30 χρόνια απο την πρώτη τετρακίνητη BMW

Απο τη BMW 325i “Allrad” μεχρι τη BMW X5 xDrive40e.

Η BMW, μια παγκοσμιως επιτυχημενη κατασκευαστρια premium αυτοκινητων, κατεχει εξαιρετικη θεση στην αγορα AWD στην οποια εισηλθε πριν απο 30 χρονια. Περιπου το ενα στα τρια αυτοκινητα BMW που πωλουνται σε ολο τον κοσμο εφοδιαζεται τωρα με το ευφυες συστημα BMW xDrive all-wheel-drive. Η επιτυχια της BMW σε αυτη την κατηγορια οφειλεται οχι μονο στα παντα δημοφιλη μοντελα BMW X αλλα και σε all-wheel-drive εκδοσεις βασισμενες στις υπολοιπες σειρες, απο τη BMW Σειρα 1 μεχρι τη BMW Σειρα 7. Σε αυτες, μια μεγαλη γκαμα μοντελων AWD προσφερεται με ποικιλες εκδοσεις κινητηρων. Ταυτοχρονα, η BMW συνεχιζει να βελτιωνει αυτη την τεχνολογια και να την οδηγει σε νεες κατευθυνσεις. Προσφεροντας BMW xDrive σε συνδυασμο με υβριδικη κινηση και με μια πλατφορμα FWD, η BMW εχει αποδειξει κατ’ επαναληψη την προοδο της στον τομεα AWD, κατι που μελλοντικα θα της διασφαλισει μια περιοπτη θεση σε αυτο το τμημα της αγορας. Σημερα, η BMW προσφερει πανω απο 110 μοντελα – ανεξαρτητως τυπου κιβωτιου – με BMW xDrive σε 12 διαφορετικες σειρες, καθως και το plug-in hybrid σπορ μοντελο BMW i8 και την compact BMW 225xe με ηλεκτρικο συστημα all-wheel drive.

 Απο την αρχη: εμφαση στην ελκτικη προσφυση και τη δυναμικη συμπεριφορα.
Η εισοδος της BMW στην αγορα all-wheel-drive εγινε με την αποκαλυψη της BMW 325i “Allrad” στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης (IAA) το 1985. Εξωτερικα, το νεο μοντελο δεν αφηνε να εννοηθουν οι δυνατοτητες του με την πρωτη ματια, με αποτελεσμα να ξαφνιασει ευχαριστα με τις επιδοσεις του στους δημοσιογραφους που το οδηγησαν στην πιστα δοκιμων. Το πρωτο συστημα BMW all-wheel-drive οχι μονο βελτιωσε την ελκτικη προσφυση στην ασφαλτο και σε αντιξοες καιρικες συνθηκες, αλλα και τη δυναμικη συμπεριφορα στις στροφες. «Η νεα BMW ειναι ο νεος πρωταθλητης της δυναμικης συμπεριφορας», ηταν η ετυμηγορια των δοκιμαστων απο το Γερμανικο περιοδικο Auto Zeitung λιγο μετα την πρωτη του παρουσιαση.

Σημερα, το ευφυες συστημα BMW xDrive all-wheel-drive προαγει τη δυναμικη συμπεριφορα BMW σε νεα επιπεδα. Η τρεχουσα γενια αυτου του συστηματος ελεγχεται απο το Integrated Chassis Management (ICM), που διασφαλιζει οτι το xDrive ανταποκρινεται παντα καταλληλα με τον καλυτερο τροπο, το νωριτερο δυνατον, με βαση την αξιοπιστη ανιχνευση και παρακολουθηση της τρεχουσας οδηγικης καταστασης. Οι παρεμβασεις μπορουν να γινονται ειτε αποκλειστικα απο το BMW xDrive, η απο το xDrive σε συνδυασμο με τα Dynamic Stability Control (DSC) η Dynamic Performance Control (DPC). Ο αμεσος και ακριβης ελεγχος της κατανομης κινητηριας ισχυος διασφαλιζει τα συνηθη χαρακτηριστικα συμπεριφορας BMW ακομα και σε ενα ακραιο, δυναμικο στριψιμο.

