Όταν πυροβόλησα με ένα Mini John Cooper Works

Μαντεψε τι εκανα την πρωτη μερα που πηρα στα χερια μου το Mini Cooper John Cooper Works: Εξαφανιστηκα! Η γυναικα, φιλοι, γνωστοι, συνεργατες, κοντεψαν να βγαλουν Amber Alert (γνωστοτερο και ως αμπελαλε). Γιατι; Το λογο θα τον βρεις στο διλιτρο τουρμπο μοτερ αυτου του Mini και τους 231 ιππους, αλλα και στην τρομερη οδικη του συμπεριφορα. Η οποια ηταν ο λογος για τον οποιο βολοδερνα νυχθημερον σε ορεινες διαδρομες και παραλιακα στροφιλικια.
 

Επειτα, ηταν η εξατμιση. Οταν το εβαζα στο sport mode, η εξατμιση με φιλοδωρουσε με ενα μεγαλοπρεπες, υποκωφο σκασιμο. Και, οταν αφηνα το γκαζι..  μπαμ! μπαμ! μπαπαπαπαπαμπαμ! Περναγα απο τουνελ, αφηνα το γκαζι και ακουγα την πολεμικη μελωδια που εφτιαχναν οι διπλες εξατμισεις του Works, σα να πυροβολουσα με Καλασνικοφ! Δε θα ξεχασω τα γεματα εκπληξη (και τρομο, ενιοτε) προσωπα των διερχομενων, οταν εβγαινα απο το τουνελ…




Αυτες οι δυο εξατμισεις ειναι η… πηγη του κακου. Αλλο να στο λεω και αλλο να τ\’ ακους. Πυροβολουν σαν Καλασνικοφ (ναι, καλα ειδες, εγω καθρεφτιζομαι στο οπισθιο του Mini. Ναι, φοραω μωβ)

Καλα ολα αυτα, αλλα πως παει;


Ας αρχισουμε με τα γενικα. Το Mini John Cooper Works που πηρα στα χερια μου, ειχε ενα πολυ σκουρο πρασινο χρωμα, συνδυασμενο με κοκκινο στον ουρανο και τους καθρεφτες. Και, στα πιο ενδιαφεροντα, φουστανελες. Δηλαδη σποϊλερ, παντου, μια μεγαλη αεροτομη, δυο εξατμισεις στο κεντρο του πισω μερους και 17αρες ζανταρες μαυρου χρωματος. Δειχνει περι τινος προκειται…
 

Δεν μπορει να πει κανεις οτι δεν ειναι εντυπωσιακο (και) εμφανισιακα το JCW

Μεσα, το κλασικο τιμονι του Mini, bucket καθισματα, ο,τι βρισκεις σε ενα σπορ αυτοκινητο που σεβεται τον εαυτο του, διακοπτες αεροπορικου τυπου και, στη μρση του καντραν μια καταπληκτικη ευμεγεθης, εγχρωμη οθονη. Απο κει και περα… BMW. Το συστημα διαχειρισης του μενου και το κιβωτιο με τα paddles στο τιμονι, ειναι γνωστα, δοκιμασμενα και πετυχημενα απο τη βαυαρικη φιρμα.
 

Αριστο ποιοτικα το εσωτερικο

Το βαζω, λοιπον μπρος, με το κουμπι του start/stop και αρχιζει η μελωδια. Κατω απο το καπο, εχουμε ενα διλιτρο τουρμπισμενο διαμαντι: Το οποιο φοραει τεχνολογιες οπως το Valvetronic (μεταβλητο βυθισμα των βαλβιδων) και διπλα Vanos (μεταβολη γωνιας φασης των εκκεντροφορων εισαγωγης και εξαγωγης. Η τουρμπινα, ειναι ειδικα σχεδιασμενη και ενσωματωμενη στην πολλαπλη εξαγωγης. Και στα νουμερα: Αποδιδει 231 ps και 32,6 κg ροπης.

Στο στριψιμο, ειναι γρηγοροτερο απο τη… σκεψη 
Το γρηγοροτερο μοντελο παραγωγης που κατασκευασε ποτε η φιρμα, πιανει τα 100 χαω απο σταση σε μολις 5,9 δευτερολεπτα. Δεν το λες κακο. Αλλα, ας το δουμε στην πραξη:

  Το ξεκινω ηρεμα, στο Green mode, που ειναι εστιασμενο στην οικονομια και ριχνει την καταναλωση σε επιπεδα αυτοκινητου πολης. Το γυρναω, επειτα, στο Normal, για \”τυπικη απολαυση Mini\”. Γνωστη η αισθηση που περιμενεις. Και τωρα, αφου ζεσταναμε τα λαστιχα, το γυρναω στο Sport. \”Απολυτη αισθηση go kart\” γραφει στην οθονη, την οποια γυρναω στις ενδειξεις του λογου στροφων ανα λεπτο και ιπποδυναμης καθως και ροπης.
 

Τραβαω το λεβιε αριστερα, απο το αυτοματο στο σειριακο. Τον σπρωχνω μπροστα για να κατεβασω μια σχεση και βυθιζω το δεξι μου ποδι στο καθετο πενταλ του γκαζιου. Το Mini με κολλαει με βια στο καθισμα και ξεχυνεται στην ευθεια ουρλιαζοντας. Αφηνω το γκαζι και το Works ξεσηκωνει τον κοσμο με τα σκασιματα του.
 

