Ποιος ειπε οτι ακομα και ο Godzilla δεν χρειαζεται… διαιτα και \”προπονησεις\” για να γινει πιο ανταγωνιστος; Οσο η Nissan εξελισσει την επομενη γενια του φοβερου και τρομερου GT-R, η Nismo εβαλε τα χερια της επανω στο κορυφαιο μοντελο της μαρκας, κανοντας το ακομα πιο γρηγορο. Κατι που απεδειξε, επιδεικνυοντας τις συναρπαστικες του δυνατοτητες στην EuroSpeedway Lausit της Γερμανιας, στελνοντας μηνυμα οτι το νεο GT-R NISMO 2020 θα ανεβασει ακομα πιο ψηλα τον πηχη στην κατηγορια των supercars.
Τι αλλαζει λοιπον στο Nissan GT-R NISMO 2020; Με νεους αγωνιστικου τυπου στροβιλοσυμπιεστες, βελτιωμενο ελεγχο αλλαγης ταχυτητων, ελαφρυτερα εξαρτηματα, μειωμενη συνολικη μαζα και αναβαθμισεις στα φρενα, τους τροχους και τα ελαστικα, το Nissan GT-R NISMO 2020 καταφερε να μειωσει κατα των 2,5 δευτερολεπτα τον χρονο στην πιστα δοκιμων και εξελιξης της Nissan. Η ιαπωνικη μαρκα μας σημειωνει με εμφαση οτι εχει αυξηθει και η ηδη εκπληκτικη σταθεροτητα του μοντελου σε υψηλες ταχυτητες, που τωρα αγγιζουν τα 300 χλμ / ωρα.
Κατασκευασμενο με τη νοοτροπια του kaizen
Η επιδιωξη της τελειοτητας απαιτει επιμονη. Η συνεχης αναγκη για εξελιξη και τελειοποιηση, ειναι αυτο που στα Ιαπωνικα ονομαζεται kaizen. Το kaizen βρισκεται στο επικεντρο του GT-R NISMO, οπως φυσικα και στην νοοτροπια της ομαδας που πλαισιωνει αυτο το εγχειρημα. Οι ανδρες και οι γυναικες της ομαδας εξελιξης του GT-R NISMO, διακατεχονται απο μια εγγενη περιεργεια και μια νοοτροπια που συνοψιζεται στο \”τι θα γινοταν αν…\”, οταν επανεξεταζουν και την παραμικρη λεπτομερεια. Οι μικρες βελτιωσεις μπορει να μην φαινονται πολυ σημαντικες μεμονωμενα, αλλα οταν συνδυαζονται στο συνολο τους, η διαφορα γινεται αντιληπτη. Αυτο ειναι το “μεγαλειο” στον χαρακτηρα ενος τετοιου αυτοκινητου. Δεν εχει να κανει μονο με αριθμους και επιδοσεις, αλλα με το ολιστικο αποτελεσμα του πως το GT-R NISMO γινεται “προεκταση” του σωματος και του πνευματος του οδηγου, καθως το αυτοκινητο “ζωγραφιζει” σε εναν αγαπημενο δρομο, η στην πιστα.
Δες βιντεο με το Nissan GT-R NISMO 2020
Υπο την καθοδηγηση του Tamura
Ο Hiroshi Tamura, γνωστος ως \”Mr. GT-R\”, βρισκεται στη Nissan για περισσοτερα απο τριαντα χρονια. Εχοντας αφιερωσει την καριερα του στην εξελιξη και βελτιωση του GT-R, εχει συμμετασχει σε σχεδον καθε βημα της εξελιξης του μοντελου.
Η αγαπη του για το πιο θρυλικο σπορ αυτοκινητο της Nissan ξεκινησε αρκετα νωρις. Στην ηλικια των 10 ετων, ειδε τον Takahashi Kunimitsu με το γαλανολευκο 2000 Skyline GT-R σε ενα επικο φινιρισμα στην βρεγμενη πιστα του Fuji Speedway, κερδιζοντας ισχυρους, τοτε, αντιπαλους οπως το Mazda RX3. Ο Tamura γνωριζε απο εκεινη τη στιγμη οτι ηθελε να ειναι ενα κομματι στο παζλ των επιτυχιων του GT-R.
Σημερα, ο Tamura εξασφαλιζει οτι το GT-R θα συνεχισει να εξελισσεται με το περασμα του χρονου, εχοντας να αντιμετωπισει εναν οξυ ανταγωνισμο που συμπεριλαμβανει οχι μονο μερικα απο τα πιο ακριβα supercars, αλλα και σε μερικες περιπτωσεις και hypercars.
