Από το γκαράζ του σπιτιού του, αυτοκινητοβιομήχανος!

Η ιστορια του, μοιαζει με παραμυθι. Ξεκινησε πειραματιζομενος απο το γκαραζ του σπιτιου του και, λιγο αργοτερα, κατεληξε με μια αυτοκινητοβιομηχανια, το 10% της οποιας εξαγορασε η Porsche. Ο Mate Rimac, ιδρυτης της Rimac, απεδειξε πολυ γρηγορα οτι ηρθε για να απασχολησει στα σοβαρα τον κοσμο της αυτοκινησης. 


Ειναι 2009. Στο μυαλο του 20χρονου (!) Mate Rimac, εχει \”κολλησει\” μια ιδεα. Ενα οραμα: Να κατασκευασει το πρωτο ηλεκτρικο hypercar του πλανητη. Με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα τοτε να μοιαζουν βαρετα, αοσμα, λες και ηταν φτιαγμενα για να \”σκοτωσουν\” τα συναισθηματα των petrolheads, το εγχειρημα του Mate μοιαζει τρελο. Αρχιζει και δουλευει στο γκαραζ του σπιτιου του, στη  Sveta Nedelja, στο Ζαγκρεμπ, στην Κροατια, απο \”λευκο χαρτι\”.


Ο Rimac εχει εγκαταστησει ηδη την εταιρια του και πατενταρει 24 κατασκευες ηλεκτρικων συστηματων, καθως τα απαραιτητα μερη που χρειαζονται για τη λειτουργια ενος ηλεκτρικου κινητηρα επιδοσεων δεν υπαρχουν στην αγορα. Ταυτοχρονα, τρεχει σε αγωνες, στην πατριδα του, με μια BMW Σειρα 3 του 1984. Οταν, κατα τη διαρκεια του αγωνα \”σπαει\” το μοτερ, του ερχεται η ιδεα να μετατρεψει την αγωνιστικη BMW του σε ηλεκτρικο αυτοκινητο. Μονος του, καταφερνει να βαλει κατω απο το καπο της ενα ηλεκτρικο μοτερ 442 kW (601 PS η 593 hp) και ετσι, δημιουργειται το πρωτο αυτοκινητο δοκιμων της Rimac. Το συγκεκριμενο, σπαει πεντε ρεκορ επιταχυνσης (καταγεγραμμενα απο τη FIA) τον Απριλιο του 2011 και, δικαιολογημενα μετονομαζεται σε \”Πρασινο Τερας\”. 

H Rimac (BMW) e-M3, πιο γνωστη ως \”Πρασινο Τερας\” (Green Monster)

Η συνεχεια, ειναι αρκετα ευκολοτερη για τον Mate. Αρκετοι ιδιοκτητες BMW Σειρα 3 του ζητουν να κανει στην Ε30 τους ο,τι εκανε και στη δικη του, τα ΜΜΕ αρχιζουν να ασχολουνται μαζι του και οι πιθανοι επενδυτες να τον προσεχουν. Αρχιζουν να εισρεουν χρηματα στην εταιρεια του και ο ιδιος βαζει μπρος το φιλοδοξο project να εξελιξει ενα δικο του αυτοκινητο. 

To Rimac Concept One

Το 2011, εχει \”γεννηθει\” το Rimac Concept One, το οποιο κανει ντεμπουτο στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης. Αρκετοι πελατες εμφανιζονται για το μοντελο, παρα την \”τσουχτερη\” τιμη των 980.000 δολαριων και, τελικα, το 2013, παραγονται οκτω κομματια. Για την ιστορια, το COne δεν ειναι καθολου αμελητεο. Με σασι απο ανθρακονηματα, τεσσερα μοτερ (ενα σε καθε τροχο), ιπποδυναμη 1.224 ιππων, χειροποιητο εσωτερικο και εκρηκτικες επιδοσεις, γινεται με το \”καλημερα\”, ονειρο σχεδον καθε petrolhead. Γιατι, ποιος δεν θελει ενα hypercar που κανει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. απο σταση σε μολις 2,6 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 6,2 δευτερα και τελικιαζει στα 350 χ.α.ω. (ηλεκτρονικα περιορισμενα!); Η αυτονομια του, απο φορτιση σε φορτιση, ειναι λιγο παραπανω απο 300 χιλιομετρα. 

