Τι θα φέρει μια συγχώνευση FCA- Renault

Και ξαφνικα, αλλαζουν (;) ολα στον χαρτη της αυτοκινητοβιομηχανιας. Η προταση συγχωνευσης που υπεβαλλε η FCA (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Jeep κ.α.) στη Renault (Renault- Dacia- Lada) εχει γινει δεκτη μαλλον με ενθουσιασμο απο τη γαλλικη πλευρα. Με τις συζητησεις να προχωρουν στο σχεδιασμο, τουλαχιστον σε πρωτη φαση, δυο ειναι τα βασικα συμπερασματα σε ο,τι αφορα το τι μελλει γενεσθαι:


Απο τη μια, θα δημιουργηθει ενας κολοσσος συνδυασμενης αποτιμησης στα 32,6 δισεκατομμυρια ευρω, ο οποιος, μετα απο την οικονομια κλιμακας που θα προκυψει απο τη συγχωνευση, θα μπορει να αυξησεις τις πωλησεις του πανω απο τα 8,6 εκατομμυρια οχηματα κατ\’ ετος. Θα μιλαμε, λοιπον, για τον τριτο μεγαλυτερο κατασκευαστη αυτοκινητου του πλανητη! Απο την αλλη, ωστοσο, τιθεται εν κινδυνω η 20ετης συμμαχια της γαλλικης αυτοκινητοβιομηχανιας με την ιαπωνικη Nissan (και τη Mitsubishi, κατ\’ επεκταση). Θα εχουμε, αραγε, εναν γαμο και ενα διαζυγιο;



Ας δουμε τα δεδομενα: Η FCA προτεινε τη συγχωνευση των δυο αυτοκινητοβιομηχανιων υπο μια κοινη εταιρεια, η οποια θα δημιουργηθει στην Ολλανδια και στην οποια οι δυο κατασκευαστες θα εχουν απο μεριδιο 50%. Η εταιρεια Exor, μεσω της οποιας η (ιδρυτες της Fiat) οικογενεια Agnelli, ελεγχει το 29% της FCA, θα ειναι ο μεγαλυτερος μετοχος σε αυτη την συνδυασμενη εταιρεια που θα προκυψει. Δευτερος μεγαλυτερος μετοχος της οντοτητας θα ειναι, συμφωνα με το σχεδιο, η γαλλικη κυβερνηση, η οποια τωρα ειναι ο μεγαλυτερος μετοχος της Renault, κατεχοντας ποσοστο 15%. 


Η Renault θα μοιρασει τη διοικηση, με τον προεδρο της γαλλικης μαρκας, Jean-Dominique Senard να αναλαμβανει CEO και τον επικεφαλης της FCA, John Elkann, να αναλαμβανει προεδρος της νεας εταιρειας. Ενα μεγαλο ερωτημα ειναι η σταση που θα κρατησει η Ρωμη, καθως ο Ιταλος πρωθυπουργος, Matteo Salvini, μπορει να καλωσορισε την πιθανη συμφωνια -εαν, οπως ειπε, βοηθησει την FCA να μεγαλωσει και διατηρησει τις θεσεις εργασιας- ομως, πηγες αναφερουν οτι η ιταλικη κυβερνηση ζητα ποσοστο στη νεα εταιρεια, ως \”αντιβαρο\” σε αυτο της γαλλικης! 


Το σχεδιο που προτεινε η FCA, απαντα στις βασικες ανησυχιες της γαλλικης κυβερνησης, κανοντας λογο για διατηρηση των παραγωγικων μοναδων και των θεσεων εργασιας και των δυο πλευρων (μην ξεχναμε οτι το Παρισι που \”στεναζει\” απο τα \”Κιτρινα γιλεκα\” δεν θα μπορουσε να \”σηκωσει\” και αλλη απωλεια θεσεων εργασιας), ενισχυοντας την ανταγωνιστικοτητα, μεσω της περικοπης κοστους υψους 5 δισεκατομμυριων ευρω που θα προκυψει απο την συγχωνευση (λειτουργικα κοστη, κοστη εξελιξης, κοινες πλατφορμες, διαμοιρασμος τεχνολογιας κ.α.). 