Το συστημα all-wheel-drive ειναι σεταρισμενο ωστε να συμβαδιζει με την κλασικη φιλοσοφια πισω κινησης της BMW. Αυτο σημαινει οτι στα all-wheel-drive μοντελα, το μεγαλυτερο ποσοστο της κινητηριας ισχυος αποστελλεται στους πισω τροχους, ακομα και υπο κανονικες συνθηκες οδηγησης. Με τον τροπο αυτο, η ακριβεια διευθυνσης BMW διατηρειται με σχεδον μηδενικες αντιδρασεις στο συστημα διευθυνσης κατα την επιταχυνση. Για βελτιστη εισοδο στις στροφες και υψηλη ευσταθεια, η τελευταια γενια του συστηματος BMW xDrive αρχιζει να αυξανει την ποσοτητα ισχυος που στελνει στους πισω τροχους μολις το οχημα εισερχεται σε μια στροφη, αυξανοντας την οδηγικη απολαυση που ειναι και συνωνυμη της BMW.

Τεχνολογια BMW all – wheel – drive : συνεχης εξελιξη απο το 1985.
Το συστημα μονιμης τετρακινησης της BMW 325i “Allrad” του 1985 κατενειμε την κινητηρια ισχυ σε αναλογια 37:63 (%) μεταξυ εμπρος και πισω τροχων. Αναλογα με τις διαφορες ταχυτητων των τροχων, ο συνεκτικος συμπλεκτης στο κιβωτιο τετρακινησης και το πισω διαφορικο μπορουσαν να προσφερουν μια σχεδον αρρηκτη συνδεση μεταξυ εμπρος και πισω τροχων, για βελτιωση της ελκτικης προσφυσης και της ευσταθειας. Το ονομα αυτου του μοντελου συντομα αλλαξε σε BMW 325iX, και απο το 1988 προσφεροταν και σε εκδοση “touring” (μεχρι και τη σειρα E46).


1991: BMW 525 iX .
Τρια χρονια αργοτερα, η BMW λανσαρισε εκδοση all-wheel-drive και στη BMW Σειρα 5. Για πρωτη φορα, υπηρχε ηλεκτρονικος ελεγχος κατανομης ισχυος. Το νεο συστημα περιλαμβανε πολυδισκους συμπλεκτες που επετρεπαν την αυτοματη και ομαλη μεταβολη της στανταρ κατανομης ισχυος 36:64 εμπρος πισω αναλογα με τις οδηγικες συνθηκες. Αρχικα, ενας υδραυλικα ελεγχομενος συμπλεκτης χρησιμοποιουνταν στον πισω αξονα, αλλα αυτος αργοτερα αντικατασταθηκε απο ηλεκτρικα ελεγχομενη επιλεκτικη παρεμβαση πεδησης. Το συστημα παρακολουθουσε την οδηγικη κατασταση χρησιμοποιωντας σηματα ταχυτητας των τροχων απο το ABS, με τη βοηθεια προσθετων πληροφοριων για την κατασταση των φρενων, τις στροφες του κινητηρα και τη θεση της πεταλουδας του γκαζιου.

Απο την πρωτη στιγμη το all-wheel-drive συστημα της BMW 525iX υπερειχε σημαντικα του ανταγωνισμου. Το ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου προσεφερε μια ταχεια και ακριβη αποκριση, με αποτελεσμα μια ασφαλη και ουδετερη συμπεριφορα, ακομα και σε δυσκολες οδηγικες συνθηκες, οπως σε βρεγμενους δρομους η στο χιονι. Και στη BMW Σειρα 5, τα πρωτα all-wheel-drive μοντελα προσφερονταν σε δυο εκδοσεις Sedan και touring.


1999: Το Sports Activity Vehicle ( SAV ) ανοιγει ενα νεο κεφαλαιο.
Στο κατωφλι της νεας χιλιετιας, το ντεμπουτο μιας ακρως πρωτοποριακης αυτοκινητιστικης φιλοσοφιας BMW δημιουργησε αισθηση. Η BMW X5, το πρωτο Sports Activity Vehicle (SAV), εντυπωσιασε τους πελατες με μια απαραμιλλη δυναμικη συμπεριφορα συγκρινομενη με αλλα οχηματα παντος εδαφους της εποχης εκεινης. Το εξαιρετικο all-wheel-drive συστημα επαιξε σημαντικο ρολο σε αυτο. Ενα συστημα πλανητικων γραναζιων κατενειμε την κινητηρια ισχυ σε αναλογια 38:62 % μεταξυ εμπρος και πισω τροχων, ενω ηλεκτρονικα συστηματα ελεγχου οπως τα DSC (Dynamic Stability Control), ADB-X (Automatic Differential Brake) και HDC (Hill Descent Control) διασφαλιζαν οτι η νεα BMW X5 ειχε σπορ συμπεριφορα στο δρομο και παραλληλα μπορουσε να ανταπεξελθει στις προκλησεις εκτος δρομου.

