Πολυτελες και περιπετειωδης ειναι ο χαρακτηρας του Volvo V90 Cross Country , το μοντελο που συμπληρωνει την κορυφαια Σειρα 90 στη σουηδικη γκαμα, διπλα στα XC90, S90 και V90
Αποκλειστικα τετρακινητο, με διλιτρους κινητηρες πετρελαιου 235 ιππων στην εκδοση D5 η βενζινης 320 ιππων στην εκδοση Τ6
Διαθεσιμο σε δυο πολυ πλουσιες εκδοσεις εξοπλισμου, την Cross Country και την Cross Country Pro, με προτεινομενη τιμη λιανικης που ξεκιναει απο 62.170 €
Ξεκινησε και στην Ελλαδα η εμπορικη καριερα ενος ολοκαινουργιου μοντελου, του Volvo V90 Cross Country, που συμπληρωνει μοναδικα τη Σειρα 90, προσφεροντας πλεον Cross Country χαρακτηριστικα και στο ανωτερο τμημα της γκαμας της σουηδικης μαρκας. Το V90 Cross Country ειναι ο αξιος συνεχιστης μιας σπουδαιας παραδοσης, καθως η Volvo ηταν η μαρκα που δημιουργησε την Cross Crountry κατηγορια, με το λανσαρισμα του V70 XC το 1996.
Εξωτερικα, το νεο μοντελο εχει εμφανεις ομοιοτητες με τα υπολοιπα μοντελα της Σειρας 90. Προκειται για την ιδια σχεδιαστικη φιλοσοφια που εχει χαρισει στη Volvo Cars το πολυ σημαντικο βραβειο “Brand Design Language Award 2016” απο την επιτροπη Car Design Award, ως αναγνωριση της Volvo για τη συνεισφορα της στο συγχρονο αυτοκινητικο design.
Η γριλια στη μασκα του V90 Cross Country παραπεμπει και στα υπολοιπα μοντελα της Σειρας 90, οντας κομματι της κοινης σχεδιαστικης ταυτοτητας τους. Αποτελειται απο καθετες λωριδες και δινει την εντυπωση οτι αιωρειται, ενω δενει αρμονικα με τα φωτιστικα σωματα σχηματος πλαγιαστου «Τ», που προσομοιαζουν το σφυρι του Θωρ, παραπομπη στην πλουσια σκανδιναβικη μυθολογια. Τα δυο στοιχεια ομως που διαφοροποιουν το V90 Cross Country απο το «απλο» V90 ειναι η αυξημενη αποσταση απο το εδαφος και τα επιπλεον στοιχεια εξοπλισμου, διακοσμητικα και λειτουργικα, σε διαφορα σημεια του αμαξωματος.
Χτισμενο πανω στη Μεταβλητη Αρχιτεκτονικη Προϊοντος (Scalable Product Architecture – SPA), το νεο μοντελο διαθετει Cross Country αναρτηση και απεχει 210 χιλιοστα απο το εδαφος, αποσταση αυξημενη κατα 65 χιλιοστα σε σχεση με το απλο V90. Το γεγονος αυτο παρεχει στο V90 Cross Country ελευθερια κινησης κανοντας το ενα ικανο αυτοκινητο παντος δρομου αλλα και με δυνατοτητες κινησης off-road. Οσον αφορα στα επιπλεον διακοσμητικα-λειτουργικα στοιχεια, οι ιδιαιτεροι προφυλακτηρες εμπρος και πισω, με λογοτυπο Cross Country ο δευτερος, οι προστατευτικες ποδιες και τα μαρσπιε σε ανθρακι χρωμα, καθως και οι προεκτασεις των φτερων σε μαυρο χρωμα, δημιουργουν μια σαφως περιπετειωδη εικονα, εμπνεοντας για κινηση σε καθε δρομο. Στην εικονα αυτη ας προστεθουν οι μεγαλυτεροι εξωτερικοι καθρεπτες, οι ασημι ραγες οροφης και οι ξεχωριστης σχεδιασης ζαντες αλουμινιου, ολα στοιχεια του βασικου εξοπλισμου, που συμπληρωνουν την Cross Country εικονα.
