Η Ford εχει αποφασισει να αποδειξει σε ολο τον πλανητη οτι φτιαχνει πιο ενθουσιωδη αυτοκινητα απο τους αλλους. Καθε λιγο και λιγακι, μας δειχνει τα μοντελα της να… καπνιζουν λαστιχα η να επιτιθενται σε στροφες και να μοιραζουν χαμογελα (και τσαγακια, ενιοτε), με τα συγχρονα κτηνη της να δειχνουν ετοιμα να ανταποκριθουν στο θρυλικο ονομο που δημιουργησε το μπλε οβαλ, με μοντελα οπως τα Sierra και Escort Cosworth (μεταξυ πολλων αλλων). Το Goodwood SpeedWeek, που διεξηχθη στις 16-18 Οκτωβριου, ηταν μια ιδανικη ευκαιρια ωστε να δειξει η Ford τις δυνατοτητες των νεων πρωτοτυπων της, καθως και εκεινες των οχηματων παραγωγης υψηλων επιδοσεων – αναμεσα τους φυσικα ξεχωριζουν η Mustang Mach‑E 1400 1, το νεο Puma ST και το Fiesta ERX.
Με προβλεπομενη μεγιστη ισχυ που υπερβαινει τους 1.400 ιππους, η μοναδικη Mustang Mach-E 1400 αποτελει την ενσαρκωση των πιο ακραιων επιδοσεων στον τομεα της ηλεκτροκινησης. Το extreme πρωτοτυπο της Ford επεδειξε τις ικανοτητες του για πρωτη φορα στο Goodwood Motor Circuit, που βρισκεται κοντα στο Chichester της Μ. Βρετανιας, στα χερια του Vaughn Gittin Jr., ιδρυτη της RTR Vehicles και πρωταθλητη σε αγωνες drift.
Το νεο Puma ST ειναι το πρωτο SUV της Ford Performance στην Ευρωπη, διαθετοντας προηγμενες λυσεις με την υπογραφη της Sports Technologies, οπως το μοναδικο στην κατηγορια του και προαιρετικο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης (LSD), τα κατοχυρωμενα με διπλωμα ευρεσιτεχνιας ελατηρια κατανομης φορτιων στον πισω αξονα και τα επιλεξιμα προφιλ οδηγησης.
To Fiesta E-RX
«Ειναι μια πραγματικα συναρπαστικη εποχη για τη Ford Performance. Διερευνουμε πως ο εξηλεκτρισμος μπορει να προσφερει ενα νεο επιπεδο απολαυστικης οδηγησης με projects οπως η Mustang Mach-E 1400. Την ιδια στιγμη, με το Puma ST, προσφερουμε σε νεους πελατες τις προσιτες, καθημερινες επιδοσεις που ειναι η ουσια της φιλοσοφιας μας» δηλωσε ο Stefan Muenzinger, Ford Performance manager, για την Ευρωπη.
Φετος, η μοναδικη στα χρονικα εκδηλωση Goodwood SpeedWeek, συνδυαζει τα καλυτερα στοιχεια απο το Goodwood Festival of Speed και το Goodwood Revival, μεταδιδοντας διαδικτυακα και ζωντανα ολη την αγωνιστικη δραση στην πιστα.
Ηλεκτρο-κτηνος
Προϊον 10.000 ωρων συνεργασιας της Ford Performance και της RTR Vehicles, η Mustang Mach-E 1400 ερχεται να ανατρεψει ο,τι ξεραμε μεχρι σημερα για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Το πρωτοτυπο χρησιμοποιει επτα ηλεκτροκινητηρες που αποδιδουν 1.419 ιππους. Οι μοναδες κινησης συνδεονται με εναν κεντρικο αξονα μεταδοσης με διαφορικα τα οποια εχουν τεραστιο ευρος προσαρμοστικοτητας για καθε ειδους απαιτησεις. Η νεα Mustang Mach-E μπορει να υποστηριξει διαταξεις με κινηση στους εμπρος, τους πισω η και τους τεσσερις τροχους, με την ισχυ να κατανεμεται ομοιομορφα μπροστα και πισω η μονο σε εναν αξονα. Η καθετα παραγομενη δυναμη που αναπτυσσεται στα 257 km/h αναμενεται να υπερβαινει τα 1.000 kg.
