Οι αριθμοι, λενε παντα την αληθεια. Στην περιπτωση του RS Q3, το κανουν με γλαφυρο τροπο. Ο 2,5 TFSI που φοραει το σπορ μοντελο της γερμανικης φιρμας, το οποιο εφοδιαζεται με την τετρακινηση Quattro τελευταιας γενιας, το εκτοξευει στα πρωτα 100 χ.α.ω. απο σταση σε μολις 4,5 δευτερολεπτα! Ο φρενιασμενος δεικτης του κοντερ σταματαει εκει που εχει απαιτησει ο οδηγος του να μπει ο ηλεκτρονικος κοφτης, στα 250, η στα 280 χ.α.ω.
Το συγκεκριμενο χρωμα ειναι το Kyalami Green. Εμεις, θα το λεμε \”το χρωμα του Baby Hulk\”
Τεχνολογια και επιδοσεις
Στην οικογενεια του Q3, τα RS Q3 και RS Q3 Sportback ειναι οι σπορ ναυαρχιδες. Τα τεχνικα χαρακτηριστικα και οι επιδοσεις συναρπαζουν, αλλα δεν ερχονται τυχαια: Πεντακυλινδρος κινητηρας, ισχυς 400 ιππων (294 kW), ροπη 480 Nm, τετρακινηση quattro. Οχι τυχαια, ο πεντακυλινδρος 2.5 TFSI διακριθηκε περυσι για ενατη συνεχη φορα με το βραβειο “International Engine of the Year Award”.
Πανεμορφο, επιθετικο και οι τροχοι των 21 ιντσων (οι στανταρ ειναι 20αρηδες) το κανουν ακομα πιο επιβλητικο
Ομως και αυτο, δεν ηταν αρκετο για τους τεχνικους της Audi. Ετσι, πριν τοποθετησουν τον πολυβραβευμενο πεντακυλινδρο κινητηρα στο RS Q3, φροντισαν να τον… χτυπησουν με το μαγικο ραβδακι τους. Ετσι, τωρα εχει αυξησει την ισχυ του κατα 17%, με αμεταβλητη την χωρητικοτητα των 2.480 κ.εκ. Η μεγιστη ροπη του κινητηρα ειναι διαθεσιμη σε μια ευρεια περιοχη στροφων απο τις 1.950 εως τις 5.850 σ.α.λ.
Με τοση δυναμη, οργωνει και τα βουνα με ευκολια (και ναι, σε κοκκινο ειναι επισης εξαιρετικο)
Με μηκος μικροτερο των 50 εκατοστων, ο κινητηρας 2.5 TFSI ειναι εξαιρετικα μικρος σε διαστασεις και 26 κιλα πιο ελαφρυς σε σχεση με αυτον του προηγουμενου μοντελου. Ο στροφαλοθαλαμος ειναι κατασκευασμενος απο αλουμινιο, εξοικονομωντας 18 κιλα, ενω διαφορες βελτιωσεις μειωνουν τις εσωτερικες τριβες και αυξανουν την αποδοση. Οι επενδυσεις των κυλινδρων ειναι επικαλυμμενες με πλασμα, τα βασικα ρουλεμαν του στροφαλοφορου εχουν μικροτερη διαμετρο κατα 6 χιλιοστα. Ο στροφαλοφορος αξονας ειναι κοιλος και κατα 1 κιλο ελαφρυτερος, ενω τα αλουμινενια εμβολα εχουν ενσωματωμενες τις διοδους ψυξης λαδιου. Στο μικρο χρονικο διαστημα προθερμανσης επειτα απο κρυα εκκινηση, η αντλια νερου δεν κυκλοφορει το ψυκτικο υγρο στην κυλινδροκεφαλη, ετσι ωστε ο 2.5 TFSI να φτανει πιο γρηγορα στη θερμοκρασια λειτουργιας του. Κατι που μειωνει τον συντελεστη τριβης και την καταναλωση καυσιμου.