Στο εσωτερικο, η εικονα ειναι απολυτα γνωριμη απο τα υπολοιπα μοντελα της Σειρας 90. Η αισθηση πολυτελειας, με κορυφαια υλικα και απεριττο design που προσφερει ανεση και ηρεμια ειναι εμφανης παντου. Κυριαρχει η standard οθονη αφης στην κεντρικη κονσολα και o γνωστος απο τα XC90, S90, V90 ψηφιακος πινακας οργανων (standard στην εκδοση Cross Country Pro).
Οσον αφορα στα κινητηρια συστηματα, το αποκλειστικα τετρακινητο V90 Cross Country εξοπλιζεται με τους τελευταιας γενιας διλιτρους κινητηρες βενζινης και πετρελαιου της οικογενειας Drive-E. Αυτοι συνδυαζονται με το γνωστο εξαιρετικο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων, οκτω σχεσεων, το οποιο ανηκει στο βασικο εξοπλισμο του μοντελου. Στην Ελλαδα διατιθενται δυο εκδοσεις, η D5 και η T6.
H diesel εκδοση D5 των 235 ιππων, διαθετει την τεχνολογια PowerPulse (ΣΗΜ.: η ονομασια χωρις κενο αναμεσα). Προκειται για μια πρωτοποριακη λειτουργια, πατενταρισμενη απο τη Volvo, η οποια εξασφαλιζει αμεση αποκριση στο πατημα του γκαζιου χωρις την παραμικρη υστερηση που παρουσιαζεται στους diesel turbo κινητηρες. Το PowerPulse λειτουργει διοχετευοντας αερα απο το φιλτρο αερα μεσω ενος κομπρεσσορα, σε ενα δοχειο αερα υπο πιεση, ογκου δυο λιτρων. Οταν ο οδηγος θελησει να επιταχυνει ειτε απο σταση ειτε απο χαμηλες στροφες, ο υπο πιεση αερας στο δοχειο διοχετευεται μεσω βαλβιδας στην πολλαπλη εξαγωγης για να τροφοδοτησει το turbo. Αυτο εχει ως αποτελεσμα μια αμεση και υψηλη παροχη ισχυος.
Η βενζινοκινητη εκδοση Τ6 αποδιδει 320 ιππους. Γινεται χρηση μηχανικου υπερσυμπιεστη (λειτουργια εως τις 3.500 rpm) και turbo (λειτουργια σε ολο το ευρος στροφων) η οποια εξασφαλιζει περισσεια ισχυος με αμεση αποκριση και εξαιρετικα χαρακτηριστικα λειτουργιας.
Οσον αφορα στον εξοπλισμο ασφαλειας και το V90 Cross Country διαθετει στο βασικο εξοπλισμο του το City Safety που περιλαμβανει τα πλεον προηγμενα συστηματα αποφυγης συγκρουσης της αυτοκινητοβιομηχανιας. Τα συστηματα ειναι ενεργα για ολες τις ταχυτητες ανω των 4 χλμ./ωρα και δεν υπαρχει περιορισμος ταχυτητας ενω ειναι αποτελεσματικα για ολες τις συνθηκες φωτισμου, ακομα και στο σκοταδι. Συνοπτικα, τα συστηματα αυτα αφορουν ανιχνευση αυτοκινητου, εμποδιου, πεζου, ποδηλατη η δικυκλιστη γενικοτερα, με πληρως αυτοματη πεδηση αν δεν αντιδρασει ο οδηγος. Οπως σε ολη τη Σειρα 90, η ανιχνευση αυτη περιλαμβανει και μεγαλα ζωα – ελαφι, αρκουδα, αλογο κλπ. Η αποτελεσματικοτητα των συστηματων ειναι παραμετρος της σχετικης ταχυτητας του αυτοκινητου και του προς αποφυγη οχηματος, ανθρωπου η ζωου. Και φυσικα, στο V90 Cross Country το City Safety διαθετει τις δυο νεες, καινοτομες τεχνολογιες ασφαλειας που η Volvo πρωτοπαρουσιασε στο XC90: δυνατοτητα αυτοματου φρεναρισματος σε διασταυρωση με αντιθετα ερχομενο οχημα, με αυξημενο κινδυνο για τα δυο οχηματα και συστημα αποφυγης εκτροπης απο το δρομο.
