Όσα ήθελες να ξέρεις για το (ηλεκτρικό) Mazda MX30



Ως ενα \’Human Modern\’ concept το οποιο, διατηρωντας τις προσεκτικα μελετημενες φορμες του Kodo design, το ολοκαινουριο Mazda MX-30 χαραζει τη γραμμη για ενα νεο lifestyle που υπηρετει το ιαπωνικο ηλεκτρικο μοντελο.

 
Αυτο το \’Human Modern\’ concept περιλαμβανει πολλες πρωτογνωρες σχεδιαστικες προσεγγισεις. Το εξωτερικο διαπνεεται απο την απλοτητα ωστε να τονισει την ομορφια του σαν… ‘ενα κομματι μεταλλο’, ενω οι αντικρυστα ανοιγομενες (freestyle) πορτες  και οι μεγαλες γυαλινες επιφανειες αντανακλουν την αισθηση της ανετης, ευαερης και ευρυχωρης καμπινας.

 

  Το εσωτερικο σχεδιαστηκε με γνωμονα να προσφερει στους επιβατες του την αισθηση οτι βρισκονται σε ενα περιβαλλον ‘απλωσιας’. Η αιωρουμενη κεντρικη κονσολα και τα μοναδικα υλικα εχουν σχεδιαστει με σκοπο την μικροτερη δυνατη επιπτωση στο περιβαλλον. 

 


Το εσωτερικο

   Η σχεδιαστικη ομαδα της Mazda εδωσε ιδιαιτερη προσοχη οχι μονο στην επιλογη των καλυτερων υλικων για την καμπινα, αλλα και στην τελεια εμφανιση τους.  
 

  Για παραδειγμα, η επενδυση απο παραδοσιακο φελλο που χρησιμοποιηθηκε στην κεντρικη κονσολα, τονιζει ακομα περισσοτερο την ζεστασια του συγκεκριμενου υλικου. Αλλα και η επενδυση των θυρων απο αφρωδες υλικο, διαθετει υφη που μοιαζει σαν να εχει μεσα αερα, ενισχυοντας ετσι την αισθηση της ευρυχωριας μεσα στην καμπινα σε μια απιστευτη λεπτομερεια.
 

  Και τα δυο αυτα υλικα εχουν σχεδιαστει για να εχουν οσο το δυνατον μικροτερη επιπτωση στο περιβαλλον. Η επενδυση των θυρων χρησιμοποιει υλικο που προερχεται απο ανακυκλωμενα πλαστικα μπουκαλια και ο φελλος συλλεγεται απο το φλοιο των δεντρων, χωρις αυτα να χρειαζεται να κοπουν. Επιπλεον, η Mazda αντικαθιστα τις ταπετσαριες απο γνησιο δερμα, με μια πιο ‘vegan’ εναλλακτικη.
 

  Για πρωτη φορα σε ενα Mazda, το MX-30 υιοθετει πινακα ελεγχου κλιματισμου με οθονη αφης 7 ιντσων χαμηλα στην κεντρικη κονσολα. Τα χειριστηρια απλως εμφανιζονται και ομαδοποιουνται εξυπνα για ασφαλη και διαισθητικη λειτουργια.
 

  Απο τα υλικα εως τη λειτουργικοτητα και απο την τεχνολογια εως το σχεδιασμο, ολα τα στοιχεια της καμπινας συνδυαζονται για να δημιουργησουν εναν χωρο που προβαλλει την ηρεμια, απο τη στιγμη που ανοιγει καποιος την πορτα και καθ’ ολη τη διαρκεια της οδηγικης εμπειριας, μεχρι να βγει απο το αυτοκινητο.


Η εξωτερικη Σχεδιαση


  Ο εξωτερικος σχεδιασμος του MX-30 συνδυαζει απολυτα το μοντερνο στιλ με την εικονα στιβαροτητας και κομψοτητας, οπως αρμοζει σε ενα SUV. Η προσπαθεια εγινε εστιαζοντας στη δημιουργια της πιο προσφατης εκφρασης του σχεδιασμου Kodo – μια καθαρη εμφανιση που αντικατοπτριζει την ομορφια μεσω της πληρους απουσιας καθε περιττου στοιχειου. Η φυσικη παρουσια του χωρου μεσα σε αυτην την ισχυρη, απλη, αλλα σχολαστικα κατασκευασμενη φορμα, δινει και τα διαπιστευτηρια του ‘Human Modern’.
 

Σχεδιαση Εμπρος Μερους



  Ο σχεδιασμος του εμπρος μερους  ειναι το σημειο εκκινησης για τη δημιουργια της εικονας του MX-30 ως ενιαιο συνολο που συνδυαζει την απλοτητα, την κομψοτητα και το δυναμισμο. Η Mazda εχει καταργησει τη χαρακτηριστικη πτερυγα που χρησιμοποιειται σε αλλα προϊοντα στη σειρα των μοντελων της. Αν και η απουσια της πτερυγας ειναι ακομα αισθητη, ολες οι αντανακλασεις και τα στοιχεια συγκλινουν τωρα στο κεντρικο σημα της Mazda, το οποιο κυριαρχει  στο design του εμπρος μερους. 


  Εγκαινιαζοντας μια νεα οπτικη της σχεδιαστικης φιλοσοφιας Kodo, η νεα δυναμικη εμπρος μασκα ταιριαζει αισθητικα με τις σμιλευμενες επιφανειες γυρω απο τα φωτιστικα σωματα, αποκαλυπτοντας μια νεα σχεδιαστικη προσεγγιση που  τονιζει ακομα περισσοτερο τη χαρακτηριστικη ζωντανια ολων των μοντελων της Mazda.

 

Σχεδιαση Πλευρικων Τμηματων



  Η εικονα δυναμισμου, διατρεχει τα πλευρικα τμηματα του αμαξωματος αντανακλωντας την αισθηση της απλοτητας ενος ενιαιου συνολου. Αν και φαινονται επιπεδες, οι πλευρικες επιφανειες του αμαξωματος εχουν σχεδιαστει στην πραγματικοτητα, σε εντονα καμπυλωτη φορμα που ξεκινα απο το εμπρος φτερο και συνεχιζει μεχρι τους πισω ωμους.
 

  Για προσθετη ενεργεια και κινηση σε αυτες τις απλες φορμες, οι κολονες του παρμπριζ εχουν πιο καθετη θεση, ενισχυοντας ετσι την εννοια της «Φορτισης και απελευθερωσης / \’Charge and Release\’». 

  Και οι πισω κολονες εχουν εντονη κλιση συνδεοντας αψογα την οροφη και την καμπινα με τη συμπαγη μαζα του πισω μερους του αμαξωματος. 

 


Πλαισιο Οροφης Και Χρωματικοι Συνδυασμοι

 


  Τα πλαισια των πλευρικων τμηματων μεταξυ της κολωνας του παρμπριζ και της πισω κολωνας, καθως και η πλευρα της πισω πορτας, εχουν μεταλλικη βαφη σε χρωμα διαφορετικο απο το κυριως αμαξωμα, δινοντας εμφαση τοσο στην απλοποιημενη εμφανιση της καμπινας οσο και στην ενσωματωση τους με το πισω μερος του αυτοκινητου. Η ιδια η οροφη ειναι βαμμενη μαυρη για να τονισει περαιτερω την αντιθεση με τις μεταλλικες διακοσμητικες λεπτομερειες του φινιρισματος. 


  Το ανω μερος του αμαξωματος θα ειναι διαθεσιμο ειτε σε αποχρωση ασημι μεταλλικο η σε μαυρο σκουρο, που συνδυαζεται με τα χρωματα Soul Red Crystal, Polymetal Grey η Ceramic Metallic του αμαξωματος που επιτυγχανουν ενα αισθητικο αποτελεσμα ελαφροτητας και αντανακλουν την εικονα του ‘Human Modern design’.


  Εναλλακτικα, ο πελατης μπορει να επιλεξει αναμεσα σε πεντε στανταρ χρωματα για ολοκληρο το αμαξωμα: Polymetal Grey, Machine Grey, Arctic White, Ceramic White και Jet Black.
design φωτιστικων σωματων


  Ο ιδιος κυλινδρικος σχεδιασμος των φωτιστικων σωματων που χρησιμοποιειται σε ολα τα νεας γενιας μοντελα της Mazda, συνδυαζει την αισθηση του βαθους με την κομψοτητα. Για να τονιστει ακομα περισσοτερο η τρισδιαστατη αισθητικη των πισω φωτιστικων σωματων, τα εξωτερικα καλυμματα ειναι σχεδιασμενα με τετοιο τροπο ωστε να συμβαδιζουν απολυτα με το σχημα των εσωτερικων μοναδων φωτισμου.


Εσωτερικος Σχεδιασμος



  Η υιοθετηση των αντικρυστων θυρων («freestyle» doors) διευκολυνει στην εσωτερικη διαταξη που μοιαζει να περιβαλλει τους επιβατες με εναν ιδιαιτερα ανετο τροπο. Η καμπινα του MX-30 ενσωματωνει τις πιο προσφατες σχεδιαστικες προτασεις και τεχνολογιες ωστε να δημιουργησει ενα ευρυχωρο και ανετο περιβαλλον. 


  Μια σειρα απο νεα, φιλικα προς το περιβαλλον υλικα, εχουν επιλεγει και τοποθετηθει πολυ προσεκτικα. Το αποτελεσμα – μια εκφραση της φιλοσοφιας Human Modern design – ειναι ενα κομψο, ανετο εσωτερικο που ευνοει την ηρεμια για καθε επιβατη.

