Μία αναλυτική ματιά στη BMW M4 DTM του 2017


Λιγο πριν απο τον πρωτο αγωνα της χρονιας στο Hockenheim, η BMW Motorsport ειναι ηδη αριστα προετοιμασμενη για το Πρωταθλημα DTM του 2017. Οδηγοι και ομαδες διαθετουν μεγαλη εμπειρια καθως εισερχονται στην εκτη αγωνιστικη περιοδο απο τοτε που η BMW επανηλθε στο ιδιαιτερα ανταγωνιστικο πρωταθλημα τουρισμου, ενω το αυτοκινητο θα κανει την πρωτη του εμφανιση: η BMW Motorsport παρατασσει φετος τη BMW M4 DTM, η οποια εξελιχτηκε συμφωνα με τους νεους τεχνικους κανονισμους.

Με τεσσερις τιτλους σε τρια χρονια, το ονομα BMW M4 DTM εχει γινει συνωνυμο μεγαλων επιτυχιων. Ο Γερμανος Marco Wittmann απεσπασε τον τιτλο των Οδηγων το 2014 και το 2016. Η BMW Team RMG κατεκτησε επισης τον τιτλο των Ομαδων το 2014, ενω η BMW το Πρωταθλημα Κατασκευαστων το 2015. Φετος ειναι η απαρχη μιας νεας εποχης. Με δεδομενους τους νεους κανονισμους, προηγηθηκε σκληρη δουλεια στην εξελιξη του αυτοκινητου. Η BMW M4 DTM αποδιδει πλεον πανω απο 500 hp, ενω εχει υποστει εκτενεις μετατροπες στην αεροδυναμικη της. Καινοτομα τεχνολογια εχει υιοθετηθει και στην κατασκευη των εξαρτηματων της.

«Ανυπομονουμε για τη νεα αγωνιστικη περιοδο του DTM. Οι πολυαριθμες αλλαγες αποσκοπουν σε ενα πραγμα πρωτιστως: τη βελτιωση του θεαματος για τους θεατες στην πιστα και τους τηλεθεατες», δηλωσε ο Διευθυντης της BMW Motorsport, Jens Marquardt. «Μου αρεσουν ιδιαιτερα τα νεα, πιο δυνατα αυτοκινητα. Στο μελλον, οι οδηγοι θα κανουν τη διαφορα περισσοτερο πισω απο το τιμονι τους και οι θεατες θα ερθουν πιο κοντα στις ομαδες και τους οδηγους στην πιστα. Ο συνδυασμος αυτος υποσχεται μια συναρπαστικη σεζον το 2017. Οι μηχανικοι μας εργαστηκαν σκληρα τους τελευταιους μηνες για να εξελιξουν νεες λυσεις μεχρι την τελευταια λεπτομερεια στην BMW M4 DTM, η οποια βασιζεται στους κανονισμους του DTM για το 2017. Ειμαι πολυ περηφανος για την προσπαθεια αυτης της ομαδας. Ενα απο τα στοιχεια που ξεχωριζω ειναι η νεα εμφανιση της BMW M4 DTM. Οι μπλε σταυροι στα φωτιστικα σωματα αποτελουν σχεδιαστικο στοιχειο που προερχεται απο την χαρακτηριστικη BMW 3.0 CSL της δεκαετιας του 1970. Οι λατρεις του DTM θα αναγνωρισουν τους μπλε σταυρους απο την BMW M3 DTM της δεκαετιας του ’80, οταν υπηρχαν ακομη στο αμαξωμα. Το 2017, αυτο γινεται με ψηφιακο τροπο, οπως για παραδειγμα και με την BMW σειρα 7. Ανυπομονουμε για το πρωτο Σαββατοκυριακο αγωνων στο Hockenheim».

Ανεμος αλλαγης.