VR38DETT, τωρα με υπερσυμπιεστες GT3
Ο κινητηρας του GT-R NISMO 2020, γνωστος και ως \”VR38DETT,\” ειναι το αποτελεσμα της τεχνογνωσιας που η NISMO εχει αποκτησει απο τη συμμετοχη της σε πολυαριθμες εκδηλωσεις του μηχανοκινητου αθλητισμου, σε ολο τον κοσμο. Πλεον διαθετει ενα ζευγος υπερσυμπιεστων υψηλης ροης και μεγαλης διαμετρου, ομοιων με αυτους της αγωνιστικης εκδοσης του GT3. Οι νεοι υπερσυμπιεστες διαθετουν φτερωτη τουρμπινας με 10 πτερυγια (ενα λιγοτερο απο το τρεχον μοντελο), οπου το καθενα απο αυτα ειναι 0,3 χιλιοστα λεπτοτερο. Αυτο αντιπροσωπευει μειωση της μαζας κατα 14,5% και συνεπως της αδρανειας (24%), επιτρεποντας αυξηση της αποκρισης.
Οπως και στην βασικη εκδοση του μοντελου, καθε κινητηρας GT-R NISMO συναρμολογειται στο χερι απο την αρχη μεχρι το τελος, σε εναν ειδικο “αποστειρωμενο” χωρο με σχολαστικα εκπαιδευμενους τεχνικους, ενω μια πλακα αλουμινιου προστιθεται στο μπροστινο μερος του καθε κινητηρα, που δειχνει το ονομα του τεχνιτη ΤAKUMI που τον δημιουργησε!
Το αναβαθμισμενο συστημα της εξατμισης απο τιτανιο, διαθετει τωρα εναν πιο εμφατικο, αλλα οχι ενοχλητικο ηχητικο τονο, που διαπερνα την καμπινα. Οι χειροποιητες, “καπνισμενες” αποληξεις, υπογραφουν με τον καλυτερο τροπο το ελαφρυ σε βαρος συστημα.
Το βελτιωμενο κιβωτιο ταχυτητων 6 σχεσεων με διπλο συμπλεκτη, οταν τεθει σε R-mode, επιτυγχανει αλλαγες πιο δυναμικα, χαρη σε εναν νεο αλγοριθμο για το Adaptive Shift Control (ASC). To ASC επιλεγει την βελτιστη σχεση για καθε σεναριο οδηγησης, κατι που μπορει να γινει ιδιαιτερα αισθητο κατα τη διαρκεια της πεδησης και οταν το αυτοκινητο στριβει σε γωνιες, προσφεροντας ακριβεια στον χειρισμο με ταχυτερα “κατεβασματα” και μειωνοντας την υποστροφη, κατα την εισοδο στην στροφη. Με την ταχυτητα του κινητηρα να διατηρειται σε υψηλοτερο ρυθμο χαρη στην εμπλοκη χαμηλοτερης σχεσης, η επιταχυνση βελτιωνεται αισθητα οταν το αυτοκινητο βγαινει απο την στροφη.
Αεροδυναμικη, σχεδιασμος και μεγαλη δοση ανθρακονηματων
Με γνωμονα τα οφελη της αεροδυναμικης , ο σχεδιασμος του GT-R NISMO 2020 εχει υποστει μια συναρπαστικη εξελιξη. Οι αλλαγες ειναι εντελως λειτουργικες, αυξανοντας την ψυξη στρατηγικων τμηματων του αυτοκινητου οπως τον χωρο του κινητηρα και τα φρενα, χωρις να επηρεαζουν αρνητικα την τιμη 0,26 του συντελεστη οπισθελκουσας.
Ενας ακομα τομεας που κανει ξεχωριστο το GT-R NISMO 2020, ειναι η ποσοτητα ανθρακονηματων που φερει. Χαρη στο συγκεκριμενο υλικο, τα περισσοτερα εξαρτηματα ειναι ελαφρυτερα σε συγκριση με το τρεχον μοντελο, περιλαμβανοντας τους προφυλακτηρες και τα εμπρος φτερα (-4,5 κιλα), το καπο (-2 κιλα), την οροφη (-4 κιλα), το πορτμπαγκαζ και την πισω αεροτομη. Ακλουθωντας την φιλοσοφια του kaizen, καθε επιμερους στοιχειο εχει βελτιωθει για να μειωσει το βαρος, να αυξησει την αντωση και να βελτιωσει την αεροδυναμικη. Συνδυαστικα, αυτα τα εξωτερικα μερη του αυτοκινητου εχουν οδηγησει σε μια συνολικη εξοικονομηση βαρους 10,5 κιλων, εκτος της μειωσης των 20 κιλων που επετευχθησαν απο τις αναβαθμισεις και τα νεα εξαρτηματα.