Παραλληλα, το νεο V90 Cross Country, οπως και τα υπολοιπα μοντελα της Σειρας 90, διαθετει στο βασικο του εξοπλισμο ενα συνολο συστηματων ενεργητικης και παθητικης ασφαλειας που προσδιδουν στο μοντελο χαρακτηριστικα ημι-αυτονομης οδηγησης.
Καποια απο αυτα, κωδικοποιημενα με το ονομα Intellisafe Assist, υποδηλωνουν παραλληλα την ξεκαθαρη προθεση της σουηδικης μαρκας να βρεθει στην κορυφη της τεχνολογιας αυτονομης οδηγησης, η οποια αναμενεται να ειναι μερος της καθημερινοτητας του οδηγου στο εγγυς μελλον. Τα περισσοτερα απο αυτα τα συστηματα ειναι γνωστα και απο αλλα συγχρονα μοντελα της Volvo. Αναμεσα τους το Adaptive Cruise Control (προσαρμοζομενο cruise control), το Distance Alert (ειδοποιηση προσεγγισης σε προπορευομενο οχημα), το Lane Keeping Aid (για διατηρηση του οχηματος στη λωριδα κυκλοφοριας του), το Lane Departure Warning (ειδοποιηση αν το οχημα τεινει να παρεκκλινει της λωριδας κυκλοφοριας του), το Driver Alert Control (που ανιχνευει την κοπωση στον οδηγο) και πολλα αλλα, τα οποια συνδυαστικα με ενα νεο συστημα, το Pilot Assist, ειναι υπευθυνα – οπως και σε ολη τη Σειρα 90 – για τη δυνατοτητα ημι-αυτονομης οδηγησης στο V90 Cross Country.
Το Pilot Assist ειναι ενα συστημα ενεργητικης ασφαλειας, βελτιστοποιημενο για κυκλοφορια στον αυτοκινητοδρομο, που στοχο εχει να κανει την οδηγηση πιο ευκολη. Ουσιαστικα αποτελει την εξελιξη του Adaptive Cruise Control, προσθετοντας την αυτοματη κινηση του τιμονιου χωρις τη συμμετοχη του οδηγου και αφαιρωντας την προϋποθεση υπαρξης προπορευομενου οχηματος. Με την ενεργοποιηση του Pilot Assist απο τον οδηγο, με επιλογη στα αριστερα του τιμονιου, το αυτοκινητο επιταχυνει, επιβραδυνει και στριβει παραμενοντας στη λωριδα κυκλοφοριας του, για περιορισμενο χρονικο διαστημα και μεχρι ταχυτητα 130 χλμ./ωρα, χωρις να ειναι απαραιτητη η υπαρξη προπορευομενου οχηματος. Η λειτουργια του Pilot Assist εχει επικουρικο χαρακτηρα, αν διαγνωσθει οτι ο οδηγος δεν κανει καποια – εστω απειροελαχιστη – κινηση η διορθωση στο τιμονι για χρονικο διαστημα που αναλογα με την ταχυτητα κυμαινεται απο 12-15 δευτερολεπτα, τοτε το Pilot Assist απενεργοποιειται. Εξυπακουεται οτι ο οδηγος τοσο ουσιαστικα (ελεγχοντας το συστημα) οσο και νομικα ειναι αυτος που ανα πασα στιγμη εχει τον ελεγχο του αυτοκινητου.
Το V90 Cross Country λανσαρεται στην ελληνικη αγορα με εναν πληρεστατο βασικο εξοπλισμο ο οποιος εκτος αλλων περιλαμβανει τη δυνατοτητα ημι-αυτονομης οδηγησης μαζι με πληθωρα συστηματων ενεργητικης και παθητικης ασφαλειας που συνδυαζονται μεταξυ τους για την υλοποιηση της. Προσφερεται σε δυο εκδοσεις-επιπεδα εξοπλισμου.
