Οδηγούμε το Abarth 595 Competizione

 Τις περισσοτερες φορες, οι αριθμοι λενε την αληθεια. Τις περισσοτερες. Σε αυτη την περιπτωση, του Abarth 595 Competizione που οδηγω σημερα, οι αριθμοι δεν λενε σχεδον τιποτα. Οι 178 ιπποι απο τον 1,4 λιτρων κινητηρα του, τα 6,7 δευτερολεπτα που χρειαζεται στο σπριντ για τα 100, δεν ειναι επ\’ ουδενι ικανοι να περιγραψουν τι ειναι αυτο το μηχανημα. 

Αν αυτο το λιλιπουτειο ιταλικο hatch ηταν ανθρωπος, θα ηταν ενας αλητης. Ενας φωνακλας, ευεξαπτος, παντα ετοιμος για καυγα μποξερ. Ξεχνα ο,τι ηξερες μεχρι τωρα. Αυτο το Abarth, δεν ειναι τοσο γρηγορο που να σε κανει να νομιζεις οτι τιθασευεις ενα αγριο θηριο, δεν ειναι το γρηγοροτερο της κατηγοριας του, δεν ειναι το ικανοτερο της κατηγοριας του, ειναι ακριβο, αλλα μια μικρη μονο βολτα μαζι του, μπορει να σε κανει να το ποθεις οπως θα ποθουσες ενα supercar. 

Ξεκουραση, στην κορυφη του βουνου, αφου το ξεσηκωσες με τα ουρλιαχτα της Record Monza. Αυτο, ειναι ενα απο τα πραγματα που κανει καλυτερα το 595 Competizione
 

Υπερβολες; Αρκει να ακουσεις αυτο τον ηχο. Η Record Monza, η αγαπημενη μου, ισως, εξατμιση σε αυτο τον πλανητη, μετα απο αυτες τις Akrapovich και τις ελευθερας για τα κτηνη που φορουν κινητηρα σε διαταξη V, παραγει συναισθημα. Φωναζει ακομα και στο ρελαντι. Ουρλιαζει σε καθε πατημα του γκαζιου και κανει μπερδεματα και σκασιματα σε καθε αλλαγη, λες και ειναι κανενα τερας του WRC. Αν αφουγκραστεις, ακους τη φτερωτη να γυριζει. Μου θυμιζει τα (πολυ) νιατα μου, οταν ειχα πεταξει μια ελευθερας επανω στο Uno Turbo και ονειρευομουν ενα kit Abarth. 

Ωραια, θα πεις, αλλα ειναι μονο… φασαρια αυτο το αλητακι; Οχι! Το καθε αλλο! Απο τα θεϊκα καθισματα Sabelt με το ανθρακονημα στο πισω μερος τους, μεχρι τα σηματα του σκορπιου, απο τα αεροδυναμικα βοηθηματα, οπως η γιγαντιαια φτερουγα πισω, απο το τιμονι δερμα/αλκανταρα, μεχρι το εργοστασιακο μπαρομετρο, αυτο, ειναι ενα πολεμικο εργαλειο. Ειτε φαινεται, ειτε οχι. Για παραδειγμα, το 595 φοραει το μηχανικο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης του Biposto. Και, ενταξει, μπορει να μην εχει το κιβωτιο με τα dogrings του Biposto (θυμιζω οτι ηταν το μονο εργοστασιακο αυτοκινητο με τετοιο κιβωτιο) ομως εχει ενα απιστευτο σειριακο, αναρτησεις Koni FSD και τετραπιστονα Brembo με αεριζομενους δισκους των 305 mm

To Abarth 595 Competizione ειναι απολαυστικο οταν το ξεζουμιζεις σε σφιχτες, ορεινες διαδρομες
 

Αυτο το Abarth, ειναι ο ορισμος της αντιθεσης. Το γλυκο παρουσιαστικο του 500 εκανε παιδι με εναν αγωνιστικο σκορπιο και βγηκε αυτο το πραγμα. Και, αυτο φαινεται και στο δρομο. Ξεχνα τις ανεσεις. Το 595 ειναι σκληρο. Τα καθισματα ειναι θεοσκληρα και υποτυπωδως ρυθμιζομενα. Μονο αν εχεις ανοιχτη την πορτα ρυθμιζεται το υψος της πλατης, για παραδειγμα. Οταν πρωτοεκατσα, αναρωτηθηκα «γιατι» δεν αισθανομαι οπως στα αλλα μπακετ, αλλα σαν να ειμαι σκαρφαλωμενος επανω στο καθισμα. Αλλα, μολις το εβαλα μπρος, το ξεχασα. Αλλωστε, το αυτοκινητο αυτο, δεν απευθυνεται σε αυτον που θελει να κανει πουλ-μουρ. Απευθυνεται στον σκληροπυρηνικο εραστη της οδηγησης


Στο δρομο, το 595 σε προκαλει να στριψεις, με βυθισμενο το ποδι στο γκαζι. Αντιστεκεται αριστα σε οποιες τασεις υποστροφης προσπαθησεις να του προκαλεσεις, οι κλισεις ειναι σχεδον μηδενικες και το ολο πλαισιο ειναι πολυ καλα στημενο και ελεγχεται ευκολα. Σε μια στριφτερη διαδρομη ειναι τοσο γρηγορο που θα σε εκπληξει, αν και εχω μια ενσταση για το οτι δεν με αφηνει να βγαλω το traction control, οσο διακριτικο και αν ειναι αυτο. 

…Και μπορει να αποτελεσει αριστο αγχολυτικο, οταν χρησιμοποιειται (και) για underground νυχτερινες βολτες
 

Εν κατακλειδι, ναι, μπορει οι ανταγωνιστες του, ειναι δυνατοτεροι, γρηγοροτεροι και δινουν μεγαλυτερο engagement στην οδηγηση. Ομως, αυτο δεν εχει απολυτως καμια σημασια. Γιατι κανεις, κανενα αλλο αυτοκινητο της κατηγοριας του, δεν σου δινει αυτο το απιθανο feeling της αλητειας που σου δινει το μοναδικο 595, ενα αυτοκινητο που, αν το οδηγησεις μια φορα, θα μεινεις για παντα νεος…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!