 

Χωρος Για Τους Εμπρος Επιβατες
 


  Παραμενοντας πιστο στη χαρακτηριστικη, εργονομικα τελεια, οδηγοκεντρικη θεση οδηγησης, το MX-30 ενισχυει την ιδεα της οριζοντιας διαταξης για να δωσει στο εσωτερικο μια απλουστερη, και πιο φαρδια εικονα. 


  Μια αλλαγη που εφαρμοστηκε για να δημιουργησει την αισθηση μεγαλυτερης απλοτητας στην καμπινα, ειναι η τοποθετηση της οθονης αφης των 7 ιντσων, για το χειρισμο του κλιματισμου. Για πρωτη φορα σε μοντελο Mazda. Επιπλεον, η αιωρουμενη κεντρικη κονσολα, το πανω μερος του ταμπλο, το γεισο του πινακα οργανων, ειναι σχεδιασμενα για να δημιουργουν μια αισθηση συνεχειας και ελαφροτητας. 


  Αν και αυτες οι καινοτομιες εχουν χαρακτηρα λειτουργικοτητας, εχουν εξελιχθει ωστε να προσελκυουν τις αισθησεις, ενισχυοντας ειδικοτερα εκεινη της απτης ποιοτητας, σε ολοκληρη την καμπινα. Στη συνεχεια, ο σχεδιασμος βελτιωθηκε χαρη στην προσπαθεια των μηχανικων, που χρησιμοποιησαν ειδικα μοντελα αναλυσης δεδομενων των ανθρωπινων χαρακτηριστικων. 


  Σαν αποτελεσμα, απο τη στιγμη που θα ανοιξουν οι πορτες, η καμπινα αποπνεει μια εντονη εντυπωση ευρυχωριας, ενω ταυτοχρονα ενισχυει την αισθηση του δεσιματος καθε επιβατη με το αυτοκινητο.

Χωρος Για Τους Πισω Επιβατες



  Το MX-30 εκμεταλλευεται τις αντικριστες πορτες χρησιμοποιωντας την εσωτερικη επενδυση της πισω πορτας σαν  ενα ειδος υποβραχιονιου θυμιζοντας ετσι καναπε, και δημιουργωντας μια ατμοσφαιρα πισω καθισματων που μοιαζει περισσοτερο με αυτη ενος οικιακου σαλονιου.


 

Αιωρουμενη Κεντρικη Κονσολα



  Ενα ξεχωριστο σημειο στο εσωτερικο του MX-30 αποτελει και η αιωρουμενη κεντρικη κονσολα η οποια μοιαζει να ειναι ανεξαρτητη απο το ταμπλο και τα υπολοιπα μερη του εσωτερικου. Φιλοξενει την νεα οθονη αφης των 7 ιντσων, ενω ο σχεδιασμος της αιωρουμενης κονσολας προσφερει εξτρα αποθηκευτικο χωρο για τους εμπρος επιβατες.



Βιωσιμα Υλικα, Χειροποιητη Κατασκευη Και Χρωματα

 


  Η αναπτυξη των υλικων και των χρωματων για το MX-30 προσανατολιστηκε στο μοντερνο στιλ και την φυσικη, υψηλης ποιοτητας εμφανιση. Η Mazda προσπαθησε επισης να χρησιμοποιησει υλικα που να σεβονται ακομη περισσοτερο το περιβαλλον, και να επιτυγχανουν ταυτοχρονα ισορροπια μεταξυ της βιωσιμης αναπτυξης και της φυσικης ελκυστικοτητας των επιλεγμενων υλικων, της ανεσης και της αψογης συναρμογης.


Οι Διαχρονικοι Δεσμοι Με Το Φελλο
 


  Για τη συγκεντρωση του συγκεκριμενου υλικου δεν κοβονται δεντρα και απομακρυνεται μονο ο φλοιος τους. Ο φελλος ειναι ενα προϊον που προερχεται απο τη φυση και εχει χαμηλη περιβαλλοντικη επιπτωση. Για μεγαλυτερη βιωσιμοτητα, το Mazda MX-30 διαθετει φελλο που συγκεντρωνεται απο τα περισσευματα της παραγωγης πωματων για μπουκαλια. Η φυσικη ζεστασια, η απαλοτητα στην αφη και οι ελαστικες ιδιοτητες του φελλου, χρησιμοποιουνται στις επενδυσεις τμηματων της κεντρικης κονσολας, καθως και στις χειρολαβες των θυρων. 


  Για να διασφαλιστει το υψηλο επιπεδο αντοχης που απαιτειται για χρηση του ως εξαρτημα σε αυτοκινητα, η Mazda εχει εξελιξει μια ειδικη τεχνικη για την κατεργασια του φελλου ως βασικου υλικου.


  Η χρηση του φελλου ειναι επισης και ενας φορος τιμης στην κληρονομια της Mazda, απο την ιδρυση της, ως εταιρειας παραγωγης φελλου το 1920, με τον διακριτικο τιτλο Toyo Cork Kogyo Corporation.
 

Υφασμα Που Αναπνεει – Μια Αποκλειστικη Τεχνοτροπια

 


  Το πανω μερος της πορτας ειναι διακοσμημενο με ανακυκλωμενο υφασμα σχεδιασμενο αποκλειστικα για την υφη, την πυκνοτητα και το χρωμα του. Αντιθετα με τις προηγουμενες εφαρμογες πλαστικου η δερματος, το υφασμα αναπνεει, ενω ειναι απαλο στην αφη και ενισχυει την αισθηση απλωσιας μεσα στην καμπινα. Μειωνοντας το οικολογικο αποτυπωμα του MX-30, το συγκεκριμενο υφασμα ειναι κατασκευασμενο απο ανακυκλωμενα μπουκαλια PET. Η αναπτυξη μιας νεας μεθοδου για την αποτελεσματικη μιξη υφασματος και πλαστικων ινων, ειχε ως αποτελεσμα τη δημιουργια ενος υλικου απαλου στην αφη, που μπορει να επεξεργαστει ευκολα.


Συνδυασμος Χρωματων, Ανακυκλωμενου Υφασματος Και Τεχνητου Δερματος 



  Οι εσωτερικοι χρωματισμοι του MX-30 ειναι αποτελεσμα του ιδανικου συνδυασμου αρκετων επιλογων ωστε να  προσφερουν λειτουργικοτητα αλλα και κομψη εμφανιση. Ορισμενα τμηματα του καθισματος με τα οποια ερχεται σε αμεση επαφη το ανθρωπινο σωμα, ειναι καλυμμενα με υφασμα, ενω η πλατη των καθισματων διαθετει επενδυση απο τεχνητο δερμα. 


  Για ορισμενα απο τα χρωματισμενα μερη των υφασματινων επενδυσεων των καθισματων εχει χρησιμοποιηθει 20% ανακυκλωμενο υλικο, ενω η υφη τους παραμενει απαλη και ποιοτικη. 


  Το εσωτερικο διατιθεται σε δυο επιλογες αποχρωσεων: Modern Confidence – μια φωτεινη, μοντερνα εμφανιση που συνδυαζει λευκη δερματινη με υφασμα, πορτοκαλι εμφανεις ραφες και φυσικο φελλο, και το Vintage Industrial – μια vintage εμφανιση που συνδυαζει καφε δερματινη με ανακυκλωμενο 20%, υφασμα τζιν και σκουρο φινιρισμα.


  Το νεο Premium Vintage Leatherette της Mazda καταρριπτει τη θεωρια οτι το τεχνητο δερμα ειναι απλως ενα κακο υποκαταστατο του γνησιου. Αναπτυχθηκε για το MX-30, διαθετει vintage υφη δερματος τυπωμενη σε υψηλης ποιοτητας δερματινη βαση. Στη συνεχεια εφαρμοζεται επιστρωση σιλικονης με ελεγχομενο παχος επιφανειακης στρωσης, δινοντας στο υλικο την εικονα του βαθους και μια ευχαριστη ποιοτητα αφης. Αυτο το τεχνητο δερμα παραγεται με νερο και οχι με οργανικους διαλυτες, συμβαλλοντας στη μειωση των περιβαλλοντικων επιπτωσεων.


  Στον πελατη που θα επιλεξει το στανταρ εσωτερικο του MX-30 προσφερονται υφασματινες ταπετσαριες σε συνδυασμο ποιοτικου Μαυρου και απαλων γκρι αποχρωσεων, που ταιριαζουν απολυτα με το φυσικο χρωμα του φελλου.

 

 

  Η Mazda θελει οι πελατες της να κανουν το αυτοκινητο τους ενα μερος στο οποιο να μπορουν να χαλαρωσουν και να απολαμβανουν μια εμπειρια που να εμπλουτιζει τις καθημερινες τους δραστηριοτητες. Για να επιτευχθει αυτο, το εσωτερικο του MX-30 συνδυαζει τη λειτουργικοτητα που βασιζεται στην τελευταια ερευνα σχετικα με την ψυχολογια και την εργονομια, με τον σχεδιασμο, στοχευοντας να δωσει στους επιβατες την αισθηση οτι βρισκονται σε ενα χωρο με ευρυχωρια.


  Το χαρακτηριστικο περιβαλλον οδηγησης της εταιρειας βρισκεται στην καρδια καθε Mazda, βασισμενο σε ανθρωποκεντρικο σχεδιασμο για την επιτευξη της τελειας εργονομιας, της ιδανικης θεσης οδηγησης και της ευκολης εφαρμογης της επικοινωνιας ανθρωπου-μηχανης (HMI).
 

