\”Ο ροτορας πεθανε\”. \”Μην περιμενεις να ξαναδεις RX απο τη Mazda\”. \”Δεν υπαρχει περιπτωση να ξαναβγει αυτοκινητο με τετοιο κινητηρα\”. Ειναι τα σχολια του μιζερου. Επειδη αυτοκινηση ισον ρομαντισμος, οταν οι αλλοι επεμεναν οτι \”ΔΕΝ-ΥΠΑΡΧΕΙ-ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ-ΣΟΥ-ΛΕΩ\”, το TopSpeed.gr επεμενε στις πληροφοριες του οτι η Mazda ετοιμαζει το επομενο RX. Εμεις επιβεβαιωθηκαμε κι αυτοι ακομα μουρμουρανε. Ε, λοιπον, εμεις θα επιμεινουμε οτι το επομενο RX θα φοραει ροτορα και μαλιστα με turbo. Και, οχι μονο ενα turbo, οπως δειχνουν ολα.
Ενταξει, κι εσυ θα ονειρευτηκες ενα βραδυ, ενα RX-7, ενα RX-8 και, γιατι οχι, ενα RX-9 με υπερσυμπιεστες να ξερναει φλογες απο την εξατμιση πριν η βελονα του στροφομετρου σταματησει τη φρενιασμενη πορεια της στο διψηφιο νουμερο. Να επιταχυνεις με τον λυσσασμενο ηχο του ροτορα χωρις… τελος. Λες η Mazda να μην ξερει αυτο; Και να μη θελει να ξαναφερει στην παραγωγη το μοτερ που τη δοξασε;
Οσο εσυ ονειρευεσαι να τουρμπισεις το RX-8, εμεις ονειρευομαστε το εικονιζομενο τερας της Αποκαλυψης: Ενα τετραροτορο διπλοτουρμπινο RX-7.
Φυσιολογικο ειναι λοιπον να δουλευει επανω στον ροτορα, με σκοπο να τον κανει πιο αποδοτικο, πιο οικονομικο, πιο ανθεκτικο, πιο \”πρασινο\” για να μην… τρωει πορτα απο τις νορμες ρυπων, να εχει καταναλωσει που να μην κανει τα στελεχη των πετρελαϊκων να τριβουν τα χερια τους και να εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης.
Αυτο, με μερικα αλλα ενδιαφεροντα πραγματακια, το μαθαινουμε, εστω και με… υπονοουμενα, απο μια επωνυμη πηγη: Ο drivetrain και powertrain assistant manager, της Mazda, Tetsushi Marutani, μιλησε στο αυστραλιανο blog Motoring (οι Αυστραλοι δεν εχουν μονο καγκουρο και κοαλα, αλλα και μια μακρα παραδοση στους ροτορες) για το νεο Wankel που αναπτυσσει η Mazda.
\”Εξελισσουμε ακομα τους νεους περιστροφικους κινητηρες. Ετσι, στο μελλον ελπιζουμε να τους παρουσιασουμε, φυσικα. Ομως, ειναι ακομα υπο εξελιξη\”, ειπε ο Marutani, για να συνεχισει: \”Δεν μπορουμε να πουμε οτιδηποτε για το προγραμμα (σ.σ. εξελιξης των περιστροφικων κινητηρων): Ουτε το ποτε, ουτε τον τυπο του οχηματος, ουτε ποια ειναι η ιπποδυναμη του, δεν μπορουμε να πουμε τιποτα ακομα\”.
Και, στα πιο… ενδιαφεροντα, ο Marutani ρωτηθηκε για την υπερσυμπιεση και απαντησε: \”Προσωπικα, πιστευω οτι ενας ροτορας με καποια turbo η compressor θα ηταν καλος. Επειδη ενας ροτορας, κατα την αποψη μου, απαιτει περισσοτερη ροπη οταν περιστρεφεται σε χαμηλες στροφες. Ετσι, αν μπορουσαμε να εχουμε μερικους μικρους compressor η turbo, αυτο θα βοηθουσε\”.
Τα λογια αυτα αναβουν (παλι) φωτιες για το αν και το ποτε η Mazda θα επαναφερει τους ροτορες στην αγορα, αν θα ειναι το κυριο μοτερ του RX (αλλιως, γιατι να λεγεται RX;), αν ο νεος ροτορας θα συνδυαζεται με υβριδικο μοτερ για να περνα τους ρυπους, αν θα ειναι οντως οικονομικοτερος, αν βρεθηκαν λυσεις στις χρονιες παθογενειες των Wankel. Οπως και να χει, εμεις θα περιμενουμε. Τρελανε μας, Mazda.
O Renesis του RX-8, στο μουσειο της Mazda. Η ιαπωνικη εταιρια δουλευει επανω σε εναν εντελως νεο ροτορα
Tip: Αν ειναι να πεις οτι ο μπαρμπας του τριτοξαδερφου της θειας του μπατζανακη σου ειχε ενα RX-8 και εκαιγε λαδια, η οτι το πηγαινε παντα στις 1.500 στροφες και \”εσπασε\”, το εχεις τερματισει πριν το ξεκινησεις.
Tip Νουμερο 2: Αν ειναι να πεις οτι ειναι αδυνατο να εξελιχθει ενας κινητηρας ωστε να γινει οικονομικοτερος και ανθεκτικοτερος, ισως να πρεπει να ξαναριξεις μια ματια στα επιτευγματα της μηχανικης που εχει καταφερει ο ανθρωπος. Τιποτα δεν ειναι αδυνατο. (Μονο η Αντζελινα Τζολι ειναι ανησυχητικα αδυνατη, αλλα αυτο πρεπει να ενδιαφερει τον αντρα της περισσοτερο).
Σου αρεσε το ρεπορταζ μας; Μην ξεχασεις να κανεις like στη σελιδα μας στο Facebook, για να στηριξεις την προσπαθεια μας και να ενημερωνεσαι καθημερινα. Αλλωστε και αυτο, οπως και τα ονειρα, ειναι δωρεαν…