Οι κανονισμοι απαιτησαν απο τους μηχανικους της BMW Motorsport να προσεγγισουν διαφορετικα το θεμα της αεροδυναμικης κατα την εξελιξη της BMW M4 DTM. Ο πιο στενος διαχυτης και το αυξημενο υψος απο το εδαφος, συμφωνα με τους κανονισμους, περιοριζουν την κατακορυφη δυναμη και το ‘βρωμικο αερα’. Η κατανομη της ροης του αερα γυρω απο το αυτοκινητο αναθεωρηθηκε τελειως. Ο μπροστινος προφυλακτηρας εχει τωρα εντελως νεο σχημα και αποτελει το σημειο εκκινησης της ροης του αερα γυρω απο το αυτοκινητο. Οι εξωτερικοι καθρεπτες θα εχουν πιο συμβατικη σχεδιαση και παλι το 2017, συμφωνα με τους κανονισμους. Αναμεσα στις πιο εμφανεις μετατροπες ειναι το πιο εντονο περιγραμμα του πλευρικου καναλιου στο αμαξωμα, οι αεραγωγοι στους πισω θολους που χρησιμοποιουνται για πρωτη φορα και η απιστευτη λεπτομερεια στη σχεδιαση του πισω τμηματος.

Η πισω αεροτομη ειναι ενα απο τα πιο αναγνωρισιμα στοιχεια που αλλαξαν στα αυτοκινητα του DTM για το 2017. Το συστημα DRS (Drag Reduction System) εχει επισης μεταβληθει. Μεχρι προτινος, διεθετε μονο χειλος το οποιο χαμηλωνε μονοκομματα με την ενεργοποιηση του DRS. Η πισω αεροτομη της νεας BMW M4 DTM αποτελειται απο δυο χειλη με το επανω να ανυψωνεται με την ενεργοποιηση του DRS. Αντιθετα με πριν, τα πλευρικα στηριγματα δεν κινουνται μαζι με το πτερυγιο. Το φασμα ρυθμισης του συστηματος εχει αυξηθει στις 40 μοιρες για το 2017, με αποτελεσμα η αποδοση να ειναι μεγαλυτερη απο περυσι.

Ο μπροστινος διαχωριστης (splitter) και το κατω τμημα των αυτοκινητων του DTM αποτελουν στανταρ εξαρτηματα συμφωνα με τους νεους κανονισμους. Το ιδιο ισχυει και για το δαπεδο, το οποιο ειναι 5 χιλιοστα πιο παχυ απο πριν. Ο πισω διαχυτης εχει επισης εντελως νεο σχημα και ειναι πιο στενος και πιο επιπεδος απο του προηγουμενου μοντελου.

Κατα τη διαρκεια της αεροδυναμικης εξελιξης της νεας BMW M4 DTM στο Aerolab του BMW Group, οι τεχνικοι επρεπε να πετυχουν καλυτερη αποδοση απο το συνηθισμενο: ειχαν στη διαθεση τους μολις 50 ημερες, κατα τη διαρκεια των οποιων επρεπε να προβουν σε δοκιμες του νεου μοντελου στην αεροδυναμικη σηραγγα και να το βελτιστοποιησουν. Κατα συνεπεια, οι υπολογισμοι και οι προσομοιωσεις ρευστοδυναμικης CFD και η ταχυτατη πρωτοτυποποιηση των εξαρτηματων απο τα υπολογιστικα μοντελα της αεροδυναμικης σηραγγας επαιξαν ακομη πιο σημαντικο ρολο.

Ακομη μεγαλυτερη ισχυς.

Οσον αφορα στον κινητηρα, οι κανονισμοι του DTM για το 2017 επιτρεπουν μεγαλυτερης διαμετρου περιοριστικο στομιο στην εισαγωγη αερα, μεσα απο την οποια ο κινητηρας προμηθευεται ατμοσφαιρικο αερα για την καυση. Χαρη στα μεγαλυτερα στομια – απο 2×28 mm σε 2×29 mm – το μιγμα βελτιωθηκε αναλογα. Αυτο συνεπαγεται βελτιωση της αποδοσης κατα 25 hp περιπου και ξεπερνα πλεον τα 500 hp. Με δεδομενη την αναγκη περισσοτερης ψυξης που επιβαλλει η αυξημενη αποδοση του κινητηρα, ο οποιος εχει τωρα την ονομασια P66/1, εχουν μετατραπει αναλογα και οι εισαγωγες αερα στο μπροστινο μερος του αυτοκινητου. Λογω της μεγαλυτερης ισχυος, χρησιμοποιουνται ισχυροτεροι και πιο ανθεκτικοι δισκοι φρενων απο ανθρακονηματα στο DTM του 2017.