Αντικριστες Πορτες (Freestyle doors)
 


  Το MX-30 διαθετει πλευρικες πορτες χωρις μεσαια κολωνα και με αντικριστο τροπο ανοιγματος (freestyle doors) που στηριζονται σε ειδικα σχεδιασμενους μεντεσεδες. Οι εμπρος πορτες ανοιγουν κλασικα προς τα εμπρος σε γωνια μεχρι και 82°, ενω οι πισω ανοιγουν αναποδα (προς τα πισω, σαν «διφυλλη ντουλαπα»)  σε γωνια 80°.
 

  Το τεραστιο ανοιγμα που αντικριζει ο επιβατης χαρη στην πληρη απουσια μεσαιας κολωνας, διασφαλιζει ανετη και ευκολη προσβαση και εξοδο απο την καμπινα, τοσο για τους εμπρος οσο και για τους πισω επιβατες, ενω με την ιδια ευκολια μπορει να τοποθετηθει και να βγει απο το εσωτερικο, οποιοδηποτε φορτιο.
 

  Το υψος και το σχημα του ανοιγματος των θυρων εχει σχεδιαστει συμφωνα με τα χαρακτηριστικα του ανθρωπινου σωματος. Η επενδυση της πισω πορτας περιλαμβανει μια καθετη λαβη που διευκολυνει το ανοιγμα και το κλεισιμο, περιοριζοντας την επιβαρυνση του καρπου, ακομα και με την πορτα τελειως ανοιχτη.
 

  Τα εμπρος καθισματα διαθετουν μηχανισμο μετακινησης οπου με ενα απλο αγγιγμα αναδιπλωνει την πλατη και μετακινει ταυτοχρονα προς τα εμπρος ολοκληρο το καθισμα, ωστε να διευκολυνεται η εισοδος και η εξοδος των πισω επιβατων. Η μορφη των πλευρικων μαρσπιε και η επενδυση τους εχει σχεδιαστει με τετοιο τροπο ωστε να εξασφαλιζει τη μεγαλυτερη δυνατη ευκολια στην εξοδο των επιβατων απο το αυτοκινητο.

Ορατοτητα
 


  Τα καθισματα του Mazda MX-30 εχουν τοποθετηθει σε ψηλοτερη θεση ωστε να εξασφαλιζουν ανεμποδιστη ορατοτητα προς τα εξω. Η καθαρη θεα του καπο απο τη θεση του οδηγου δινει στον οδηγο μια καλυτερη αισθηση των ακρων του αυτοκινητου, και τον βοηθα στην πορεια του στο δρομο, ειδικοτερα σε συνθηκες κυκλοφοριας σε στενους δρομους και σε κλειστα γκαραζ.
 

  Το σχημα των τζαμιων των πισω θυρων εχει σχεδιαστει προσεκτικα και με βαση τα ανθρωπινα χαρακτηριστικα. Αυτο δινει τη δυνατοτητα στον οδηγο να στριψει το κεφαλι του και να εχει καλυτερη ορατοτητα προς τα πισω και διαγωνιως, εντοπιζοντας ευκολα την παρουσια αλλου αυτοκινητου στη φαση προσπερασματος, αλλα και να κινειται ασφαλως με οπισθεν. 


Ανεση



  Με στοχο τη δημιουργια αισθησης οτι οι επιβατες ‘περιβαλλονται απο ανοικτοτητα’, τα εμπρος καθισματα του Mazda MX-30 διαχωριζονται απο την αιωρουμενη κονσολα. Αυτο δεν δημιουργει μονο εναν χωρο αναμεσα στη δεξια και την αριστερη πλευρα, αλλα σχεδιαστηκε για να καλλιεργει και το αισθημα της συντροφικοτητας αναμεσα σε οδηγο και συνοδηγο, για μια πιο επικοινωνιακη οδηγικη εμπειρια.

 
  Τα παραθυρα των πισω θυρων και τα πισω τριγωνα τζαμια ειναι τοποθετημενα με τετοιο τροπο ωστε να προσφερουν στους πισω επιβατες απλετη ορατοτητα προς τα εξω απο μια φυσικη σταση του σωματος, ενω ο στρογγυλεμενος χωρος που δημιουργειται απο τις πορτες, τις πλευρικες επενδυσεις και τα πισω καθισματα, παρεχει την αισθηση οτι βρισκονται σε ενα περιβαλλον απολυτης ανεσης. 


Χωρος Αποσκευων



  Ο χωρος αποσκευων των 366 λιτρων εχει σχεδιαστει ετσι ωστε να προσφερει ικανοποιητικο χωρο σε καθε οικογενειακη δραστηριοτητα. Ενας προσθετος αποθηκευτικος χωρος κατω απο το πατωμα προσφερει μια επιπλεον  δυνατοτητα φυλαξης μικροαντικειμενων. Το υψος του κατω χειλους εχει σχεδιαστει με βαση τις ανθρωπινες αναγκες και διευκολυνει τη φορτωση και εκφορτωση των αποσκευων.
 

  Ο χωρος του πορτμπαγκαζ ειναι μεγαλος και διαθετει κομψη επενδυση. Η καθε λεπτομερεια εχει σχεδιαστει σχολαστικα. Με την αναδιπλωση των πισω καθισματων σχηματιζεται ενας εντελως επιπεδος χωρος για την ευκολη φορτωση και ανετη μεταφορα φορτιων μεγαλου μηκους.

 

 

Επικοινωνια Ανθρωπου – Μηχανης (Human Machine Interface / HMI)


Θεση Οδηγησης
 


  Το MX-30 μοιραζεται τον ιδιο προσεκτικα μελετημενο σχεδιασμο της θεσης οδηγησης, με ολα τα μοντελα της Mazda, που περιλαμβανουν την οριζοντια συμμετρικη και οδηγοκεντρικη διαταξη του ταμπλο. Προσφερει μια εργονομικα τελεια θεση οδηγησης δινοντας στον οδηγο την αισθηση της φυσικης στασης του σωματος με τη σωστη υποστηριξη, και επιτρεποντας του να εχει την προσοχη του στραμμενη παντα στο δρομο και την κυκλοφορια. 


  Το τιμονι εχει τη δυνατοτητα ρυθμισης του υψους (45mm) και της αποστασης (70 mm). Το καθισμα του οδηγου, σε ολες τις εκδοσεις, διαθετει ρυθμιση αποστασης, κλισης της πλατης και της εδρας, ωστε να προσφερει την ιδανικη θεση οδηγησης, σε οδηγους καθε σωματοτυπου.


Πινακας Οργανων Με Ψηφιακη Οθονη TFT 7\” & head-up display
 


 Ο πινακας οργανων περιλαμβανει μια κεντρικη οθονη TFT LCD των 7ιντσων. Αυτο παρεχει στον οδηγο μια πληθωρα πληροφοριων με σαφη, συμπυκνωμενο τροπο, επιτρεποντας του να τις κατανοησει γρηγορα και με ελαχιστη αποσπαση της προσοχης του. Το αυτοκινητο διαθετει επισης, σαν στανταρ, οθονη HUD (Head Up Display) που προβαλλει μπροστα απο το παρμπριζ ολες τις σχετικες πληροφοριες οδηγησης, ακριβως μπροστα στο οπτικο πεδιο του οδηγου, ελαχιστοποιωντας ετσι την αποσπαση της προσοχης του απο τον δρομο.


Αιωρουμενη Κονσολα


  Ο μοχλος ταχυτητων και το χειριστηριο ‘commander control’ βρισκονται στο εμπρος μερος της κονσολας και το κεντρικο υποβραχιονιο ειναι ψηλοτερα ωστε τα παραπανω χειριστηρια να ελεγχονται με το βραχιονα σε απολυτα φυσικη σταση. Το κεντρικο υποβραχιονιο ειναι και συρομενο ετσι ωστε να επιτρεπει σε καθε οδηγο να βρει μια ανετη σταση, ανεξαρτητα απο το σωματοτυπο του.
 

  Οι ποτηροθηκες βρισκονται σε μια εσοχη μεταξυ του μοχλου αλλαγης ταχυτητων και του κεντρικου υποβραχιονιου. Το υψος του υποβραχιονιου καθιστα τοσο ευκολη οσο και φυσικη την τοποθετηση ποτηριων και το χειρισμο του commander. Ενα ανοιγμα χαμηλα στο μπροστινο μερος της κονσολας, προσφερει επιπλεον χωρο αποθηκευσης.

Οθονη Αφης 7\”
 

  


  Για πρωτη φορα σε Mazda, το MX-30 διαθετει οθονη αφης 7ιντσων στο εμπρος μερος της κεντρικης κονσολας. Μολις ο οδηγος ανοιξει την πορτα του και μπει στο αυτοκινητο, στην οθονη εμφανιζεται μια εικονα η οποια διαφοροποιειται αναλογα με την ωρα και τη θερμοκρασια του περιβαλλοντος, ωστε να δημιουργησει την καταλληλη για καθε διαδρομη, διαθεση. Μολις ενεργοποιηθει ο κινητηρας, στην οθονη εμφανιζονται οι ρυθμισεις του κλιματισμου.

 
Χειριστηρια Κλιματισμου Στην Οθονη Αφης

 


  Η οθονη αφης των 7ιντσων λειτουργει σαν κεντρο ελεγχου του συστηματος κλιματισμου, δινοντας τη δυνατοτητα ρυθμισης της θερμοκρασιας, του ανεμιστηρα και της θερμανσης των καθισματων. Ολες οι ρυθμισεις εμφανιζονται με απλουστευμενη μορφη και ειναι εξυπνα ομαδοποιημενες, ωστε να εξασφαλιζουν οτι ολες οι λειτουργιες θα γινονται γρηγορα και με διαισθητικο τροπο.
 