Τις στροφες δεν τις φοβαται το RS Q3. Τουναντιον
Η σειρα αναφλεξης μεταξυ των γειτονικων κυλινδρων και εκεινων που απεχουν περισσοτερο μεταξυ τους ειναι 1-2-4-5-3. Η ιδιαιτερη σειρα αναφλεξης και ο μονος αριθμος κυλινδρων δημιουργουν ενα πολυ ιδιαιτερο ρυθμο και εναν μοναδικο ηχο κινητηρα. Οι διπλες αποληξεις RS τονιζουν τον ξεχωριστο ηχο του πεντακυλινδρου. Το προαιρετικα διαθεσιμο συστημα εξατμισης RS sport με το μαυρο φινιρισμα ενισχυει ακομη περισσοτερο αυτο τον απιστευτο ηχο!
Η… καρδια του κτηνους. Ο πολυβραβευμενος 2.5 TFSI που εχει λαβει τις περιποιησεις της Audi Sport, αποδιδοντας πλεον 400 ιππους
Η ισχυς του πεντακυλινδρου κινητηρα μεταφερεται σε ενα αυτοματο κιβωτιο S tronic επτα ταχυτητων και απο εκει στο συστημα μονιμης τετρακινησης quattro που κατανεμει την απαιτουμενη ισχυ μεταξυ των δυο αξονων μεσω ενος πολυδισκου συμπλεκτη. Η κατανομη ροπης σε συγκεκριμενους τροχους αναλογα με τις αναγκες εξασφαλιζει ασφαλη και ακριβη οδηγηση.
\”Ακτινογραφια\” του RS Q3, στο οποιο βλεπουμε τις αναρτησεις του
Μεσω του Audi drive select ρυθμιζεται η λειτουργια του quattro καθως και αλλων συστηματων, οπως αυτου της διευθυνσης, της αναρτησης, του κιβωτιου S tronic, καθως και της χαρτογραφησης και του ηχου του κινητηρα. Αναλογα με την εκδοση εξοπλισμου, υπαρχει η δυνατοτητα επιλογη αναμεσα σε πεντε η εξι προγραμματα λειτουργιας: Ανεση (comfort), αυτοματη (auto), δυναμικη (dynamic), αποδοτικοτητα (efficiency) και εξατομικευση (individual) η εναλλακτικα στην εξατομικευση τα δυο νεα προγραμματα RS1 και RS2. Μεσω του MMI, ο οδηγος μπορει να ρυθμισει και να αποθηκευσει μεμονωμενα στα δυο προγραμματα RS. Με την απλη πιεση του νεου διακοπτη \”RS MODE\” στο τιμονι παρεχεται αμεση προσβαση και γρηγορη εναλλαγη αναμεσα στα δυο αυτα νεα προγραμματα.
Η δε μεση καταναλωση κινειται στα 8,8-8,9 lt/100 km, ενω οι εκπομπες CO2 στα 202-203 g/km.
Και στο δρομο;
Καλη η δυναμη, αλλα εχει σημασια και πως τη βγαζει ενα μοντελο στο δρομο. Εαν διψαει για στροφες, η… τις σιχαινεται. Οι τεχνικοι της Audi Sport εξελιξαν μια νεα αναρτηση για το μοντελο, ωστε να μην εχει παραπονο και ο πιο απαιτητικος οδηγος. Η αναρτηση RS, η οποια προσφερεται στανταρ στο RS Q3, μειωνει την αποσταση απο τα εδαφος κατα 10 χιλιοστα σε συγκριση με τα Audi Q3 και Q3 Sportback. Οι σπορ ρυθμισεις της εξασφαλιζουν τη βαση για την εξαιρετικη συμπεριφορα των δυο σπορ SUV, ενω συνεργαζονται με το προοδευτικο συστημα διευθυνσης RS, το οποιο εξασφαλιζει την αμεση επαφη με το δρομο, ακομα και στις γρηγορες στροφες.
Η τετρακινηση Quattro συνεργαζεται αριστα με την αναρτηση, το εφταρι σειριακο κιβωτιο και το εκπληκτικο μοτερ
Στον εμπρος αξονα, η διαταξη ειναι MacPherson με χαμηλωμενα ψαλιδια βασης, με το μετατροχιο να φτανει τα 1.590 χιλιοστα. Πισω ο αξονας των τεσσαρων συνδεσμων εξασφαλιζει μετατροχιο 1.583 χιλιοστων. Για πρωτη φορα σε ενα SUV υψηλων επιδοσεων αυτης της κατηγοριας η Audi Sport προσφερει τροχους 21 ιντσων με διαφορα σχεδια ζαντων. Πισω απο τους στανταρ τροχους των 20 ιντσων η τους προαιρετικους των 21 ιντσων, υπαρχει το ολοκαινουριο συστημα πεδησης RS με εξαπιστονες δαγκανες και αεριζομενους και διατρητους δισκους με διαμετρο 375 χιλιοστων μπροστα και 310 χιλιοστων (χωρις διατρηση) πισω.