To Rimac Concept 2

Τα χρονια περνουν, παρουσιαζονται και αλλα μοντελα. Προσφατα, Rimac παρουσιασε προσφατα την τελευταια εκδοση του ηλεκτρικου hypercar που κατασκευασε, του \”C Two\”, στην Εκθεση Αυτοκινητου της Γενευης τον Μαρτιο του 2018. Το διθεσιο αυτο αυτοκινητο παραγει περιπου 2.000 ιππους, ενω η τελικη του ταχυτητα αγγιζει τα 412 χλμ./ωρα. Εχει αυτονομια 650 χλμ. (κυκλος NEDC), ενω η μπαταρια του φορτιζεται κατα 80% σε 30 λεπτα, με τη χρηση ενος συστηματος ταχυφορτισης 250 kW. Παραλληλα, η εταιρεια σχεδιαζει και κατασκευαζει συστηματα μεταδοσης ισχυος ηλεκτρικων οχηματων υψηλων επιδοσεων, καθως και αντιστοιχες μπαταριες.


Και, η μεγαλη αναγνωριση, ερχεται πριν απο λιγες μερες. Η Porsche AG προχωρησε στην αποκτηση μειοψηφικου μεριδιου συμμετοχης 10% στο μετοχικο κεφαλαιο της εταιρειας τεχνολογιας και ηλεκτρικων sport αυτοκινητων Rimac Automobili που αναπτυσσει και κατασκευαζει εξαρτηματα ηλεκτρικων οχηματων, καθως και ηλεκτρικα super sport αυτοκινητα. Στο πλαισιο των πρωτοβουλιων για την καθιερωση της ηλεκτροκινησης, η Porsche μας λεει πως επιδιωκει να οικοδομησει μια αναπτυξιακη σχεση συνεργασιας με τη νεα εταιρεια.

O Oliver Blume, Προεδρος ΔΣ στην Porsche AG, με τον Mate Rimac

\”Εξελισσοντας αμιγως ηλεκτρικα διθεσια super sport αυτοκινητα, οπως το \”Concept One\” η το \”C Two\”, καθως και βασικα συστηματα οχηματων, η Rimac επεδειξε με εντυπωσιακο τροπο τις ικανοτητες της στον τομεα της ηλεκτρικης κινητικοτητας\”, δηλωσε ο Lutz Meschke, Αναπληρωτης Προεδρος και Μελος του Εκτελεστικου Συμβουλιου με αρμοδιοτητα τους τομεις των Χρηματοδοτησεων και της Πληροφορικης στην Porsche. Προσεθεσε δε τα εξης: \”Πιστευουμε οτι οι ιδεες και οι προσεγγισεις της Rimac εχουν να προσφερουν παρα πολλα στο μελλον, και γι\’ αυτο ελπιζουμε να ξεκινησουμε μια στενη συνεργασια μαζι της, η οποια θα εχει τη μορφη μιας συμπραξης με αναπτυξιακο χαρακτηρα.\”

Η ταχεως αναπτυσσομενη εταιρεια που εδρευει στο Ζαγκρεμπ απασχολει συνολικα 400 περιπου εργαζομενους. Το ενδιαφερον της Rimac επικεντρωνεται κυριως στην τεχνολογια μπαταριων υψηλης ταξης, τα ηλεκτρικα συστηματα μεταδοσης ισχυος και την αναπτυξη ψηφιακων διεπαφων ανθρωπου-μηχανης (HMI). Η Rimac επισης εξελισσει και παραγει ηλεκτρικα ποδηματα μεσω της θυγατρικης της εταιρειας Geyp Bikes, η οποια ιδρυθηκε το 2013. 

\”Η συνεργασια αυτη αποτελει πλεον ενα σημαντικο βημα για τη Rimac και την προσπαθεια της να γινει προμηθευτης επιλογης στον τομεα των εξαρτηματων και συστηματων του κλαδου της ηλεκτροκινησης και της συνδεσιμοτητας, καθως και στον συναρπαστικο τομεα των προηγμενων συστηματων υποβοηθησης του οδηγου\”, δηλωσε ο Mate Rimac, CEO της εταιρειας Rimac. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!