  Το συστημα κλιματισμου ειναι προγραμματισμενο ετσι ωστε ενα γρηγορο αγγιγμα της οθονης να προσαρμοζει τη θερμοκρασια σε βηματα του 0,5 βαθμου, ενω ενα κτυπημα του δακτυλου μπορει να αλλαξει σε βηματα των 3 βαθμων. Η περιοχη της οθονης που ανταποκρινεται στο αγγιγμα, ειναι ελαφρως μεγαλυτερη απο το ιδιο το γραφικο, βοηθωντας στη μειωση του χρονου που χρειαζεται ο οδηγος για να κοιταξει στην οθονη. Και το συστημα παρεχει επισης ηχητικα μηνυματα που επιβεβαιωνουν την ολοκληρωση της καθε ενεργειας.
 

  Πιεστικοι διακοπτες περιμετρικα της οθονης προσφερουν εναλλακτικα τη δυνατοτητα ρυθμισης του A/C on-off, αυτοματο, ρυθμιση θερμοκρασιας, ταχυτητα ανεμιστηρα, και ξεθαμπωμα τζαμιων. Αυτοι οι διακοπτες ειναι σχεδιασμενοι κατα τετοιο τροπο ωστε να ειναι ευκολοι στη χρηση, ακομα και αν ο χρηστης φοραει γαντια.

Κεντρικη Οθονη 8,8\”

 


  Το MX-30 εφοδιαζεται με την ιδια οθονη 8.8ιντσων, στο κεντρο του ταμπλο, που παρουσιαστηκε για πρωτη φορα  στα Mazda3 και CX-30. Εκτος απο τη διαμορφωση διπλης οθονης που χρησιμοποιει τη μορφη ευρειας οθονης για να κανει τη συσκευη ακομα πιο ευκολη στη χρηση, το περιεχομενο εμφανιζεται με την ιδια γραμματοσειρα με αλλες ενσωματωμενες συσκευες οπως τα οργανα, παρεχοντας κοινη εμφανιση των οργανων σε ολη την καμπινα.
 

  Ο περιστροφικος διακοπτης του Mazda Commander Control προσφερει γρηγορο και ευκολο ελεγχο του συστηματος, διασφαλιζοντας στον οδηγο τη γρηγορη εκμαθηση και το χειρισμο χωρις να χρειαζεται να τραβηξει το βλεμμα του απο το δρομο.

MAZDA CONNECT συμβατο με Apple CarPlay και Android Auto
 

  Το MX-30 διαθετει την τελευταια εκδοση του Mazda Connect, το οποιο ενσωματωνει αναβαθμισεις οπως : ταχυτερη εκκινηση, βελτιωμενη απεικονιση και ποιοτητα ηχου, ενσωματωμενο 3D γυροσκοπικο αισθητηρα, και δωρεαν αναζητηση, που επιτρεπει στο χρηστη την αναζητηση προορισμων μεσω πληκτρολογησης συνδυασμου λεξεων.
 

  Οπως και σε ολα τα νεα μοντελα της Mazda, το συστημα υποστηριζει σαν στανταρ, λογισμικο Apple CarPlay® και Android Auto™, μεσω θυρας USB που εξασφαλιζει ευκολη χρηση και συνδεση του smartphone του πελατη.

Αποκλειστικες Υπηρεσειες Για EV & Νεες Λειτουργιες Χαρη Στην Εφαρμογη MYMAZDA*
 

  Το MX-30 θα ενσωματωνει νεες λειτουργιες και υπηρεσιες που κανουν τη ζωη με ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο ακομα πιο βολικη. Η Mazda προσεθεσε λειτουργιες που αφορουν μονο σε ενα ηλεκτρικο οχημα, οπως η ειδοποιηση στο smartphone του πελατη εαν ξεχασει να συνδεσει το καλωδιο φορτισης, η δυνατοτητα ελεγχου της φορτισης με χρονοδιακοπτη, η παρακολουθηση της προοδου φορτισης, η κατασταση της μπαταριας και ο προγραμματισμος του κλιματισμου του οχηματος μεσω της εφαρμογης MyMazda απο το smartphone του.
 

  Αναμεσα στις λειτουργιες αποκλειστικα για ηλεκτρικο οχημα, της νεας εφαρμογης MyMazda, περιλαμβανεται και η εξ αποστασεως ρυθμιση της διαδικασιας φορτισης, η ενδειξη αυτονομιας, η κατασταση της μπαταριας, τα μηνυματα ειδοποιησης χαμηλης φορτισης της μπαταριας και η δυνατοτητα αναζητησης σταθμων φορτισης και εμφανιση της πληροφοριας στο συστημα πλοηγησης του αυτοκινητου.
 

  Αλλες γενικες λειτουργιες περιλαμβανουν το εξ αποστασεως χειρισμο του κλιματισμου – συμπεριλαμβανομενου του εξαερισμου του παρμπριζ και της πισω αντιστασης, το τηλεχειριστηριο του συστηματος κλειδωματος των θυρων, την κατασταση του οχηματος – οπως πιεσεις ελαστικων, κλειδωμα θυρων κ.λπ., προειδοποιητικα μηνυματα και αποστολη διαδρομης στο συστημα πλοηγησης του αυτοκινητου.
 

(*Η εφαρμογη MyMazda αναμενεται να ενεργοποιηθει στην Ελλαδα το καλοκαιρι του 2021)

Ρευματοληπτες



  Το Mazda MX-30 προσφερει πολυαριθμες θεσεις τροφοδοσιας, δυο θυρες USB 2.5A και μια πριζα DC 12V που ειναι, στανταρ, στο μπροστινο μερος της αιωρουμενης κονσολας, για τη φορτιση smartphone, tablet κ.λπ. και μια εξοδο AC 150W για τη φορτιση μεγαλυτερων συσκευων.


Αλλαγες Ταχυτητων


  Το συστημα μεταδοσης του Mazda MX-30 διαθετει ηλεκτρονικο κιβωτιο για τις αλλαγες ταχυτητων. Συμφωνα με τη φιλοσοφια της Mazda για απολυτη προτεραιοτητα στην ασφαλεια, το MX-30 χρησιμοποιει τον ιδιο σχεδιασμο με τα συμβατικα αυτοματα κιβωτια ταχυτητων (AT) της εταιρειας – που σημαινει οτι ο μοχλος κλειδωνει σε καθεμια απο τις θεσεις P,R,N,D, καθιστωντας πιο ευκολη για τον οδηγο την αναγνωριση της σχεσης με την οποια κινειται το αυτοκινητο, σε οποιαδηποτε δεδομενη στιγμη.
 

  Το μοτιβο αλλαγων ειναι:  D (Drive) προς τα πισω, R (Reverse) μπροστα και P (Park) μπροστα και προς το πλαϊ. Η συγκεκριμενη διαταξη προσφερει ασφαλη και απροβληματιστη λειτουργια.
mazda harmonic acoustics και ηχοσυστημα της bose
 

  Το MX-30 μπορει να εφοδιαστει με δυο επιλογες ηχοσυστηματων υψηλης πιστοτητας – το μοναδικο Mazda Harmonic Acoustics η το προαιρετικο κορυφαιο ηχοσυστημα της Bose με 12 ηχεια.

Mazda Harmonic Accoustics
 

  Το συστημα Mazda Harmonic Acoustics διαθετει ηχεια ιδανικα τοποθετημενα ωστε να παραγουν τον καλυτερο ηχο και να φτανει στο ανθρωπινο αυτι οσο πιο ευκολα γινεται, μεσα στο περιβαλλον της καμπινας. Συνολικα, διαθετει Woofer 3L που τοποθετουνται στους εμπρος θολους των τροχων και οχι στα πανελ των εμπρος θυρων, καθως και tweeters 2,5 εκατοστων αριστερα και δεξια στις κολωνες και midrange 8cm στο πανω μερος των μπροστινων και πισω επενδυσεων των θυρων.

Ηχοσυστημα της BOSE
 


  Το προαιρετικο premium ηχοσυστημα των 12 ηχειων της  Bose προσφερει ενα αλλο επιπεδο ακουστικης απολαυσης– χρησιμοποιωντας την πρωτοποριακη διαμορφωση του συστηματος Bose BassMatch επιτυγχανει βαθυτερα και πιο εντονα την αναπαραγωγη των χαμηλων συχνοτητων και κρυσταλλινο ηχο μεσα στην καμπινα.
 

  Η διαμορφωση BassMatch συνδυαζει ενα ζευγος ηχειων χαμηλων συχνοτητων, κοντα στα τουνελ των ποδιων των εμπρος επιβατων, και ενα τριτο ηχειο μπασων στο πισω μερος του αυτοκινητου. Αυτη η διαταξη παραγει περισσοτερη δυναμη μειωνοντας τις παραμορφωσεις και τις δονησεις οταν λειτουργει σε υψηλες εντασεις.
 

  Το συστημα Bose περιλαμβανει επισης ηχεια midrange σε καθε πορτα και στο κεντρο του ταμπλο για ομαλη διανομη του ηχου. Τα tweeter υψηλης συχνοτητας στην εσωτερικη πλευρα καθε πλευρικου καθρεφτη και τα πισω ηχεια surround που βρισκονται στις πισω κολωνες, συμπληρωνουν το πακετο και βοηθουν στην παροχη ισορροπημενου ηχου για ολους τους επιβατες.
 