«Η οδηγηση αυτου του αυτοκινητου μου αλλαξε τελειως την αντιληψη για το τι σημαινει ισχυς και ροπη» δηλωσε ο Vaughn Gittin Jr. «Η εμπειρια αυτη ειναι κατι το ασυλληπτο, θα μπορουσε να συγκριθει μονο με μαγνητικο roller coaster.»
Το Puma ST στην πιστα
Το νεο Puma ST, το πρωτο SUV μοντελο της Ford στην Ευρωπη που ειναι ικανο να ανταπεξερχεται των προκλησεων τοσο στην πιστα οσο και στο δρομο, ανεβαζει τον πηχη με τις δυναμικες επιδοσεις και τον καλυτερο χωρο αποσκευων στην κατηγορια του.
Ο κινητηρας 1.5L EcoBoost εχει ισχυ 200 ιππων2 προσφεροντας επιταχυνση 0‑100 km/h σε 6,7 δευτερολεπτα. Το πλαισιο με το σαφη προσανατολισμο στις επιδοσεις χρησιμοποιει εναν ημιακαμπτο αξονα με 50% μεγαλυτερη στρεπτικη ακαμψια απο το βασικο Puma, ενα ταχυτερο κατα 25% συστημα διευθυνσης και φρενα με δισκους με μεγαλυτερη κατα 17% διαμετρο. Τα ειδικα σχεδιασμενα ελαστικα Michelin Pilot Sport 4S συμβαλλουν καθοριστικα στην απολυτη οδηγικη εμπειρια που προσφερει το νεο Puma ST.
Η εκδοση ST διατηρει το πρακτικο πνευμα του μοντελου με στοιχεια οπως το καινοτομο συστημα αποθηκευσης Ford MegaBox κατω απο το δαπεδο του χωρου αποσκευων – προκειται για την ιδανικη λυση για την αποθηκευση ενος κρανους, αλλα και των αγωνιστικων παπουτσιων και γαντιων σε ενα track-day.
«Προτεραιοτητα μας για το Puma ST ηταν να δημιουργησουμε ενα συναρπαστικο και ικανο μοντελο οπως ολα τα ST, χωρις να θυσιασουμε την πρακτικοτητα ενος Puma» σχολιασε ο Muenzinger.
STARD Ford Fiesta ERX
Ενα ακομα μοντελο που δειχνει τις δυνατοτητες της ηλεκτροκινησης σε διαφορες κατηγοριες του μηχανοκινητου αθλητισμου ειναι το STARD Ford Fiesta ERX, το οποιο πραγματοποιει το ντεμπουτο του στο Goodwood, συμμετεχοντας στο Drift Competition.
Το Fiesta ERX ειναι ενα πληρως ηλεκτρικο rallycross οχημα που βασιζεται στο Fiesta ST, το οποιο εξελιχθηκε απο τους ειδικους σε αγωνες ραλι της STARD ωστε να πληροι τους κανονισμους Projekt ERX του Παγκοσμιου Πρωταθληματος Rallycross της FIA.
Οι τρεις ηλεκτροκινητηρες του STARD Ford Fiesta ERX αποδιδουν πανω απο 600 ιππους και συνδυασμενη ροπη 1.000 Nm, που μεταφερεται στους τροχους μεσω ενος συστηματος τετρακινησης και κιβωτιων δυο ταχυτητων σε καθε αξονα. Η επιταχυνση 0‑100 km/h ολοκληρωνεται σε 1,8 δευτερολεπτα, ενω η τελικη ταχυτητα φτανει τα 240 km/h. Το ηλεκτρικο Fiesta ERX συμμορφωνεται με τους κανονισμους World RX, και ειναι διαθεσιμο με εξοπλισμο για αγωνιστικη χρηση.
Το αγαπημενο του κοινου Ford GT
Το Ford GT επιστρεφει στο Goodwood για να προσφερει νεες συγκινησεις στους λατρεις της ταχυτητας στο Michelin Supercar Run, με οδηγο τον Richard Westbrook, πρωην αγωνιζομενο στο Ford GT Le Mans 24 Hours.
Η εκδοση δρομου του Ford GT διαθετει ενα ελαφρυ πλαισιο απο carbon και αλουμινιο, εξωτρικα πανελ αμαξωματος απο ανθρακονηματα, ενεργα αεροδυναμικα βοηθηματα και ενα κινητηρα V6 EcoBoost twin-turbo 3 που αποδιδει 655 ιππους και ροπη 750 Nm – η τελικη του ταχυτητα φτανει τα 347 km/h.