Η εκδοση εξοπλισμου Cross Country περιλαμβανει ολα οσα εχουν αναφερθει πιο πανω και επιπλεον ηχοσυστημα Sensus Connect High Performance (περιλαμβανει Bluetooth, χειριστηρια του ηχοσυστηματος στο τιμονι, εγχρωμη οθονη αφης 9\’, διπλο δεκτη RDS, ενισχυτη 6 καναλιων 330 watt με 10 ηχεια, συνδεση AUX / USB, φωνητικες εντολες, προγραμμα περιηγησης στο Internet κλπ.), hill start assist, εκκινηση χωρις κλειδι, ολους τους γνωστους αεροσακους και γονατου, προβολεις LED, διζωνικο συστημα κλιματισμου με συστημα καθαρισμου του εσωτερικου αερα και πολλα αλλα που θεωρουνται εκ των ων ουκ ανευ σε ενα συγχρονο premium μοντελο αυτης της κατηγοριας.
Η εκδοση εξοπλισμου Cross Country Pro διαθετει ενδεικτικα επιπλεον Drive Modes (δυνατοτητα επιλογης απο 5 διαφορετικα προγραμματα οδηγησης: Eco, Comfort, Dynamic, Off Road & Individual), τον ψηφιακο πινακα οργανων με εγχρωμη οθονη 12,3”, πακετο εσωτερικου φωτισμου με ατμοσφαιρικο φωτισμο, ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα εμπρος με μνημη, δερματινες επενδυσεις, προβολεις ομιχλης εμπρος με φωτα LED και φωτα στροφης και αλλα.
Ο προτεινομενος τιμοκαταλογος λιανικης για τους δυο διαθεσιμους κινητηρες και τις δυο εκδοσεις εξοπλισμου διαμορφωνεται ως εξης.
VOLVO V90 CROSS COUNTRY
CROSS COUNTRY T6 AWD Geartronic (Auto)
Χωρητ/τα 1.969 (cm3)
Ισχυς 320 (ΗΡ)
Προτεινομενη τιμη λιανικης 64.000 (€)
CROSS COUNTRY PRO Προτεινομενη τιμη λιανικης 69.470 (€)
CROSS COUNTRY D5 AWD Geartronic (Auto)
Χωρητ/τα 1.969 (cm3)
Ισχυς 235 (ΗΡ)
Προτεινομενη τιμη λιανικης 62.170 (€)
CROSS COUNTRY PRO Προτεινομενη τιμη λιανικης 67.420 (€)
Το V90 Cross Country κατασκευαζεται στο εργοστασιο της Volvo Cars στην Τορσλαντα, βορεια του Γκετεμποργκ, στη Σουηδια.
Η Volvo Cars παρουσιασε το V70 XC το 1996 δημιουργωντας την Cross Country κατηγορια. Η πρωτη γενια (1997-2000) ξαφνιασε με την εμπορικη της επιτυχια, αποτελωντας μια εναλλακτικη προταση στα διαφορα SUV της εποχης που σχεδιαστικα ηταν βασισμενα πανω στο ιδιο, μαλλον βαρετο «τετραγωνισμενο» μοτιβο. Λειτουργικοτητα, ανεση και ελευθερια κινησης ηταν τα χαρακτηριστικα της πρωτης γενιας.
Η δευτερη γενια του V70 XC (2000-2007) χαρακτηριστηκε απο πιο τολμηρο και απελευθερωμενο design και ακομα μεγαλυτερη αποσταση απο το εδαφος. Με την παρουσιαση του XC90, του πρωτου SUV των Σουηδων το 2002, το V70 XC απεκτησε πιο προηγμενο συστημα τετρακινησης και μετονομαστηκε σε XC70, παιρνοντας τη θεση του ως το μικροτερο μοντελο διπλα στο XC90.
Η τριτη γενια του XC70 παρουσιαστηκε το 2007, δινοντας πλεον μεγαλυτερη εμφαση στην κομψοτητα και την πολυτελεια. Γνωρισε μεγαλη επιτυχια ιδιως στη Β. Αμερικη, με περισσοτερο απο το μισο της παραγωγης να προωθειται στην αλλη ακρη του Ατλαντικου.