Τα χρονια που ακολουθησαν το επιτυχημενο λανσαρισμα της φιλοσοφιας SAV, η εξελιξη της τεχνολογιας AWD συνεχιστηκε εντατικα στη BMW. Το 2000, μια ειδικη εκδοση της τεχνολογιας AWD της BMW X5 κυκλοφορησε για την τεταρτη γενια της BMW Σειρας 3.


2003: Το BMW xDrive κανει ντεμπουτο στις BMW X 3 και BMW X 5.
Τεσσερα χρονια απο το ντεμπουτο της BMW X5 το 1999, η BMW συνεχισε στους ιδιους ρυθμους λανσαροντας τη φιλοσοφια SAV σε μια ακομα κατηγορια. Η νεα BMW X3 ηταν πιο compact απο τη BMW X5 και πιο ευελικτη. Εθεσε νεα προτυπα και παρεμεινε το μοναδικο premium μοντελο στην κατηγορια της για τα επομενα χρονια.

Το νεο συστημα BMW xDrive all-wheel-drive, που λανσαριστηκε την ιδια χρονια στις BMW X3 και BMW X5, συντομα ισχυροποιησε τη BMW στην κορυφη της κατηγοριας AWD. Βασισμενο σε ενα ταχυτατο ηλεκτρονικο πολυδισκο συμπλεκτη στο κιβωτιο της τετρακινησης, το xDrive συνεργαζοταν με το συστημα Dynamic Stability Control (DSC) για να προσαρμοζει συνεχως την κατανομη κινητηριας ισχυος στην τρεχουσα οδηγικη κατασταση. Εκτος απο την ταχυτητα των τροχων, για πρωτη φορα το ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου λαμβανε επισης υποψη δεδομενα του Dynamic Stability Control, για παραδειγμα τη γωνια διευθυνσης, τη θεση του γκαζιου και την πλευρικη επιταχυνση. Αυτο κανει το BMW xDrive το πρωτο στον κοσμο, και ακομα το μοναδικο, ‘ευφυες’ συστημα all-wheel-drive. Αντιθετα με συμβατικα συστηματα all-wheel-drive, που αντιδρουν μονον οταν τουλαχιστον ενας τροχος ηδη ολισθαινει, το xDrive μπορει να ανιχνευει μια ενδεχομενη υπερστροφη η υποστροφη απο τις πρωτες ενδειξεις, και να επεμβαινει ενεργα ανακατανεμοντας τη ροη της ελκτικης ισχυος.

Τα χρονια που ακολουθησαν, το ευφυες συστημα BMW xDrive all-wheel-drive τοποθετηθηκε οχι μονο στα μοντελα X αλλα και σε ολες τις εκδοσεις xDrive της BMW 3 και στις Σειρες 5 Sedan και Touring. Μεχρι το 2010 που λανσαριστηκε η δευτερη γενια της BMW X3, περισσοτερες απο 600.000 οχηματα αυτης της σειρας ειχαν ηδη πουληθει σε ολο τον κοσμο. Λιγο νωριτερα, οι πωλησεις της BMW X5 – που μπηκε στη δευτερη γενια της το 2006 – ειχαν αγγιξει το ενα εκατομμυριο.


