Πώς είναι η ζωή με ένα Mini Clubman One D

Τερμα τα κομπλεξ των προηγουμενων δεκαετιων: Ενα αυτοκινητο, σημερα, μπορει να ειναι ασφαλες, γρηγορο, ευελικτο, πολυ οικονομικο, εμφανισιμο, με χωρους που να ικανοποιουν την οικογενεια, αλλα και τη δουλεια και, γενικως, να τα κανει ολα καλα. \”Πρεσβευτης\” αυτου του δογματος, ειναι το Mini Cooper Clubman D, με το οποιο συμβιωσα στις… μεγαλες ζεστες.
Το Clubman, με το μακρυτερο αμαξωμα και τις χαρακτηριστικες πισω πορτες, πρωτοεμφανιστηκε το 1969 και εγινε ιδιαιτερα αγαπητο απο τους επαγγελματιες για ευνοητους λογους. Τα χρονια περασαν, οι εποχες αλλαξαν και το \”μικρομεγαλο\” Mini ερχεται να ικανοποιησει εντελως διαφορετικες προτιμησεις, καθως εχει σημερα, πιο premium χαρακτηρα.
Στη συγκεκριμενη περιπτωση, μιλαμε για ενα επιμηκυμενο Mini, που εχει καταφερει να δημιουργησει την πιο φιλοξενη, απο αποψης χωρων και οχι μονο καμπινα σε μοντελο της σειρας, χωρις ομως να χασει σε τιποτα απο τον χαρακτηρα του. Τουναντιον, αυτη η \”καρτ\” αισθηση που εχουν ολα τα Cooper, ειναι ενισχυμενη!
Ο αντισυμβατικος τροπος ανοιγματος των πορτων, παρεχει ευκολια φορτωσης

Αλλα, ας αρχισουμε απο την εμφανιση. Το εξαπορτο Mini της δοκιμης μας, ειναι βαμμενο σε ενα πανεμορφο γκρι/ανθρακι χρωμα, που συνδυαζεται αριστα με τις μαυρες ζαντες και τις λεπτομερειες χρωμιου. Μεχρι τη… μεση, δεν καταλαβαινεις οτι προκειται για Clubman, ωσπου να φτασεις στο πισω μερος και να δεις το \”εξτρα\” μηκος και τις δυο πορτες που δινουν προσβαση στον χωρο αποσκευων.
Ομοια εικονα και στο εσωτερικο. Ο οδηγος βολευεται στην αριστη -και ρυθμιζομενη παντοιοτροπως- θεση με την πολυ καλη περιμετρικη ορατοτητα και αντικρυζει την… κλασικη εικονα ενος Mini. Το στρογγυλο καντραν μπροστα του, την στρογγυλη οθονη στη μεση του ταμπλο που συγκεντρωνει ολες τις λειτουργιες του infotainment και ελεγχεται απο τον πιεζοπεριστροφικο διακοπτη που βρισκεται εμπρος απο το μεσαιο υποβραχιονιο.
Απο την πρωτη κιολας επαφη με το -διχρωμο- εσωτερικο, καταλαβαινεις την προσοχη που εχει δοθει στην εργονομια και την προσπαθεια να δοθει πιο premium χαρακτηρας, με την αναβαθμισμενη ποιοτητα των μαλακων και οχι μονο πλαστικων και το φινιρισμα στα υλικα, που ειναι αντιληπτο ακομα και απο το ποσο… ευχαριστη ειναι η αφη τους. Οι επιβατες, εμπρος και πισω, οσο… ογκωδεις και αν ειναι δεν θα δυσκολευτουν να βολευτουν ακομα και για μακρυ ταξιδι, οπως και φυσικα το ιδιο θα συμβει και με τις αποσκευες τους, που θα χωρεσουν ευκολα στο πορτ μπαγκαζ των 360 λιτρων. Η προσβαση στον χωρο αποσκευων γινεται ανοιγοντας δυο πορτες, γεγονος που δεν βολευει ιδιαιτερα οταν εχεις φορτωμενα χερια, ομως απο την΄αλλη, εχει το μεγαλυτερο ανοιγμα της κατηγοριας και, οταν ανοιξουν, ευκολοτατη προσβαση.
Αισθημα σπορ και πολυτελειας στο εσωτερικο και αυτου του Mini

Σημειο στο οποιο παιρνει ευφημο μνεια το Mini Clubman, ειναι το γεγονος οτι εχει αεραγωγους για τον κλιματισμο και για τους πισω επιβατες, κατι που σπανια -αν οχι ποτε- συναντας σε αυτη την κατηγορια. Και κατι που τις ημερες του καυσωνα αποδειχθηκε… σωτηριο για τους πισω επιβατες, σε συνδυασμο με τον, αριστο σε αποδοση κλιματισμο του Mini (γιατι, στην Ελλαδα ειμαστε και θα επρεπε να δινουμε σημασια στην αποδοση του κλιματιστικου).

