Κίνδυνος για παγκόσμια κρίση από το σκάνδαλο VW;

Δεν ειναι μονο το προστιμο των 18 δις, δεν ειναι τα 6,5 δις ευρω που θα κοστισει η ανακληση των 11 εκατομμυριων «βρωμικων» VW/Audi, ουτε η ζημια στις πωλησεις (αποτελουν το 25%, τα ανακαλουμενα μοντελα). Το σκανδαλο της VW προκαλει μια παγκοσμια κριση, θυμιζοντας την καταρρευση της Lehman Brothers, αλλα με… ροδες. Γιατι, απειλειται αμεσα η γερμανικη οικονομια, οπου 1 στις 6 θεσεις εργασιας σχετιζονται με την αυτοκινητοβιομηχανια. 


Η μετοχη της VW καταρρεει, με τις απωλειες να ειναι τρομακτικες. Η μετοχη της επεσε κατα 37% απο το peak της, στις 16 Μαρτιου και εκλεισε με απωλεια 21% τη Δευτερα. Οι απωλειες, εαν αναλογιστει κανεις οτι την Παρασκευη η αξια της μετοχης της VW εκλεισε στα 162 ευρω και τη Δευτερα στα 128, (καθως και με τον υπολογισμο οτι η συνολικη αξια των μετοχων ανερχεται στα 68 δις δολαρια), φτανουν, μετα το Σαββατοκυριακο τα 15 δισεκατομμυρια! Μεσα σε δυο μολις μερες, η αξια της VW AG μειωθηκε κατα 30 δις ευρω. 


Τωρα, πτωση σημειωνουν και οι μετοχες της BMW –η οποια επισης καταγγελλεται για «ασυνεπεια» στις εκπομπες ρυπων, απο το γερμανικο περιοδικο Auto Bild για τη BMW X3 XDrive 20d- και της Daimler (Mercedes- Benz). H BMW αρχισε να ξανανεβαινει μονο οταν διαβεβαιωσε οτι δεν υπαρχει συστημα που να επηρρεαζει τις μετρησεις καυσαεριων σε κανενα μοντελο της.

  Στη δινη του σκανδαλου παραπαιει ολοκληρη η Γηραια Ηπειρος με τις αποκαλυψεις οτι η Γερμανια, η Γαλλια και η Βρετανια εκαναν λομπι, επιτρεποντας στους κατασκευαστες να δημιουργουν αυτοκινητα με υψηλοτερους ρυπους απο τα επιτρεπομενα ορια και στη Γαλλια, ο Μισελ Σαπεν να προαναγγελλει ερευνα για ολες τις ευρωπαϊκες αυτοκινητοβιομηχανιες. 

Την ιδια ωρα -και χαρακτηριστικο του κλιματος που επικρατει διεθνως- ο Γαλλος υπουργος Οικονομικων, Emmanuel Macron, δηλωνει πως δεν υπαρχει απολυτως κανενα στοιχειο που να αποδεικνυει οτι οι μεγαλες γαλλικες αυτοκινητοβιομηχανιες, PSA (Peugeot- Citroen) και Renault, παραποιησαν τα τεστ εκπομπων ρυπων. Μιλωντας σε εκδηλωση, στη γαλλικη πρεσβεια στο Λονδινο, ο ιδιος ειπε οτι η VW προδοσε καταναλωτες και κυβερνησεις: \”Μεχρι στιγμης, (το προβλημα) φαινεται να περιοριζεται αυστηρα στη VW, λογω της πιεσης των αγορων και της πιεσης στην οποια εβαλαν τους εαυτους τους. Πρεπει να ειμαστε ιδιαιτερα προσεκτικοι, ωστε, επειδη καποιος ειπε ψεματα, να μη σκοτωσουμε ολους τους αλλους. Οφειλουμε να ειμαστε προσεκτικοι ωστε να μη θεσουμε σε κινδυνο πολλες θεσεις εργασιας, επειδη ενας παικτης δεν συμπεριφερθηκε σωστα\”. 

Πτωση ομως σημειωνουν στα διεθνη χρηματιστηρια ολες οι αυτοκινητοβιομηχανιες. Περα απο τις ευρωπαϊκες, ακομα και οι ιαπωνικες, οπως η Mazda (-6,8%), Mitsubishi (-5%), Honda (-3%), Nissan (-2,5%), Toyota (-1,85%), ακομα και οι κατασκευαστες ανταλλακτικων, οπως η NGK, που επεσε κατα 7 ολοκληρες μοναδες. Για να καταλαβουμε πως μπορει να δημιουργηθει μια \”μολυνση\”, αρκει να σκεφτουμε μονο οτι λογω του σκανδαλου, οι αυτοκινητοβιομηχανιες συμπαρασυρουν τον Nikkei, σε μια πτωση 2,7 μοναδων. Και ολοι ξερουμε τι γινεται οταν πεφτουν τα χρηματιστηρια, διεθνως…

Μονοι κερδισμενοι, ως τωρα, η FCA, η Ford, η GM, η Lexus… Δυνητικα, στο μελλον, θα μπορουσαν να ωφεληθουν οι εταιρειες που δεν βασιζονται στις πωλησεις των diesel, αυτες που κατασκευαζουν ηλεκτρικα και υβριδικα αυτοκινητα, οπως η Toyota και γενικοτερα, οι αμερικανικες και ιαπωνικες αυτοκινητοβιομηχανιες. Ομως ο πολεμος, εχει μολις αρχισει…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!