Οι δαγκανες των φρενων τους ειναι στανταρ μαυρες και προαιρετικα κοκκινες. Οι δαγκανες των προαιρετικων, ολοκαινουργιων φρενων RS απο κεραμικα υλικα ειναι προαιρετικα διαθεσιμες σε γκρι, κοκκινο η μπλε. Μπροστα, η ισχυς πεδησης εξασφαλιζεται απο τις καινουργιες μονομπλοκ δαγκανες απο αλουμινιο και τους κεραμικους δισκους με διαμετρο 380 χιλιοστων. Στο πισω μερος, οι «αιωρουμενες» δαγκανες και οι χαλυβδινοι δισκοι με διαμετρο 310 χιλιοστων εξασφαλιζουν την απαιτουμενη επιβραδυνση.
Προαιρετικα, τα νεα RS Q3 και RS Q3 Sportback ειναι διαθεσιμα με τη σπορ αναρτηση RS plus με Dynamic Chassis Control (DCC). Εδω, μια ηλεκτρικα ενεργοποιουμενη αναλογικη βαλβιδα ρυθμιζει τη ροη λαδιου στα εμβολα των αμορτισερ. Το συστημα ελεγχου δυναμικων χαρακτηριστικων Audi drive select ρυθμιζει και την προαιρετικη σπορ αναρτηση RS με τον ελεγχο της αποσβεσης των αμορτισερ, με τους αισθητηρες να μετρουν τις κινησεις του αμαξωματος. Ετσι τα ειδικα αμορτισερ RS προσαρμοζονται συνεχως στην κατασταση του δρομου και τις συνθηκες οδηγησης. Η αναρτηση εξασφαλιζει τη βελτιστη αποσβεση για καθε αμορτισερ μεσα σε χιλιοστα του δευτερολεπτου – μικρη για σημαντικες ανωμαλιες των δρομων, μεγαλη σπορ συμπεριφορα στις γρηγορες στροφες η στο φρεναρισμα. Το αποτελεσμα ειναι τα εξαιρετικα δυναμικα χαρακτηριστικα, η ευσταθεια και η ακριβεια του ελεγχου σε συνδυασμο με ακομα μεγαλυτερη ανεση.
Τα φρενα του ειναι απλα… γιγαντιαια
Οχι μονο εμφανιση!
Αφου λοιπον ειδαμε οτι τα Audi RS Q3 και Audi RS Q3 Sportback εχουν… μπολικη ουσια, απο τις αποψεις της δυναμης, των επιδοσεων και της οδικης συμπεριφορας, μπορουμε τωρα να δουμε και το σχεδιασμο τους. Οι \”αρετες\” τις οποιες επαιρεται η Audi οτι εχουν τα RS Q3 RS Q3 Sportback, αντικατοπτριζονται και στο σχεδιασμο τους. Η χαρακτηριστικη μασκα Singleframe, διχως χρωμα στο περιγραμμα της, δημιουργει μια περισσοτερο δυναμικη εικονα. Η gloss black (μαυρη γυαλιστερη) μασκα με την τρισδιαστατη κυψελωτη δομη κατεβαινει πιο χαμηλα και απευθειας στον προφυλακτηρα RS με τις μεγαλες πλευρικες εισαγωγες αερα. Οι λεπιδες σε σχημα μπουμερανγκ στον προφυλακτηρα ειναι σχεδιασμενες αποκλειστικα για το RS Q3. Τα γονιδια RS ειναι επισης εμφανη στις επιπεδες εισαγωγες πανω απο τη Singleframe μασκα του ψυγειου.
