Η Lotus, το νέο hypercar και το θρυλικό Omega

Η Lotus, το τελευταιο διαστημα teasαρει σε κιτρινο φοντο οτι \”κατι ερχεται\”. Καποιοι, λενε οτι μπορει να ειναι… κιτρινα μπλουζακια. Καποιοι αλλοι, ομως, λενε οτι μπορει να ειναι το νεο της hypercar, το project που δουλευει η Lotus με τη Williams, με την κωδικη ονομασια Omega.


Μιας και δεν ξερουμε πολλα για το hypercar που ετοιμαζει η βρετανικη μαρκα -εκτος του οτι θα ειναι ηλεκτρικο, τετρακινητο και με τετραψηφιο αριθμο ιπποδυναμης και αναμενεται το 2020– η κωδικη ονομασια  και μονο του project, ειναι ενα γεγονος που μας δινει την ευκαιρια να ασχοληθουμε με μια παλια δοξα, συνεργασια της Lotus με την Opel, απο τα μακρινα 90s: Το Lotus Omega!

Rendering του Autocar για το \”Project Omega\”, το hypercar που ετοιμαζει η Lotus με τη Williams

Το Opel Lotus Omega(γνωστο και ως Lotus Carlton, Vauxhall Lotus Carlton και Lotus Omega) ηταν ενα super saloon, το οποιο δημιουργησε η Open (Vauxhall στο Ηνωμενο Βασιλειο) σε συνεργασια με τη Lotus. Η βαση του ηταν το Opel OmegaA / Vauxhall Carltonμε τη Lotus να κανει τα «μαγικα» της στο μηχανολογικο κομματι, δημιουργωντας ενα οικογενειακο αυτοκινητο, ικανο να αναπτυξει ταχυτητες, ομοιες με αυτες των sports αυτοκίνητατης εποχης του.

To Lotus Omega ειχε τον κινητηρα εμπρος και την κινηση πισω

Ποσο ομοιες; Το πισωκινητο τερας με τον εν σειρα, biturbo εξακυλινδρο των 382 ιππων, εκτοξευε τα 1.663 λιτρα του βαρους του απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε μολις 5,1 δευτερολεπτα και η φρενιασμενη βελονα του κοντερ σταματαγε περιπου στα 280


Οπως ολα τα μοντελα της Lotus, ετσι και αυτο απεκτησε το δικο του μοναδικο «τιτλο», τον Type 104. Σε πρωτη οψη, περαν του bodykit, των αεραγωγων στο καπο και των λογοτυπων στα φτερα και στο πισω μερος, δεν υπηρχε κατι κραυγαλεο, περαν των φαρδυτερων φτερων, που εκανε ενα Lotus Omega να ξεχωριζει. Και αυτο, ηταν ενα απο τα ατου του, αφου ηταν “sleeper”. Ολα τα Lotus Omega, ηταν ενα και μονο χρωμα, το Imperial Green, χρωμα παρομοιο με το British Racing Green.


Τα μαγικα της Lotus, στα μηχανικα
Στο μηχανικο κομματι, η Lotus πηρε τον 3λιτρο εν-σειρα εξακυλινδρο κινητηρα απο το Omega GSi, τον υπερκυβισε στα 3600 κυβικα, και προσθεσε δυο τουρμπο Garret T25, τα οποια δουλευαν στα 0,7 bar (10 psi) ηδη απο τις 1500 σ.α.λ.  Το αρχικο συστημα αναφλεξης, αντικατασταθηκε απο ενα τυπου three-coil wasted spark system, προκειμενου να μπορει να ανταπεξελθει στις αναγκες του ανανεωμενου κινητηρα. Στο κομματι της ψυξης, τοποθετηθηκε ενα συστημα water-air intercooler, με το intercooler, κατασκευης της Behr, να μειωνει τη θερμοκρασια του αερα στην εισαγωγη,  απο τους 120 στους 60 βαθμους Κελσιου, πραγμα πολυ σημαντικο για την επιτευξη της μεγιστης δυνατης αποδοσης του κινητηρα.


Επιπλεον, η Lotus ενισχυσε το block κινητηρα, προκειμενου να ειναι ικανος ο θαλαμος καυσης να αντεξει την πιεση των 95 bar. Επισης, ο στροφαλοφορος αξονας ηταν διαφοροποιημενος, με το αρχικο σχεδιο να ειναι της Lotusκαι να κατασκευαζεται απο μια εταιρεια στην Ιταλια, ωστοσο στα αυτοκινητα παραγωγης, τον κατασκεϋαζε η Opel και τον εστελνε στην Maschinenfabrik Alfing Kessler, για το φινιρισμα και την τελικη επεξεργασια πριν τοποθετηθουν. Ο κινητηρας εμεινε κατα τα αλλα σε γενικες γραμμες… απειραχτος, με διαφοροποιησεις στη συμπιεση, η οποια μειωθηκε απο 10,0:1 σε 8,2:1, τοποθετηθηκαν πιστονια της Mahle και μπιελες, σχεδιασμου και κατασκευης της Lotus.