Αν και πολλοι αναλυτες αμφιβαλλουν οτι οι δυο αυτοκινητοβιομηχανιες θα μπορεσουν να αποφυγουν το κλεισιμο εργοστασιων και ιδιως τις απολυσεις, υπαρχει μια ανησυχια της γαλλικης κυβερνησης, την οποια δεν απαντα η προταση συγχωνευσης της FCA. Ο λογος για τη διατηρηση της συμμαχιας της Renault με τη Nissan. Η Nissan, το 43,4% της οποιας ανηκει στη Renault, θα προσκληθει να τοποθετησει ενα μελος στο 11μελες διοικητικο συμβουλιο της εταιρειας που θα προκυψει απο τη συγχωνευση FCA-Renault και θα επωφεληθει, οπως και η Mitsubishi, απο τις περικοπες κοστους υψους 1 δις δολαριων που θα προκυψουν, συμφωνα με το σχεδιο της ιταλοαμερικανικης εταιρειας που παρουσιαστηκε την Δευτερα. 


Ομως, το γεγονος και μονο οτι οι συνομιλιες μεταξυ των δυο πλευρων προχωρησαν χωρις τη συμμετοχη της Nissan, λεει πολλα. Η γαλλικη κυβερνηση εξεφρασε την πεποιθηση οτι ειναι αναγκη να προστατευθει η Renault-Nissan (και Mitsubishi) Alliance, αλλα αυτο δεν λεει και πολλα. Μπορει οι δυο εταιρειες να διαθετουν μετοχικα μεριδια η μια στην αλλη, ομως η συμμαχια εχει \”τριγμους\”, μετα απο τη συλληψη του -μεχρι προτινος- CEO τους, στα τελη του 2018, για οικονομικα σκανδαλα (τα οποια αρνειται). Ο Carlos Ghosn συνεληφθη στην Ιαπωνια και, ακομα και στη διαχειριση του σκανδαλου, οι δυο εταιρειες διαφωνησαν. Αλλωστε, η Nissan αρκετες φορες απερριψε προτασεις της Renault για συγχωνευση σε κοινη εταιρεια. Για καποιους αναλυτες, μια συμφωνια της Renault με την FCA θα μπορουσε να φερει το τελος της Alliance, γεγονος που θα αλλαζε αρδην την αυτοκινητοβιομηχανια, με δεδομενο οτι διατηρουν κοινα μοντελα και κινητηρες, τους οποιους διαμοιραζουν μαλιστα σε τριτους (οπως για παραδειγμα η Mercedes-Benz). 


Η συμφωνια παντως για τη συγχωνευση, ειχε πεσει στο τραπεζι αρκετες φορες στο παρελθον, ομως οι μαλλον κακες σχεσεις που ειχαν μεταξυ τους ο Carlos Ghosn με τον Sergio Marchionne, αλλα κυριως η αρνηση και των δυο να συζητησουν κατι τετοιο, καθως το θεωρουσαν κακη ιδεα, δεν το προχωρησε ποτε. Ο ξαφνικος θανατος του Marchionne, τον Ιουλιο του 2018 και η συλληψη -και αρα, καθαιρεση- του Ghosn, εδωσαν τον απαραιτητο \”χωρο\” για τις συζητησεις. 


Με ενα πιθανο deal, οι αυτοκινητοβιομηχανιες θα ανταποκριθουν στις προκλησεις που εχει βαλει η \”επελαση\” της ηλεκτροκινησης, οι αυστηροτεροι κανονες για τους ρυπους και η εξελιξη νεων, ακριβων τεχνολογιων, οπως πχ τα αυτονομα οχηματα και οχι μονο: Με τη συγχωνευση, η FCA θα αποκτησει προσβαση στα προγραμματα ηλεκτροκινησης που εχει αναπτυξει η Renault, ενω η γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια θα αποκτησει προσβαση στην αγορα της Β. Αμερικης, οπου η FCA διατηρει εργοστασια και παρουσια (και) με τη Jeep και τη RAM. Αντιστοιχα, η FCA θα μπορεσει να \”δει εκ των εσω\” τη ρωσικη αγορα, τη δευτερη μεγαλυτερη αγορα του Renault Groupe, το οποιο διατηρει εκει την AvtoVAZ, κατασκευαστρια των Lada. Με τις οικονομιες κλιμακας που θα προκυψουν και οι δυο θα μπορεσουν να αποκτησουν μεγαλυτερη προσβαση στην γιγαντιαια κινεζικη αγορα. 


Οπως και να χει, για να ολοκληρωθει μια συγχωνευση, εαν φτασουν σε συμφωνια, θα χρειαστουν διεργασιες οι οποιες εκτιμαται οτι θα κρατησουν εναν χρονο. Μετα απο αυτη, η Renault (χωρις τη Nissan;) που πουλησε 3,81 εκατ. οχηματα το 2018, με την FCA που πουλησε 4,85 εκατ. οχηματα το ιδιο διαστημα παγκοσμιως, θα μπορουν να στοχευσουν το milestone των 10 εκατ. πωλησεων, ως τριτη μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια του πλανητη, πισω απο τις VAG και Toyota…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!