H Audi αποκαλυψε στο παγκοσμιο κοινο το e–tron GT, το νεο της ηλεκτρικο Gran Turismo, σε μια σαφη δηλωση οτι η ηλεκτροκινηση μπορει να εχει σπορ χαρακτηρα και να δημιουργει εντονες συγκινησεις. Με εντυπωσιακο, εμπνευσμενο design, το τετραθυρο κουπε με το εντονα αεροδυναμικο αμαξωμα ξεκινα την εμπορικη του καριερα την ανοιξη, με δυο εκδοσεις να κυκλοφορουν ταυτοχρονα: το e–tron GT quattro και το RS e–tron GT. Και τα δυο ειναι ισχυρα, γρηγορα και δυναμικα, ενω κινουνται με μηδενικες εκπομπες ρυπων.
Το ηλεκτρικο Gran Turismo ειναι ενα σπορ αυτοκινητο με εξαιρετικο δυναμικο χειρισμο. Αναλογα με το μοντελο, η ισχυς των ηλεκτροκινητηρων ειναι 350 kW (476 PS) η 440 kW (598 PS), επιτρεποντας δυναμικες εκτοξευσεις τοσο απο σταση οσο και εν κινησει. Η αυτονομια φτανει τα 488 χιλιομετρα (κατα WLTP), χαρη στην ισχυρη μπαταρια με την καθαρη χωρητικοτητα των 86 kWh. Η τεχνολογια 800 Volt επιτρεπει γρηγορη φορτιση DC με ισχυ εως 270 kW. Η αναρτηση ισορροπει ιδανικα αναμεσα στη δυναμικη συμπεριφορα και την ανεση, χαρη σε τεχνολογιες οπως το Audi drive select, η τετραδιευθυνση, η ελεγχομενη αποσβεση, η αεραναρτηση τριων θαλαμων, η ηλεκτρικη κινηση σε ολους τους τροχους και το ελεγχομενο μπλοκε διαφορικο στον πισω αξονα.
Τα κυριοτερα χαρακτηριστικα του Audi e–tron GT σε bullet points:
Φιλοσοφια
- Το Gran Turismo του μελλοντος: τετραθυρο κουπε με δυναμικο design, ισχυρο ηλεκτρικο κινητηριο συστημα, φιλικο στην καθημερινη χρηση, χωρις αγχος αυτονομιας στα ταξειδια
- Εκδοση RS e–tron GT ως κορυφαια εκδοση ηλεκτροκινησης στην Audi και την Audi Sport
- Η νεα ναυαρχιδα της μαρκας με φουτουριστικο design
- Ο σπορ χαρακτηρας και η ανεση συναντουν την αειφορια
- Σπορ αναλογιες: μεγαλοι τροχοι, φαρδυ μετατροχιο, επιπεδη σιλουετα, μακρυ μεταξονιο
- Η σχεδιαστικη φορμα αντικατοπτριζει τον υψηλο βαθμο ενεργειακης αποδοσης
- Χαμηλο ανεστραμμενο Singleframe στο χρωμα του αμαξωματος× εξαιρετικα διακριτικες κυψελες quattro× επιπεδη γυαλινη καμπινα επιβατων με κεκλιμενη οροφη· πισω ακρο με εντονες εσοχες
- Αεροδυναμικο, με πολυ χαμηλο συντελεστη οπισθελκουσας, μολις 0,24, για μεγαλο βαθμο ενεργειακης αποδοσης και μεγαλη αυτονομια× κινουμενες εισοδοι αερα για φρενα και ψυγειο, πισω αεροτομη σε πολλαπλα σταδια× κλειστο κατω μερος αμαξωματος, ευρυτατος διαχυτης
- Υψηλη ακαμψια θαλαμου επιβατων και ασφαλεια προσκρουσης χαρη στον χαλυβα εξαιρετικα υψηλης αντοχης και στο ενισχυμενο περιβλημα μπαταριας με αλουμινενιο εξωτερικο
- Μηκος: 4,99 μετρα, πλατος: 1,96 μετρα, υψος: μολις 1,41 μετρα, χωρος αποσκευων με ογκο 405 λιτρα στο πισω μερος
Προβολεις και φωτα
- Οι προβολεις LED Matrix διαθεσιμοι στανταρ (RS e–tron GT) η προαιρετικα (e–tron GT quattro)
- Οι προβολεις Matrix LED με φως Audi laser διατιθενται προαιρετικα και για τα δυο μοντελα
- Πισω φωτα με φωτεινη οριζοντια δεσμη× δυναμικα φλας και λειτουργια coming home/leaving home σε συνδυασμο με προβολεις κορυφαιας ποιοτητας
Εσωτερικη σχεδιαση
- Πινακας οργανων προσανατολισμενος στον οδηγο και «monoposto» χαρακτηρας
- Χαμηλη θεση καθισματος οδηγου και ευρεια κεντρικη κονσολα. Τα πισω καθισματα φιλοξενουν με ανεση ενηλικες
- Η αειφορια εμφανης στο εσωτερικο: επενδυσεις χωρις δερμα, ταπετσαρια με υψηλο ποσοστο ανακυκλωμενου υλικου
- Πολλαπλα σχεδιαστικα πακετα, μοντελο RS με επιπλεον σπορ λεπτομερειες εξοπλισμου
Τεχνολογια και δυναμικα χαρακτηριστικα
