Οι τεχνολογίες της νέας Mercedes-Benz S-Class


Δεν ηταν και μεγαλη εκπληξη: Η νεα Mercedes-Benz S-Class φερνει μια σειρα απο τεχνολογικες καινοτομιες, εχει αποκτησει μεγαλυτερη ευφυϊα σε πολλους τομεις, ενω βαρος εχει δοθει στην εμπειρια οδηγησης της, η οποια, συμφωνα με τη γερμανικη εταιρεια, αγγιζει πλεον νεα υψηλα επιπεδα. Οι ψηφιακες καινοτομιες, για παραδειγμα στο συστημα MBUX, περιλαμβανουν νεα χαρακτηριστικα που κανουν την οδηγηση ακομα πιο απολαυστικη και, φυσικα, ασφαλη. Σε αυτα περιλαμβανεται το συστημα διευθυνσης πισω αξονα με μεγαλη γωνια διευθυνσης, αλλα και καινοτομιες στον τομεα της ασφαλειας, οπως ο πισω αεροσακος.



Το συστημα PRE-SAFE® Impulse Side διαθετει επισης μια νεα λειτουργια, με την οποια το αμαξωμα του οχηματος μπορει να ανασηκωνεται προτου προκυψει πλευρικη συγκρουση, χαρη στην ενεργη αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL. Μετα τη συστηματικη περαιτερω εξελιξη τους, τα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης αποτελουν ενα ακομα βημα προς την αυτονομη οδηγηση. Για παραδειγμα, χαρη στους βελτιωμενους αισθητηρες περιβαλλοντος, τα συστηματα σταθμευσης υποστηριζουν ακομα καλυτερα τον οδηγο κατα τους ελιγμους με χαμηλη ταχυτητα. Οι δε οπτικες απεικονισεις εχουν αναβαθμιστει σε νεα επιπεδα, καθως ενσωματωνονται στον διαισθητικο χειρισμο του συστηματος MBUX.



Μπορει ενα πολυτελες sedan με μακρυ μεταξονιο να διαθετει στην πολη τις δυνατοτητες ελιγμων και την ευελιξια ενος compact αυτοκινητου; Μπορει, αρκει να διαθετει συστημα διευθυνσης και στους τεσσερις τροχους, με μεγαλη γωνια διευθυνσης στον πισω αξονα.

 

Μπορουν να υπαρξουν ακομα περισσοτερες καινοτομιες ασφαλειας στο εσωτερικο; Μπορουν, οπως αποδεικνυει η S-Class: Στην περιπτωση σφοδρης μετωπικης συγκρουσης, οι πισω αεροσακοι ανοιγουν απο τις πλατες των μπροστινων καθισματων, με αποτελεσμα τα συστηματα προστασιας του αυτοκινητου να καλυπτουν πλεον και τους δυο επιβατες στις εξωτερικες πισω θεσεις.



Μπορει η ενεργη αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL να βελτιωσει οχι μονο την ανεση, αλλα και την ασφαλεια; Μπορει, διοτι περα απο το δοκιμασμενο συστημα PRE-SAFE® Impulse Side, στη νεα S-Class ανασηκωνεται ολοκληρο το αμαξωμα αμεσως πριν απο μια επικειμενη πλευρικη συγκρουση. Ετσι επωφελουνται ολοι οι επιβατες.


Μπορουν τα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης να βελτιωθουν ακομα περισσοτερο; Μπορουν, καθως με την S-Class η Mercedes-Benz κανει ακομα ενα μεγαλο βημα προς το οραμα της για οδηγηση χωρις ατυχηματα. Ο οδηγος μπορει πλεον να ελεγχει το οχημα με πολλα νεα η διευρυμενα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης. Ετσι, ασχολειται με λιγοτερες λειτουργιες στην καθημερινοτητα, ενω μπορει να οδηγει με ανεση και ασφαλεια. Εαν προκυψει κινδυνος, τα συστηματα υποβοηθησης ειναι σε θεση να βοηθησουν τον οδηγο να αντιδρασει σε επικειμενη συγκρουση αναλογα με τις απαιτησεις και – στην ιδανικη περιπτωση – να την αποτρεψει. Το ενεργο συστημα υποβοηθησης σταθμευσης και η καμερα 360° με νεα τρισδιαστατη προβολη βοηθουν τον οδηγο να εισερχεται σε θεσεις σταθμευσης και να εξερχεται απο αυτες η να πραγματοποιει ελιγμους σε στενους χωρους, πιο ευκολα και ανετα απο ποτε.