Με την εντονη τυπου κουπε κλιση της οροφης, το RS Q3 Sportback εχει υψος 1.557 χιλιοστα και ειναι 45 χιλιοστα χαμηλοτερο απο το RS Q3. Οι τονισμενοι ωμοι στο Sportback βρισκονται πιο χαμηλα σε σχεση με το αδελφο του μοντελο, μειωνοντας ετσι το οπτικο κεντρο βαρους του αμαξωματος. Το αποτελεσμα ειναι να δειχνει ακομη πιο μυωδες και οι τροχοι μεγαλυτεροι. Και τα δυο Audi Sport μοντελα υψηλων επιδοσεων υπογραμμιζουν τον δυναμισμο τους με τα εντονα νευρα πανω απο τα τοξα των φτερων, που εχουν αυξηθει κατα 10 χιλιοστα.
Ο πισω σχεδιασμος ειναι επισης πολυ δυναμικος. Χαρη στο χαμηλο πισω παραθυρο και την διακριτικη αεροτομη οροφης σε ειδικο RS φινιρισμα gloss black, το RS Q3 Sportback εμφανιζεται ακομη πιο φαρδυ απο το αδερφο μοντελο. Η χαμηλη γραμμη της οροφης του καταληγει στις ισχυρες πισω κολονες (D) με την εντονη κλιση. Στο RS Q3 το μακρυ RS σποϊλερ της οροφης τονιζει το σπορ DNA και διασφαλιζει την απαιτουμενη αεροδυναμικη καθετη δυναμη (downforce). Η νεα γενια του RS Q3 ερχεται για πρωτη φορα με ενα συστημα εξατμισης με διπλες μεγαλες οβαλ αποληξεις RS και στις δυο πλευρες με φινιρισμα χρωμιου. Στον πισω, ειδικο RS προφυλακτηρα υπαρχει ενσωματωμενος διαχυτης με οριζοντιες γριλιες σε gloss black, οι οποιες ειναι προαιρετικα διαθεσιμες σε ματ αλουμινιο. Τα υψηλων επιδοσεων SUV ειναι στανταρ εξοπλισμενα με προβολεις LED (προαιρετικα LED Matrix με δυναμικα φλας και ειδικα σκουροχρωμα RS διακοσμητικα). Τα πισω φωτιστικα σωματα ειναι επισης LED τεχνολογιας.
Οδηγοκεντρικο εσωτερικο; Εχουμε!
Ολη η κονσολα του RS Q3 εχει κλιση 10 μοιρων προς τον οδηγο
Ο σπορ σχεδιασμος του αμαξωματος αντανακλαται και στο εσωτερικο του αυτοκινητου. Η εμφαση στις οριζοντιες γραμμες εξασφαλιζει μια γενναιοδωρη αισθηση του χωρου. Η μοναδα ελεγχου του κλιματισμου, η κεντρικη κονσολα και η οθονη αφης του MMI εχουν κλιση δεκα μοιρων προς τον οδηγο – ολοκληρο το ταμπλο εχει σχεδιαστει με τον οδηγο στο επικεντρο. Η εκκινηση του κινητηρα μπορει να γινει και μεσω του προαιρετικου μπουτον εκκινησης με το κοκκινο περιγραμμα.
Υπερπληρης ο πινακας οργανων, εχει ενδειξη για αλλαγες ταχυτητας, g meter, χρονους πιστας, επιταχυνσης, ισχυ και ροπη
Η αρχιτεκτονικη του ψηφιακου πινακα οργανων (Audi Virtual Cockpit) εχει σχεδιαση RS ενω η οθονη αφης MMI διαθετει γυαλιστερο μαυρο περιγραμμα. Προαιρετικα, ο οδηγος μπορει να επιλεξει το μεγαλυτερο Audi Virtual Cockpit Plus με φωτεινη ενδειξη αλλαγης ταχυτητας, η οποια προτρεπει τον οδηγο να επιλεξει την επομενη σχεση οταν ο κινητηρας περιστρεφεται κοντα στο οριο του.
Το τιμονι και ο λεβιες εχουν επενδυση alcantara
Οι ειδικες ενδειξεις RS στο Audi Virtual Cockpit Plus παρεχουν πληροφοριες σχετικα με την πιεση των ελαστικων, τη ροπη, την ισχυ, τους χρονους γυρου πιστας, τις δυναμεις g καθως και μετρησεις επιταχυνσης.
