Όταν ο Henry Ford, έφτιαξε το πρώτο του μοτέρ, μέσα σε έναν νεροχύτη

Η 24η Δεκεμβριου, ειναι μια ιδιαιτερα σημαντικη μερα για τη Ford. Γιατι, τετοια μερα, το 1893, ο \”πατερας\” της, ο Henry Ford, εφτιαχνε τον πρωτο του (πετρελαιο)κινητηρα. Αν δεν εντυπωσιαστηκες, τωρα, θα μεινεις με ανοιχτο το στομα: Τον εφτιαξε απο παλιοσιδερα, μεσα στο νεροχυτη της κουζινας του και τον δοκιμασε στον κηπο του. Η πρωτη μηχανη Ford, μολις λειτουργουσε και η πρωτη βαση για τη δημιουργια της αυτοκινητοβιομηχανιας στην οποια χρωσταμε πολλα, ειχε μολις μπει…


Ας τα παρουμε ομως απο΄την αρχη. Οσο οι αλλοι ετοιμαζονταν για τα Χριστουγεννα, o Henry Ford, εργαζομενος τοτε στην εταιρεια ηλεκτροφωτισμου του Detroit (Detroit Electric Illuminating Company) ονειρευοταν αυτοκινητα και γραμμες παραγωγης. Ηταν λιγος καιρος που ειχε μαθει για τον κινητηρα εσωτερικης καυσης. Και θα δοκιμαζε να τον κατασκευασει.

Το πρωτο \”εργαστηριο\” του Ford

Ο θρυλος λεει οτι μαζεψε παλιοσιδερα και αρχισε να τον φτιαχνει στην κουζινα του σπιτιου του (γιατι αλλες πηγες θελουν να τον κατασκευασε με παλιοσιδερα στην αυλη, η στο εργοστασιο), υπο την επιβλεψη και τη βοηθεια της συζυγου του, Clara. Τετοια μερα, παραμονη Χριστουγεννων, ο κινητηρας ηταν ετοιμος.

Η Clara ανελαβε να ριχνει το καυσιμο στον κινητηρα και ο Henry να τον κανει να δουλεψει, δινοντας του τη σπιθα. Λιγο αργοτερα, η εκπληξη που ειχε υποσχεθει ο Henry στην Clara, γινοταν πραγματικοτητα. Ο κινητηρας, εβηχε και σιγα- σιγα, ερχοταν στη ζωη. Την ημερα εκεινη, το ημερολογιο εγραφε 24 Δεκεμβριου του 1893.   O Henry και η Clara Ford στο Ford Quadricycle

Μολις τρια χρονια αργοτερα, ειχε κατασκευασει το πρωτο του αυτοκινητο, το Ford Quadricycle. Πηγε τα σχεδια και τα παρουσιασε στον Thomas Edison. Και αυτος, ανοιχτο μυαλο γαρ, αντι να τον απογοητευσει, του εδωσε πνοη. Του ειπε οτι μπορει να τα καταφερει πολυ καλυτερα και οτι, γι\’ αυτο, επιβαλλεται να φτιαξει ενα δευτερο, καλυτερο μοντελο! Ο Ford, τον ακουσε.

Περασαν πολλα χρονια και πολλα σχεδια, μεχρι να ερθει το 1903, που θα ιδρυθει η Ford Motor Company. Και το 1908, που ο Henry Ford θα συλλαβει και εφαρμοσει την ιδεα της γραμμης παραγωγης, στο Ford Model T&S και, το 1914, στο Ford Model T, οπου εφαρμοσε την μαζικη παραγωγη και την ιδεα του ημερομισθιου (5 δολαρια τη μερα, περιπου αντιστοιχα με 110 δολαρια το 2011) για να κρατησει πιστους τους εργαζομενους στην εταιρεια. Τη συνεχεια, την ξερουμε…


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!