«Η νεα S-Class παραμενει απολυτα πιστη στην παραδοση καινοτομιων που τη χαρακτηριζει. Η νεα γενια θα θεσει και παλι τα προτυπα στην αυτοκινητοβιομηχανια: η S-Class εχει να επιδειξει ασυγκριτες καινοτομιες σε καθε τομεα, απο την ασφαλεια και την ανεση εως την αποδοτικοτητα. Ενα κοινο στοιχειο ειναι η συστηματικη ψηφιοποιηση, τοσο στην εξελιξη του μοντελου οσο και στο ιδιο το οχημα. Η εξυπνη δικτυωση διαφορων συστηματων προσφερει στους πελατες μας απτη προσθετη αξια».

Dr Uwe Ernstberger, Επικεφαλης ομαδας προϊοντων της σειρας μοντελων S και C-Class



«Με τη νεα S-Class, παρουσιαζουμε σημερα με υπερηφανεια τον παγκοσμιως πρωτο αεροσακο μετωπικων συγκρουσεων για τους πισω επιβατες. Ο πισω αεροσακος αυτος, με τη μοναδικη κυλινδρικη δομη του, ειναι μοναδικος, οπως και το ανοιγμα του. Οι επιβατες, φυσικα, θα πρεπει να συνεχισουν να χρησιμοποιουν τις ζωνες ασφαλειας. Με τις νεες, φωτιζομενες κλειδαριες των ζωνων ασφαλειας, η χρηση των ζωνων γινεται πλεον ακομα πιο διαισθητικη».

Dr Thomas W. Hellmuth, Επικεφαλης του τομεα αμαξωματων και ασφαλειας



«Το συστημα διευθυνσης πισω αξονα εξασφαλιζει στην S-Class δυνατοτητες ελιγμων που συναντα κανεις στα compact αυτοκινητα. Ακομα και στην S-Class με το μακρυ μεταξονιο, ο κυκλος στροφης εχει μειωθει σε λιγοτερα απο 11 μετρα. Και χαρη στο ενεργο συστημα υποβοηθησης σταθμευσης ActiveParkingAssistμε καμερα 360°, ο οδηγος μπορει να σταθμευει το οχημα ακομα και σε μικρες θεσεις σταθμευσης, ενω το συστημα αναγνωριζει και εαν καποιος κινειται στον συγκεκριμενο χωρο. Βγαινοντας απο τη θεση σταθμευσης, η S-Class ελεγχει με προσοχη για τυχον διερχομενα οχηματα».

– Jürgen Weissinger, Επικεφαλης Μηχανικος της S-Class



«Εαν οι αισθητηρες ανιχνευσουν μια επικειμενη πλευρικη συγκρουση, το συστημα PRE-SAFE® Impulse Sideανασηκωνει προληπτικα το αμαξωμα εως και κατα 8 εκ. με τη βοηθεια της αναρτησης E-ACTIVE BODY CONTROL. Με αυτον τον τροπο, οι δυναμεις της συγκρουσης κατευθυνονται προς τα ιδιαιτερα ανθεκτικα στοιχεια του αμαξωματος που βρισκονται στο χαμηλοτερο τμημα του οχηματος. Ενα ακομα χαρακτηριστικο που εντυπωσιαζει στην παγκοσμια πρεμιερα της S-Class ειναι η λειτουργια προειδοποιησης αποβιβασης, η οποια πλεον ενεργοποιει μια προειδοποιηση μολις ο οδηγος η ο συνοδηγος εκτεινει το χερι του προς την πορτα. Αυτο γινεται διοτι το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αναγνωριζει το χερι που πλησιαζει τη χειρολαβη της πορτας».