Ξαναπαταω και, λιγο πριν τα κοκκινα και ενω το Works επιταχυνει με εναν  βρυχηθμο υψηλων τονων, τραβαω το δεξι paddle στο τιμονι. Κανει ενα αστραπιαιο σκασιμο και αλλαζει πριν το συνειδητοποιησεις. Ξαναφτανω στα κοκκινα και ξανα το ιδιο, μεχρι την εκτη.
 

Πλησιαζω σε στροφη. Πλακωνομαι στα παντοδυναμα φρενα που επιβραδυνουν ομαλα και και οσο αποτελεσματικα θελω, ενω κατεβαζω οσες σχεσεις θελω, ακριβως οπως και οποτε θελω. Αν τα φρενα του ειναι ακριβη, το κιβωτιο του ειναι απο αλλο πλανητη. Ειναι πιο γρηγορο απο τη σκεψη, ακριβεστατο και σου παρεχει πληρη ελευθερια να ανεβασεις η να κατεβασεις οποτε θες, no matter what. Πες με ιεροσυλο, αλλα πολλες φορες σκεφτηκα οτι προτιμω αυτο το κιβωτιο απο ενα χειροκινητο.
 

Στη στροφη, το Mini ορμαει με τετοια αυτοπεποιθηση… Το τιμονι μου δινει μεχρι και την τελευταια λεπτομερεια του δρομου και χαραζω την πορεια μου, με ακριβεια χιλιοστου, σχεδον σφηνωμενος στο ανετο bucket. Εχει οδηγησει ποτε καρτ; Αν οχι, να το κανεις αμεσα. Αν ναι, τοτε καταλαβαινεις τι παει  να πει \”ταπα στη στροφη\”. Το Mini εχει τη συμπεριφορα καρτ. Μπαινει ταπα, βγαινει ταπα. Δεν με τρομαζει, παροτι διαπιστωνω οτι μπαινει με μια σχεση πανω και μερικες δεκαδες χιλιομετρα παραπανω απο τον ανταγωνισμο του. Αντιθετα, με μαθαινει τα τερτιπια του, μου δειχνει πως, τι και ποτε πρεπει να κανω. Στα συν, οτι μπορω ανα πασα στιγμη να παιξω με το γκαζι, βγαζοντας την ουρα και κανοντας μια ωραια πλαγιολισθηση. Ισως να το ξαναειπα, ισως να το ξαναπω: Αν λεμε οτι τα καρτ ειναι το απολυτο σχολειο για οδηγους, τοτε γιατι δε λεμε οτι Mini JCW ειναι σχολειο με αδεια χρησης στο δρομο;
 

Καλα ολα αυτα, αλλα με δεδομενο το κοντο (σχετικα) μεταξονιο, ποσο τρομακτικο μπορει να ειναι στις ανοικτες καμπες;
 

Εδω, αναγνωστη μου, το τερματισα: Το δοκιμαζω σε μια ανοιχτη καμπη, με (παρα) πολυ υψηλη ταχυτητα. Ακολουθω μια M5 Ε39 για να καταλαβω καλυτερα αν οντως τα ορια του ειναι τοσο ψηλα οσο λενε. Και, παρα τη διαφορα της δυναμης, ακολουθω το βαυαρικο supercar με αξιωσεις, ακομα και οταν αυτη δειχνει να ετοιμαζεται να βγαλει την ουρα της. Το Works ειναι καταπληκτικο σε ολες τις συνθηκες.
 

Το καλο ειναι οτι, σε αντιθεση με τις προηγουμενες γενιες, δε χτυπαει, μπορει να σε μετακινησει ανετα και smoothly, τηρουμενων των αναλογιων. Το μοτερ μεταμορφωνει τον ηχο του στα modes της ηρεμης μετακινησης, αφηνοντας σου ησυχια. Παρατηρω μονο αεροδυναμικους θορυβους στην καμπινα, ιδιαιτερα μετα τα 200 χαω. Ουτε πταισμα για ενα τοσο καλο αυτοκινητο.
 

Στα τετριμμενα, νομιζω οτι ειναι περιττο να μιλησουμε για ποιοτητα κατασκευης, υλικα, εξοπλισμο και highlights, οπως τις αλλαγες χρωματισμου του φωτισμου στην καμπινα, η, ακομα καλυτερα, το συστημα που αναβει τα φωτα του παρκαρισμενου Mini, οταν εισαι μακρια και καποιος το πλησιαζει, παρκαροντας. Brilliant! Η τιμη του, 28.150 ευρω με αποσυρση οχι μονο δεν ειναι τσιμπημενη, αλλα ειναι απολυτα λογικη για αυτοκινητο της κατηγοριας του και μαλιστα τοσο καλο σε τοσους πολλους τομεις. 

Τι θα προτιμουσα, μονο; Να μην εχει την ηλιθια φορολογια που του εχει επιβαλλει το οικονομικο επιτελειο αυτης της ταλαιπωρης χωρας, να εχει λιγο μεγαλυτερη την ενδειξη της σχεσης που εχω στο κιβωτιο, στο καντραν (θα μου πεις, γι\’ αυτο σου εχουμε το Heads Up Display.
 

Θα το επαιρνα; Το Mini John Cooper Works κερδισε με το σπαθι του μια θεση στο Garage του TopSpeed.gr …

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!