Στην τελικη του μορφη ο V8 κινητηρας της BMW αποτελειται απο 800 περιπου διαφορετικα εξαρτηματα. Συνολικα, η κινητηρια μοναδα αποτελειται απο 4.000 περιπου εξαρτηματα. Κατα το σχεδιασμο του κινητηρα για το DTM, η BMW εκμεταλλευτηκε την τεχνογνωσια του BMW Group. Η υψηλης τεχνολογιας μοναδα χυτευσης της BMW στο Landshut κατασκευαζει τα χυτα εξαρτηματα μεγαλου μεγεθους οπως οι κυλινδροκεφαλες και τα μπλοκ του κινητηρα. Τη διαδικασια χυτευσης, τις επιστρωσεις και οποιαδηποτε θερμικη επεξεργασια κριθηκε απαραιτητη, ανελαβαν τα εξειδικευμενα τμηματα στο Μοναχο.

Η ισχυς της BMW εξακολουθει να μεταδιδεται στην πιστα μεσω ενος 6-ταχυτου, σειριακου, αγωνιστικου κιβωτιου ταχυτητων με πνευματικο ελεγχο απο ‘αφτια’ στο τιμονι. Εντεκα σχεσεις μεταδοσης ειναι διαθεσιμες, επιτρεποντας στους μηχανικους και τους οδηγους να προσαρμοσουν τη μεταδοση στα χαρακτηριστικα της καθε πιστας και του κινητηρα κατα τη ρυθμιση του αυτοκινητου.


Καινοτομα τεχνολογια για ακομη μεγαλυτερη αποδοση.

Η βαση του κινητηρα ειναι ενα περιπλοκο εξαρτημα με δομικο ρολο, το οποιο δεχεται υψηλα φορτια και συνδεει το υποπλαισιο του κινητηρα με τον ιδιο τον κινητηρα. Κατασκευαζεται ειδικα για το αυτοκινητο του DTM με τη βοηθεια τρισδιαστατης εκτυπωσης. Οι τεχνικοι της BMW Motorsport και οι συναδελφοι τους στα τμηματα αναπτυξης παραγωγης BMW θεωρουνται πρωτοποροι στον τομεα της τρισδιαστατης εκτυπωσης για δεκαετιες. Απο κοινου εξελισσουν αυτη την τεχνολογια παραγωγης για μελλοντικες χρησεις, βελτιωνοντας τοσο την αποδοση οσο και την ταχυτητα παραγωγης εξαρτηματων για αγωνιστικη χρηση. Απο το 2015 η BMW Motorsport χρησιμοποιει στους κινητηρες του DTM φτερωτη της αντλιας νερου κατασκευασμενη σε εκτυπωτη 3D. Το υψηλης ακριβειας εξαρτημα, το οποιο υποκειται σε μεγαλα φορτια, ειναι φτιαγμενο απο κραμα αλουμινιου και εχει αποδειξει την αξια του στο σκληρο περιβαλλον των αγωνων.

Το πλαισιο των αυτοκινητων του DTM για το 2017 αποτελειται απο πολλα στανταρ εξαρτηματα: αμορτισερ, αντιστρεπτικες δοκοι, ψαλιδια, πλημνες και βασεις τροχων καθως και οι βιδες των τροχων, ειναι στανταρ για ολους. Οι τεχνικοι της BMW Motorsport εχουν ελευθερια ωστοσο στα πλευρικα ελατηρια και στο τριτο στοιχειο του μπροστινου αξονα, καθως και στη ρυθμιση και τη διαταξη των στανταρ εξαρτηματων.

Το μονοκοκ πλαισιο απο ανθρακονηματα καθοριζει την ασφαλεια των οδηγων στη νεα BMW M4 DTM. Με ενσωματωμενο ρεζερβουαρ, χαλυβδινο κλωβο ασφαλειας και επιπλεον στοιχεια απορροφησης των φορτιων στη συγκρουση, παρεχει αποτελεσματικη προστασια στον οδηγο σε περιπτωση ατυχηματος.

Διαφορετικες συνθηκες σε καθε γυρο.