– Dr Michael Hafner, Επικεφαλης του τομεα αυτοματοποιημενης οδηγησης



Τα σημαντικοτερα χαρακτηριστικα με μια ματια:


Αξιοποιωντας πεντε πολυπυρηνους επεξεργαστες, περισσοτερους απο 20 αισθητηρες και μια στερεοσκοπικη καμερα, η (προαιρετικη) αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ανταποκρινεται προληπτικα σε διαφορες συνθηκες οδηγησης:

·        Πληρως ενεργη αναρτηση που λειτουργει στα 48 V και διαθετει πολυ μεγαλη γκαμα χαρακτηριστικων συμπεριφορας στα διαφορα προγραμματα οδηγησης.

·        Οι μοναδες ελεγχου του συστηματος αναλυουν τις συνθηκες οδηγησης 1.000 φορες ανα δευτερολεπτο και προσαρμοζουν αναλογα την αναρτηση.

·        Η αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL οχι μονο αντισταθμιζει τις εγκαρσιες, πλευρικες και κατακορυφες κινησεις του αμαξωματος, αλλα ρυθμιζει και τις δυναμεις αποσβεσης των αμορτισερ και των ελατηριων ξεχωριστα σε καθε τροχο.

·        Στο προγραμμα οδηγησης COMFORT, η λειτουργια σαρωσης του δρομου ROAD SURFACE SCAN χρησιμοποιει τη στερεοσκοπικη καμερα πολλαπλων χρησεων (SMPC), για να παρακολουθει το οδοστρωμα μπροστα απο το οχημα. Στη συνεχεια, ενεργοποιουνται τα γονατα της αναρτησης για να μειωνουν τις κινησεις του αμαξωματος οταν το οχημα περναει απο ανωμαλιες του δρομου.

·        Με το προγραμμα οδηγησης CURVE αυξανεται ενεργητικα η κλιση του οχηματος προς το εσωτερικο της στροφης. Η λειτουργια κλισης και η ανετη ρυθμιση της αναρτησης βελτιωνουν σε μεγαλο βαθμο την οδηγικη ανεση, ενω οι επιβατες που ζαλιζονται ευκολα νιωθουν ιδιαιτερα ανετα.

·        Εαν προκυψει κινδυνος πλευρικης συγκρουσης, η αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ενεργοποιει μια νεα λειτουργια PRE-SAFE® .


Χαρη στο (προαιρετικο) συστημα διευθυνσης πισω αξονα, η S-Class διαθετει δυνατοτητες ελιγμων που συναντα κανεις στα αυτοκινητα compact. Η γωνια διευθυνσης στον πισω αξονα μπορει να φτασει εως και τις 10 μοιρες, με αποτελεσμα να υπαρχουν εντυπωσιακες δυνατοτητες ελιγμων και ευελιξιας στην πολη. Ταυτοχρονα, η οδηγικη συμπεριφορα ευνοειται απο μια εικονικη επεκταση του μεταξονιου στις υψηλοτερες ταχυτητες:

  • Με το συστημα διευθυνσης και στους τεσσερις τροχους και με τη μεγαλη γωνια διευθυνσης πισω, ο κυκλος στροφης της S-Class ειναι μειωμενος εως και κατα 2 μετρα. Ετσι, ο κυκλος στροφης της S-Class με το μακρυ μεταξονιο ειναι μικροτερος απο 11 μετρα.
  • Αυτες οι εξαιρετικες δυνατοτητες ελιγμων και ευελιξιας επιτυγχανονται και χαρη στον συνδυασμο του συστηματος διευθυνσης πισω αξονα με μια πιο αμεση σχεση μεταδοσης στον μπροστινο αξονα.


