Το όραμα της Volvo χωρίς… τιμόνι

Φαντασου εναν κοσμο, στον οποιο θα βγαινεις απο την πορτα του σπιτιου σου, θα μπαινεις στο αυτοκινητο και θα φευγεις για το μακρινο ταξιδι που εχεις προγραμματισει χωρις κανενα αγχος. Στη διαδρομη, οπου θα οδηγει μονο του το αυτοκινητο, θα μπορεις να φας, να δουλεψεις η να περιπλανηθεις στο Διαδικτυο, καθισμενος αναπαυτικα στην πολυθρονα σου, η να ξαπλωσεις και να κοιμηθεις. Κι ολα αυτα, χωρις να μεσολαβουν διαδρομες απο και προς το αεροδρομιο, ελεγχοι ασφαλειας, ατελειωτες ωρες στην αναμονη, συνωστισμος στις ουρες και οι θορυβωδεις, στεναχωρες καμπινες των αεροπλανων. 

Ηλεκτρικο και αυτονομο, με 4 χρησεις: Καμπινα υπνου, κινητο γραφειο, καθιστικο και χωρος ψυχαγωγιας, αυτο το concept ειναι ενα οραμα για το πως μπορουν να ειναι τα ταξιδια στο μελλον. Και, ενδεχομενως, να ειναι ενας αναπαντεχος ανταγωνιστης των αεροπορικων μεταφορων, αφου ειναι ελκυστικοτερο απο το αεροπλανο σε εγχωριες μετακινησεις. 


Αυτο ακριβως το οραμα για το μελλον του αυτονομου ταξιδιου αποκαλυπτει σημερα η Volvo Cars με το Volvo 360c concept, ενα μελλον αυτονομο, ηλεκτρικο, συνδεδεμενο και ασφαλες. 



Η βαση για το 360c ειναι ενα πληρως αυτονομο, πληρως ηλεκτρικο αυτοκινητο που δεν οδηγειται απο ανθρωπο. Το πρωτοτυπο εκμεταλλευεται στο επακρο την ελευθερια σχεδιασμου που δημιουργειται απο την απουσια τιμονιου και κινητηρα εσωτερικης καυσης, κατι που δινει τη δυνατοτητα εφαρμογης νεων ιδεων για τη διαταξη των καθισματων των επιβατων σε σειρες των δυο η των τριων. Το 360c παρουσιαζει τεσσερις πιθανες χρησεις των αυτονομων οχηματων – ενα περιβαλλον για υπνο, κινητο γραφειο, καθιστικο και χωρο ψυχαγωγιας – οι οποιες στο συνολο τους αποτελουν νεες ιδεες για τον τροπο που ταξιδευουν οι ανθρωποι.


\”Στα χρονια που ερχονται, η επιχειρηματικη δραστηριοτητα θα αλλαξει και η Volvo οφειλει να παιξει ηγετικο ρολο στις αλλαγες που θα σημειωθουν στον κλαδο μας\”, λεει ο Håkan Samuelsson, Προεδρος και CEO της Volvo Cars. \”Η αυτονομη οδηγηση θα μας επιτρεψει να πραγματοποιησουμε το επομενο μεγαλο βημα στην ασφαλεια, ανοιγει ομως και νεα συναρπαστικα επιχειρηματικα μοντελα και επιτρεπει στους καταναλωτες να περνουν το χρονο τους στο αυτοκινητο κανοντας αυτο ακριβως που θελουν\”.


Το 360c μπορει να αποτελεσει εναν προσοδοφορο ανταγωνιστη στις συντομες πτησεις, τομεα που αποτιμαται σε πολλα δισεκατομμυρια δολαρια. Ιδιαιτερα οι πιο μικρες διαδρομες, οπου η αποσταση αναμεσα στην αφετηρια και τον προορισμο ειναι περιπου 300 χιλιομετρα, ειναι ενα πεδιο που θετει υποψηφιοτητα για επαναστατικες αλλαγες χαρη σε αυτον τον εναλλακτικο τροπο ταξιδιου.


Για παραδειγμα, σε αρκετες πτησεις εντος των Ηνωμενων Πολιτειων οπου παρατηρειται συνωστισμος, οπως η γραμμη Νεας Υορκης – Ουασινγκτον, εκτιμαται οτι το ταξιδι με αεροπλανο ειναι πιο χρονοβορο απο το ταξιδι με αυτοκινητο, οταν ληφθουν υποψη παραγοντες οπως η διαδρομη προς το αεροδρομιο, οι ελεγχοι ασφαλειας και οι χρονοι αναμονης. Ενα αυτονομο οχημα που παραλαμβανει τον επιβατη απο το σπιτι του για ενα ταξιδι \”πορτα – πορτα\” θα ηταν ελκυστικη επιλογη και σε συγκριση με αλλα μεσα μαζικης μεταφορας, οπως το λεωφορειο και το τρενο.

