Το Dacia Duster αποτελει το πιο εμπορικο μοντελο της Dacia και το πρωτο SUV της ευρωπαϊκης αγορας σε πωλησεις λιανικης. Η δευτερη γενια του, εχει ηδη κατακτησει μια απο τις πρωταγωνιστικες θεσεις πωλησεων αναμεσα στα συγχρονα crossover και στη χωρα μας, ενω εχει συμβαλλει τα μεγιστα στην αυξηση των πωλησεων της Dacia στην Ελλαδα κατα σχεδον 50%, για το 1ο 4μηνο του ετους, σε σχεση με την ιδια περιοδο περυσι.
Τωρα, το Dacia Duster ερχεται εφοδιασμενο με τον συγχρονο turbo κινητηρα βενζινης Energy 1.3 TCe. Προκειται για το αποτελεσμα της συνεργασιας της Συμμαχιας του Groupe Renault με την Daimler, για ενα κινητηριο συνολο που εγγυαται τη μεγιστη οδηγικη ευχαριστηση, προσφεροντας υψηλη ροπη απο τις χαμηλες στροφες, συνεχη παροχη της ροπης μεχρι το υψηλο φασμα στροφων, αλλα και χαμηλα επιπεδα καταναλωσης καυσιμου και εκπομπων CO2. Στην πραξη αυτο σημαινει ιπποδυναμη 130 και 150 ιππων, ροπη 240 η 250 Nm, αναλογα την εκδοση, αλλα και χαμηλες τιμες μεσης καταναλωσης απο 6,0 εως 6,4 λτ./100 χλμ. Παραλληλα, και οι επιδοσεις του Dacia Duster 1.3 TCe ειναι συναρπαστικες, με την τελικη ταχυτητα να φτανει τα 200 χλμ./ωρα (εκδοση 1.3 TCe 150). Αξιζει να σημειωθει οτι οι επιδοσεις αυτες ειναι οι καλυτερες στη γκαμα του μοντελου, ενω ο νεος κινητηρας συνδυαζεται με μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων.
Η κορυφαια αποδοση και τα χαμηλα επιπεδα καταναλωσης και εκπομπων ρυπων ειναι αποτελεσμα μιας δεσμης προηγμενων τεχνολογιων, που εχουν την βαση τους στην τεχνογνωσια που εχει αποκτηθει απο την επιτυχημενη, πολυετη εμπλοκη του Groupe Renault στη Formula 1.
Ενδεικτικα, ο Energy 1.3 TCe αξιοποιει την τεχνολογια Bore Spray Coating, οπου οι κυλινδροι επικαλυπτονται με ειδικο υλικο για τον περιορισμο των τριβων και την καλυτερη μεταφορα της θερμοτητας, με αποτελεσμα τη βελτιστοποιηση της αποδοσης.
To καυσιμο ψεκαζεται απευθειας στον κυλινδρο με πιεση αυξημενη στα 250 bar, την ωρα που ο θαλαμος καυσης εχει ειδικο σχεδιασμο που επιτρεπει τη βελτιστη αναμειξη του καυσιμου με τον αερα, βοηθωντας ετσι τον περιορισμο της καταναλωσης.
Επισης, ο νεος κινητηρας κανει χρηση του Συστηματος Διπλου Μεταβλητου Χρονισμου (Dual Variable Timing Camshaft). Η εν λογω τεχνολογια μεταβαλλει διαρκως την χρονικη στιγμη ανοιγματος των βαλβιδων εισαγωγης και εξαγωγης αναλογα με τις στροφες και το φορτιο του κινητηρα. Το αποτελεσμα ειναι αυξημενη ροπη στις χαμηλες στροφες και πιο επιπεδη καμπυλη ροπης εως τις υψηλες με σημαντικα οφελη για τον οδηγο σε οδηγικη απολαυση και ανεση, ενω εγγυαται και αριστη ανταποκριση στις μεσαιες.
Παραλληλα, ο κινητηρας Energy 1.3 TCe εξοπλιζεται με φιλτρο κατακρατησης μικροσωματιδιων (Gasoline Particulate Filter), ενα τεχνικο γνωρισμα κυριως των κινητηρων πετρελαιου, εξασφαλιζοντας ετσι ιδιαιτερα «καθαρες» εκπομπες ρυπων.
Ο νεος κινητηρας Energy 1.3 TCe που εξοπλιζει το νεο Dacia Duster συνδυαζεται τοσο με τις 2κινητες οσο και με τις τετρακινητες εκδοσεις του μοντελου. Σε καθε περιπτωση, ο εξοπλισμος του Dacia Duster 1.3 TCe παραμενει πληρης απο την εκδοση Sportive, που ειναι και η αρχικη διαθεσιμη με τον καινουριο κινητηρα, με Συστηματα Hill Start Assist & Hill Descent Control (4×4), φωτα ημερας LED και προβολεις ομιχλης, μπαρες οροφης και ζαντες αλουμινιου 16’’, αισθητηρες φωτεινοτητας, 6 αεροσακους, air condition, ηλεκτρικα παραθυρα εμπρος & πισω, ηλεκτρικα ρυθμιζομενους και θερμαινομενους καθρεπτες, συστημα πολυμεσων Media Nav Evo (με οθονης αφης 7 ιντσων και ελληνικους χαρτες πλοηγησης), δερματινο τιμονι και λεβιε ταχυτητων. Για οποιον θελησει το κατι παραπανω, η κορυφαια εκδοση Prestige εξοπλιζεται με το Συστημα Multi-view camera, με τεσσερις καμερες θεασης, αλλα και με το Συστημα Blind Spot Warning για ελεγχο του τυφλου σημειου κατα τους ελιγμους αναμεσα στις λωριδες κυκλοφοριας.
Με τιμη απο 15.980€, το Dacia DUSTER με τον νεο turbo κινητηρα βενζινης Energy 1.3 TCe προαγει τον κορυφαιο Value for Money χαρακτηρα του, ενω συνοδευεται απο 5 Χρονια Εργοστασιακη Εγγυηση και 3 Χρονια Οδικη Βοηθεια. Εκτος του νεου Energy 1.3 TCe, η γκαμα κινητηρων του δημοφιλους crossover πλαισιωνεται και απο τον κινητηρα diesel 1.5 Blue dCi 115hp, τοσο σε δικινητες οσο και σε τετρακινητες εκδοσεις.