  • Η συνδυασμενη λειτουργια του τιμονιου και των φρενων αυξανει ακομα περισσοτερο την ακριβεια και την ευσταθεια της συμπεριφορας σε δυναμικες συνθηκες.
    • Διαλεγοντας αυτο το χαρακτηριστικο, ο πελατης μπορει να επιλεξει μεταξυ δυο εκδοσεων, μιας με πισω γωνια διευθυνσης εως 10 μοιρες και μιας με γωνια εως 4,5 μοιρες.

Η νεα S-Class θετει επισης τα προτυπα στον τομεα της ασφαλειας σε περιπτωση ατυχηματος:


  • Με μια νεα λειτουργια του συστηματος PRE-SAFE® Impulse Side, η Mercedes-Benz εχει πλεον αναβαθμισει τα μετρα που εφαρμοζονται στο σταδιο πριν την συγκρουση:
    • Σε περιπτωση κινδυνου πλευρικης συγκρουσης, η (προαιρετικη) αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορει να ανασηκωσει το αμαξωμα του οχηματος μεσα σε λιγα δεκατα του δευτερολεπτου. Με τον τροπο αυτον, οι δυναμεις της συγκρουσης διοχετευονται ελεγχομενα προς τα ιδιαιτερα ανθεκτικα στοιχεια του αμαξωματος που βρισκονται στο κατω τμημα του οχηματος.
  • Τα μετρα προστασιας επιβατων προερχονται απο τις πολλες καινοτομιες που παρουσιαστηκαν με το Πειραματικο Οχημα Ασφαλειας (ESF) 2019:


    • Οι νεοι (προαιρετικοι) πισω αεροσακοι ειναι οι πρωτοι μετωπικοι αεροσακοι στον κοσμο που χρησιμοποιουνται για τους δυο επιβατες των εξωτερικων πισω θεσεων. Η σχεδιαση τους, με το πρωτοποριακο τους κυλινδρικο σχημα, ειναι μοναδικη, με αποτελεσμα να ανοιγουν ιδιαιτερα ομαλα και, σε συνθηκες σφοδρης μετωπικης συγκρουσης, να μειωνουν το φορτιο που δεχεται το κεφαλι και ο αυχενας των επιβατων στις πισω εξωτερικες θεσεις (για λεπτομερειες, ανατρεξτε στη μεθεπομενη σελιδα).
    • Οι νεες (προαιρετικες) κλειδαριες των ζωνων ασφαλειας ειναι φωτιζομενες, ετσι ωστε να εντοπιζονται ευκολα. Η προσδεση με τη ζωνη ασφαλειας γινεται ετσι με πιο διαισθητικο και ευκολο τροπο.

o   Σε συνδυασμο με το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX, για πρωτη φορα μπορει να χρησιμοποιηθει μια καμερα για να ανιχνευεται το παιδικο καθισμα στο καθισμα του συνοδηγου. Πριν ο οδηγος ξεκινησει, στην κεντρικη οθονη εμφανιζεται ενα μηνυμα για την προσδεση του παιδικου καθισματος με τη ζωνη ασφαλειας.

o   Στη διαρκεια μιας σφοδρης πλευρικης συγκρουσης, ο νεος κεντρικος αεροσακος (διατιθεται αναλογα με τη χωρα) παρεμβαλλεται αναμεσα στα καθισματα του οδηγου και του συνοδηγου, μειωνοντας ετσι τον κινδυνο να ερθουν σε επαφη τα κεφαλια τους.

Το τελευταιας γενιας πακετο υποβοηθησης οδηγησης διαθετει πολλες και νεες λειτουργιες.

Δυο παραδειγματα:

·        Ενεργο συστημα υποβοηθησης νεκρης γωνιας ορατοτητας:

o   Η λειτουργια προειδοποιησης αποβιβασης ενεργοποιει πλεον μια προειδοποιηση μολις ο οδηγος η ο συνοδηγος εκτεινει το χερι του προς την πορτα. Αυτο γινεται διοτι το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αναγνωριζει το χερι που πλησιαζει τη χειρολαβη της πορτας.

o   Η οπτικη προειδοποιηση παρεχεται με ενα κοκκινο προειδοποιητικο τριγωνο στον εξωτερικο καθρεπτη, αλλα και μεσω του ενεργου ατμοσφαιρικου φωτισμου.