Η συνεργασια αναμεσα στο πλαισιο και στη νεα γενια αγωνιστικων ελαστικων της Hankook εχει επισης μεγαλη σημασια. Με νεο σχεδιο και μιγματα, το ελαστικο που προτεινει η συνεργατρια εταιρια του DTM συνιστα ακομη ενα συναρπαστικο στοιχειο της ερχομενης περιοδου. Το νεο σλικ ελαστικο του DTM – το Ventus Race – θα προσφερει μεγαλυτερη προσφυση απο το προηγουμενο οταν θα βρισκεται σε καλη κατασταση. Σε αντιθεση με εκεινο, ομως, η αποδοση του θα πεφτει πιο γρηγορα και με πιο δραματικο τροπο, αναλογα με το στιλ οδηγησης. Αυτο ηταν στις προθεσεις των κατασκευαστων και των οργανωτων και θα εχει μεγαλο αντικτυπο στους χρονους σε καθε γυρο.

Τελος, νεα φωτιστικα σωματα τεχνολογιας LED εμπρος, ολοκληρωνουν την οψη του αυτοκινητου του 2017, χαριζοντας του δυναμικη. Τα πισω φωτα εχουν επισης επανασχεδιαστει.


Μια γρηγορη ματια στις βασικες αλλαγες της BMW M4 DTM.

Εμπρος:

Εμπρος φωτα Οι μπλε σταυροι θυμιζουν σημαντικα μοντελα της BMW απο το παρελθον για την πιστα και το δρομο: απο την BMW 3.0 CSL και την BMW M3 πρωτης γενιας στο DTM μεχρι τη σημερινη BMW Σειρα 7.

Κινητηρας BMW P66 /1 Τα περιοριστικα στομια μεγαλυτερης διαμετρου στην εισαγωγη εχουν ανεβασει την ισχυ πανω απο τους 500 hp. Κατα συνεπεια, ακολουθησαν περαιτερω μετατροπες στο συνολο.

Αεροδυναμικα βοηθηματα Απλουστερα σχεδιαστικα αεροδυναμικα στοιχεια, συμφωνα με τους κανονισμους.

Προφυλακτηρας Επανασχεδιασμενο εμπρος μερος με ενσωματωμενο διαχωριστη (splitter) για πιο αποτελεσματικη ροη αερα, με βαση τις αλλαγες στην αεροδυναμικη που υπαγορευουν οι κανονισμοι.

Πλευρικοι καθρεπτες Περιορισμενη αεροδυναμικη μελετη στην περιοχη των εξωτερικων καθρεπτων, σε αρμονια με τους κανονισμους.

Πλευρικα:

Ελαστικα Νεα κατασκευη και μιγμα του ελαστικου Hankook. Με μεγαλυτερη προσφυση απο το προηγουμενο οταν ειναι σε καλη κατασταση. Σε αντιθεση με εκεινο, η αποδοση πεφτει πιο γρηγορα και με πιο δραματικο τροπο, αναλογα με τον τροπο οδηγησης. Αυτο ηταν στις προθεσεις των κατασκευαστων και των οργανωτων και θα εχει μεγαλο αντικτυπο στους χρονους σε καθε γυρο.

Πλαισιο Διαφορα εξαρτηματα στο πλαισιο και στα φρενα ειναι στανταρ, το ιδιο και οι ζαντες. Ωστοσο, επιτρεπονται ρυθμισεις στη συνδεσμολογια της αναρτησης, στα αμορτισερ και τα ελατηρια.

Δαπεδο Το ξυλινο δαπεδο ειναι πιο παχυ κατα 5 mm, συμφωνα με τους νεους κανονισμους. Αυτο συνεπαγεται μεγαλυτερο υψος απο το εδαφος και μικροτερη κατακορυφη δυναμη.

Πλευρικα καναλια Τοσο στο εμπρος οσο και στο πισω μερος του αυτοκινητου η ροη του αερα ειναι διαφορετικη μεσα απο τα αεροδυναμικα καναλια.

Πισω:

Πισω αεροτομη Διαφορετικο DRS. Η αεροτομη του 2017 αποτελειται απο δυο τμηματα, με το πανω τμημα να ανυψωνεται οταν ενεργοποιειται το DRS. Το συστημα εχει μεγαλυτερη αποδοση γενικα.

