Η φιρμα αυτη και μονο, συνεδεσε το ονομα της οχι μονο με μια ολοκληρη κατηγορια, αλλα και με το ονειρο εκατομμυριων ανθρωπων. Ποιος δεν ηθελε να εχει ενα δικο του Jeep; Συμβολο ελευθεριας, αλλα… απιαστο απο ενα σημειο και μετα για τους πολλους, λογω του κυβισμου και της χαζης φορολογησης του, το ονειρο ερχεται να γινει πραγματικοτητα εν ετει 2015.
Η περιγραφη μπορει να γινει μονο σε λιγες λεξεις: Ενα αυθεντικο Jeep Renegade, με την εμφανιση ενος πραγματικου Jeep, με κινητηρα 1,4 η 1,6 λιτρων, εξυπνα συστηματα τετρακινησης, επιλογη δικινιτης εκδοσης και σε τιμες που ξεκινουν κατω απο το ψυχολογικο οριο των 20.000 ευρω (για την ακριβεια 19.300 ευρω). Τι αλλο μπορει να ζητησει κανεις; Πολλα. Οπως το να ειναι οικονομικο, να ειναι πολιτισμενο, να τα καταφερνει καλα εντος και εκτος δρομου, να ειναι ανετο, να εχει τον εξοπλισμο ενος συγχρονου αυτοκινητου. Θα μπορουσε το νεο Renegade να τα συνδυαζει ολα αυτα;
Πρωτη γευση
Στα χερια μας επεσε, με την παρουσιαση στην Ελλαδα του Jeep Renegade και του Jeep Cherokee (που μπορει να ειναι σταθερη αξια, ομως αδιαμφισβητητα επισκιαστηκε απο το αναμενομενο best seller) η δικινητη, diesel εκδοση του 1,6 λιτρων του Renegade (120 ιπποι). Και, του βαλαμε δυσκολα, οδηγωντας το σε αστικη, υπεραστικη, ορεινη διαδρομη, ωστε μετα να το… ριξουμε σε μπολικο χιονι και λασπη. Θα μπορουσε να τα καταφερει;
Το… λιλιπουτειο (σε σχεση με τα θηριωδη Jeep, οπως το νεο Grand Cherokee για το οποιο θα διαβασεις συντομα εδω μια παρουσιαση) Renegade ηταν μια εκπληξη, ακομα και για καποιον που στον ελευθερο του χρονο κατακτα χιονισμενες βουνοκορφες με ενα θηριωδες Wrangler. Πλουσια αποθεματα ροπης, αλλα και εκπληκτικες για τα δεδομενα του εκτος δρομου δυνατοτητες, το κανουν ενα ιδανικο… toy for a big boy, το οποιο ομως μπορει ευκολα να κανει την καθημερινη δουλεια της μετακινησης μιας ολοκληρης οικογενειας χωρις υποχωρησεις!
Το Renegade λοιπον ειναι αυτο που οι ανθρωποι της Jeep λενε πετυχημενα: «Ενα μικρο Cherokee». Ειναι σιγουρα ικανο να φερει τα πανω- κατω, αφου ειναι το μοναδικο crossover που δεν μοιαζει σε τιποτα με τα αλλα, αφου ειναι απο τη μια ενα πραγματικο old school «τζιπακι» (και σχεδιαστικα) διχως να στερειται τιποτα απο τα αντιστοιχα μοντελα της κατηγοριας του.
Το Renegade ειναι ενα SUV σε μικρογραφια, μηκους 4,2 m, που εχει σχεδιαστει κι εξελιχτει στις ΗΠΑ και κατασκευαζεται στην Ιταλια διπλα στο FIAT 500X.
Εχει μια γκαμα απο κινητηρες MultiAir Turbo βενζινης και MultiJet ντιζελ, ενα αυτοματο συστημα τετρακινησης με κεντρικο συμπλεκτη που κλειδωνει, μια πολυ κοντη σχεση για αποτομες κλισεις, συστημα hill descent control για τις κατηφορες, και αποσταση απο το εδαφος εξισου μεγαλη με του Range Rover Evoque στην κορυφαια (θεϊκη) εκδοση Trailhawk.
Και ποια ειναι η κατηγορια του; Αναμεσα στις Β και C, αναμενεται να εξελιχθει (και εξελισσεται, οπως δειχνει η εκρηξη πωλησεων της Jeep) στον μεγαλυτερο πρωταγωνιστη της πλεον αναπτυσσομενης εμπορικα κατηγοριας (και στη χωρα μας) και –λογω και μεγεθων και κινητηρων- τον σημαντικοτερο ανταγωνιστη των Skoda Yeti- Nissan Qashqai, αν και απο μια πρωτη «γευση», εχει καλυτερη εκτος δρομου συμπεριφορα απο το πρωτο και πολυ καλυτερο- νεανικο εσωτερικο σχεδιασμο απο το δευτερο.