Το πιο σημαντικο κομματι εφαρμογης ανθρακονηματος ειναι η οροφη. Η νεα οροφη απο ανθρακονηματα του GT-R NISMO 2020, “απαλλασσει” το αυτοκινητο απο ενα σημαντικο βαρος, μειωνοντας παραλληλα το κεντρο βαρους του αυτοκινητου . Το ιδιο το πανελ οροφης κατασκευαζεται χρησιμοποιωντας μια παγκοσμιως πρωτη τεχνικη που συνδυαζει μια διαδικασια συμπιεσμενης χυτευσης Prepreg με μια πλακα ανθρακα και μια ελαφρια δομη με “σαντουιτς” σκληρου αφρου. Αυτο δινει στη δομη του ανθρακα μια πιο σφιχτη και ελαφρια πλεξη, βελτιωνοντας την ηχομονωση, καθως και μια εντυπωσιακη εμφανιση. Στις επιπλεον βελτιωσεις με ανθρακονηματα, συναντωνται και οι αεραγωγοι NACA στο καπο, οι οποιοι τωρα ενσωματωνονται στη συνθετη δομη.
Το αγωνιστικο αυτοκινητο GT3 GT-R, ενεπνευσε εντονα το σχεδιασμο των νεων μπροστινων φτερωτων του GT-R NISMO 2020. Τωρα διαθετουν σπορ περσιδες που αυξανουν την καθετη δυναμη κατα 7 κιλα, χωρις να δημιουργουν προσθετη οπισθελκουσα. Τα αεριζομενα φτερα που εχουν δοκιμαστει σε αεροδυναμικη σηραγγα, συμβαλλουν στην ομαλη ροη του αερα κατα μηκος του υπολοιπου αυτοκινητου και αποτρεπουν τη δημιουργια στροβιλισμου στο πισω φτερο, προσφεροντας ακομα μεγαλυτερη σταθεροτητα στις υψηλες ταχυτητες. Ως πολυλειτουργικο χαρακτηριστικο, βοηθουν επισης στην απομακρυνση του καυτου αερα, μακρια απο τον χωρο του κινητηρα.
Στις διαθεσιμες επιλογες χρωματων του Nissan GT-R NISMO 2020 περιλαμβανονται τα Solid Red, Jet Black Pearl, Super Silver Quadcoat και Pearl White Tricoat. Σε ολα τα χρωματα, το αυτοκινητο διαθετει μαυρους πλευρικους καθρεπτες που το διαφοροποιουν απο τα αλλα μοντελα GT-R.
Φρενα: Οι δαγκανες της Brembo “αγκαλιαζουν” τους κεραμικους ροτορες
Η Nissan συνεργαστηκε με τον Ιταλο κατασκευαστη φρενων Brembo για να δημιουργησει ενα ολοκαινουργιο πακετο φρενων για το GT-R NISMO 2020. Οι ειδικες μεγαλες δαγκανες συνοδευονται απο μεγαλους κεραμικους ροτορες, τους μεγαλυτερους που εχουν τοποθετηθει ποτε σε Ιαπωνικο αυτοκινητο, διαστασης 410 mm (16,1 ιντσων) εμπρος και 390 mm (15,3 ιντσων) πισω.
Οι εξαπιστονες εμπρος και οι τετραπιστονες δαγκανες πισω, ειναι εξαιρετικης ακαμψιας. Η ολοκαινουργια κατασκευη τους βελτιωνει σημαντικα τον χρονο αντιδρασης των φρενων. Αυτο σημαινει οτι ο οδηγος εχει ενα πενταλ φρενου με μεγαλυτερη αποκριση, πιο προοδευτικο, με πλουσια πληροφορηση που του επιτρεπει να ρυθμισει με χειρουργικη ακριβεια τη δυναμη της πεδησης, με αποτελεσμα να μειωνει την ταχυτητα πιο γρηγορα και πιο αποτελεσματικα, χωρις να “κουραζει” τα φρενα.
Το μεγαλυτερο πλεονεκτημα προερχεται απο τη δομη του ανθρακα και του καρβιδιου του πυριτιου, αυτων καθαυτων των ροτορων. Αυτο επιφερει μια συνολικη μειωση 16,3 χιλιογραμμων στο μη συζευγμενο βαρος.
