[ad_1]
Η SKODA
βρισκεται σε τροχια ραγδαιας τεχνολογικης αναπτυξης, που τα τελευταια
χρονια επεκτεινεται και στον τομεα της
ηλεκτροκινησης. Νωριτερα μεσα στον Φεβρουαριο, η SKODA AUTO κατασκευασε τη “Νο.
100.000” μπαταρια ελξης υψηλης τασης, ειδικα για plug–in υβριδικα μοντελα. Οι μπαταριες αυτες
κατασκευαζονται σε μια νεα υπερσυγχρονη μοναδα, στις κεντρικες εγκαταστασεις
της SKODA, στη
Mladá Boleslav, περιπου 70 χιλιομετρα εξω απο την Πραγα.
Για το νεο εργοστασιο, εκτασης περιπου
2.000 τ.μ., η SKODA
AUTO επενδυσε
25,3 εκατομμυρια ευρω. Διαθετει υπερσυγχρονο εξοπλισμο για πληρη ελεγχο των
μπαταριων και διασφαλιση των υψηλοτερων δυνατων προδιαγραφων ασφαλειας και
ποιοτητας. Σε αυτο, η SKODA
κατασκευαζει μπαταριες υψηλης τασης οχι μονο για τα δικα της plug–in υβριδικα
μοντελα, συγκεκριμενα τα SUPERB iV και
OCTAVIA iV, αλλα τις διαθετει και στις αλλες μαρκες του Volkswagen Group.
Η παραγωγη στο συγκεκριμενο εργοστασιο
ξεκινησε τον Σεπτεμβριο του 2019 και εκτοτε κλιμακωθηκε σταδιακα. Χρειαζονται
περιπου δυο ωρες για την κατασκευη μιας μπαταριας, χρονικο διαστημα στο οποιο
αυτη περνα απο 66 διαφορετικους σταθμους εργασιας. Καθε 88 δευτερολεπτα, μια
μπαταρια για μοντελα που βασιζονται στην MQB πλατφορμα με plug-in υβριδικο
συστημα μεταδοσης, βγαινει απο τη γραμμη παραγωγης.
Καθε βαρδια απασχολει 58 εργαζομενους οι
οποιοι υποβοηθουνται απο συνολικα 13 ρομποτ. Ειναι χαρακτηριστικο οτι τα modules για το αριστερο και το δεξι μισο μιας
μπαταριας, τυγχανουν ξεχωριστης επεξεργασιας. Διατιθενται με μια ειδικη θερμοαγωγιμη
μεμβρανη, η οποια αποβαλλει τη θερμοτητα και βοηθα στην ψυξη του συστηματος.
Επιπλεον, ενα ψυκτικο υγρο προστιθεται μεταξυ των δυο modules πριν συνδεθουν σε μια ενιαια μοναδα με
περιβλημα αλουμινιου. Η ολοκληρωμενη μπαταρια, εκτος των ηλεκτρονικων διαθετει
επισης ολες τις απαραιτητες προκαλωδιωσεις, στεγανοποιησεις και βραχιονες,
ετοιμη για τοποθετηση στο οχημα.
Οι μπαταριες υποβαλλονται σε εκτεταμενο
ελεγχο πριν απο την εγκατασταση. Αυτο περιλαμβανει τον ελεγχο του κυκλωματος
ψυξης και οτι δεν υπαρχουν διαρροες. Για να διασφαλιστει οτι η διαδικασια
λειτουργει αξιοπιστα και με μηδενικο ποσοστο λαθους, σε τακτα χρονικα
διαστηματα παρεμβαλλονται δοκιμαστικες, ελαττωματικες μπαταριες με στοχο την
ανιχνευση και απορριψη τους. ΟΙ μπαταριες που περνουν με επιτυχια τον ελεγχο
διαρροης, αξιολογουνται ως προς τις ηλεκτρικες λειτουργιες σε συνολικα 13
παγκους δοκιμων. Αξιολογειται, για παραδειγμα, η αλληλεπιδραση εξαρτηματων
υψηλης τασης και χαμηλης τασης καθως και η ηλεκτρικη μονωση. Τελος, καθε
συστημα μπαταριας φορτιζεται σε ενα ποσοστο της μεγιστης χωρητικοτητας του.
H
SKODA μετασχηματιζεται
σταδιακα σε μια μαρκα με ιδιαιτερη εμφαση στην ηλεκτροκινηση. Ειδικα
προγραμματα καταρτισης προετοιμαζουν το προσωπικο για τη νεα εποχη της
αυτοκινησης. Περισσοτερα απο 16.000 εργαζομενοι εχουν ηδη λαβει τη σχετικη
εκπαιδευση, σε ενα προγραμμα στο οποιο η SKODA AUTO, μονο την επομενη διετια,
θα επενδυσει 45 εκατομμυρια ευρω. Αν αυτο το ποσο ακουγεται μεγαλο, ειναι
μαλλον μικρο σε σχεση με την αποφαση της SKODA να επενδυσει συνολικα 1,3
δισεκατομμυρια ευρω σε νεα ηλεκτρικα και εξηλεκτρισμενα μοντελα καθως και στην
παραγωγη μπαταριων, εως το 2025.
[ad_2]