Το ξεχωριστό τιμόνι δύο ακτίνων της νέας SKODA OCTAVIA

 


  Η SKODA παρουσιασε τη νεα OCTAVIA με ενα διακτινο τιμονι που ξεχωριζει με την αισθητικη του. Στο μεγαλυτερο μερος της ιστοριας της αυτοκινησης, το τιμονι απλα εξυπηρετουσε στο να καθοριζει ο οδηγος την κατευθυνση του αυτοκινητου. Τα τελευταια χρονια εγινε πολυλειτουργικο, φιλοξενωντας πληθος χειριστηριων και φυσικα τον αεροσακο. Το σχημα του ειναι λιγο πολυ προκαθορισμενο, με συνηθως τρεις η τεσσερις ακτινες, με τις οποιες διαφοροποιησεις να αφορουν το υλικο κατασκευης η την επενδυση, τη διαμετρο η το παχος, ενιοτε και το κατω μερος της στεφανης, που σε καποιες περιπτωσεις, ιδιως σε πιο σπορ εκδοσεις, ειναι πεπλατυσμενο. 

 

  «Ενα απο τα κινητρα μας για ενα τιμονι δυο ακτινων ηταν ο,τι το διακτινο τιμονι ειναι πιο βολικο και πρακτικο, ενω η τοποθετηση των ακτινων οριζοντια συνδεεται οπτικα με τις αλλες γραμμες του εσωτερικου», λεει ο Peter Olah, επικεφαλης εσωτερικου σχεδιασμου- αρχιτεκτονικης στη SKODA AUTO.

 

  «Ονειρευομασταν απο καιρο ενα τιμονι δυο ακτινων, και τωρα οι μηχανικοι μας δημιουργησαν μια αρκετα ισχυρη κατασκευαστικη δομη για αυτο», λεει ο Marwan Khiat, projectmanager για το εσωτερικο της νεας OCTAVIA. «Θελαμε το κεντρο του τιμονιου να ειναι οσο το δυνατον πιο καθαρο σχεδιαστικα, τοσο για να κανει το λογοτυπο να ξεχωριζει οσο και για να αποφευχθει οποιαδηποτε αισθηση ακαταστασιας», συνεχιζει ο Khiat. 

 


  Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι οι σχεδιαστες πετυχαν το στοχο τους: το τιμονι δυο ακτινων φαινεται σαν να πλεει στο χωρο. «Εκτος απο το λογοτυπο, διαθετει συνολικα 14 κουμπια για τον ελεγχο των λειτουργιων του αυτοκινητου και δυο περιστροφικα χειριστηρια που μοιαζουν σχεδον με πολυτιμα κοσμηματα», εξηγει ο Khiat. Και ολοκληρωνει: «Θα μπορουσαμε να επιλεξουμε επιφανειες αφης, ομως για εμας ειναι σημαντικο να εχουμε ελεγχο με απτη αποκριση, που συμβαλλει στην εξαιρετικη εργονομια του τιμονιου». 

 

  Η συνολικη διαταξη των διαφορων στοιχειων και των αλλων σχεδιαστικων «ευρηματων» εγγυαται πως ο οδηγος γνωριζει παντα τη γωνια με την οποια εχει στρεψει το τιμονι. Αυτος ειναι και ο λογος για τον οποιο, το κατω μερος του τιμονιου διαθετει ενα ειδος μινιμαλιστικης τριτης ακτινας, που προσφερει σαφη αισθηση στον οδηγο ανα πασα στιγμη για τη θεση του τιμονιου.

 

  Επιπλεον ο συγκεκριμενος σχεδιασμος επιτρεπει την προετοιμασια μιας εκδοσης του τιμονιου με μια κανονικη τριτη ακτινα, η οποια προοριζεται για τα σπορ μοντελα της SKODA, δηλαδη τα RS και τις εκδοσεις Sportline και Monte Carlo.

 


  Το νεο τιμονι των δυο ακτινων παρουσιαστηκε για πρωτη φορα στην τεταρτη γενια της SKODA OCTAVIA αλλα σταδιακα τοποθετειται και στα αλλα μοντελα της SKODA. Οι σχεδιαστες του ειναι δικαια υπερηφανοι γι\’ αυτο: ειναι εργονομικο, εχει μια φρεσκια εμφανιση ​​και επιτρεπει μια ποικιλια παραλλαγων, συμπεριλαμβανομενης της εκδοσης τριων ακτινων. Η SKODA χρειαστηκε περιπου τρια χρονια για να το εξελιξει. Η διαδικασια απο τα πρωτα σκιτσα εως τα πρωτα φυσικα πρωτοτυπα διηρκεσε περιπου εναμιση χρονο, ενω περιπου ιδιος χρονος αφιερωθηκε στις δοκιμες. Κατα τη διαρκεια της εξελιξης δημιουργηθηκαν περιπου δεκα διαφορετικες παραλλαγες, οι οποιες μελετηθηκαν για να προκυψει το ιδανικο σχημα και η ιδανικη θεση των χειριστηριων, ωστε να ειναι ευκολα προσβασιμα απο τα δαχτυλα του οδηγου. 

 

  Το νεο τιμονι εχει γινει ηδη δεκτο με πολυ θετικα σχολια απο οδηγους της νεας SKODA OCTAVIA, κατι που αποτυπωνεται και σε σχετικες ερευνες ικανοποιησης πελατων, στις οποιες «σκοραρει» αναμεσα στα πιο ελκυστικα χαρακτηριστικα του νεου μοντελου.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!