Η εξελιξη του δημοφιλεστερου μοντελου στην ιστορια του αυτοκινητου
Καθως η Ρωσια ανταγωνιζοταν την Αμερικη για την κατακτηση του διαστηματος και οι οπαδοι των Beatles περιμεναν ενθουσιασμενοι την επομενη επιτυχια του συγκροτηματος, η Toyota ετοιμαζε τη δικη της ιστορικη κυκλοφορια το 1966 – το νεο Corolla. Σημερα, το δημοφιλεστερο αυτοκινητο ολοκληρου του κοσμου με πανω απο 40 εκατομμυρια πωλησεις, φτανει σε ενα ακομα απιστευτο οροσημο: 50 χρονια παραγωγης Toyota Corolla.
Με ονομα που σημαινει \”στεφανη\”, δηλαδη το συνολο των πεταλων ενος ανθους, το Corolla επινοηθηκε για να καλυψει τις αναγκες του μετακινουμενου πληθυσμου στη ραγδαια αναπτυσσομενη οικονομια της Ιαπωνιας, στα μεσα της δεκαετιας του 1960.
Η αναγκη των ανθρωπων να μετακινουνται με το δικο τους οχημα γινοταν πιο επιτακτικη και αυτο οδηγησε στην υιοθετηση στοχων που εξακολουθουν να υφιστανται ως σημερα: να συνεχισει να εξελισσετε και να καλυπτει τις αναγκες των καταναλωτων σε οποια χωρα και αν ζουν.
Η φιλοσοφια που θελει την Toyota να πρωτοπορει, εχει εξελιχθει με το Corolla να παραμενει το πιο αγαπημενο αυτοκινητο στον κοσμο, προσφεροντας προσιτη, αξιοπιστη και ευχρηστη αυτοκινηση.
Απο τα πρωτα του βηματα ως το αυτοκινητο που ολοι γνωριζουμε σημερα, καταγραψαμε επιλεκτικα τα σημαντικοτερα σημεια στη ζωη του Corolla τον περασμενο μισο αιωνα.
Ενα ανθοστεφανο γεννιεται: 1966-1970
Υπο την αναπτυξιακη ηγεσια του Tatsuo Hasegwa, ζητηθηκε απο τους μηχανικους και σχεδιαστες του Corolla να αιχμαλωτισουν τις καρδιες του κοινου. Και η βασικη αρχη, απο το ξεκινημα του προγραμματος, ηταν να δημιουργησουν ενα αυτοκινητο που ηταν αθλητικο, τοσο στην εμφανιση οσο και στην οδηγηση.
Το επαναστατικο Corolla κυκλοφορησε σε πληθωρα αμαξωματων – διθυρο κουπε, τετραθυρο σενταν και διθυρο στεϊσον – και υιοθετησε πολλες πρωτοποριακες τεχνολογιες που δεν υπηρχαν στην Ιαπωνια ως τοτε, οπως τα γονατα Macpherson και η μεταδοση τεσσαρων σχεσεων.
Ολοκαινουργιο Corolla: 1970-1974
Με την παραγωγη της πρωτης γενιας να πλησιαζει στο τελος της, οι μηχανικοι και οι σχεδιαστες του Corolla ανελαβαν τη δυσκολη προκληση συνεχισης του αρχικου θριαμβου. Τη χρονια που κατασκευαστηκε το εκατομμυριοστο Corolla, κυκλοφορησε το μοντελο της δευτερης γενιας, σχεδιασμενο εκ βαθρων ως το \”ολοκαινουριο Corolla.\”
Ενω το στιλ στο εξωτερικο εξελιχθηκε με διαφορες στις καμπυλωτες επιφανειες, κατω απο το αμαξωμα μια μεγαλυτερη ελασματοειδης πισω αναρτηση προσφερε σημαντικα βελτιωμενη οδηγικη ανεση και χειρισμο. Το μοντελο Levin, που γεννηθηκε το 1972 με τον περιφημο 2T-G κινητηρα του, συντομα θα γινοταν η πρωτη επιλογη των φιλων του σπορ αυτοκινητου.
Αποδοτικοτερο και πιο φιλικο προς το περιβαλλον νεο Corolla: 1974-1979
Με την εφαρμογη αυστηρων νομοθεσιων για τις εκπομπες καυσαεριων, η τριτη γενια Corolla γεννηθηκε σε δυσκολους καιρους και αυτο σημαινε οτι ο κινητηρας και το συστημα εξατμισης θα επρεπε να ανασχεδιαστουν ωστε να μπορεσει να παρει αδεια πωλησης. Ως αποτελεσμα, η Toyota επινοησε τη χρηση των καταλυτικων μετατροπεων, τεχνολογια που χρησιμοποιειται ακομα και στις μερες μας.
