Η Kosmocar παίρνει την αντιπροσωπεία της Skoda!

H Kosmocar αναμενεται να εξαγορασει το δικτυο της ΒΙΑΜΑΡ


Του Γ. Καραγιαννη

Αυτο, θα το ξερατε. Η τσεχικης… καταγωγης αυτοκινητοβιομηχανια Skoda Auto A.S. κατηγγειλε τη συμβαση της με τον εν Ελλαδι αντιπροσωπο της, τη ΒΙΑΜΑΡ, μετα απο 35 χρονια συνεργασιας. Αυτο που, προφανως, δεν ξερατε, ειναι η επομενη μερα. Αν αλλαζει δηλαδη κατι για τους κατοχους Skoda, ποιος θα παρει την αντιπροσωπεια, ποτε και γιατι. Ακομα- ακομα, σημερα το TopSpeed.gr θα σας πει και τι θα γινει με τη Skoda Ξανθη!

Ας τα παρουμε απο την αρχη: Στις 29 Μαϊου, η Skoda Auto A.S., η οποια ανηκει στο Group VAG (Volkswagen- Audi- Seat), κατηγγειλε τη συμβαση που ειχε με την ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. γνωστοποιωντας της ταυτοχρονα, οτι η μεταξυ τους σχεση θα ληξει την 30η Μαϊου 2017. Η «πιστωση χρονου» που εδωσε στην ελληνικη εταιρια το Group VAG, ηταν ικανη να τιθασευσει τα πνευματα, αφου η ΒΙΑΜΑΡ ανακοινωσε τη λυση της συνεργασιας με ενα μαλλον ασυνηθιστα σκληρο δελτιο Τυπου στο οποιο ανεφερε μεταξυ αλλων οτι «για λογους επαγγελματικης δεοντολογιας δεν θα αναφερθει στους λογους της καταγγελιας.  Αυτο ειναι υποχρεωση,  και το αφηνει στη διακριτικη ευχερεια της SKODA AUTO a.s. να το πραξει». Αλλωστε, το «διαζυγιο» μετα απο 35 ολοκληρα χρονια απροβληματιστου «γαμου», δεν βγαινει κι ευκολα…

                Το αυριο

Σημασια εχει, ωστοσο, το τι θα γινει την «επομενη μερα». Και αυτο, καταδεικνυεται απο τους λογους και μονο για τους οποιους η Skoda προεβη σε αυτη την κινηση, αφου η ΒΙΑΜΑΡ (στον ομιλο συγκαταλεγονται η ποδοσφαιρικη ομαδα Skoda Ξανθη, το resort Le Chalet στα Πηγαδια Ξανθης και η εταιρια υγραεριοκινησης Viagas) και κερδοφορα ειναι και πολυ καλα μεριδια αγορας εχει και βιωσιμη παραμενει και απελευθερωμενη απο δανεια ειναι.

Η λυση του συμβολαιου, λοιπον γινεται με κεντρικη αποφαση. Το Group VAG δηλαδη, εχει αποφασισει να συγκεντρωσει ολες τις μαρκες του ομιλου υπο μια «ομπρελα». Ουσιαστικα, δηλαδη, η Skoda (αντιπροσωπεια και εξουσιοδοτημενο service) θα ενταχθει στο δικτυο των Kosmocar/Karenta (Ομιλος Επιχειρησεων Μανδυλα), μαζι με τις Volkswagen, Audi, Bentley, Lamborghini. Αξιοπιστες πηγες  αναφερουν οτι μεχρι τη μερα που η δραστηριοτητα της Skoda στην Ελλαδα θα μεταφερθει στην Kosmocar, θα εχουν δρομολογηθει οι αναλογες εξελιξεις (δηλαδη η λυση της συνεργασιας και μεταφορα στο δικτυο του VAG στην Ελλαδα) με την Τεχνοκαρ του Θοδωρου Βασιλακη, η οποια ειναι σημερα αποκλειστικος αντιπροσωπος της Seat.

Και τι θα γινει με τη ΒΙΑΜΑΡ του Χρηστου Πανοπουλου; Η εταιρια, η οποια ειναι κερδοφορα, ετοιμαζεται να χαραξει νεα στρατηγικη. Το νεο επιχειρηματικο πλανο, προβλεπει οτι η ΒΙΑΜΑΡ θα προχωρησει σε επενδυσεις στον κλαδο του αυτοκινητου και οχι μονο, καθως προκειται για εταιρια, η οποια εχει κεφαλαια και ειναι ελευθερη τραπεζικου δανεισμου, σε μια εποχη που οι περισσοτερες εταιριες του χωρου ειναι υπερδανεισμενες.