- Ηλεκτρικη τετρακινηση με εναν μονιμα διεγερμενο «συγχρονο» ηλεκτροκινητηρα (PSM) σε καθε αξονα× μεταδοση δυο σχεσεων στον πισω αξονα
- Tο Audi e–tron GT quattro εχει συνολικη ισχυ 350 kW (476 PS) και ροπη 630 Nm, ενω το RS e–tron GT εχει ισχυ 440 kW (598 PS) και 830 Nm ροπης× το συστημα ελεγχου εκκινησης παρεχει ισχυ 390 kW (530 PS) η 475 kW (646 PS) αντιστοιχα, για μεγιστο 2,5 δευτερολεπτων
- 0–100 χλμ./ωρα σε 4,1 η 3,3 δευτερολεπτα (RS), τελικη ταχυτητα 245 χλμ./ωρα η 250 χλμ./ωρα (RS)
- Ευφυης ελεγχος κινησης και ανακτησης ενεργειας, ανακτηση απο τα φρενα εως 265 kW
Διαχειριση μπαταριας και θερμοτητας
- Μπαταρια ιοντων λιθιου με καθαρη ενεργειακη χωρητικοτητα 86 kWh (μεικτη 93 kWh) και επιπεδο τασης 800 Volt× 396 στοιχεια σε 33 modules
- Η φορτιση AC με ισχυ 11 kW ως στανταρ και με 22 kW θα ειναι συντομα διαθεσιμη μετα την κυκλοφορια στην αγορα. Φορτιση DC με εξοδο εως 270 kW ως στανταρ
- Αυτονομια ανω των 488 χλμ. με μια φορτιση (Audi e–tron GT quattro, κατα WLTP)× πολυ συντομοι χρονοι φορτισης: μολις πεντε λεπτα για αποσταση περιπου 100 χλμ.
- Εξελιγμενη θερμικη διαχειριση με τεσσερα κυκλωματα ψυξης, αποτελεσματικη αντλια θερμοτητας στανταρ× προετοιμασια για γρηγορη φορτιση DC στο δρομο
Αναρτηση
- Χαμηλο κεντρο βαρους και εξαιρετικη κατανομη φορτιων χαρη στη θεση της μπαταριας και τη διαταξη των ηλεκτροκινητηρων
- Στανταρ: ελεγχομενη αποσβεση, μπλοκε πισω διαφορικο, συστημα δυναμικου χειρισμου Audi drive select
- Προαιρετικα (στανταρ στο RS): ελεγχομενο μπλοκε πισω διαφορικο και προσαρμοζομενη αεραναρτηση τριων θαλαμων
- Προαιρετικα και για τα δυο μοντελα: τετραδιευθυνση
- Δισκοπλακες με επιστρωση καρβιδιου βολφραμιου προαιρετικα (στανταρ στο μοντελο RS)
- Δισκοφρενα κατασκευασμενα απο κεραμικα απο ανθρακονηματα προαιρετικα και για τα δυο μοντελα
- Αεροδυναμικες ζαντες 19 – 21 ιντσων. Ζαντες 20 και 21 ιντσων με ειδικες εισοδους αερα
Συστηματα υποβοηθησης οδηγου
- Συστηματα ασφαλειας Audi pre sense ως στανταρ× προαιρετικα διατιθενται τα πακετα “Tour”, “Πόλη” και “Park”× adaptive cruise assist και (remote) park assist plus επισης διαθεσιμα
Σπορ ηχος e–tron
- Ο τυπικος ηχος AVAS ειναι ηδη πιο ηχηρος απο ο, τι απαιτειται νομιμα
- Προαιρετικος σπορ ηχος e–tron για επιπλεον εξωτερικο και εσωτερικο ηχο, αναλογα με τη ρυθμιση στο Audi drive select
Χειρισμος ελεγχου και οθονες
- Audi virtual cockpit plus (12,3 ιντσες) και οθονη αφης MMI (10,1 ιντσες) ως στανταρ, καθως και φυσικος φωνητικος ελεγχος με συνδεση στο διαδικτυο× προαιρετικα head–up display× εξατομικευση ως στανταρ
Infotainment και Audi connect
- Πλοηγηση MMI plus με σημειο προσβασης Wi–Fi ως στανταρ, εξυπνη πλοηγηση με λειτουργιες ειδικα για το μοντελο
- Εκτεταμενο χαρτοφυλακιο υπηρεσιων Audi connect× σχεδιαστης διαδρομων e–tron στο συστημα πλοηγησης για τον υπολογισμο της ταχυτερης διαδρομης με τις συντομοτερες δυνατες στασεις φορτισης σε ισχυρα σημεια φορτισης DC
- Audi phone box και προαιρετικο συστημα ηχου Bang & Olufsen
- Παραγωγη του e–tron GT στο Audi Böllinger Höfe στις εγκαταστασεις του Neckarsulm, ως συνδυασμος εξυπνης εργοστασιακης τεχνολογιας και χειροτεχνιας
- Παραγωγη ουδετερη απο ανθρακα, με χρηση οικολογικου ηλεκτρισμου και βιοαεριου
- Ανεξαρτητο, καινοτομο body shop, κοινη γραμμη συναρμολογησης με το Audi R8
Τελος, παραθετουμε μερικα τεχνικα slides