Οι 24 Ώρες του Le Mans έρχονται, τα 4 Ford GΤ είναι έτοιμα!


Και τα τεσσερα Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing θα συμμετασχουν στον ιστορικο αγωνα 24 Ωρες του Le Mans του 2017
Περσι, η Ford κατεκτησε την 1η (#68), 3η (#69), 4η (#66), και 9η (#67) θεση στην κλαση GTE Pro, 50 χρονια μετα τον ιστορικο τερματισμο των Ford GT40 στις θεσεις 1-2-3 στον αγωνα του 1966
Το 2017 σηματοδοτει μια σημαντικη επετειο: τα 50 χρονια απο τη δευτερη νικη των Αμερικανων Dan Gurney & AJ Foyt, στο νικηφορο σερι της Ford στο Le Mans επι τεσσερις χρονιες 

Το 2016 η Ford ειχε νεο αυτοκινητο, νεα ομαδα και μια νεα προκληση να αντιμετωπισει: τη νικη στο Le Mans 50 χρονια μετα το 1-2-3 το 1966.

Η ομαδα πηρε μια ιστορικη νικη και εκτοτε εχει γινει ακομη πιο δυνατη και διακριθηκε σε αγωνες σε ολο τον κοσμο, συμμετεχοντας ταυτοχρονα στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα Αντοχης της FIA και στο αμερικανικο Πρωταθλημα WeatherTech SportsCar. 

Σε λιγες ημερες, τεσσερα Ford GT της ομαδας Chip Ganassi Racing θα παραταχθουν στη γραμμη εκκινησης του 24ωρου αγωνα του Le Mans στο Circuit de la Sarthe για να υπερασπιστουν την περσινη νικη του Ford GT με τον αριθμο 68.


«Το Ford GT εκπροσωπει ο,τι καλυτερο διαθετει η Ford και ειναι η κινητηριος δυναμη μας να πετυχουμε το τελειο σε ολα οσα κανουμε», δηλωσε ο Bill Ford, Εκτελεστικος Προεδρος της Ford Motor Company. «Η επιστροφη μας στο Le Mans περσι και η νικη μας στην κλαση GTE Pro Class γεμισε με υπερηφανεια ολους τους ανθρωπους μας ανα τον κοσμο. Απεδειξε οτι μεσα απο τη συνεργασια μπορεις να πετυχεις εκπληκτικα πραγματα. Ειμαστε ενθουσιασμενοι που επιστρεφουμε στο Le Mans να υπερασπιστουμε τον τιτλο μας».  

Ο αγωνας του 2017 σηματοδοτει μια σημαντικη επετειο: τα 50 χρονια απο τη νικη των Αμερικανων Dan Gurney και AJ Foyt στο Le Mans, στο τιμονι ενος Ford GT40. Εκεινη η δευτερη νικη απο τις τεσσερις συνεχομενες συνολικα, εβαλε τα θεμελια για την κυριαρχια της Ford στο μεγαλυτερο αγωνα αυτοκινητων στον κοσμο.


«Τον περασμενο χρονο ξαναφεραμε τη Ford στον κοσμο των αγωνων αντοχης GT και η νικη στο Le Mans ηταν μια στιγμη μεγαλης υπερηφανειας για την ιδια τη Ford, τους συνεργατες μας και ολους τους φιλους μας», δηλωσε ο Raj Nair, executive vice president, and president Βορειας Αμερικης της Ford Motor Company. «Υπερασπιζομαστε τον τιτλο μας φετος γνωριζοντας οτι το να κατακτησεις μια νικη στον 24ωρο αγωνα του Le Mans προϋποθετει απιστευτη προσπαθεια. Γνωριζω πως η ομαδα της Ford Performance ειναι ετοιμη να ανταποκριθει στην προκληση και ανυπομονουμε να συμμετασχουμε και παλι σ’ αυτον τον απιστευτο αγωνα.»

