Μια αρχιτεκτονας εχει αναλαβει σημαντικο ρολο στο σχεδιαστικο τμημα της Renault. Η γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια, γνωριζει οτι οι πρωτοποριακες ιδεες γεννιουνται μεσα απο πρωτοποριακες δομες και γι\’ αυτο, στο μελλον της αυτοκινησης, οπως η ιδια το οραματιζεται και σχεδιαζει, κανει το διαφορετικο.
Μεχρι σημερα εχουμε συνηθισει η μορφη των αυτοκινητων να καθοριζεται απο σχεδιαστες που εχουν ειδικευτει σε αυτο το κομματι του βιομηχανικου σχεδιασμου. Το οραμα της Renault για πιο ανετες, ασφαλεις και φιλικες προς το περιβαλλον μετακινησεις για ολους, στηριζεται σε μια αρμονικη σχεση των οχηματων με τις οικιες, αλλα και τις γενικοτερες δομες μιας πολης. Με αυτο τον τροπο η υπαρξη ενος αρχιτεκτονα στο σχεδιαστικο τμημα μια εταιρειας αυτοκινητων οχι απλα δεν μοιαζει περιεργη, αλλα ειναι επιβεβλημενη. Με τη δημιουργια πρωτοποριακων δομων, ειτε αυτες αφορουν στους χωρους εργασιας, ειτε στα ιδια τα οχηματα, η Renault στοχευει στο να βρισκεται παντα στην πρωτη γραμμη των εξελιξεων.
Η αρχιτεκτονας Tina Kentner* εργαζεται εδω και 10 χρονια στο σχεδιαστικο τμημα του GROUPE RENAULT και ειναι υπευθυνη για τo σχεδιασμο σημαντικων στοιχειων που αφορουν σε προγραμματα εξελιξης του ομιλου. Οι πιο προσφατες εργασιες της, αφορουν στο σχεδιασμο του οικοσυστηματος του αυτονομου οχηματος SYMBIOZ, αλλα και του σταθμου επιβιβασης – αποβιβασης του πρωτοτυπου robo-taxi EZ-GO που παρουσιαστηκε προσφατα στην εκθεση της Γενευης. Η Tina Kentner απαντωντας σε τρεις ερωτησεις παρουσιαζει τη συμβολη που μπορει να εχει ενας αρχιτεκτονας στο σχεδιασμο ενος οχηματος, αλλα και τη διαμορφωση της φιλοσοφιας μιας αυτοκινητοβιομηχανιας.
Ποια μπορει να ειναι η συμβολη ενος αρχιτεκτονα στο σχεδιαστικο τμημα μιας αυτοκινητοβιομηχανιας;
Στη Renault συμμετεχω σε μια ευρεια γκαμα εργασιων που αφορουν τα οχηματα, αλλα και την εταιρεια συνολικοτερα. Το ιδιαιτερα ενδιαφερον κομματι της δουλειας μας ειναι οτι μπορουμε να επηρεασουμε την εταιρικη μας εικονα σε παγκοσμιο επιπεδο, τοσο μεσω του σχεδιασμου κτηριων του ομιλου, οσο και μεσω της συμβολης μας στο σχεδιασμο οχηματων οπως ειναι τα SYMBIOZ και EZ-GO.
Τι σημαινει για εσας η ιδεα της Renault να εξελιξει, παραλληλα με το SYMBIOZ και το EZ-GO, αρχιτεκτονικες δομες;
Σιγουρα ηταν μια εξαιρετικη ευκαιρια για εμας να συνδυασουμε το χωρο της αρχιτεκτονικης με το σχεδιασμο οχηματων. Για το SYMBIOZ εργαστηκαμε σε συνεργασια με αρχιτεκτονες και σχεδιαστες ωστε να επιτυχουμε αυτο το ξεχωριστο αποτελεσμα οπου το οχημα αποτελει μια απολυτα αρμονικη προεκταση του σπιτιου του χρηστη. Αντιστοιχα με το ΕΖ-GO εμπνεομενοι τοσο απο αρχιτεκτονικα στοιχεια, οσο και απο βιομηχανικα προϊοντα καταφεραμε να δημιουργησουμε ενα συνολο αυτοκινητου – σταθμου επιβιβασης/αποβιβασης που εντασσεται αρμονικα στο αστικο περιβαλλον. Περα απο την ιδιαιτερη φωτεινη υπογραφη και τον απεριττο σχεδιασμο εξασφαλισαμε οτι το μεγεθος της κατασκευης θα μπορει ευκολα να τροποποιηθει συμφωνα με τις εκαστοτε αναγκες.
Ποσο πολυ σας βοηθουν οι γνωσεις σας πανω στην αρχιτεκτονικη οταν συμμετεχετε σε προγραμματα που αφορουν στο μελλον των μετακινησεων;
Η αρχιτεκτονικη και ο σχεδιασμος οχηματων αλληλοσυμπληρωνονται, ακομα και αν αυτο δεν ειναι προφανες με την πρωτη ματια. Ειναι επισης σημαντικο κανεις να θυμαται οτι μεγαλες πολεις οπως το Παρισι ειναι αρκετα «στατικες» και ειναι δυσκολο να αλλαξουν. Εδω τα οχηματα μπορουν να παιξουν ενα πολυ σημαντικο ρολο. Απο την πλευρα μας, εξελισσοντας πρωτοτυπα οπως το EZ-GO μπορουμε να βοηθησουμε ωστε να βελτιωθει η ζωη για ολους τους κατοικους μεσω της μειωσης της ρυπανσης, του θορυβου, της κινησης, κτλ. Σχεδιαζοντας οχηματα οπως το SYMBIOZ και το EZ-GO και παραλληλα δημιουργωντας αρχιτεκτονικες δομες (οικιες, σταθμους) πετυχαινουμε αυτον τον στοχο συνδυαζοντας στοιχεια της καθημερινοτητας μας και αναζητωντας μια ολιστικη λυση που δεν αφορα μονο στο ιδιο το οχημα.
*Η Tina Kentner σπουδασε αρχιτεκτονικη στη Γερμανια και αφου εργαστηκε σε διαφορους τομεις της αρχιτεκτονικης κτιριων και εσωτερικων χωρων, ενταχθηκε στο δυναμικο του σχεδιαστικου κεντρου της Renault οπου ασχολειται με μια σειρα προγραμματων που αφορουν στη δημιουργια κτηριων του ομιλου, ειδικες κατασκευες, αλλα και στο σχεδιασμο οχηματων.