·        Ενεργο συστημα υποβοηθησης διευθυνσης:

o   Το συστημα αυτο βοηθα τον οδηγο να δημιουργησει εναν διαδρομο εκτακτης αναγκης και ενθαρρυνει αλλους οδηγους να κανουν το ιδιο.

Χαρη στους βελτιωμενους αισθητηρες περιβαλλοντος και την ενσωματωση τους στο συστημα MBUX, τα συστηματα σταθμευσηςυποστηριζουν ακομα καλυτερα τον οδηγο κατα τους ελιγμους με χαμηλη ταχυτητα:

·       


  • Ενεργο συστημα υποβοηθησης σταθμευσης:

o   Βελτιωμενοι αισθητηρες περιβαλλοντος: 12 αισθητηρες υπερηχων μπροστα και πισω, με βελτιωμενη αποδοση.

o   Νεα, κατανοητη και απλοποιημενη διεπαφη χρηστη, ενσωματωμενη στο συστημα MBUX, βολικος ελεγχος αφης.

o   Οι θεσεις των χρηστων και των αντικειμενων του δρομου καταγραφονται με αξιοπιστο και πολυ ακριβη τροπο.

§  Λειτουργια φρεναρισματος εκτακτης αναγκης κατα την οπισθεν.

o   Ενσωματωση του προαιρετικου συστηματος διευθυνσης πισω αξονα, συντονισμενος σχεδιασμος πορειας.



  • Πακετο σταθμευσης με καμερα 360° (προαιρετικος εξοπλισμος):
    • Διευρυμενοι αισθητηρες περιβαλλοντος, τωρα με συνενωση αισθητηρων: Τεσσερις προσθετες καμερες (μπροστα, πισω, εξωτερικοι καθρεπτες).
    • Χαρη στους αισθητηρες αυτους, εντοπιζονται και προτεινονται στον οδηγο περισσοτερες θεσεις σταθμευσης.
      • Οι θεσεις σταθμευσης που οριζονται με γραμμες (και οχι με οχηματα) μπορουν για πρωτη φορα να αξιοποιουνται και για τη λειτουργια της αυτοματης σταθμευσης.
    • Οι τεσσερις ξεχωριστες εικονες απο τις καμερες συνδυαζονται σε μια τρισδιαστατη εικονα του περιβαλλοντος χωρου γυρω απο το οχημα. Η εικονα αυτη εμφανιζεται στην κεντρικη οθονη με δυναμικες γραμμες προοπτικης.
    • Η τρισδιαστατη εικονα μπορει να περιστραφει διαισθητικα γυρω απο το οχημα, οπως μια εικονικη προβολη καμερας, ενω υπαρχει ακομα και λειτουργια μεγεθυνσης.
    • Εκτεταμενη πλευρικη προβολη: Διευκολυνει την πραγματοποιηση ελιγμων κοντα σε παραλληλα εμποδια, οπως κρασπεδα, τοιχους γκαραζ κ.λπ.
    • Αυτοματο φρεναρισμα για πεζους ειτε κατα την εμπροσθια κινηση ειτε κατα την οπισθεν, εαν ειναι ενεργοποιημενο το ενεργο συστημα υποβοηθησης σταθμευσης.
    • Δυνατοτητα αποφυγης συγκρουσεων γυρω απο ολοκληρο το οχημα και ταυτοχρονη συμμορφωση με τις αυστηρες απαιτησεις του κανονισμου UNECE R79 για την αυτοματη σταθμευση.
    • Το γραφικο μοντελο αναπαραστασης του οχηματος υπολογιζεται σε πραγματικο χρονο.
      • Δειχνει την κατασταση του οχηματος (π.χ. φλας, φρεναρισμα).

