Ενα… τερας απο τα παλια, το μονοθεσιο RA300, θα επιστρεψει εκει που μεγαλουργησε. Η Honda Motor Co., προκειμενου να εορτασει την 50η επετειο απο τη νικη του στην πιστα της Monza, θα πραγματοποιησει ενα γυρο επιδειξης πριν την εκκινηση του 13ου αγωνα του Παγκοσμιου Πρωταθληματος F1 που θα πραγματοποιηθει στην πιστα Autodromo Nazionale Monza (Monza Circuit) την Κυριακη 3 Σεπτεμβριου 2017.
To RΑ300 ειχε παρουσιαστει για πρωτη φορα στο ιταλικο Grand Prix του 1967, οποτε και ειχε σαρωσει. Φοραγε εναν κινητηρα της Honda, τον RA273E, κυβισμου 2,992cc, υγροψυκτο ατμοσφαιρικο V12 με περιεχομενη γωνια 90°. Η ιπποδυναμη του ξεπερνουσε τους 420hp / 11,500rpm.
Η Honda ξεκινησε να συμμετεχει στους αγωνες του Παγκοσμιου Πρωταθληματος της F1 το 1964. Το RA300 παρουσιαστηκε το 1967 για πρωτη φορα στο Ιταλικο grand-prix με πιλοτο τον John Surtess, o οποιος ξεκινησε απο την ενατη θεση στη γραμμη της εκκινησης. Ο Jonhn Surtess οδηγωντας το RA300 βρεθηκε στην κορυφη της κουρσας στον τελευταιο γυρο και κερδισε τον αγωνα με διαφορα 0,2 δευτερολεπτων, κατακτωντας τη δευτερη νικη για την ομαδα της Honda στο Πρωταθλημα της F1.
Ο Γενικος Διευθυντης της Motor Sports Division, Honda Motor Co., Ltd. Masashi Yamamoto δηλωσε: \”Ειναι μεγαλη χαρα μας να μπορεσουμε να συμμετεχουμε στην ιδια πιστα για τον εορτασμο των 50 χρονων της νικης μας με το RA300. Ελπιζουμε οτι οι οπαδοι θα απολαυσουν την παρουσιαση του μονοθεσιου, τον ηχο του κλασσικου V12 κινητηρα, ενος μονοθεσιου που δημιουργηθηκε απο το παθος για νικη. Επισης, θα ηθελα να εκφρασω την ειλικρινη μας εκτιμηση στην FIA και την FOM για την υποστηριξη τους και τη συνεργασια τους για την παρουσιαση του RA300 σε αυτο τον αγωνα.
Ο οδηγος του μονοθεσιου Νιρεϊ Φουκουζουμι δηλωσε: \”Αυτη θα ειναι η πρωτη μου ευκαιρια να οδηγησω ενα μονοθεσιο της F1. Ειναι μεγαλη τιμη να μπορεσω να το κανω αυτο στο Circuit Monza της Ιταλιας, οπου αυτο το μονοθεσιο κερδισε το πρωταθλημα πριν απο 50 χρονια. Θα συνεχισω να εργαζομαι σκληρα και να προσπαθω να επιστρεψω σε αυτη την πιστα ως πιλοτος της F1. \”