Το αποδοτικοτερο Corolla επωφεληθηκε ομως και απο αλλη μια τεχνολογια αιχμης της εποχης, την αεροδυναμικη σηραγγα. Τα αποτελεσματα απο τις δοκιμες αυτες επηρεασαν σε τεραστιο βαθμο τον σχεδιασμο του, βοηθωντας να δημιουργηθει ενα αυτοκινητο που \”εσχιζε\” κυριολεκτικα τον αερα. Στο εσωτερικο, βελτιωθηκαν η ποιοτητα και η εργονομια, δινοντας στο Corolla τον αερα ακριβοτερου αυτοκινητου, κατι που γινοταν αντιληπτο τοσο απο τους επιβατες οσο και απο τον οδηγο.
Το Corolla \”διασχιζει\” τον αερα: 1979-1983
Αφοτου ξεπεραστηκε η παγκοσμια πετρελαϊκη κριση και κατα την ανακαμψη της Ιαπωνικης οικονομιας, η τεταρτη γενια Corolla κυκλοφορησε μεσα σε ενα απολυτα αισιοδοξο κλιμα. Με την αεροδυναμικη να παιζει ολο και πιο σημαντικο ρολο στο σχεδιασμο του αυτοκινητου, οι μηχανικοι του Corolla αφιερωσαν πανω απο 400 ωρες εξελισσοντας το σχημα του Corolla στην αεροδυναμικη σηραγγα.
Για να μη γινει ριζικη αλλαγη στο σχεδιασμο και την αισθηση που γνωριζαν οι αυξανομενοι οπαδοι του, το σχημα του Corolla ηταν μαλλον αποτελεσμα εξελιξης παρα επαναστασης, με πιο αιχμηρες γραμμες και ελαφρως πιο τετραγωνισμενο στιλ. Στο εσωτερικο, η ανεση και η ευσταθεια βελτιωθηκαν με μια νεα αναρτηση τεσσαρων συνδεσμων και για την αντιμετωπιση των περιβαλλοντικων πιεσεων, διατεθηκε στην αγορα ενας νεος πετρελαιοκινητηρας 1,8 λιτρων.
Corolla σχεδιασμενο σε υπολογιστη: 1983-1987
Ως υπευθυνος αναπτυξης, ο Fumio Agetsuma δεσμευτηκε να κανει την πεμπτη γενια Corolla οσο πρωτοποριακη θα μπορουσε να γινει, λεγοντας οτι θα επρεπε να ενσωματωνει ρηξικελευθες βελτιωσεις σε καθε τομεα, οπως ειχε γινει και στο αρχικο μοντελο. Το νεο μοντελο ηταν το πρωτο που σχεδιαστηκε με τη βοηθεια υπολογιστη – εξοικονομωντας ετσι χρονο και πορους για τον σχεδιασμο του κινητηρα και του αμαξωματος.
Με το λοξο του ρυγχος και το στρογγυλεμενο σφηνοειδες του σχημα, το νεο αυτοκινητο θα γινοταν το πρωτο με τον κινητηρα εμπρος και προσθια κινηση, μια πραγματικη προκληση για τους μηχανικους.
Corolla εξαιρετικης ποιοτητας: 1987-1991
Βασικος στοχος πισω απο την αναπτυξη της εκτης γενιας Corolla ηταν η ποιοτητα – τοσο στην αισθηση αλλα και στο πως εκανε τους ιδιοκτητες της να αισθανονται. Ηταν σημαντικο το νεο μοντελο να μην ικανοποιει απλως τον οδηγο, αλλα να τον συναρπαζει με την ποιοτητα του.
Προταθηκαν περισσοτερες απο 2.000 βελτιωσεις σε πανω απο 100 κατασκευαστες εξαρτηματων ωστε να διασφαλιστει οτι ολα τα τμηματα του αυτοκινητου αποδιδουν καλυτερα, απο την μειωση των επιπεδων θορυβου ως την χρηση υλικων βελουδινης αφης σε ολο το ταμπλο και τους διακοπτες. Δεν υπηρχε καμια αμφιβολια, αυτο θα ηταν το πιο ποιοτικο Corolla μεχρι στιγμης.
Το αγαπημενο Corolla της οικογενειας: 1991-1995
Η εβδομη γενια Corolla σχεδιαστηκε για να προσελκυσει πελατες μεσα απο τρεις βασικους πυλωνες: κομψος σχεδιασμος, οδηγικες επιδοσεις, ασφαλεια και αξιοπιστια.
Με εμφαση στις μικρες λεπτομερειες, καθως και τη δημιουργια απλετου χωρου για την οικογενεια, οι μηχανικοι στοχευσαν στη δημιουργια ενος αυτοκινητου που θα δημιουργουσε μεγαλυτερη ικανοποιηση στον ιδιοκτητη και περισσοτερες ποιοτικες αναμνησεις στην οικογενεια.
Το κορυφαιο Corolla: 1995-2000
Περιβαλλοντικες και οικονομικες παραμετροι επηρεασαν σημαντικα τους μηχανικους για την ογδοη γενια Corolla. Με την οικονομια της χωρας προελευσης σε υφεση, η αναπτυξιακη ομαδα δεσμευτηκε να κατασκευασει ενα αυτοκινητο που θα ικανοποιουσε τις απαιτησεις των πελατων σε καθε επιπεδο. Θα μειωνε την επιδραση στο περιβαλλον και θα ηταν πιο αποδοτικο και οικονομικοτερο στη χρηση και τη συντηρηση.