Στο δρομο, σε μια πρωτη γευση, ειναι τοσο πολιτισμενο οσο χρειαζεται. Τοσο στην ευθεια, οσο και στις στροφες, το αυτοκινητο δειχνει τη στιβαροτητα του πλαισιου του και επιδεικνυει το σωστο ζυγισμα και τη σταθεροτητα του. Με μια πρωτη βολτα, ειχαμε την αισθηση οτι θα παρουσιαζει –στις στροφες- κλισεις που τρομαζουν (καθως η αρχικη διαδρομη της αναρτησης προσφερει exceptional ανεση), ομως οταν το πιεσαμε καταλαβαμε πως… ξεγελαστηκαμε. Δεν τρομαζει τον οδηγο, δεν παιρνει μεγαλες κλισεις, ειναι προοδευτικο και ασφαλες, τουλαχιστον σε μια πρωτη, συντομη δοκιμη.
Εκτος δρομου, τωρα, παροτι ειχαμε στα χερια μας μια «μικρη», προσθιοκινητη εκδοση, του βαλαμε δυσκολα. Αφου τα καταφερε στην ασφαλτο, σιγουρα θα τα εβρισκε σκουρα εκτος δρομου. Ετσι, το «ριξαμε» σε χιονια, λασπες, βραχωδεις πλαγιες και περασαμε ενα μικρο (λασπωμενο και παγωμενο) ποταμακι. Το Renegade, χρησιμοποιει τα σωστα ελαστικα και αυτο εδειξε οτι παιζει το ρολο του για να μην κολλαει πουθενα (σε… ανθρωπινα ορια).
Το εσωτερικο
Αν απ’ εξω, με τη χαρακτηριστικη μασκα με τις επτα γριλιες και το «Χ» στα πισω φωτιστικα σωματα (το οποιο αντλει εμπνευση απο το αντιστοιχο σημα που ειχαν οι «προγονοι» του, τα στρατιωτικα Jeep Willy’s στο κανιστρο που εφεραν) σε προϊδεαζει για το τι ειναι το Renegade, στο εσωτερικο, η εικονα ειναι αντιστοιχη.
Ο ευμεγεθης ψηφιακος πινακας των οργανων για τον οδηγο ειναι αυτο που λεμε state of the art ενω, στο πνευμα της εποχης εχει προστεθει και touch screen στο κεντρο της κονσολας με το συστημα uconnect.
Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν οι παραπομπες στο παρελθον. Οπως το “Since 1941” που γραφει πανω απο το Uconnect, αλλα και η χειρολαβη «ασφαλειας» μπροστα απο τον συνοδηγο. Τα δε καθισματα ειναι ανετα και παρεχουν καλη στηριξη, ενω και ο οδηγος εχει καλη θεση και ορατοτητα.
Γενικα, το εσωτερικο ειναι απολυτως λειτουργικο, καλοσχεδιασμενο και μοντερνο, το αυτοκινητο ειναι ευρυχωρο και εχει χωρους για μικροπραγματα και ποτηροθηκες. Μια ενσταση θα μπορουσε να υπαρχει ωστοσο στην ποιοτητα των πλαστικων σε ορισμενα σημεια του, οπως στις πορτες. Ευχαριστη εκπληξη, μαζι με τις εκτος δρομου δυνατοτητες του Renegade και η ποιοτητα κυλισης και η «ησυχια» στο εσωτερικο του, καθως και η ανεση που ταξιδευει στην εθνικη οδο.
Bestseller;
Η γκαμα που ειναι διαθεσιμη για το Renegade, απαρτιζεται απο τρεις εκδοσεις βενζινης και δυο πετρελαιου. Η βασικη εκδοση βενζινης ειναι με τον ατμοσφαιρικο 1.6 που αποδιδει 110 ιππους και ακολουθει αυτη με τον 1.4 MultiAir2 σε εκδοσεις με 140 (απο 21.440 ευρω) και 170 ιππους (απο 23.140 ευρω). Η τελευταια διατιθεται και με τετρακινηση και 9αρι αυτοματο κιβωτιο (κοστιζει 26.940 ευρω).
Υπαρχουν φυσικα και οι πετρελαιοκινητες εκδοσεις με τον 1.6 MJTD με 120 ιππους που συνεργαζεται με 6αρι χειροκινητο κιβωτιο και τον 2.0 MJTD με 140 η 170 ιππους που διαθετει τετρακινηση και 9αρι αυτοματο κιβωτιο.
Συνολικα τεσσερα επιπεδα εξοπλισμου ειναι διαθεσιμα ενω ο πλουσιος εξοπλισμος περιλαμβανει μεταξυ αλλων εξι αεροσακους, ESP, ERM, Hill Start Assist, κλιματισμο, συστημα ελεγχου πιεσης ελαστικων, υπολογιστη ταξιδιου με εγχρωμη οθονη 3,5 ιντσων και συστημα πολυμεσων UConnect με οθονη αφης 5 ιντσων.
Οπως και να χει, ο εξοπλισμος, η τιμη και ο μικρος κυβισμος, δειχνουν ενα νεο best seller που γεννιεται…