  Οι προηγμενες τεχνολογιες της Bose, οπως η επεξεργασια σηματος surround Centerpoint, η τεχνολογια αντισταθμισης θορυβου AudioPilot και οι διαφορες λειτουργιες επιλογης του τυπου ακροασης, συμβαλλουν στη διασφαλιση αψογης συνδεσης μεταξυ επιβατων και μουσικης, στο νεο Mazda MX-30.

 

Τεχνολογια Ηλεκτροκινησης & Δυναμικα Χαρακτηριστικα Οδηγησης

 

Αξιολογηση Κυκλου Ζωης & Διαστασεις Μπαταριας


   Κλειδι για τη φιλοσοφια της Mazda σχετικα με τη σωστη πηγη ενεργειας στο σωστο μερος τη σωστη στιγμη, αποτελει η προσεγγιση της εταιρειας «απο την πηγη στο δρομο» («well to wheel»), ετσι ωστε η μετρηση εκπομπων να αφορα οχι μονο το CO2 που εκπεμπεται απο το ιδια το αυτοκινητο κατα την οδηγηση, αλλα και τις εκπομπες που προκαλουνται απο την εξορυξη και τη διυλιση των καυσιμων η την παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας.
 

  Επιπροσθετα, σε οτι αφορα τα EVs και τις χρησιμοποιουμενες μπαταριες, η Mazda θεωρει σημαντικη την αναγκη περιορισμου των εκπομπων του CO2 καθ’ ολη τη διαρκεια ζωης τους.
 

  Η αξιολογηση σε ολοκληρο τον κυκλο ζωης (Life-Cycle Assessment/LCA) ειναι μια τεχνικη σχεδιασμενη να μετρα – εκτος απο τις εκπομπες «well-to-wheel» – και τη συνολικη επιδραση καθολη τη ζωη ενος προϊοντος στο περιβαλλον, απο την εξορυξη των πρωτων υλων που απαιτουνται για την κατασκευη του, μεχρι την αποσυρση του στο τελος της ζωης του.
 

  Μετα απο μια μελετη της Mazda και του Πανεπιστημιου Kogakuin που δημοσιευθηκε στο περιοδικο Sustainable Science, η ερευνα LCA της εταιρειας εδειξε οτι, καθολη τη διαρκεια του κυκλου ζωης τους, τα EV με μικροτερες μπαταριες τεινουν να παραγουν χαμηλοτερες εκπομπες CO2 σε σχεση με τα αυτοκινητα με κινητηρα ντιζελ. Για το σκοπο αυτο, η Mazda πιστευει οτι η χωρητικοτητα των 35,5kwh της μπαταριας του MX-30 παρεχει τη βελτιστη ισορροπια μεταξυ της αυτονομιας που εξασφαλιζει τον πελατη, και των εκπομπων του CO2, υπο το πρισμα του LCA.
 

  Επιπλεον, ετσι επιτυγχανεται και σημαντικη μειωση του συνολικου βαρους του αυτοκινητου, γεγονος που συμβαλλει καθοριστικα στην καλη οδικη συμπεριφορα και προσφερει μεγαλυτερη ευελιξια, κατι το οποιο δεν αποτελει βασικο χαρακτηριστικο αρκετων σημερινων EVs.
 

Ανθρωποκεντρικη Σχεδιαση Που Εξασφαλιζει Αυθεντικη Εμπειρια Οδηγησης


   Καθε Mazda σχεδιαζεται με στοχο να προσφερει απαραμιλλη οδηγικη απολαυση που βασιζεται στη φιλοσοφια ‘Jinba Ittai’ της εταιρειας – απολυτη ταυτιση οδηγου & αυτοκινητου. Με το λανσαρισμα του τελευταιου Mazda3 το 2019, η εταιρεια παρουσιασε την πιο προσφατη μορφη της αρχιτεκτονικης σχεδιασης Skyactiv-Vehicle, ενα συνολο δομημενων τεχνολογιων επομενης γενιας, το οποιο εστιαζει στην περεταιρω εξελιξη της ανθρωποκεντρικης φιλοσοφιας της Mazda.
 

  Σαν ο τριτος εκπροσωπος της γκαμας των νεων μοντελων της Mazda, μετα τα Mazda3 και CX-30, το MX-30 υιοθετει αυτη την προηγμενη τεχνολογια. Εχει σχεδιαστει για να προσφερει μια μοναδικη οδηγικη εμπειρια ‘Jinba Ittai’ αποκλειστικα συνυφασμενη με τις αρχες της ηρεμης συμπεριφορας και της αθορυβης λειτουργιας του συστηματος της αμιγους ηλεκτροκινησης του.
 

Αναβαθμισμενη Εμπειρια Οδηγησης \”Jinba Itta\”


  Στοχος της φιλοσοφιας οδηγησης Jinba Ittai ειναι να κανει το αυτοκινητο να αντιδρα ενστικτωδως στις εντολες του οδηγου, ετσι ωστε οδηγος και μηχανη να κινουνται σαν ενα σωμα, επιτυγχανοντας αξιοπιστη ανταποκριση, μεγαλυτερη εμπιστοσυνη και αναβαθμισμενο επιπεδο ασφαλειας.  
 

  Η διαρκης αναζητηση της απολυτης οδηγικης εμπειριας Jinba Ittai οδηγησε στη δημιουργια τεχνολογιων που χρησιμοποιουν την ανθρωποκεντρικη φιλοσοφια της Mazda με στοχο τη μεγιστοποιηση του δυναμικου των ανθρωπινων ικανοτητων.
 

  Τοσο η δομη των παντοκατευθυντικων δακτυλιων του αμαξωματος οσο και το G-vectoring control (GVC) εξελιχθηκαν με στοχο να εκμεταλλευτουν πληρως τα μοναδικα χαρακτηριστικα και τις ιδιοτητες ενος ηλεκτρικου οχηματος. Η Mazda ανεπτυξε επισης τη δικη της ξεχωριστη ιδεα για το γκαζι του Mazda MX-30 – μια εξελιξη του παραδοσιακου πενταλ γκαζιου. Το MX-30 ειναι επισης εξοπλισμενο με πτερυγια αλλαγης των ταχυτητων στο τιμονι, που ενισχυουν ακομα περισσοτερο την απολαυση της οδηγησης ενος EV.
 

  Αυτες οι τεχνολογιες συνδυαζονται για να προσφερουν στον οδηγο μια πολυσυνθετη ποιοτητα οδηγησης, χαρη στην απροσκοπτη κινηση του οχηματος προς ολες τις κατευθυνσεις, και την αισθηση απολυτου ελεγχου σε ολες τις φασεις της οδηγησης. Σαν το αυτοκινητο να αποτελει προεκταση του σωματος του οδηγου – μια περαιτερω εξελιξη της εμπειριας οδηγησης Jinba Ittai .
 

Τεχνολογια Ηλεκτροκινησης e-Skyactiv


  Η νεα τεχνολογια ηλεκτροκινησης e-Skyactiv του MX-30 συνδυαζει μια συστοιχια μπαταριων ιοντων λιθιου και εναν ηλεκτροκινητηρα που γεννηθηκε με γνωμονα την ανθρωποκεντρικη φιλοσοφια εξελιξης της Mazda. Προσφερει στον οδηγο μια ηρεμη αθορυβη εμπειρια 100% ηλεκτρικης κινησης, κανοντας το αυτοκινητο να ανταποκρινεται ανεπαισθητα σε καθε εντολη η προθεση του οδηγου.
 

Διαμορφωση Του Συστηματος & Επιδοσεις


  Τα μερη υψηλης τασεως του συστηματος e-Skyactiv περιλαμβανουν τον ηλεκτροκινητηρα, τη μπαταρια, τον εναλλακτη, και τον μετατροπεα DC-DC. Ο εναλλακτης μετατρεπει το συνεχες ρευμα της μπαταριας σε εναλλασσομενο για να κινησει τον κινητηρα, ενω ο μετατροπεας DC-DC υποβαθμιζει την ταση για να τροφοδοτησει με 12V τα βοηθητικα συστηματα του αυτοκινητου.
 

  Ο ηλεκτροκινητηρας, ο εναλλακτης, ο μετατροπεας DC-DC και κουτι διακλαδωσης ειναι ενσωματωμενα σε μια μοναδα υψηλης τασεως τοποθετημενη στο εμπρος μερος του αυτοκινητου. Οι διαστασεις της μπαταριας υψηλης τασεως που βρισκεται κατω απο το πατωμα, εχουν μελετηθει προσεκτικα ωστε να μειωνονται δραστικα οι εκπομπες του CO2 καθολη τη διαρκεια ζωης της, απο την εξορυξη των πρωτων υλων μεχρι την αποσυρση της μπαταριας.
 

  Ο ηλεκτροκινητηρας ειναι ενας υδροψυκτος συγχρονος κινητηρας μεγιστης ισχυος 107Kw και μεγιστης ροπης 270,9Nm. Οι πρισματικες κυψελες του συστηματος της μπαταριας ιοντων λιθιου των 355V αποδιδουν συνολικη ηλεκτρικη ισχυ 35.5kw.
 

  Για να μειωσει το υψος της και να ελαχιστοποιησει το «κλεψιμο» του χωρου της καμπινας, η μπαταρια διαθετει μοναδα υψηλης πυκνοτητας, καλωδιωση λεπτων διαυλων για τη μειωση του μεγεθους της καλωδιωσης μεταξυ εξαρτηματων υψηλης τασης, και μικρων διαστασεων συστημα ψυξης.
 

  Το σωμα της μπαταριας αποτελει δομικο στοιχειο του αμαξωματος του MX-30, γεγονος που ενισχυει τη συνολικη ακαμψια του οχηματος. Και οι δυο υποδοχες φορτισης (κανονικης και ταχειας) βρισκονται στο το πισω δεξιο φτερο, και το ενσωματωμενο καλωδιο φορτισης AC στο χωρο αποσκευων.
 

  Μια μοναδα ελεγχου ελαχιστοποιει την απωλεια ενεργειας σε ολο το συστημα, συμπεριλαμβανομενης της απωλειας απο τον εναλλακτη, τον κινητηρα και το μετατροπεα του ρευματος της μπαταριας σε ρευμα κινησης. Αυτο συνδυαζεται με αρμονικο ελεγχο μεταξυ του συστηματος και του οχηματος για τη μειωση της καταναλωσης ενεργειας και τη μεγιστοποιηση της ποσοτητας ενεργειας που πηγαινει κατευθειαν για την τροφοδοσια του κινητηρα του MX-30.
 

  Με μεγιστη ισχυ συστηματος τα 107 kw/145 PS και μεγιστη ροπη 270,9Nm (συνδυασμενη καταναλωση ηλεκτρικης ενεργειας WLTP 19kWh/100km, εκπομπες CO2 0g/km), το εμπροσθιοκινητο MX-30 επιταχυνει 0-100km/h σε 9,7δευτερολεπτα και εχει μεγιστη ταχυτητα 140km/h. Με καταναλωση 190wh/km – 19kwh/100km (συνδυασμενη βασει WLTP), η αυτονομια του MX-30 που μετρηθηκε βασει πρωτοκολλου WLTP, φτανει τα 200km, τιμη που υπερβαινει κατα πολυ τη μεση ημερησια αποσταση των 48χλμ. που διανυουν οι οδηγοι στην Ευρωπη.
 


Συστημα Ψυξης Της Μπαταριας
 


  Η συστοιχια των μπαταριων του MX-30 διαθετει συστημα που ψυχει την μπαταρια μολις η θερμοκρασια της ανεβει. Το μικρο αυτο συστημα περιλαμβανει λεπτους σωληνες ψυξης προσαρμοσμενους στο κατω μερος της μοναδας της μπαταριας, μεσω των οποιων γινεται η απαγωγη της θερμοτητας. Η θερμοκρασια της μπαταριας ελεγχεται σε μονιμη βαση απο εναν αισθητηρα ο οποιος ρυθμιζει και τη ροη του ψυκτικου υγρου, οταν αυτο απαιτειται.
 

  Διατηρωντας την ιδανικη θερμοκρασια της μπαταριας ακομη και τις ζεστες μερες, το συστημα προστατευει την μπαταρια απο πτωση της αποδοσης της λογω θερμοτητας. Ο συνδυασμος της λειτουργιας ελεγχου των συστηματων ψυξης για τον κλιματισμο και τη μπαταρια, επιτυγχανει αποτελεσματικη ψυξη και για τα δυο συστηματα.
 

Διαταξεις Προστασιας Των Τμηματων Υψηλης Τασεως
 

  Προστατευοντας τα εξαρτηματα υψηλης τασεως, το συστημα ελεγχου διακοπτει αμεσως τη ροη ισχυος οταν ανιχνευσει τυχον ανωμαλιες, ενω η ειδικη διαταξη προστασιας, προφυλασσει τη μπαταρια απο εξωτερικες δυναμεις σε περιπτωση συγκρουσης. Αυτα τα μετρα αποτρεπουν τον κινδυνο ηλεκτροπληξιας σε περιπτωση ζημιας στα εξαρτηματα υψηλης τασης.
 

Μεθοδοι & Χρονοι Φορτισης
 

  Το συστημα e-Skyactiv μπορει να φορτιστει μεσω παροχης εναλλασσομενου ρευματος (AC) με ισχυ εως 6.6kW, η μεσω ταχυφορτιστη με συνεχες ρευμα (DC). Το μοντελο υποστηριζει φορτιση συνεχους ρευματος 125A ειτε με φορτιστη τυπου CHAdeMO η COMBO standard. Η υιοθετηση του καταλληλοτερου προτυπου για μια συγκεκριμενη περιοχη καθιστα δυνατη τη φορτιση του Mazda MX-30 σε οποιονδηποτε σταθμο φορτισης στον κοσμο.
 

  Η μπαταρια του MX-30 μπορει να φορτιστει απο 20% εως 80% σε 3 ωρες με εναλλασσομενο ρευμα, η σε 36 λεπτα με τη χρηση παροχης συνεχους ρευματος.

 

Νεας Γενιας Δομικες Τεχνολογιες : Αρχιτεκτονικη Skyactiv-Vehicle


  Με την επομενη γενια Αρχιτεκτονικης Skyactiv-Vehicle, η Mazda εχει επικεντρωθει σε μια βασικα ανθρωποκεντρικη διαδικασια αναπτυξης, στην οποια οι βασικες λειτουργιες των τεχνολογιων Skyactiv της εταιρειας εχουν ρυθμιστει ωστε να διασφαλισουν οτι οι επιβατες μπορουν να κανουν χρηση της φυσικης τους ικανοτητας να διατηρουν ισορροπια ενω το αυτοκινητο κινειται.
 

  Η πληρης υιοθετηση των φυσικων ανθρωπινων ικανοτητων επιτρεπει στη Mazda να ξεπερασει την παραδοσιακη ιδεα μιας πλατφορμας, προσφεροντας περισσοτερη αμεσοτητα στην επικοινωνια μεταξυ αυτοκινητου και οδηγου για την απολυτη οδηγηση Jinba Ittai – κανοντας το αμαξωμα, τα καθισματα και τους επιβατες να αποτελουν ενα ενιαιο συνολο, και το αυτοκινητο να ανταποκρινεται σχεδον σαν να ηταν προεκταση του σωματος του οδηγου, ενισχυοντας την ασφαλεια, την ηρεμια και την οδηγικη απολαυση.
 

  Ο στοχος ηταν να δημιουργηθει μια σωστη, ορθια θεση του σωματος που να μπορει να προσφερει ανεση κατα την οδηγηση και, στη συνεχεια, να διασφαλισει οτι οι επιβατες μπορουν να εκμεταλλευθουν πληρως τη φυσικη τους ικανοτητα ισορροπιας, μεταδιδοντας τις κινησεις του αυτοκινητου στη λεκανη τους οσο το δυνατον πιο αμεσα και πιο ομαλα.
 

Αμαξωμα
 


  Η αρχικη ιδεα του αμαξωματος της Mazda, η οποια βασιζεται σε ενα ευθυγραμμο πλαισιο που ενισχυεται απο συνεχεις δακτυλιοειδεις συνδεσμους, αναβαθμιζεται στο MX-30 μεσω της αυξησης της ακαμψιας και των επιδοσεων της μεταδοσης της ενεργειας. Οι καθετες, πλευρικες και διαμηκεις συνδεσεις των πολυκατευθυντικων δακτυλιων του αμαξωματος αυξανουν την ακαμψια, ενω μειωνουν την καθυστερηση στη μεταδοση ενεργειας και μεγιστοποιουν τη λειτουργια των αμορτισερ και των ελαστικων.
 

  Συγκεντρωνοντας τις δυναμεις κινησης που προερχονται απο την επιφανεια του δρομου σε συγκεκριμενες περιοχες και χρησιμοποιωντας τη δομη αποσβεσης που χρησιμευει ως μεσο απορροφησης τους, το αμαξωμα μειωνει αποτελεσματικα τους κραδασμους που διαφορετικα θα προκαλουσαν θορυβο, γεγονος που επιτυγχανεται χωρις καμια αυξηση του βαρους του αυτοκινητου.
 

  Η ενσωματωση της μπαταριας ως μερος της δομης του αμαξωματος βελτιωνει τη δραση των πολυκατευθυντικων δακτυλιοειδων συνδεσμων του βασικου σχεδιασμου, αυξανοντας σημαντικα τη διαγωνια ακαμψια. Συγκεκριμενα, το πλαισιο που περιβαλλει την μπαταρια συνδεεται με το αμαξωμα σε 20 σημεια.
 

  Ευθυγραμμα σκελη που τοποθετουνται πανω και κατω απο τη συστοιχια των μπαταριων συνδυαζονται με την ενισχυμενη δομη των δακτυλιοειδων συνδεσμων στις βασεις του πισω αξονα, επιτυγχανοντας το σημαντικο περιορισμο της καθυστερησης μεταδοσης των μηνυματων απο το δρομο.
 

  Συνολικα, αυτα τα μετρα επιφερουν μειωση κατα 24% της καθυστερησης μεταδοσης των κινησεων απο το εμπρος προς το πισω μερος στα μοντελα νεας γενιας της Mazda σε σχεση με τα μοντελα με κινητηρα εσωτερικης καυσεως, αυξανοντας σημαντικα τη δυνατοτητα ελεγχου του αυτοκινητου.
 

Αναρτηση
 

  Το συστημα αναρτησης MX-30 διαθετει γονατα McPherson εμπρος και αντιστρεπτικη ραβδο πισω. Με την εφαρμογη των ιδιων λυσεων με τα νεα Mazda3 και CX-30 – οπως η χρηση βελτιστοποιημενων δακτυλιων και κεντρικου συνδεσμου – επιτυγχανεται η ομαλη και στιγμιαια μεταδοση μηνυματων απο την επιφανεια του δρομου στον οδηγο.
 