Δημιουργησαν ακριβως αυτο. \’Ενα αυτοκινητο που εξαπλωθηκε σε καθε γενια και εθνικοτητα, για να γινει τελικα το αυτοκινητο με τις κορυφαιες πωλησεις στην Ιαπωνια – και σε ολοκληρο τον κοσμο, με συνολικες παγκοσμιες πωλησεις πανω απο 22 εκατομμυρια – μειωνοντας το κοστος ιδιοκτησιας και παρεχοντας μια ασφαλεστερη και ποιοτικοτερη εναλλακτικη λυση.
Το Corolla του 21ου αιωνα: 2000-2006
Σχεδιασμενο για πρωτη φορα στην Ευρωπη, το Corolla ενατης γενιας αποφασιστηκε να διακοψει τους δεσμους με το παρελθον και να ορισει τα προτυπα για τον 21ο αιωνα.
Αναπτυχθηκε εκ βαθρων με ενσωματωμενη στον πυρηνα του την προσιτοτητα, τη λειτουργικοτητα και την αξιοπιστια. Το οροσημο του νεου μοντελου ηταν η ποιοτητα του εσωτερικου του – με οθονη Optitron προηγμενης τεχνολογιας στα οργανα του ταμπλω και οδηγικη ανεση που ανταγωνιζοταν πολυ ακριβοτερα αυτοκινητα.
Πραγματικα παγκοσμιο Corolla: 2006-2013
Η 40η επετειος του Corolla λειτουργησε ως οροσημο για την εισαγωγη μιας νεας στιλιστικης κατευθυνσης. Ως υπευθυνος αναπτυξης της δεκατης γενιας, ο Soichiro Okudaira δεσμευτηκε να παραξει ενα αυτοκινητο με πραγματικα παγκοσμια προοπτικη και κλιμακα.
Η δυναμικη αποδοση ανταγωνιζοταν τα καλυτερα οχηματα της Ευρωπης, ενω η ευχρηστια και οι χωροι επρεπε να αναμετρηθουν με ο,τι καλυτερο προσφερε η Βορεια Αμερικη. Κατα τη διαρκεια της αναπτυξης, οι μηχανικοι εργαστηκαν με τον κανονα εντυπωσιασμου του πενταλεπτου, κατα τον οποιο οι πελατες θα επρεπε να αναγνωρισουν την ποιοτητα του νεου Corolla μεσα στα πεντε πρωτα λεπτα οδηγησης.
Δυναμικη νεα οψη και πολυτελες εσωτερικο: 2013 μεχρι σημερα
Παραλληλα με την κυκλοφορια του 40 εκατομμυριοστου Corolla, η ενδεκατη γενια Corolla βγηκε στο δρομο με την αυτοπεποιθηση, το στιλ και την ποιοτητα που ταιριαζει στο δημοφιλεστερο αυτοκινητο του κοσμου. Με δυναμικη νεα οψη, πολυτελες εσωτερικο φινιρισμα – οπως το νεο Συστημα Πολυμεσων Toyota Touch 2® – και εξοπλισμενο με συστηματα ασφαλειας, το νεο Corolla ειναι τεχνολογικα το πιο προηγμενο Corolla μεχρι σημερα.
Το 2016, η ποιοτητα και η ελκυστικοτητα βρισκονται σε πρωτοφανη επιπεδα, που σημαινει οτι – ακομα και μετα απο 50 χρονια – το Corolla εξακολουθει να ειναι ο ηγετης του παιχνιδιου. Η νεα κομψη μασκα, οι προβολεις LED και οι ζαντες αλουμινιου, του προσδιδουν μια εμπνευσμενη νεα εμφανιση, ενω παραλληλα το αναβαθμισμενο συστημα πολυμεσων, το βελτιωμενο εσωτερικο και οι προηγμενες τεχνολογιες ενεργητικης ασφαλειας Toyota Safety Sense, διασφαλιζουν οτι ειναι ενα αυτοκινητο που θα απολαμβανετε να οδηγειτε.
Η επιτυχια του Corolla στα 50 χρονια κυκλοφοριας του μπορει ευκολα να καταγραφει: κατασκευαζεται αυτη τη στιγμη σε 15 εργοστασια Toyota σε ολοκληρο τον κοσμο, πωλειται σε περισσοτερες απο 150 χωρες και περιοχες, και αποτελει το ενα στα πεντε Toyota που εχουν πουληθει συνολικα στην σχεδον 80ετη πορεια μας.
Απολαμβανοντας μια πλουσια ιστορια γεματη με τεχνολογικες, σχεδιαστικες και ποιοτικες εξελιξεις, το Corolla παρεμεινε πιστο στην αρχικη ιδεα της ικανοποιησης των αναγκων των οδηγων.
Το Νο1 αυτοκινητο σε πωλησεις παγκοσμιως προκειται να ζησει πολλα ακομη χρονια στο μελλον και να μας προσφερει ξενοιαστες διαδρομες!
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }