Τι αλλάζει στην 8η γενιά της Porsche 911

Στο Σαλονι Αυτοκινητου του Λος Αντζελες του 2018, η Porsche παρουσιασε την ανανεωμενη και πλεον στην 8η γενια της, 911. Προκειται αναμφισβητητα για το πιο σημαντικο και διαχρονικο μοντελο της εταιρειας, το οποιο φερει εναν δικο του «μυθο». Γιατι λοιπον δεν το παρουσιασε στη Γενευη που ειναι και Ευρωπη; 


Γραφει ο Αλεξανδρος Φερτακης

Ο λογος που η Porsche επελεξε τη συγκεκριμενη εκθεση ειναι αφενος επειδη 1 στις 3 911 που πωλουνται πλεον, ειναι απο την αγορα των ΗΠΑ και αφετερου επειδη η Καλιφορνια, ειναι η πολιτεια της τεχνολογιας και των νεων καινοτομιων. Αυτο που θελει να τονισει η Porsche, ειναι πως η 911 φερει ολα εκεινα τα χαρακτηριστικα που την εχουν κανει διαχρονικα ενα απο τα καλυτερα sports car της αγορας, αλλα πως ακολουθει και την εποχη της, με τις απαραιτητες τεχνολογικες καινοτομιες και αναβαθμισεις, προκειμενου να ειναι «ενημερωμενη».


Εξωτερικα, διατηρειται το διαχρονικο σχημα της 911 και στην 8η γενια, με κωδικη ονομασια 992, αντλωντας στοιχεια και απο προηγουμενες γενιες της 911. Το εμπρος μερος της 992 ειναι κατα 4,5 εκατοστα φαρδυτερο σε σχεση με αυτο της προηγουμενης γενιας, και το καπο ειναι μακρυτερο, σχεδιαστικο στοιχειο που αντλειται απο παλιοτερες γενιες της 911. Το φωτιστικα σωματα ειναι ως ειναι αναμενομενο, στρογγυλα, τεχνολογιας LED, ενσωματωμενα σχεδον τελειως με τις γραμμες των δυο εμπρος φτερων, δινοντας τη διαχρονικη εμφανιση του εμπρος μερους μιας 911. Οι πλαϊνες γραμμες δεν διαφοροποιηθηκαν κατα πολυ, με εξαιρεση τα χερουλια στις πορτες, που πλεον εκτινονται ηλεκτρικα μεσα απο τις πορτες και μπαινουν παλι μεσα οταν δεν χρησιμοποιουνται δινοντας μια συνεχης, «καθαρη», πλαϊνη οψη. Επισης, στο πλαϊνο κομματι, η Porsche διαφοροποιησε το σχεδιασμο των πλαϊνων καθρεπτων, βελτιστοποιωντας τους αεροδυναμικα προκειμενου ο αερας να κανει λιγοτερο θορυβο περνωντας απο αυτους. 


Η πιο εντονη σχεδιαστικη διαφορα βρισκεται στο πισω μερος. Οι πισωκινητες εκδοσεις, υιοθετουν το πισω μερος της προηγουμενης γενιας  τετρακινητων εκδοσεων, γεγονος που τις κανει κατα 4,4 εκατοστα φαρδυτερες. Επισης, στο πισω μερος, εχει αλλαξει ο σχεδιασμος της αεροτομης, των φωτων και των louvers στο καλλυμα του κινητηρα. Τα φωτα ειναι αναλογα με αυτα που εχουμε δει μετα την ανανεωση της Panamera και φερουν και στην 992 τη συνεχομενη μπαρα φωτος. 


Το τριτο φως του στοπ ειναι διακριτικα τοποθετημενο στο καλλυμα του κινητηρα, οπου τα louvres ειναι πλεον μαυρα στις πισωκινητες εκδοσεις, ενω εχουν στοιχεια χρωμιου στις τετρακινητες. Η αεροτομη ειναι φαρδυτερη και φερει ενα φως στοπ και αυτη, καθως καλυπτει αυτο στο καλλυμα του κινητηρα οταν ειναι ανασηκωμενη, βοηθωντας οχι μονο στην αεροδυναμικη, αλλα και στη ψυξη του χωρου του κινητηρα.


Στο εσωτερικο υπαρχουν και εκει αισθητες διαφορες σε σχεση με την 991, αλλα και διατηρηση του διαχρονικου στυλ των 911. Για αρχη, το ταμπλο πλεον αποτελειται οπως παντα απο τα 5 στρογγυλα οργανα, με τη διαφορα οτι το στροφομετρο στο κεντρο, ειναι το μοναδικο το οποιο ειναι αναλογικο, ενω τα υπολοιπα 4, ειναι οθονες που μπορουν να διαφοροποιουνται και να προβαλουν μια μεγαλη πληθωρα πληροφοριων, αναλογα με το τι θελει ο οδηγος και σε ποια απο τις 4. Η κεντρικη κονσολα πλεον ειναι αρκετα πιο αδεια απο κουμπια, καθως τα αναλογικα κουμπια εχουν μεταφερθει προς τα πανω, με χαρακτηριστικοτερο ολων αυτο για τον επιλογεα ταχυτητων, ενω τα υπολοιπα στη κεντρικη κονσολα, ειναι πλεον πληκτρα αφης. Η κεντρικη οθονη ειναι πλεον και αυτη αφης, 10.9 ιντσων, μεσα απο την οποια γινεται ο χειρισμος ενος μεγαλου μερους των λειτουργιων του αυτοκινητου, περα απο αυτες του συστηματος ψυχαγωγιας και πλοηγησης. Η Porsche, επισης, αλλαξε και ελαφρως το σχεδιασμο των καθισματων, κανοντας τα λιγο λεπτοτερα και τοποθετωντας τα 5 χιλιοστα χαμηλοτερα, και με καλυτερη πλευρικη στηριξη στο πανω μερος, στη περιοχη των ωμων, επισημαινοντας ωστοσο πως αυτες οι διαφορες τα κανουν οχι μονο καλυτερα αλλα και πιο ανετα.  


Ακολουθωντας τις τεχνολογιες της εποχης, η Porsche εκανε αλματωδη προοδο και στα συστηματα ασφαλειας που τοποθετουνται στην 911. Πλεον, ως παγκοσμια καινοτομια, το αυτοκινητο φερει μια λειτουργια “Wet” κατα την οποια το αυτοκινητο μεσω μιας καμερας που βρισκεται στο εμπρος παρμπριζ, «διαβαζει» το δρομο κατα τη κακοκαιρια, και ενημερωνει τον οδηγο αναλογως, ενω κανει και τις απαραιτητες προσαρμογες στα συστηματα ευσταθειας, αναρτησης και πεδησης, προκειμενου το αυτοκινητο να ειναι οσο πιο ασφαλες γινεται σε αυτες τις καιρικες συνθηκες. 


Επιπλεον, για πρωτη φορα σε 911, τοποθετειται το συστημα Porsche Night Vision, το οποιο μεσω μιας ειδικης καμερας, κατα τη νυχτερινη οδηγηση, προβαλει στο ταμπλο μια εικονα, μεσα απο την οποια φαινονται με πολυ μεγαλυτερη ευκρινεια και ακριβεια τα στοιχεια του δρομου εμπρος, πραγμα που δεν επιτυγχανεται το ιδιο καλα, χωρις το συστημα αυτο. Επισης, υπαρχει πλεον το συστημα ενεργου cruise control, το οποιο οχι μονο διατηρει σταθερη την αποσταση του αυτοκινητου απο το προπορευομενο οχημα, φερει λειτουργια stop & go οταν υπαρχει κυκλοφοριακη συμφορηση, αλλα θα ειδοποιησει ηχητικα τον οδηγο για το ενδεχομενο συγκρουσης του αυτοκινητου με αλλο οχημα, με πεζο η ποδηλατο, και θα εφαρμοσει μονο του τη μεγιστη δυνατη δυναμη πεδησης, αν ο οδηγος δεν αντιδρασει εγκαιρως. Αλματωδη βηματα απο τη μερια της Porsche στο τομεα της χρηστικοτητας, της ανεσης και της ασφαλειας στο τομεα των sports car.