Διαχυτης Ο πισω διαχυτης της νεας BMW M4 DTM ειναι πιο στενος και πιο επιπεδος απο τον προηγουμενο συμφωνα με τους νεους κανονισμους. Κατα συνεπεια παραγει λιγοτερη κατακορυφη δυναμη.

Πισω φωτα Η σχεδιαση των πισω φωτων βασιζεται σε εκεινη της νεας BMW M4 Coupé.

Πισω προφυλακτηρας Εξαρχης σχεδιασμενος ωστε να εξυπηρετει τη διαφορετικη ροη του αερα, λογω του νεου διαχυτη, για παραδειγμα.


Τεχνικα Χαρακτηριστικα BMW M4 DTM

Διαστασεις: Μηκος: 4725 mm Πλατος: 1950 mm Υψος: περιπου 1200 mm Βαρος: 1120 kg (συμφωνα με τον κανονισμο χωρις οδηγο και με προσθηκες βαρους για εξισορροπηση των επιδοσεων)

Κινητηρας: Τυπος:  ατμοσφαιρικος κινητηρας V8 90°, κωδικος P66/1 Χωρητικοτητα: 3999 cc Βαρος: 148 kg Διαμετρος κυλινδρου: 93 mm Διαδρομη: 73,6 mm Ρυθμος περιστροφης: εως 8500 rpm Μεγ. Ισχυς: > 500 hp Περιοριστικα στομια: 2 x 29,0 mm, βασει κανονισμου

Μπλοκ και κυλινδροκεφαλη κατασκευασμενα απο χυτο αλουμινιο στη μοναδα χυτευσης της BMW στο Landshut. Στροφαλοφορος απο ατσαλι, τεσσερις βαλβιδες ανα κυλινδρο που ελεγχονται απο υδραυλικα ωστηρια, εκκεντροφοροι απο ατσαλι που παιρνουν κινηση με αλυσιδα, ψεκασμος καυσιμου με αυλο εισαγωγης χαμηλης πιεσης, ενα μπεκ ανα κυλινδρο, λιπανση με ξηρο καρτερ.

Επιταχυνση: 0-100 km/h σε 2,6 sec.

Τελικη ταχυτητα: περιπου 285 km/h

Χωρητικοτητα ρεζερβουαρ: 120 λιτρα

Πλαισιο: Μονοκοκ απο ανθρακονηματα με ενσωματωμενο ρεζερβουαρ και χαλυβδινο κλωβο ασφαλειας. Στοιχεια απορροφησης φορτιων σε πλευρικες, εμπροσθιες και οπισθιες συγκρουσεις απο ανθρακονηματα.

Μεταδοση: Σειριακο, 6-ταχυτο κιβωτιο ταχυτητων με πνευματικο ελεγχο απο ‘αφτια’ στο τιμονι, 4-δισκος συμπλεκτης ZF απο ανθρακονηματα, ρυθμιζομενο, πολυδισκο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης.  

Μπροστινος αξονας/πισω αξονας: Αναρτηση με διπλα ψαλιδια με γονατα και ρυθμιζομενα αμορτισερ (εξι ρυθμισεις). Ελατηρια H&R.

Φρενα: Υδραυλικο, διπλο κυκλωμα φρενων, μονοκομματες δαγκανες απο ελαφρυ κραμα, αεριζομενοι εσωτερικα δισκοι απο ανθρακονηματα εμπρος και πισω, κατανομη πεδησης ρυθμιζομενη απο τον οδηγο, ηλεκτρομαγνητικη βαλβιδα εκκινησης.  

Τροχοι: Ζαντες απο ‘σφυρηλατο’ αλουμινιο 18” x 12” εμπρος, 18” x 13” πισω

Ελαστικα: Hankook. Εμπρος: 300-680-18. Πισω: 320-710-18 (με νεο πελμα και μιγματα)

Ο Marco Wittmann μιλα για την BMW M4 DTM σε βιντεο.

Κατα τη διαρκεια των επισημων δοκιμων του DTM στο Hockenheim, ο πρωταθλητης DTM Marco Wittmann ανελαβε να αναλυσει τις πιο σημαντικες μετατροπες στη BMW M4 DTM.

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=oLqhf0lxeLw]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!