                Πως παει

Η πλεον ευχαριστη εκπληξη της δοκιμης ομως, ειναι ο τροπος με τον οποιο κινειται στο δρομο το One D Clubman. Το μοντελο φοραει τον 12βαλβιδο 3κυλινδρο TwinPower Turbo των 1,5 λιτρων που αποδιδει 116 ιππους στις 4.000 rpm και 27,5 kgm ροπη στις 1.750 rpm. Η λειτουργια του, απεχει πολυ απο αυτη που θα περιμενες απο εναν τρικυλινδρο και ομοιαζει περισσοτερα με τα δημιουργηματα της BMW, που φημιζονται -οχι αδικως- για την πολιτισμενη λειτουργια τους, το ηχοχρωμα και την αποδοση τους.
Η κινηση μεταδιδεται στους εμπρος τροχους μεσω ενος χειροκινητου κιβωτιου 6 σχεσεων, που κουμπωνει ευκολα και γρηγορα σε ολες τις συνθηκες. Παροτι οι αριθμοι δεν… λενε την αληθεια σε σχεση με τη σβελταδα που δειχνει, ο παντα προθυμος κινητηρας επιταχυνει το βαρους 1.400 κιλων -βασισμενο στο πατωμα της Σειρας 2 της BMW- αμαξωμα απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε 10,7 δευτερολεπτα, με την τελικη ταχυτητα να ξεπερνα τα 190 χ.α.ω.
Στην πραξη, οταν ο οδηγος επιλεξει το προγραμμα Sport και επιλεξει να \”κυνηγησει\” τα ορια του, θα ανταμειφθει -και- απο το συγκεκριμενο Mini, το οποιο αξιοποιει προς οφελος του το, μακρυτερο κατα 10 εκατοστα απο το πενταθυρο Mini μεταξονιο του. Με \”οπλο\” την αριστη πληροφορηση και την κορυφαια κατευθυντικοτητα που του χαριζει το τιμονι, αλλα και τις σχετικα σκληρες αναρτησεις του -που ενδεχομενως να δυσανασχετησουν σε δρομο με πολυ εντονες ανωμαλιες-, το One D Clubman μπορει να γινει οσο σπορ δεν το περιμενει κανεις, ανεβαζοντας τα ορια του πολυ ψηλα και παρεχοντας σταθεροτητα βγαλμενη απο αλλα… μηχανηματα. Αξιζει να σημειωθει οτι σε μια κλειστη, γρηγορη διαδρομη, ο εμπειρος οδηγος θα μπορεσει να αξιοποιησει οχι μονο το καλο πατημα του εμπρος μερους, αλλα και τη συμμετοχικοτητα του πισω.
Η \”υποδοχη\” που σου κανει το Mini, φωτιζοντας με το λογοτυπο της εταιρειας το εδαφος, ειναι εντυπωσιακη

Πολυ καλη δουλεια εχει γινει στα φρενα του, τα οποια ανταποκρινονται σε ολες τις συνθηκες και εχουν αριστη αισθηση στο πενταλ (37 μετρα για την ακινητοποιηση απο τα 100 χ.α.ω.). Και, σημαντικο ειναι το γεγονος πως τα φρενα του One D Clubman ακολουθησαν την πορεια του υπολοιπου συνολου και δεν εδειξαν να κουραζονται ουτε στο ελαχιστο, ακομα και οταν πιεστηκαν εκτος οριων στις συνθηκες του ελληνικου καυσωνα.

Αν το One D Clubman ειναι ανετο, χρηστικο, πρακτικο, αλλα δεν χανει σε συμμετοχικοτητα και οδηγικη ευχαριστηση, ειναι ενας αλλος τομεας ο οποιος ειναι… κρισιμος για τα ελληνικα δεδομενα: Η οικονομια. Το 1.500αρι πετρελαιοκινητο συνολο παραμενει οικονομικοτατο υπο οποιες συνθηκες και αν οδηγηθει και, στη διαρκεια της δικης μας (γρηγορων ρυθμων) δοκιμης, η μεση καταναλωση εφτασε στα 5,9 lt/100 km.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!