«Καθενα απο τα τεσσερα πληρωματα αυτοκινητων ανυπομονει να επιστρεψει στο Le Mans για να υπερασπιστει την περσινη νικη», δηλωσε ο ιδιοκτητης της ομαδας Chip Ganassi. «Ειναι παντα ωραιο να συμμετεχεις γνωριζοντας οτι εχεις τεσσερις σοβαρες πιθανοτητες  να κερδισεις εναν ιστορικο αγωνα οπως οι 24 Ωρες του Le Mans. Ειχαμε μια φανταστικη χρονια το 2016 με το Ford GT και ανυπομονουμε για ενα ακομη καλυτερο 2017».


«Ειναι σαφες οτι μετα τις δοκιμες εξελιξης του 2017 (περιορισμους στην αποδοση που αποσκοπουν σε καλυτερο ανταγωνισμο) συνειδητοποιησαμε οτι εχουμε πολλη δουλεια πριν τον αγωνα», δηλωσε ο Dave Pericak, Γενικος Διευθυντης της Ford Performance. «Τον περασμενο χρονο πηραμε μια ιστορικη νικη σε εναν αγωνα με εντονο ανταγωνισμο οπως παντα. Μπορουμε μονο να ελπιζουμε οτι ο αγωνας με τα νεα αυτοκινητα θα ειναι το ιδιο ισορροπημενος και θα μας χαρισει αντιστοιχο ανταγωνισμο, οπως ελπιζουν και οι θεατες».  

Bourdais εκτος, Kanaan εντος στο Le Mans
Το μονο κομματι του παζλ που θα λειπει ειναι ο γεννημενος στο Le Mans Sébastien Bourdais, ο οποιος βρισκεται σε φαση αναρρωσης μετα το ατυχημα που ειχε στις κατατακτηριες δοκιμες του αγωνα Indianapolis 500. Αυτο ειναι πληγμα για την ομαδα απο τη στιγμη που ο Bourdais ηταν μελος του πληρωματος  με τον αριθμο 68 που πηρε τη νικη το 2016, ομως οι Joey Hand (ΗΠΑ) και Dirk Müller (Γερμανια) θα εχουν διπλα τους τον αστερα των INDYCAR Βραζιλιανο Tony Kanaan για να τους βοηθησει να δωσουν τη μαχη για το μεγαλο τροπαιο και παλι. 

«Σιγουρα τιποτα δεν θα ειναι το ιδιο χωρις τον Seb στο Le Mans» λεει ο Hand. «Ομως ειμαστε δυνατο πληρωμα και ειμαστε ετοιμοι γι’ αυτο. Δουλευω καθε μερα ωστε να ειμαι σιγουρος οτι θα μπορω να βγαλω τον αγωνα και να ειμαι στο υψηλοτερο επιπεδο καθ’ ολη τη διαρκεια. Ο αγωνας στο Le Mans ειναι δυσκολος και απο πνευματικης αποψης αλλα η μεγαλη υποστηριξη που εχω απο την οικογενεια μου με βοηθα απο αυτη τη σκοπια. Πιστευω οτι αν εισαι καλα σε ολα τ’ αλλα, θα εισαι καλα και στον αγωνα. Ειμασταν τυχεροι που ειχαμε αρκετο χρονο στον προσομοιωτη της Ford Performance και εχω σκεφτει πολυ τους διαφορετικους κανονισμους του Le Mans. Λαθη δε χωρανε αν στοχευεις στη νικη, οποτε θελω να εξασφαλισω το οτι θα ειμαστε συγκροτημενοι».


Το πληρωμα του Ford GT με τον αριθμο 69 παραμενει οπως ηταν, με τον Αυστραλο Ryan Briscoe, το Βρετανο Richard Westbrook και τον κατοχο της pole στο φετινο Indianapolis 500, Νεοζηλανδο Scott Dixon. Οι τρεις τους ανεβηκαν περυσι στο βαθρο και αυτο τους εδωσε μια ιδεα για το πως νιωθει κανεις την επιτυχια στο Le Mans. 