Το 360c ανοιγει επισης μια συζητηση για τις μεγαλες ευκαιριες που δημιουργει η τεχνολογια αυτονομης οδηγησης στην οδικη ασφαλεια, οδηγωντας σε σημαντικες βελτιωσεις, αναλογες με την εφευρεση της ζωνης ασφαλειας τριων σημειων απο τη Volvo, το 1959.


Με το 360c, η Volvo προτεινει ενα νεο παγκοσμιο προτυπο για το πως τα αυτονομα οχηματα μπορουν να επικοινωνουν με ασφαλεια με τους αλλους χρηστες του δρομου. Καθως η αυτονομη τεχνολογια θα εφαρμοστει σταδιακα, τα πληρως αυτονομα οχηματα χωρις οδηγο θα κινουνται σε ενα μικτο περιβαλλον, οπου θα μοιραζονται το δρομο με χρηστες συμβατικων οχηματων. Σε αυτες τις κυκλοφοριακες συνθηκες, οπου δεν θα υπαρχει οπτικη επαφη μεταξυ των οδηγων, ωστε να δηλωνουν ο ενας στον αλλον τις προθεσεις τους, ειναι πολυ σημαντικο το πως τα οχηματα θα επικοινωνουν μεταξυ τους.


Κατα την εξελιξη του 360c, οι μηχανικοι ασφαλειας της Volvo αντιμετωπισαν αυτη την προκληση εξοπλιζοντας το πρωτοτυπο με ενα συστημα που περιλαμβανει εξωτερικους ηχους, χρωματα, οπτικα βοηθηματα και συνδυασμο ολων των παραπανω, ωστε το αυτοκινητο να επικοινωνει τις προθεσεις του στους αλλους χρηστες του δρομου. Η Volvo πιστευει οτι αυτη η μεθοδος πρεπει να αποτελεσει προτυπο για ολους τους κατασκευαστες αυτονομων οχηματων, ωστε ολοι οι χρηστες του δρομου να επικοινωνουν ευκολα με τα αυτονομα οχηματα.


Επιπλεον, οι ειδικοι της Volvo Cars εξετασαν το πως οι διαφορετικες θεσεις επιβατων μπορουν να επιδρασουν στην ασφαλεια. Οταν το 360c λειτουργει ως περιβαλλον για υπνο, μια ειδικη κουβερτα ασφαλειας παιζει το ρολο ενος μελλοντικου συστηματος προσδεσης που δουλευει οπως η ζωνη ασφαλειας τριων σημειων, με τη διαφορα οτι προσαρμοζεται σε ανθρωπους που ταξιδευουν ξαπλωμενοι.

Το 360c ειναι ενα πρωτο, απολυτα συνειδητο βημα προς μια ευρυτερη συζητηση για τη δυνατοτητα που εχει η τεχνολογια αυτονομης οδηγησης να αλλαξει ριζικα την κοινωνια με πολλους τροπους.


\”Τα πρωτοτυπα αυτονομα οχηματα τεινουν να κανουν επιδειξη τεχνολογιας, αντι να εκφρασουν ενα οραμα για το πως οι ανθρωποι μπορουν να τα χρησιμοποιουν\”, δηλωσε ο Ρομπιν Πεϊτζ (Robin Page), Ανωτερος Αντιπροεδρος Σχεδιασης της Volvo Cars. \” Ομως η Volvo ειναι μια ανθρωποκεντρικη εταιρεια. Εστιαζουμε στις καθημερινες ζωες των πελατων μας και στο ποσο μπορουμε να τις βελτιωσουμε. Το 360c ειναι το επομενο βημα σε αυτη την προσεγγιση\”.


Η αυτονομη οδηγηση κανει δυνατη την υλοποιηση πολλων σεναριων που βελτιωνουν το μελλον των μεταφορων και της ζωης των ανθρωπων, μετασχηματιζοντας τον αντιπαραγωγικο η βαρετο χρονο μετακινησης σε χρησιμα και απολαυστικα λεπτα η ωρες στο δρομο. Ενα αυτονομο οχημα που εχει τη δυνατοτητα να λειτουργησει ως περιβαλλον γραφειου μπορει να προσφερεται σε συνδρομητικη βαση η να παρεχεται απο τον εργοδοτη στους εργαζομενους.


Η πληρως αυτονομη και ηλεκτρικη μετακινηση προσφερει επισης περιβαλλοντικα οφελη, οπως μικροτερη μολυνση και μειωση της κυκλοφοριακης συμφορησης, αλλα και καλυτερη υγεια και βελτιωμενο τροπο ζωης για οσους ζουν στις πολεις. Δημιουργει νεες δυνατοτητες στην επιλογη κατοικιας, κατι που μπορει να αποσυμπιεσει τις τιμες των ακινητων και να καταστησει πιο προσιτη την αποκτηση σπιτιου. Η αυξηση του παραγωγικου χρονου στη διαρκεια του ταξιδιου θα κανει τους ανθρωπους να εξαρτωνται λιγοτερο απο την εγγυτητα της κατοικιας τους στον τοπο εργασιας τους.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!