Ηταν η χειροτερη ημερα για τη Renault απο το 1994, οταν εισηχθη στον CAC 40, καθως ξενα και γαλλικα funds προχωρησαν σε μαζικες ρευστοποιησεις, απορροια αναφορων πως και η Reanult εμπλεκεται σε σκανδαλο εκπομπης ρυπων, αναλογο με αυτο που συνταραξε προσφατα την Volkswagen παρασυροντας χρηματιστηριακα την γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια.
Με την Peugeot να υποχωρει κατα 5,2%, τη Fiat κατα 8,9% και τη Daimler AG κατα 3,9%, ο Γαλλος υπουργος Οικονομικων Εμανουελ Μακρον, μαλλον τρομαγμενος απο το \”κραχ\” που φαινοταν να ερχεται, εσπευσε να διασκεδασει τις εντυπωσεις: \”Δεν προκειται σε καμια περιπτωση για μια κατασταση συγκρισιμη με εκεινη της Volkswagen\”, ειπε και τονισε οτι παραμενει αμειωτη η \”εμπιστοσυνη του στον ομιλο\” της Ρενο, ενω προσθεσε οτι οι υπηρεσιες του διεξηγαγαν \”πολλους ελεγχους και ερευνες απο τον Σεπτεμβριο για να επαληθευτει η αξιοπιστια και η ποιοτητα των πληροφοριων που δοθηκαν στους καταναλωτες\”.
Η υπουργος Περιβαλλοντος της Γαλλιας, Σεγκολεν Ρουαγιαλ, εκανε σαφες οτι οι ελεγχοι που διεξηχθησαν στα αυτοκινητα της Ρενο δεν αποκαλυψαν την υπαρξη λογισμικου παραποιησης των αποτελεσματων των εκπομπων ρυπων των κινητηρων ντιζελ της γαλλικης αυτοκινητοβιομηχανιας.
\”Δεν υπηρξε απατη στη Renault. Οι μετοχοι και οι εργαζομενοι μπορουν να ειναι ησυχοι\”, υποστηριξε.
Η υπηρεσια του γαλλικκου Υπουργειου Οικονομιας επισκεφθηκε καποιους απο τους χωρους της Renault που εχουν να κανουν με δοκιμες προτυπων και την πιστοποιηση κινητηρων, διεξηγαγε ελεγχους και προχωρησε στην κατασχεση ηλεκτρονικων υπολογιστων. Το γεγονος αυτο αφησε την εντυπωση πως η ερευνα σχετιζεται με τα προτυπα εκπομπων ρυπων, στον αποηχο του σκανδαλου της Volkswagen.Απο τον Σεπτεμβριο, οποτε η αμερικανικη αρμοδια αρχη γνωστοποιησε πως η Volkswagen ξεγελασε τις δοκιμες των οχηματων ντιζελ, οι αυτοκινητοβιομηχανιες υφιστανται εξονυχιστικους ελεγχους. Οι γαλλικες αρχες ξεκινησαν τον Σεπτεμβριο ερευνα της VW και δεσμευτηκαν πως θα την επεκτεινουν σε ολες τις αυτοκινητοβιομηχανιες, περιλαμβανομενων των Renault και Peugeot /Citroen.
Ομως η ζημια, ειχε ηδη γινει. Το μεγεθος της, το δινουν οι αριθμοι: Με αποτιμηση περιπου 21 δισ ευρω (μετα και τη σημερινη…κατρακυλα) δηλαδη οσο το 12-13% του ελληνικου ΑΕΠ η Renault αποτελουν με την Peugeot το \”διδυμο αυτοκινητοβιομηχανιας\” μεταξυ των 40 εισηγμενων/μετοχων του κυριοτερου χρηματιστηριακου δεικτη CAC 40. Τα 5 δις που εχασε η Renault σε μια μερα, δεν ειναι και αμελητεα..