Παραλληλα, η ψυξη του καθε εμπροσθιου ροτορα βελτιωθηκε με τη μεταβολη της γωνιας στην οποια ειναι τοποθετημενοι οι αεραγωγοι, βοηθωντας ετσι να διοχετευτει υψηλοτερη ροη αερα προς τα κεντρα τους. Ως τελευταια “πινελια”, οι δαγκανες εχουν “βυθιστει” σε ενα πυραντοχο κιτρινο χρωμα, που οχι μονο μπορει να αντεξει θερμοκρασιες πανω απο 1.000 βαθμους Κελσιου, αλλα ειναι ανθεκτικο σε αποχρωματισμο απο σκληρη χρηση και επαναλαμβανομενες διαδρομες με αποτομες μεταβολες θερμοκρασιων.
Αναβαθμισμενος χειρισμος και συστημα διευθυνσης
Οι τελευταιες ρυθμισεις στις αναρτησεις του GT-R του NISMO 2020, βελτιωνουν τη σταθεροτητα στις στροφες (πλευρικη G), με αυξημενη αποκριση ταχυτητας και ακομα καλυτερη ποιοτητα κυλισης. Το τιμονι διαθετει καλυτερη γραμμικοτητα και ακριβεια απο ποτε, απαιτωντας ελαχιστες διορθωσεις ακομη και σε ταχυτητες που φτανουν τα 300 χλμ /ω !
Οι αποκλειστικες σφυρηλατες ζαντες RAIN 20 ιντσων, ειναι κατα 100 γραμμαρια ελαφρυτερες και ενσωματωνουν ενα νεο σχεδιασμο εννεα ακτινων, ενισχυοντας την ακαμψια παρα τη μειωση του βαρους. Το λογοτυπο NISMO που εχει εφαρμοστει με διαμαντοκοπη στο χειλος της καθε ζαντας, “υπογραφει” με τον καλυτερο τροπο τον αποκλειστικο χαρακτηρα τους.
Τα αμορτισερ Bilstein DampTronic του αυτοκινητου ρυθμιστηκαν με πολυ προσοχη τοσο στην επαναφορα (20% πιο μαλακα) οσο και στην συμπιεση (5% πιο μαλακα), λαμβανοντας υποψη τη συνολικη μειωση του βαρους κατα 30 κιλα.
Κατασκευασμενο συμφωνα με τη νοοτροπια του kaizen, ειναι και το σασι του αυτοκινητου. Με προσοχη και στην παραμικρη λεπτομερεια, ενας ειδικος τυπος συγκολλησης μεταξυ των ενωσεων στο σασι και το αμαξωμα, εχει σαν αποτελεσμα ενα σασι με μεγαλυτερη αντοχη, προσφεροντας μεγαλυτερη ακριβεια στον χειρισμο, ακομα και οταν το αυτοκινητο πιεζεται σκληρα.
Καμπινα που “αγκαλιαζει” τον οδηγο
Εντος της καμπινας, τα εμπρος καθισματα της Recaro που κατασκευαστηκαν αποκλειστικα για το GT-R NISMO 2020, προσφερουν ακομα καλυτερη στηριξη σε οδηγο και συνοδηγο (δεν ειναι διαθεσιμα στις Η.Π.Α. και στον Καναδα). Αυτο επιτυγχανεται μεσω μιας δομης τριων επιπεδων στην οποια οι ινες του ανθρακα γινονται “σαντουιτς” με το κυριως εσωτερικο τμημα, προκειμενου να βελτιωθει ο τροπος στηριξης απο την μεση και πανω. Η προσθηκη μιας εσωτερικης δομης πλαισιου στο κελυφος του ανθρακα αυξησε τη στρεπτικη ακαμψια των καθισματων (κατα περιπου 20%), κατι πολυ σημαντικο οταν ασκουνται πλευρικες δυναμεις στις στροφες και κατα την πεδηση. Σημαντικο ειναι οτι μετα αυτες τις επεμβασεις, το βαρος καθε καθισματος εχει μειωθει κατα 1,4 κιλα.
Την καμπινα του GT-R NISMO 2020, συμπληρωνει ενας μοναδικος συνδυασμος εσωτερικων χρωματων με το χαρακτηριστικο μαυρο δερματινο σκουρο NISMO σε κοκκινους τονους. Οι επενδυσεις των καθισματων ειναι απο κοκκινο σουετ, ενω στο τιμονι, το ταμπλο και την επενδυση οροφης υπαρχει σκουρο γκρι Alcantara.