Καθισματα
 

  Τα καθισματα του MX-30 εχουν την αποκλειστικη δομη της Mazda που υποστηριζει χαμηλα τη λεκανη και τους μηρους ωστε να συγκρατει τη λεκανη σε ορθια θεση ενω ταυτοχρονα υποστηριζει το κεντρο βαρους του σωματος με το ανω τμημα της πλατης του καθισματος. Αυτος ο εργονομικος σχεδιασμος βοηθα τη σπονδυλικη στηλη να διατηρησει τη φυσικη σταση σχηματος S, ακομη και οταν καθεται.
 

  Η Mazda μεγιστοποιησε επισης την ακαμψια της εσωτερικης δομης των καθισματων καθως και των σημειων στηριξης τους στο αμαξωμα. Αυτο σημαινει οτι το καθισμα κινειται μαζι με το αμαξωμα χωρις καθυστερηση, διασφαλιζοντας οτι η ενεργεια της κινησης του αυτοκινητου μεταφερεται ομαλα και στιγμιαια στη λεκανη του επιβατη, επιτρεποντας του να επωφεληθει απο την εντελως υποσυνειδητη χρηση της εμφυτης ικανοτητας εξισορροπησης.

 

 

Δυναμικα Χαρακτηριστικα Skyactiv-Vehicle

 

Πενταλ Γκαζιου Ηλεκτροκινητηρα
 


  Σε αντιθεση με το κλασσικο πενταλ του γκαζιου, το πενταλ του γκαζιου του συστηματος e-Skyactiv χρησιμοποιει το δικο του συστημα ελεγχου ροπης του ηλεκτροκινητηρα της Mazda για να πετυχει την επιθυμητη ταχυτητα του οχηματος και τον ελεγχο της θεσης του, με βαση το βαθμο επιταχυνσης και επιβραδυνσης που ζητειται απο τον οδηγο.
 

  Η στενη παρακολουθηση της διαδρομης καθως και η ταχυτητα που ο οδηγος παταει το γκαζι, δινουν τη δυνατοτητα στον ηλεκτροκινητηρα να ανταποκριθει στις εντολες του οδηγου μεσω μιας πιο γραμμικης εφαρμογης της δυναμης G. Η ομαλη αποδοση της ροπης καθιστα ευκολη τη διατηρηση της ταχυτητας του αυτοκινητου οταν ο οδηγος παταει αργα το πενταλ. Αντιθετα, ερμηνευει το δυνατο πατημα του πενταλ ως ενδειξη οτι ο οδηγος επιθυμει να επιταχυνει και ανταποκρινεται αμεσα επιτυγχανοντας ακαριαια επιταχυνση.
 

  Το ιδιο και κατα το αφημα του γκαζιου, το συστημα παρακολουθει την ταχυτητα με την οποια ο οδηγος χειριζεται το πενταλ και ρυθμιζει αναλογα τις δυναμεις της επιβραδυνσης.
 

  Οι βασεις του ηλεκτροκινητηρα και αλλες λυσεις για την αυξηση της ακαμψιας του συστηματος μεταδοσης ροπης, συντελουν στην ομαλη και σταθερη συμπεριφορα του οχηματος, ακομη και οταν η ροπη του κινητηρα αλλαζει απο την παραγωγη ισχυος για την κινηση, σε παραγωγη δυναμης πεδησης. 

  Επιπλεον, η συνδυαστικη λειτουργια ελεγχου της επιβραδυνσης απο τον κινητηρα και τα φρενα, μολις πατηθει το πενταλ των φρενων, επιτρεπει την ανακτηση της κινητικης ενεργειας και την μετατροπη σε ηλεκτρικη, με ελαχιστες απωλειες.
 

  Το συστημα συνδυαζει τη δυναμη επιβραδυνσης καθως ο οδηγος μετακινει το ποδι του απο το γκαζι και αρχιζει να παταει το φρενο, και παρεχει καλυτερο ελεγχο της μεταφορας φορτιου μεσα σε μια στροφη, η βοηθα στη διατηρηση μιας αποστασης ασφαλειας μεταξυ του Mazda MX-30 και των υπολοιπων αυτοκινητων, στη φαση του φρεναρισματος.
 

Paddles Αλλαγης Ταχυτητων

 


  Εκτος απο το οτι διευκολυνουν τη χειροκινητη επιλογη ταχυτητων, τα πτερυγια αλλαγης στο τιμονι του του MX-30 ενισχυουν και την οδηγικη εμπειρια επιτρεποντας στον οδηγο να προσαρμοζει τη ροπη του κινητηρα και το βαθμο ανακτησης ενεργειας τοσο οταν εκεινος δεν παταει το γκαζι οσο και οταν φρεναρει.
 

  Αυτα τα χαρακτηριστικα μπορουν να ρυθμιστουν μεσω πεντε επιλογων απο τα πτερυγια – δυο επιπεδα προς τα πανω και δυο προς τα κατω απο το προεπιλεγμενο επιπεδο \”D\”, τα οποια εχουν επιπτωση στη λειτουργια on/off του γκαζιου.
 

  Ανεξαρτητα απο την επιλεγμενη σχεση, το μονο που αλλαζουν τα πτερυγια, ειναι η ευκολια με την οποια ο οδηγος μπορει να αλλαξει τις ταχυτητες. Οταν οδηγειτε σε κατηφορα, η χρηση του αριστερου πτερυγιου εχει σαν αποτελεσμα αυξηση της αντιστασης στην κινηση του οχηματος (μαζι με αυξηση της ανακτησης ενεργειας), επιτρεποντας στον οδηγο να ελεγχει καλυτερα το αυτοκινητο.
 


  Εναλλακτικα, η χρηση του σωστου πτερυγιου κατα την οδηγηση σε αποτομες κατηφορες θα δωσει την αισθηση μειωσης της αντιστασης στην κινηση (και της ανακτησης ενεργειας), καθιστωντας ευκολοτερο για τον οδηγο να διατηρησει την ταχυτητα του. Επιπλεον, η χρηση του δεξιου πτερυγιου κατα την οδηγηση σε αυτοκινητοδρομο θα εμποδισει την επιβραδυνση, επιτρεποντας στον οδηγο να ταξιδευει πιο ευκολα με προκαθορισμενη ταχυτητα χωρις να κουραζει το δεξι του ποδι.
 

  Ο οδηγος μπορει επισης να χρησιμοποιησει το αριστερο πενταλ οταν οδηγει σε δρομους με στροφες για να ελεγξει καλυτερα την επιταχυνση, με αποτελεσμα να εχει ευκολοτερο ελεγχο της μεταφορας φορτιου μεσα στη στροφη.
 

Mazda sound concept για φυσικο ελεγχο της ταχυτητας
 

  Παρολο που o κινητηρας ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου δεν παραγει ηχο, το e-Skyactiv της Mazda παρεχει ακουστικη ανατροφοδοτηση στον οδηγο, που του δινει τη δυνατοτητα να αναγνωρισει υποσυνειδητα την κατασταση ροπης της μοναδας ισχυος και επομενως να ελεγχει με μεγαλυτερη ακριβεια την ταχυτητα του.
 

  Για παραδειγμα, οταν οι ανθρωποι ακουνε τον ηχο ενος ποταμου που ρεει, μπορουν να φανταστουν την ποσοτητα του νερου και την ταχυτητα με την οποια ρεει με βαση τη συχνοτητα και την ενταση του ηχου.
 

  Η Mazda εκμεταλλευεται αυτο το ανθρωπινο χαρακτηριστικο με ενα συστημα που εξελιχθηκε εσωτερικα απο τη Mazda, αναπαριστωντας μεσω του ηχοσυστηματος με τροπο φυσικο και ευχαριστο τον ηχο του κινητηρα, στα αυτια του οδηγου. Ο συγχρονισμος αυτου του ηχου για να ταιριαζει απολυτα με τη ροπη του κινητηρα και την κατασταση οδηγησης – ανηφορα, κατηφορα κ.λπ., βοηθα οχι μονο τον οδηγο να ελεγχει με περισσοτερη ακριβεια την ταχυτητα του αυτοκινητου, αλλα και ολους τους επιβατες να αντιλαμβανονται καλυτερα την κινηση του οχηματος για μεγαλυτερη ανεση στο εσωτερικο του.
 

Ηλεκτρικο G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus)
 


  Στο MX-30, το G-Vectoring Control (GVC) της Mazda, το οποιο χρησιμοποιει το συστημα μεταδοσης κινησης για τη βελτιωση της αποδοσης του πλαισιου, εχει εξελιχθει σε e-GVC Plus. Αυτο χρησιμοποιει τα χαρακτηριστικα ροπης του ηλεκτροκινητηρα για τη βελτιστοποιηση της μετατοπισης φορτιου εμπρος-πισω κατω απο ενα ακομη ευρυτερο φασμα σεναριων οδηγησης.
 

  Σε καθε ταχυτητα, το συστημα επιτυγχανει ομαλες και απροσκοπτες μεταβασεις των δυναμεων G στο διαμηκη και εγκαρσιο αξονα, ειτε ο οδηγος κανει διορθωσεις με το τιμονι στην ευθεια, ειτε στριβοντας, ωστε να επιτυχει μια πιο φυσικη και πιο ευχαριστη αισθηση της συμπεριφορας του αυτοκινητου.
 

  Το e-GVC Plus παρεχει εξαιρετικο ελεγχο της ροπης του κινητηρα και αμεσοτητα στις κινησεις του τιμονιου απο τον οδηγου. Οταν ο οδηγος στριβει το τιμονι για να μπει σε μια στροφη, το συστημα μειωνει ελαφρως τη ροπη για να προκαλεσει μεταφορα φορτιου προς τα εμπρος, να πετυχει ενα ομαλο περασμα απο τη στροφη, και να βελτιστοποιησει το βαθμο προσφυσης των εμπρος τροχων.
 