Τα καθισματα εχουν επενδυσεις απο δερμα Nappa
Τα σπορ καθισματα RS με επενδυσεις απο εξαιρετικο δερμα Nappa, κυψελοειδες σχεδιο και ενσωματωμενα προσκεφαλα ειναι για πρωτη φορα διαθεσιμα στο Q3. Οι ραφες με μοτιβο αντιθεσης ειναι στανταρ μαυρες και προαιρετικα μπλε η κοκκινες. Οταν επιλεγεται ενα απο τα δυο πακετα σχεδιασμου RS σε κοκκινο η μπλε χρωμα, οι λεπτομερειες στο τιμονι, οι ζωνες ασφαλειας, τα πατακια και ο επιλογεας ταχυτητων ειναι εγχρωμα, ενω το τιμονι και ο επιλογεας εχουν επενδυση απο Alcantara. Με τα διευρυμενα πακετα σχεδιασμου RS, οι επενδυσεις των θυρων και τα υποβραχιονια τους ειναι σε κοκκινο η μπλε Alcantara. Οι λεπτομερειες που αντιστοιχα ειναι σε Race αλουμινιο η ανθρακι και προαιρετικα σε φινιρισμα piano black η ανθρακονηματος ολοκληρωνουν το σπορ εσωτερικο, που μπορει να ειναι τελειως μαυρο. Ο φωτισμος εισοδου με την προβολη Audi Sport στις πορτες καλωσοριζει τον οδηγο και τον συνοδηγο. Τα λογοτυπα RS κοσμουν το εσωτερικο στο τιμονι και τα φωτιζομενα διακοσμητικα στα μαρσπιε των εμπρος θυρων. Το δερματινο σπορ και επιπεδο στο κατω μερος τιμονι RS, με τα νεας σχεδιασης paddles, διαθετει πολυ-λειτουργικα κουμπια για τον ελεγχο των δυο προαιρετικων λειτουργιων RS στο Audi drive select. Στο Audi Virtual Cockpit Plus οι ειδικες οθονες RS ενεργοποιουνται αυτοματα.
Κορυφαιοι χωροι και εξοπλισμος
Τα νεα RS Q3 και RS Q3 Sportback εχουν σχεδιαστει ως πενταθεσια και σε συνδυασμο με το σπορ χαρακτηρα τους προσφερουν την μεγιστη δυνατη χρηστικοτητα σε καθημερινη χρηση. Τα πισω καθισματα μπορουν να κινουνται στανταρ κατα μηκος, κατα 150 χιλιοστα στο RS Q3 η 130 χιλιοστα στο RS Q3 Sportback. Η πλατη του πισω καθισματος διαχωριζεται σε τρια τμηματα η κλιση των οποιων ρυθμιζεται σε 7 θεσεις. Ο χωρος αποσκευων εχει χωρητικοτητα 530 λιτρων, ενω αν διπλωθουν οι πλατες του πισω καθισματος αυξανεται στα 1.525 λιτρα (Sportback: 1.400 λιτρα).
Για τα νεα RS Q3 και RS Q3 Sportback, ειναι διαθεσιμα οχτω χρωματα, συμπεριλαμβανομενων των αποκλειστικων για τα RS, Kyalami green και Nardo gray. Ειδικα χρωματα ειναι διαθεσιμα απο την Audi exclusive. Τα στανταρ μαυρα γυαλιστερα (gloss black) διακοσμητικα στοιχεια ειναι διαθεσιμα και με εμφανιση αλουμινιου. Σε συνδυασμο με το πακετο των μαυρων γυαλιστερων στοιχειων (gloss black) οι κυκλοι της Audi και τα λογοτυπα RS μπροστα και πισω ειναι σε μαυρο χρωμα.
Τα μοντελα θα κανουν ντεμπουτο στη Γερμανια τον ερχομενο Οκτωβριο, ενω στην υπολοιπη Ευρωπη (εμεις περιλαμβανομαστε σε αυτη) αναμενονται ως το τελος του 2019. Στη Γερμανια, η τιμη του υψηλων επιδοσεων SUV ξεκινα απο τα 63.500 ευρω, ενω για το SUV coupe απο τα 65.000. Καθολου κακο, ε;