Δεν θα μπορουσαμε ωστοσο να παραλειψουμε να αναφερουμε τις αλλαγες που εχουν γινει στα μηχανικα μερη της νεας 911. Για αρχη, αξιζει να αναφερουμε πως ο 3λιτρος boxer εξακυλινδρος κινητηρας εχει αναβαθμιστει σε πολλα σε σημεια, κανοντας τον πιο ισχυρο σε ιπποδυναμη, σε ροπη και με χαμηλοτερες εκπομπες καυσαεριων. Ο αλουμινενιος στροφαλος βοηθαει το κινητηρα να εχει πιο αμεση αποκριση στο πατημα του γκαζιου και να στροφαρει πιο «ελευθερα», ενω το συστημα VarioCam Plus, φροντιζει για τη καλυτερη δυνατη ροη και ποσοτητας του εισερχομενου αερα στο θαλαμο καυσης, προκειμενου να παραγεται η βελτιστη δυνατη δυναμη η να επιτυγχανεται οικονομια καυσιμου αναλογα τι θελει κατα περιπτωση ο οδηγος, με τις χαμηλοτερες δυνατες εκπομπες ρυπων.  


Το συστημα VarioCam Plus εχει βελτιστοποιηθει ανα κυλινδρο, προκειμενου οι βαλβιδες εισαγωγης και εξαγωγης να ανοιγουν και να κλεινουν το συντομοτερο δυνατο, με τη βελτιστη ροη, ενω το συστημα direct fuel injection ψεκαζει ακριβεις σε ποσοτητα και πιεση, ψεκασμους καυσιμου μεχρι και 5 φορες ανα κυκλο καυσης, προκειμενου η διαδικασια της καυσης να γινεται οσο πιο αποδοτικα ειναι δυνατο. Βελτιστοποιηση επισης εχουν υποστει και τα τουρμπο, τα οποια πλεον φτιαχνονται απο διαφορετικο κραμα και εχουν τοποθετηθει διαφορετικα προκειμενου να εχει ακομα καλυτερη ροη και ο εισερχομενος αερας αλλα και τα καυσαερια, με τη καλυτερη δυνατη αποκριση και το λιγοτερο δυνατο turbo lag. 


Η μεγιστη πιεση λειτουργιας τους ανερχεται πλεον στα 1,2 bar. Το κιβωτιο PDK ειναι πλεον 8 σχεσεων, αντι 7, γεγονος που οχι μονο προσφερει μεγαλυτερη οικονομια καυσιμου, αλλα και κοντυτερες σχεσεις, γεγονος που βοηθα στις επιδοσεις, κρατωντας το κινητηρα στο καλυτερο δυνατο φασμα στροφων σε καθε περιπτωση, με τις Carrera S & 4S, να επιταχυνουν ενα χρονο 0-100, κατα 0.4 δευτερολεπτα χαμηλοτερο απο τα μοντελα της προηγουμενης γενιας. Τελος, τοποθετειται και στην 911, οπως και στα αλλα δυο supercars του ομιλου VAG (Audi R8 & Lamborghini Huracan Evo), το συστημα Gasoline Particle Filter (GPF), το οποιο ειναι πλεον υποχρεωτικο σε ολα τα νεα βενζινοκινητα οχηματα με σκοπο τη μειωση των εκπομπων ρυπων (αναλογο με το συστημα Diesel Particle Filter, DPF, που υπαρχει εδω και καποια χρονια στα πετρελαιοκινητα οχηματα). Το συστημα αποτελειται απο κεραμικα φιλτρα, στα οποια τροφοδοτουνται τα καυσαερια και σε μια «αυτοματοποιημενη» διαδικασια, καιγονται ολα τα επιβλαβη στοιχεια τους (κυριως το μονοξειδιο), κανοντας τα λιγοτερο επιβλαβη για το περιβαλλον. 


Η 911, λοιπον, για αλλη μια φορα, ακολουθει τους καιρους της, προσαρμοζεται και ξεχωριζει απο τον υπολοιπο ανταγωνισμο της. Ειναι ομορφη, προσφερει μεγαλη οδηγικη ικανοποιηση, ειναι πρακτικη και ανετη, αλλα και ωμη και σπορ, αναλογα με τις διαθεσεις του οδηγου της. Περιμενουμε να δουμε και περισσοτερες εκδοσεις να προστιθενται, με κυριοτερη αυτη της, ευχομαστε, μαλλον ατμοσφαιρικης 992 GT3. Οπως και να εχει, η 992 ειναι προοδος προς τη σωστη κατευθυνση. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!