ο οποιος επρεπε να επιστρεψει στο σημειο που ειχε βγει το αυτοκινητο και να τερματισει και παλι, αυτη τη φορα μονος. Αυτη η διαδικασια ομως επετρεψε στον Sivocci να τερματισει πρωτος, κερδιζοντας το σημαντικοτερο αγωνα της εποχης, ξορκιζοντας την ατυχια του και παραλληλα δημιουργωντας τον θρυλο του Quadrifoglio Verde.

Η ιστορια πηρε μεταφυσικες διαστασεις οταν η σημασια του νεου φυλαχτου της Alfa Romeo σφραγιστηκε απο μια τραγωδια. Λιγους μηνες αργοτερα απο την τεραστια επιτυχια του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβριου του 1923 εχασε τη ζωη του κατα τη διαρκεια αγωνα στην πιστα της Monza πισω απο το τιμονι μιας Alfa Romeo P1. Λογω καποιων προβληματων οι μηχανικοι δεν ειχαν προλαβει να βαψουν το τυχερο του τριφυλλι στο αγωνιστικο…

Οι πρωτες Alfa ειχαν το φυλαχτο του Sivocci σε τετραγωνο πλαισιο, το οποιο εγινε τριγωνο για να τιμηθει η μνημη του

Απο την επομενη χρονια και μεχρι και σημερα, ολες οι αγωνιστικες Alfa Romeo φερουν περηφανα το φυλαχτο του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμησουν τη μνημη του αδικοχαμενου οδηγου, το τριφυλλι τοποθετηθηκε πανω σε ενα λευκο τριγωνο σε σχεση με το τετραγωνο που αρχικα ειχε το λογοτυπο.

H Giulia QV ειναι ο αξιος συνεχιστης μιας παραδοσης 95 ετων

To 1963 το Quadrifoglio Verde εκανε για πρωτη φορα την εμφανιση του σε αυτοκινητο παραγωγης, την Giulia Ti Super. Σημερα, οι Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio αποτελουν τις ισχυροτερες Alfa Romeo παραγωγης στην ιστορια της εταιρειας. Εφοδιασμενες με εναν V6 βενζινοκινητηρα 2,9 λιτρων με δυο turbo, αποδοσης 510 ιππων, αποτελουν το απολυτο μετρο συγκρισης στην κατηγορια τους, οσον αφορα στις επιδοσεις και στην οδηγικη απολαυση. Μαζι με το μονοθεσιο της Alfa Romeo Racing, την C38, αποτελουν τους αξιους συνεχιστες μιας παραδοσης που εχει ξεπερασει τα 95 χρονια ζωης.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!