§  Αποκαλυπτει στοιχεια που εμποδιζουν την ορατοτητα (π.χ. ανοικτες πορτες, αναδιπλωμενοι καθρεπτες).



Οι βασικοτερες καινοτομιες αναλυτικα


Αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL: Προσθετει υδροπνευματικη λειτουργια ημι-υποστηριξης στην αεραναρτηση. Οι αεροσουστες φερουν το βασικο φορτιο του αμαξωματος και σταδιακα ρυθμιζουν το υψος του απο το εδαφος. Το υδροπνευματικο συστημα παραγει δυναμεις δυναμικης που υπερκαλυπτουν τις δυναμεις της αεραναρτησης, ενω ταυτοχρονα υποστηριζουν ενεργα το αμαξωμα και αποσβενουν τις ταλαντωσεις του. Σε καθε τροχο ειναι τοποθετημενο ενα αμορτισερ μεσα στον αξονα. Οι δυο θαλαμοι λειτουργιας του αμορτισερ διαθετουν μια ρυθμιζομενη βαλβιδα αποσβεσης και ενα δοχειο υδραυλικης πιεσης. Το αμορτισερ ειναι συνδεδεμενο σε μια εξυπνη μοναδα μοτερ/αντλιας, στο δικτυο 48 V, μεσω υδραυλικων σωληνων. Καθως η μοναδα μοτερ/αντλιας ενεργοποιειται, το υδραυλικο υγρο εκτοπιζεται και ετσι δημιουργειται διαφορα πιεσης μεσα στο αμορτισερ, απο την οποια παραγεται μια ενεργη δυναμη. Τον συντονισμο των μοναδων μοτερ/αντλιας και στους τεσσερις τροχους αναλαμβανει μια κεντρικη μοναδα ελεγχου, η οποια επισης ενεργοποιει τις βαλβιδες και τον συμπιεστη για τις αεροσουστες, οποτε ελεγχει παντα ολοκληρο το συστημα της αναρτησης.

Πισω αεροσακος: Τα κυλινδρικα στοιχεια φουσκωνουν με συμπιεσμενο αεριο και αποκτουν σχημα πτερυγιου. Αναμεσα στα δυο πτερυγια αναπτυσσεται ενας μεγαλος αεροσακος που μοιαζει με τεντα και φουσκωνει με αερα περιβαλλοντος, μεσω ειδικων βαλβιδων (κατοχυρωμενων με ευρεσιτεχνια) που υπαρχουν στο εξωτερικο του περιβλημα. Οι βαλβιδες αυτες ειναι σχεδιασμενες, ετσι ωστε ο αερας να μην μπορει να διαφυγει οταν ο πισω επιβατης βυθιζεται μεσα στον αεροσακο. Ο συγκριτικα μικρος ογκος των κυλινδρικων στοιχειων επιτρεπει τη γρηγορη αναπτυξη του σχετικα μεγαλου ογκου του αεροσακου. Αυτο γινεται με συγκριτικα μικρη δυναμη και περιορισμενο κινδυνο τραυματισμου, καθως τα κυλινδρικα πτερυγια υποχωρουν οταν ερχονται σε επαφη με εμποδια. Ο αεροσακος ενισχυει τη συγκρατηση που παρεχουν οι ζωνες ασφαλειας και μπορει να στηριξει το κεφαλι και τον αυχενα, μειωνοντας ετσι το φορτιο που δεχονται. Σε συνδυασμο με μια ζωνη ασφαλειας με αεροσακο και τη φουσκωτη ζωνη ασφαλειας, η S-Class θετει νεα προτυπα για την ασφαλεια των πισω επιβατων.