«Ανυπομονω να επιστρεψω», λεει ο Briscoe  «Ηταν εκπληκτικη εμπειρια περσι το να ειμαστε κομματι της ιστορικης επιστροφης της Ford. Ελπιζω να ειμαστε εκει ψηλα και να δωσουμε αγωνα για τη νικη και παλι. Ηταν εμπειρια ζωης το οτι ανεβηκαμε στο βαθρο τον περασμενο χρονο. Ο κοσμος που πανηγυριζει για σενα απο κατω ειναι απιστευτη εικονα. Το Le Mans ειναι ενας εκπληκτικος αγωνας να αποτελεις μερος του. Ειναι τοσοι οδηγοι που συμμετεχουν απο ολο τον κοσμο. Τοσες διαφορετικες εθνικοτητες και κουλτουρες αλλα με ενα και μοναδικο στοχο».


Το Ford GΤ με τον αριθμο 66 των Stefan Mücke (Γερμανια), Olivier Pla (Γαλλια) και Billy Johnson (ΗΠΑ) τερματισε στην 4η θεση περσι αφου υποχρεωθηκε να περασει απο τα πιτς, αφου ελαβε ποινη για μια σπασμενη φωτεινη πινακιδα στο αυτοκινητο. Ωστοσο, το πληρωμα βρισκοταν μονο ενα γυρο πισω απο τους νικητες στον τερματισμο και αυτη τη φορα εχουν ισχυροτερο κινητρο απο ποτε. 

«Εκεινη η ποινη μας κοστισε ενα πολυ καλο αποτελεσμα στο Le Mans», λεει ο Mücke. «Το αποτελεσμα ηταν εξαιρετικο για την ομαδα της Ford Chip Ganassi Racing και ηταν πολυ ιδιαιτερο για ολους εμας να ειμαστε οι πρωτοι ανθρωποι που οδηγησαν το αγωνιστικο Ford GT στο Le Mans. Μπορει να μην πηραμε το αποτελεσμα που θελαμε αλλα ετσι ειναι το Le Mans. Πρεπει να εχεις απολυτα καθαρο αγωνα για να νικησεις. 
Στοχος μας ειναι παντα η νικη και φετος εχουμε το νεο Παγκοσμιο Πρωταθλημα οποτε οι διπλοι βαθμοι του Le Mans ειναι πολυ σημαντικοι. Ειναι 24 ωρες, ειναι σκληρη μαχη και πρεπει να φτασεις μεχρι το τελος χωρις προβληματα. Δεν ειναι δυνατο να προβλεψεις το αποτελεσμα του Le Mans. Οπως ειδαμε τον προηγουμενο χρονο με την Toyota, ολα μπορουν να ανατραπουν στον τελευταιο γυρο».


Οι 24 Ωρες του Le Mans του 2016 ηταν ενας σκληρος αγωνας για το πληρωμα του Ford GT με τον αριθμο 67 μια και το αυτοκινητο παρουσιασε προβλημα στο κιβωτιο ταχυτητων πριν την εκκινηση, κατι που τους στερησε καθε ελπιδα. Φετος, οι Βρετανοι Andy Priaulx και Harry Tincknell μαζι με το Βραζιλιανο Pipo Derani θελουν να βρισκονται στην καρδια της μαχης. 

«Ειχαμε καταταγει τεταρτοι στην εκκινηση του περσινου αγωνα και ημασταν χαρουμενοι γατι ειχαμε καλη στρατηγικη και ο ρυθμος μας φαινοταν καλος», λεει ο Tincknell. «Δυστυχως ειχαμε προβλημα στο κιβωτιο ταχυτητων οταν επιστρεφαμε στη γραμμη εκκινησης και επρεπε να το επισκευασουμε στα pits, κατι που μας κοστισε 40 λεπτα. Αυτο μας εθεσε εκτος μαχης οποτε μετα απο αυτο ο αγωνας μας εξελιχτηκε σε αποστολη καταγραφης και συλλογης δεδομενων. Το Le Mans ειναι ο μεγαλυτερος αγωνας στον κοσμο και προσμετρα διπλα στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα οποτε ειναι ιδιαιτερα σημαντικος. Στοχος μας ειναι η νικη βεβαια, ομως επισης πρεπει να παρουμε τους περισσοτερους βαθμους αναμεσα στα αυτοκινητα που συμμετεχουν στο WEC».

