Πώς θα προστατεύσεις τη μπαταρία σου από το ψύχος

Τι πιο… σκιαχτικο απο το \”κλικ-κλικ\” της μιζας, ενα κρυο πρωινο, η ενα παγωμενο βραδυ; Με το ψυχος του χειμωνα να επελαυνει, δεν θελεις να διαπιστωσεις στην πραξη οτι η μπαταρια του αυτοκινητου σου ειναι ευαισθητη σε αυτο και οτι μπορει να τη \”σκοτωσει\”. Γι\’ αυτο, ιδιαιτερα οταν η ΕΜΥ προειδοποιει για ακραιες θερμοκρασιες και για χιονια, καλο ειναι να εχεις παρει τα μετρα σου, με καποιες απλες κινησεις, ωστε η μπαταρια σου να ζησει οσο περισσοτερο γινεται.


Τι πρεπει να κανεις λοιπον για να μην σε αφησει η μπαταρια του αυτοκινητου σου; Το TopSpeed.gr σου παρεχει καποιες συμβουλες, που πιθανοτατα θα σου φανουν χρησιμες, για τα μεγαλα κρυα. 

-Ελεγξε τη! 
Ιδιαιτερα αν η μπαταρια σου εχει περασει τρεις χειμωνες, εχεις ολο και περισσοτερες πιθανοτητες να σε \”προδωσει\”. Στο συνεργειο, ο ελεγχος της μπαταριας δεν ειναι κατι που θα σου κοστισει πολλα, αλλα σιγουρα θα σε γλιτωσει απο πολλους μπελαδες. Οι ειδικοι θα μετρησουν αν η μπαταρια σου μπορει να παρασχει αρκετα Volts στο σωστο Amperage για να γυρισει τη μιζα του αυτοκινητου σου. Στον ελεγχο, θα πρεπει να παρεις τη σωστη αποφαση για το αν χρειαζεται αντικατασταση, η οχι, μιας και ο νομος του Μερφι λεει οτι θα σε αφησει απο μπαταρια στο πιο αβολο μερος και την πιο αβολη ωρα. Αλλωστε, μπορει τη ζημια να στην εχει κανει το… καλοκαιρι! Γιατι μια μπαταρια, χανει περιπου το 7% της μηνιαιως στους 38 βαθμους Κελσιου και το 5% στους 27. 

-Δωστης λιγη δυναμη! 
Τις πολυ κρυες μερες (και νυχτες) προσπαθησε να της δωσεις μια ευκαιρια, λιγη \”δυναμη\” για την επομενη φορα που θα χρειαστει να εκκινησει τη μιζα. Ετσι, λιγο πριν πλησιασεις στο τελος της διαδρομης σου, καλο θα ειναι να μειωσεις τη ζητηση για ηλεκτρισμο στο αυτοκινητο σου. Πως; Χαμηλωνοντας το καλοριφερ στη μικροτερη δυνατη σκαλα (και σε ο,τι αφορα τον ανεμιστηρα και σε ο,τι αφορα τη θερμοκρασια), αλλα και κλεινοντας ο,τι αλλο δεν χρειαζεσαι. Δεν ειναι απαραιτητο να φορτισεις το τηλεφωνο στο αυτοκινητο.

-Δωστης λιγο χρονο! 
Σε περιπτωσεις ακραιου ψυχους και μονο εαν η μπαταρια και το υπολοιπο ηλεκτρικο συστημα του αυτοκινητου ειναι σε αριστη κατασταση, οι \”παλιοι\” προτεινουν να μη μιζαρεις κατευθειαν, αλλα να περιμενεις να \”ξεπαγωσει\” η μπαταρια, ακουγοντας ραδιοφωνο για 2 λεπτα, η αναβοντας τα πορεια για ιδιο διαστημα. Αν η μπαταρια σου ειναι στα τελευταια της, ωστοσο, αυτο μπορει να την νεκρωσει. 
Στα πρωτα χιλιομετρα, θυμησου οτι η μπαταρια χρειαζεται να αποδωσει περισσοτερα Amper για να εκκινησει το αυτοκινητο. Αρα, μολις το βαλεις μπρος, δεν ειναι αναγκη να ανοιξεις ολα τα ηλεκτρικα συστηματα ταυτοχρονα, το πρωτο δευτερολεπτο. 

-Αποφυγε τις μικρες διαδρομες:
Σε περιπτωσεις ψυχους, οι μικρες χιλιομετρικα διαδρομες και ειδικα αυτες που εχουν \”σταματα- ξεκινα\”, κανουν κακο στη μπαταρια σου. Τετοιες διαδρομες σε ακραιο ψυχος (-25 βαθμοι Κελσιου) μπορουν να \”σκοτωσουν\” και την καλυτερη μπαταρια. Το καλυτερο που μπορεις να κανεις, σε τετοιες διαδρομες, ειναι να μειωσεις την απαιτηση σου απο συστηματα που \”τραβανε\” ρευμα και να δινεις την ευκαιρια στο δυναμο να το φορτιζει, κρατωντας τις στροφες λιγο ψηλοτερα απο το κανονικο. (Κρυο και κοφτες δεν πανε μαζι, θυμησου, ωστοσο).

-Στερεωσε τη καλα: 
Αν η μπαταρια σου δεν ειναι καλα στερεωμενη, θα υποφερει μεχρι… θανατου απο τους κραδασμους. Γιατι σε αυτους, τα οξειδια του μολυβδου που υπαρχουν στις κυψελες της θα πεσουν στον πατο, προκαλωντας της βραχυκυκλωμα. 


Κι αν μεινεις;

Σε περιπτωση παντως που την… πατησεις και τελικα μεινεις απο μπαταρια, εκτος απο την οδικη βοηθεια, υπαρχει και η λυση της βοηθειας απο αλλο αυτοκινητο. 

Εαν χρειαστει να φορτισεις τη μπαταρια σου απο αλλο αυτοκινητο, θα πρεπει: 

-Το αυτοκινητο με τη φορτισμενη μπαταρια θα πρεπει να δουλευει και μαλιστα σε υψηλες στροφες, δηλαδη μεταξυ 3,5-4000 σ.α.λ., ωστε το δυναμο του να φορτιζει τη μπαταρια του.

-Συνδεοντας τα ακροφυσια της φορτισμενης μπαταριας στην εκφορτισμενη με τα καλωδια, πρωτα να βαλεις τον (+) πολο και μετα τον αρνητικο (–). Καλο θα ηταν να περιμενεις μερικα λεπτα πριν το βαλεις μπρος. 

-Οταν βαλεις μπρος, δουλεψε το μηχανη σε ψηλες στροφες (πανω απο 3.500 – 4.000) ωστε το δυναμο του αυτοκινητου να την τροφοδοτει και να τη φορτιζει.

-Βγαζοντας τα καλωδια απο τη μπαταρια, αφαιρεσε πρωτα τον αρνητικο (–) πολο και μετα τον θετικο (+).

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!