            Το δικτυο

Παντως, παρα το οτι ο χρονος που απομενει μεχρι τη λυση της συνεργασιας ειναι ευλογος (δυο χρονια ειναι το περιθωριο που οριζει ο νομος) και παροτι μετα βεβαιοτητας δεν θα επηρεαστουν οι πελατες της εταιριας και τα after sales (υπαρχει σχετικη διαβεβαιωση της ΒΙΑΜΑΡ), αρχιζει ενας κυκλος διαπραγματευσης.
Αυτες οι διαπραγματευσεις, αφορουν το δικτυο της ΒΙΑΜΑΡ.

Προκειται για 51 ολοκληρωμενα συγκροτηματα Skoda τα οποια καλυπτουν τις αναγκες των πελατων της φιρμας σε ολοκληρη τη χωρα. Με δεδομενη και την εμπειρια και τη σχεση εμπιστοσυνης που εχει χτισει η ΒΙΑΜΑΡ στη φιρμα απο το 1978, θα ηταν… αυτοκτονια για το VAG να επιχειρησει να δημιουργησει ενα νεο δικτυο.

Ετσι, θεωρειται δεδομενο οτι το δικτυο θα απορροφηθει απο τη Skoda στη νεα της εταιρικη μορφη στην Ελλαδα και αυτο ακριβως θα αποτελεσει το αντικειμενο της διαπραγματευσης, η οποια αναμενεται σκληρη .

Για την ιστορια, η Skoda εχει κανει 1.167 ταξινομησεις στο πενταμηνο του 2015 και, ολα αυτα τα χρονια, μεχρι και σημερα, κατειχε και κατεχει ενα απο τα υψηλοτερα ποσοστα αγορας που κατεχει η Skoda στις χωρες της Δυτικης Ευρωπης,  και παραλληλα το τετραπλασιο απο  τις χωρες της Μεσογειου.. Η ΒΙΑΜΑΡ, που που διευθυνεται απο τον Χρηστο Πανοπουλο (προεδρο) και τον Πολυχρονη Συγγελιδη (διευθυνοντα συμβουλο), στα τελευταια δημοσιευμενα αποτελεσματα, για τη χρηση του 2013, εμφανισε μικτο κερδος 9,91 εκατ. ευρω και ζημιες προ φορων 5,38 εκατ. ευρω, ενω το συνολο ιδιων κεφαλαιων ανηλθε στα 9,47 εκατ. ευρω.

…Και Τι θα γινει με τη Skoda Ξανθη

Το επομενο ερωτημα, μετα το τελος εποχης μεταξυ Skoda- Βιαμαρ, ειναι το τι θα γινει με τη Skoda Ξανθη. Η ποδοσφαιρικη ομαδα, η οποια εχει παρει το (μισο) ονομα της απο την αυτοκινητοβιομηχανια, πιθανοτατα θα αλλαξει την ονομασια της σε ο,τι αφορα το πρωτο συνθετικο. Παροτι η συζητηση μεταξυ των δυο πλευρων δεν εχει επεκταθει ακομα σε αυτο τον τομεα, θεωρειται μαλλον απιθανο να συνεχιστει η εταιρια των δυο πλευρων σε αυτο τον τομεα, δηλαδη η Skoda να δεχθει να ειναι χορηγος – ονοματοδοτης της ομαδας και του γηπεδου.

Με δεδομενο οτι η ΒΙΑΜΑΡ εχει αγορασει απο το 1991 την ομαδα της Ξανθης, το σεναριο που προκρινεται ειναι η αλλαγη ονοματος τοσο της Skoda Ξανθης οσο και της Skoda Ξανθη Arena με την αφαιρεση του πρωτου ονοματος και πιθανοτατα την προσθηκη νεου. Αυτο, αλλωστε (δηλαδη η προσθηκη του νεου ονοματος) θα εξαρτηθει απο το brandname στο οποιο θα επενδυσει η ΒΙΑΜΑΡ και στο αν θα κρινει πως θα πρεπει να χρησιμοποιησει αυτο στην ομαδα και το γηπεδο. Ως εκ τουτου, αλλαγες δεν αναμενονται ουτε στο μετοχολογιο, ουτε και στη διοικηση του συλλογου.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!