Το κιβωτιο ταχυτητων, ηταν το ιδιο μηχανικο 6 σχεσεων, κατασκευης της ZF, με αυτο που τοποθετουνταν στη Chevrolet Corvette ZR-1 ( γενια C4), ενω το μπλοκε διαφορικο περιορισμενης ολισθησης, ηταν το ιδιο με αυτο του V8 Holden Commodore.


Σασι, φρενα και συστημα διευθυνσης
Το συστημα αναρτησης πολλαπλων συνδεσμων του Omega, το οποιο μαλιστα ειχε λαβει πολυ θετικες κριτικες απο τον Tυπο, τροποποιηθηκε απο τη Lotus καταλληλα, προκειμενου να γινει το αυτοκινητο οχι μονο σταθερο σε υψηλες ταχυτητες, αλλα και ευελικτο και σταθερο και στις στροφες. Λογω της σημαντικης αλλαγης στο camber σε υψηλες ταχυτητες και με το αυτοκινητο φορτωμενο, η Lotus επρεπε να βρει μια λυση για αυτο. Και τη βρηκε, απο το partsbin της Opel. Συγκεκριμενα, τοποθετησε την selflevelingαναρτηση απο το Opel Senator.


Στο κομματι του συστηματος διευθυνσης, οι μηχανικοι της Lotusθελησαν αρχικα να τοποθετησουν ενα συστημα διευθυνσης rack and pinion, το οποιο ωστοσο δεν ηταν εφικτο, λογω χωροταξιας και κοστους, οποτε αρκεστηκαν στο να τοποθετησουν το Servotronic συστημα, παλι απο το OpelSenator. Ο λογος που επιλεχθηκε το συγκεκριμενο συστημα, ηταν οτι παρειχε μεγαλη υποβοηθηση σε χαμηλες ταχυτητες, οπως σε κινηση σε αστικο κυκλο η στο παρκαρισμα, η οποια ομως μειωνοταν αρκετα καθως αυξανοταν η ταχυτητα του αυτοκινητου, δινοντας καλυτερη αισθηση στον οδηγο.

Στο Lotus Omega, τοποθετησαν ζαντες 17 ιντσων, κατασκευης της Ronal, με ελαστικα Goodyear Eagle, με γομα ιδια με αυτη που χρησιμοποιουσαν σε αυτα που τοποθετουνταν στις Lotus Esprit Turbo SE, με σκοπο ενα αυτοκινητο που ειναι και σταθερο, αλλα εχει και καλη οδηγικη συμπεριφορα στο βρεγμενο.

Τα φρενα ειναι δισκοι 328 mm με 4πιστονες δαγκανες της APRacing μπροστα και 300 mm με 2πιστονες δαγκανες πισω.



Επιδοσεις
Το Lotus Omega, με το κινητηρα C36GET ( οπως ονομαστηκε ) απεδιδε 382 ιππους στις 5200σαλ και 568Nm ροπη στις 4200σαλ , με τα 470 απο αυτα να ειναι ηδη διαθεσιμα απο τις 2000σαλ .


Το 0-100 επιτυγχανονταν σε 5,1 δευτερολεπτα, ενω το 0-160-0χλμ/ωρα, σε λιγοτερο απο 17 δευτερολεπτα. Η τελικη του ταχυτητα αγγιζε τα 280+ χλμ/ωρα.

Στο εσωτερικο δεσποζαν τα δερματινα και το ξυλο. Και το καραβοτιμονο της Opel, με τα διακριτικα της Lotus

Το Lotus Carlton/Omega, κατειχε για αρκετα χρονια το τιτλο του δευτερου ταχυτερου saloon αυτοκινητου, πισω απο την Alpina B10 Bi-Turbo.

Παραγωγη
Η παραγωγη του Lotus Carlton/Omega, ξεκινησε το 1990, 4 χρονια μετα την αρχη της παραγωγης του Omega, με στοχο να κατασκευαστουν μολις 1100 αντιτυπα. Με την οικονομικη υφεση στις αρχες τις δεκαετιας του ’90 και τη τιμη των 48.000 λιρων, η παραγωγη του στο εργοστασιο της Lotus τερματιστηκε το Δεκεμβριο του 1992, εχοντας κατασκευαστει 950 αντιτυπα, 320 Carlton και 630 Omega.


Το Lotus Omega σιγουρα εκανε θραυση στην εποχη του, και εχει μεινει στην ιστορια για τις εκπληκτικες του επιδοσεις, δειχνοντας πως ο καρπος της συνεργασιας μεταξυ Opel και Lotus ηταν ακρως επιτυχημενος, απλα σε κακη εποχη. Το \”ονομα\” που φερει το hypercar της Lotus, ειναι πολυ \”βαρυ\”. Θα καταφερει να ανταποκριθει;


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!