  Οταν ο οδηγος αρχιζει να επαναφερει το τιμονι στην αρχικη του θεση καθως το αυτοκινητο αρχιζει να βγαινει απο τη στροφη, η ροπη αυξανεται ελαφρα για να μετατοπισει το φορτιο προς τα πισω και να σταθεροποιησει τη συμπεριφορα του αυτοκινητου.
 

  Εαν ο οδηγος επαναφερει γρηγορα το τιμονι στην ευθεια, ο ελεγχος της ροπης του κινητηρα συνδυαζεται με τα φρενα ωστε να πετυχει την ιδανικη συμπεριφορα στις στροφες. Σαν αποτελεσμα, βελτιωνει σημαντικα τη σταθεροτητα κατα την οδηγηση σε ορεινο δρομο με συνεχεις στροφες, και σε αυτοκινητοδρομο με ολισθηρο οδοστρωμα.
 

Αποδοση Συστηματος Πεδησης
 

  Η ιδανικη κατασταση αποδοσης φρεναρισματος για τη Mazda, ειναι να δημιουργειται απαλα η δυναμη πεδησης απο τη στιγμη που ο οδηγος αγγιζει το πενταλ, και στη συνεχεια να διατηρειται σε ενα σταθερο επιπεδο αντοχης. Η δυναμη πεδησης πρεπει επισης να μειωνεται ομαλα οταν ο οδηγος αφηνει απαλα το πενταλ των φρενων.
 

  Με αυτη τη φιλοσοφια, εξελιχθηκε και το συστημα πεδησης του Mazda MX-30. Το συστημα μειωνει την αντισταση κυλισης ενω αυξανει τον ελεγχο. Η συμπεριφορα του αυτοκινητου επιτρεπει στους επιβατες να μεγιστοποιησουν την εμφυτη ικανοτητα διατηρησης της ισορροπιας για μια οδηγικη εμπειρια απολυτης ανεσης.

 

 

Ασφαλεια

Προηγμενο Συστημα Ασφαλειας Για Περιορισμο Των Ατυχηματων
 


  Με στοχο να συμβαλλει στην επιτευξη μιας κοινωνιας με αυτοκινητα χωρις ατυχηματα, η φιλοσοφια Proactive Safety της Mazda καθοδηγει ολη την ερευνα και αναπτυξη των συστηματων ασφαλειας της εταιρειας. Με βασικες αρχες ασφαλειας, οπως η θεση οδηγησης στον πυρηνα της, αυτη η φιλοσοφια οδηγει τη συνεχιζομενη εξελιξη των προηγμενων τεχνολογιων ενεργητικης ασφαλειας i-Activsense, αλλα και των συστηματων παθητικης ασφαλειας της Mazda.
 

  Το MX-30 διαθετει μια ακομη πιο βελτιωμενη εκδοση του i-Activsense1. Στο υπαρχον συστημα Smart Brake Support (SBS) εχει προστεθει και η λειτουργια Turn-Across Traffic που φροντιζει για την αποφυγη συγκρουσεων κατα την στροφη σε σημεια διασταυρωσεων με κυκλοφορια.
 

  Οι νεες τεχνολογιες περιλαμβανουν τα συστηματα οπως το συστημα διατηρησης πορειας στη λωριδα (Emergency Lane Keeping) με λειτουργια υποβοηθησης διατηρησης πορειας (Road Keep Assist), που κρατα το αυτοκινητο στην λωριδα του ακομα και οταν δεν υπαρχουν διαγραμμισεις, καθως και τη λειτουργια υποβοηθησης ελεγχου τυφλων σημειων (Blind Spot Assist), που αποτρεπει τη συγκρουση κατα την αλλαγη λωριδας.
 

  Παρα την απουσια μεσαιας κολωνας λογω των αντικρυστων θυρων (freestyle doors), το MX-30 προσφερει στους επιβατες του εξαιρετικο επιπεδο παθητικης ασφαλειας χαρη στην ακαμψια του αμαξωματος και των ειδικα σχεδιασμενων τμηματων που απορροφουν αποτελεσματικα την ενεργεια μιας συγκρουσης.
 

Ενεργητικη Ασφαλεια : i-Activsense
 

Smart Brake Support (SBS) ΜΕ Turn-Across Traffic
 


  Στο συστημα υποστηριξης πεδησης SBS προστιθεται πλεον και η νεα λειτουργια υποβοηθησης στροφης σε διασταυρωσεις (Turn-Across Traffic) η οποια ερχεται να συμπληρωσει τις ηδη ενσωματωμενες στο συστημα λειτουργιες, εντοπισμου και παρακολουθησης πεζων και ποδηλατων τη νυχτα. Οταν στριβετε αριστερα σε μια διασταυρωση, η εμπρος καμερα και οι αισθητηρες ρανταρ παρακολουθουν την διασταυρουμενη κινηση.
 

  Οταν το συστημα αναγνωρισει οτι υπαρχει πιθανοτητα συγκρουσης, ενεργοποιει αυτοματα τα φρενα για να αποτρεψει το ατυχημα η να μετριασει τις ζημιες που μπορει να προκυψουν. Το συστημα αυτο ειναι προγραμματισμενο για παρακολουθηση των αυτοκινητων σε μικρη αποσταση, και λειτουργει μονο σε χαμηλες ταχυτητες.
 

Διατηρηση Λωριδας Σε Περιπτωσεις Εκτακτης Αναγκης (Emergency Lane Keeping)
 


Υποβοηθηση διατηρησης πορειας (Road Keep Assist)
 

  Οταν ταξιδευετε με ταχυτητες ανω των 60km/h, η εμπρος καμερα παρακολουθει το ρειθρο, το γρασιδι και τα αλλα φυσικα ορια κατα μηκος του δρομου χωρις διαγραμμισεις. Οταν το συστημα κρινει οτι υπαρχει πιθανοτητα το οχημα να εκτραπει απο τα ορια του δρομου, ενεργοποιειται για να το επαναφερει στην πορεια του, εκτελωντας διορθωτικες κινησεις στο τιμονι.
 

Υποβοηθηση ελεγχου τυφλων σημειων (Blind Spot Assist)
 

  Το συστημα χρησιμοποιει αισθητηρες ρανταρ με μηκος κυματος 24GHz για να παρακολουθει τις περιοχες πισω και προς τα πλαγια του αυτοκινητου οταν αυτο κινειται με ταχυτητες ανω των 60km/h. Εαν ο οδηγος αποφασισει να αλλαξει λωριδα και το συστημα αναγνωρισει κινδυνο συγκρουσης με αυτοκινητο που πλησιαζει απο πισω, επεμβαινει στο συστημα διευθυνσης για να αποτρεψει την συγκρουση η να περιορισει τις επιπτωσεις της.

 


Παθητικη Ασφαλεια
 

Ελαφρυ, Υψηλης Ακαμψιας Αμαξωμα Σχεδιασμενο Για Να Παρεχει Ασφαλεια
 


  Για την προστασια των επιβατων σε περιπτωση συγκρουσης, η κατασκευη χωρις κεντρικη κολωνα, της καμπινας του Mazda MX-30, ενσωματωνει μια διαδικασια με την οποια οι κολωνες του παρμπριζ και το πλαισιο της οροφης αφου θερμοκολληθουν, συνδεονται μεταξυ τους με ειδικο ενισχυτικο υλικο, και αποτελουν ενιαιο συνολο.
 

  Η εκτεταμενη χρηση χαλυβα υπερ-υψηλης αντοχης 1.310 MPa και αλλων εξαιρετικα ανθεκτικων υλικων, συνδυαζεται με ειδικες περιοχες απορροφησης ενεργειας σε περιπτωση συγκρουσης. Επιπλεον, με στοχο την υψηλου επιπεδου ασφαλεια σε περιπτωση συγκρουσης, για τις πορτες τυπου freestyle, οι πισω πορτες διαθετουν στο εσωτερικο τους, ειδικες θερμο-κολλημενες καθετες ενισχυσεις.
 

  Το αποτελεσμα ειναι μια δομη που απορροφα και διαχεει αποτελεσματικα την ενεργεια κατα τις πλευρικες συγκρουσεις. Η ενισχυση των μεντεσεδων της μπροστινης και της πισω πορτας, καθως και των πλευρικων τμηματων, επιτυγχανει την ανθεκτικοτητα του αμαξωματος και την απορροφηση ενεργειας, στον ιδιο βαθμο με τα μοντελα που διαθετουν κεντρικη κολωνα.
 

  Το Mazda MX-30 υιοθετει επισης ενα συστημα ασφαλειας που διακοπτει τη ροη ισχυος του ηλεκτροκινητηρα, μολις αναγνωριστει συγκρουση. Επιπλεον, το περιβλημα των μπαταριων ειναι κατασκευασμενο απο υλικο υψηλης αντοχης και ειναι στηριγμενες σε ενα ακαμπτο πλαισιο. Αυτος ο σχεδιασμος προσφερει μονιμη προστασια στις μπαταριες, αλλα προφυλασσει και τους επιβατες απο πιθανο τραυματισμο που μπορει να προκληθει απο εκθεση σε ρευμα υψηλης τασεως.

 

 

Τεχνικες Προδιαγραφες






Επιπεδα Εξοπλισμου

 




 

Τιμοκαταλογος






Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!