Συμμετοχες στο Le Mans για τους οδηγους των Ford GT:

Stefan Mücke -– 10 φορες (2007-2016)
Olivier Pla -– 9 φορες (2008-2016)
Richard Westbrook -– 6 φορες (2010-2014, 2016)
Dirk Müller -– 5 φορες (1999-2000, 2010-2011, 2016)
Andy Priaulx -– 3 φορες (2010-2011, 2016)
Harry Tincknell -– 3 φορες (2014-2016)
Ryan Briscoe -– 3 φορες (2013, 2015-2016)
Joey Hand –- 2 φορες (2011, 2016)
Pipo Derani –- 2 φορες (2015-2016)
Scott Dixon –- 1 φορα (2016)
Billy Johnson -– 1 φορα (2016)
Tony Kanaan – πρωτη του συμμετοχη στο Le Mans

Ποιο Ford GT ειναι εκεινο; 
Τα τεσσερα Ford GT θα συμμετασχουν στο Le Mans με τα ιδια χρωματα, κοκκινο, λευκο και μπλε. Για τη διευκολυνση των σχολιαστων και των θεατων του αγωνα ωστε να ξεχωριζουν μεταξυ τους τα αυτοκινητα, θα διαθετουν ταινιες στο παρμπριζ, εξωτερικους καθρεπτες και φως LED στο μεσο του παρμπριζ στα χρωματα που ακολουθουν: 

#66 ΠΡΑΣΙΝΟ
#67 ΜΠΛΕ
#68 ΚΟΚΚΙΝΟ
#69 ΚΙΤΡΙΝΟ

Κατι που γινεται για πρωτη φορα φετος και θα ειναι εντυπωσιακο ειδικα τη νυκτα, ειναι η χρηση φωσφοριζουσας βαφης στους εξωτερικους καθρεπτες που θα αναδεικνυει τα μοναδικα χρωματα του καθε αυτοκινητου, καθιστωντας το ευδιακριτο ολες τις ωρες χωρις το παραμικρο επιπλεον βαρος.   

Αυτο το ξερατε; 
Οταν ο Dan Gurney αποφασισε να ψεκασει τη Σαμπανια που του δοθηκε στο βαθρο, μετα τη νικη του το 1967, δημιουργησε μια παραδοση που συνεχιζεται ακομη και σημερα. 
Ο Bruce McLaren ηταν που ειπε στον Chris Amon “Go Like Hell!” το 1966.

Αποτελεσματα  της Ford στο Le Mans τη δεκαετια του ’60. 

1966
1η θεση  Bruce McLaren (Ν.Ζηλανδια) / Chris Amon (Ν.Ζηλανδια)
2η θεση Ken Miles (Μ.Βρετανια) / Denis Hulme (Ν.Ζηλανδια)
3η θεση Ronnie Bucknum (ΗΠΑ) / Dick Hutcherson (ΗΠΑ)

1967
1η θεση Dan Gurney (ΗΠΑ) / AJ Foyt (ΗΠΑ)

1968
1η θεση Pedro Rodriguez (Μεξικο) / Lucien Bianchi (Βελγιο) 

1969
1η θεση Jacky Ickx (Βελγιο) / Jackie Oliver (Μ.Βρετανια)
3η θεση David Hobbs (Μ.Βρετανια) / Mike Hailwood (Μ.Βρετανια)

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=jMp7PqWBF1M]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!