Συστημα διευθυνσης πισω αξονα: Ενας ηλεκτροκινητηρας κινει μια ατρακτο στον πισω αξονα, μεσω ενος ιμαντα κινησης. Ετσι ρυθμιζεται η αξονικη κινηση της ατρακτου. Αναλογα με την ταχυτητα και τη γωνια διευθυνσης, οι πισω τροχοι στριβουν προς την ιδια η την αντιθετη κατευθυνση σε σχεση με τους μπροστινους τροχους (ομοδιευθυντικη η αντιδιευθυντικη κινηση τροχων). Με απλα λογια, η αντιδιευθυντικη κινηση των τροχων εξασφαλιζει μεγαλυτερη ευελιξια και μικροτερο κυκλο στροφης, ενω η ομοδιευθυντικη κινηση προσφερει μεγαλυτερη ευσταθεια. Στην S-Class, η πληρης γωνια διευθυνσης των 10 μοιρων αξιοποιειται ιδιαιτερα οταν πραγματοποιουνται ελιγμοι σταθμευσης. Τα δεδομενα περιβαλλοντος των αισθητηρων του οχηματος (ρανταρ, καμερας, υπερηχων) χρησιμοποιουνται για τις μεγαλες γωνιες διευθυνσης, οπου η μεγιστη γωνια προσαρμοζεται στις εκαστοτε συνθηκες. Το συστημα μεταβαινει απο την αντιδιευθυντικη στην ομοδιευθυντικη κινηση των τροχων, οταν η ταχυτητα του οχηματος υπερβει τα 60 χλμ./ωρα. Τα διαφορα προγραμματα οδηγησης βασιζονται σε αντιστοιχες στρατηγικες διευθυνσης. Οι σχετικες γωνιες και τροχιες των πισω τροχων εμφανιζονται στο μενου προγραμματος οδηγησης, στην κεντρικη οθονη. Το συστημα διευθυνσης πισω αξονα 10° διαθετει ενα ειδικο προγραμμα για χρηση αντιολισθητικων αλυσιδων. Οταν ο οδηγος ενεργοποιει αυτο το προγραμμα, η γωνια διευθυνσης του πισω αξονα μειωνεται και τα χαρακτηριστικα διευθυνσης προσαρμοζονται στις ειδικες συνθηκες του χιονισμενου οδοστρωματος.


Κεντρικος αεροσακος (διαθεσιμος αναλογα με τη χωρα): Σε περιπτωση σφοδρης πλευρικης συγκρουσης, ο αεροσακος αυτος παρεμβαλλεται αναμεσα στα μπροστινα καθισματα, μειωνοντας ετσι τον κινδυνο να ερθουν σε επαφη τα κεφαλια του οδηγου και του συνοδηγου, ενω ειναι ενσωματωμενος στην πλατη του καθισματος του οδηγου, στο κεντρο του οχηματος. Ο κεντρικος αεροσακος φουσκωνει οταν ανιχνευθει σφοδρη πλευρικη συγκρουση και πληρουνται συγκεκριμενες προϋποθεσεις. Οι κυριοι παραγοντες που καθοριζουν το εαν ο αεροσακος αυτος θα φουσκωσει η οχι ειναι η κατευθυνση και η πλευρα της συγκρουσης, καθως και το εαν υπαρχει συνοδηγος στο οχημα.

Συστημα PRE-SAFE® Impulse Side: Παραλληλα με τις γνωστες λειτουργιες, το αμαξωμα της νεας S-Class μπορει να ανασηκωθει ελαφρως αμεσως πριν τη συγκρουση, οταν υπαρχει κινδυνος πλευρικης προσκρουσης. Οι πλευρικοι αισθητηρες ρανταρ μπορουν να αναγνωριζουν εγκαιρα και να παρακολουθουν μια πιθανη πλευρικη συγκρουση. Η ενεργοποιηση του συστηματος γινεται απο την αναρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL, η οποια μπορει να ανασηκωσει το αμαξωμα εως και κατα 80 χλστ. Ετσι μειωνονται τα φορτια στα στοιχεια καθε πορτας, καθως τα μαρσπιε μπορουν να απορροφησουν μεγαλυτερη ποσοτητα φορτιου επειδη βρισκονται σε υψηλοτερο σημειο. Αυτο εχει ως αποτελεσμα τη μειωση της παραμορφωσης του χωρου επιβατων και των φορτιων που επενεργουν στους επιβατες.




Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!