2008: SAC με Dynamic Performance Control και υβριδικη κινηση.
Εχοντας δυο μοντελα Sports Activity Vehicle καθιερωμενα στις αντιστοιχες κατηγοριες τους, το 2007 η BMW συνεχισε με την παρουσιαση του πρωτου Sports Activity Coupe. Η νεα BMW X6 που αποκαλυφθηκε στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης (IAA), προηγαγε τον χαρακτηριστικο δυναμικο χαρακτηρα των μοντελων BMW X σε ενα νεο επιπεδο. Για πρωτη φορα, το ευφυες συστημα AWD συνδυαστηκε με Dynamic Performance Control (DPC), που μεταβαλλει την κατανομη κινητηριας ισχυος μεταξυ των πισω τροχων στις στροφες, διασφαλιζοντας απαραμιλλη ευελιξια και ευσταθεια, ακομα και σε ξαφνικες επιταχυνσεις η στο αφημα του γκαζιου. Το 2009, η BMW Active Hybrid X6 παρουσιασε ενα ακομα ιδανικο παντρεμα – μεταξυ BMW xDrive και υβριδικης κινησης. Εν τω μεταξυ, την ιδια χρονια, η BMW M GmbH προσθεσε δυο πολυ ειδικα μοντελα στη γκαμα των σπορ μοντελων της υψηλων επιδοσεων. Με ενα συστημα BMW xDrive προσαρμοσμενο στη φιλοσοφια Μ με Dynamic Performance Control, η BMW X5 M και η BMW X6 M πετυχαν επιδοσεις πρωτοφανεις για την κατηγορια all-wheel-drive.

Το 2009 λανσαριστηκε BMW X1. Τα χρονια που ακολουθησαν, η BMW X1 εμελλε να παραμεινει το μοναδικο οχημα του ειδους του στην premium compact κατηγορια. Το ευφυες συστημα BMW xDrive all-wheel-drive, οπως αυτο της νεας BMW X3 (2010), μπορουσε επισης να συνδυαστει με Performance Control. Αυτο το συστημα επιλεκτικα φρεναρει τον τροχο στο εσωτερικο μιας στροφης, αυξανοντας ταυτοχρονα την κινητηρια ισχυ, με αποτελεσμα γρηγορη και ακριβη εισοδο στη στροφη και κορυφαια ευελιξια και για τα δυο μοντελα.

To BMW xDrive διατιθεται και για αλλες σειρες μοντελων.
Στα μοντελα BMW X προστεθηκε ενας αυξανομενος αριθμος εκδοσεων xDrive που πλαισιωσαν τις υπολοιπες σειρες μοντελων BMW. Σχεδιασμενο για να βελτιωνει την ευελιξια στο στριψιμο και την ακριβεια, το BMW xDrive προσφερει μια αναβαθμισμενη οδηγικη εμπειρια και εναν βελτιστο συνδυασμο δυναμικης συμπεριφορας και ανεσης. Επομενως ηταν απλα θεμα χρονου το ποτε αυτη η ευφυης τεχνολογια θα εκανε το ντεμπουτο της και στη BMW Σειρα 7 το 2009. Την ανοιξη του 2012, τα πρωτα μοντελα AWD Coupe και Cabrio προσφερονταν με τη σπορ BMW Σειρα 6. Η BMW xDrive μπορει επισης να παραγγελνεται με τις τρεχουσες BMW Σειρες 3 και 5 και, απο το 2013, με τα μοντελα Cabrio, Coupe και Gran Coupe της νεας BMW Σειρας 4.

Συνεχεια της οδηγικης εξελιξης.
Η BMW εδωσε νεα ωθηση στην premium μεσαια κατηγορια με το λανσαρισμα της BMW X4 το 2014. Το νεο Sports Activity Coupe προσφερει ενα μοναδικο μιγμα οδηγικης απολαυσης, προηγμενου στυλ και συγχρονης πρακτικοτητας. Διατιθεται με BMW xDrive στανταρ και με μια πλουσια γκαμα εκδοσεων κινητηρων. Την ιδια χρονια, η BMW παρουσιασε επισης την τριτη γενια της BMW X5, τη δευτερη γενια της BMW X6, και τις εκδοσεις M Sport και των δυο μοντελων. Το BMW xDrive εκανε επισης το ντεμπουτο του στη νεα BMW Σειρα 2 Active Tourer. Αυτο εκανε τη διαφορα, αφου ηταν η πρωτη φορα που η BMW συνδυαζε το ευφυες της συστημα AWD με μια νεα διαταξη FWD.

Με το BMW i8, που παρουσιαστηκε το 2014, το BMW Group εκανε ενα τολμηρο νεο βημα προς νεες κατευθυνσεις – που επεκταθηκε και στο συστημα all-wheel-drive. Αυτο το 2+2-θεσιο σπορ μοντελο αντλει ισχυ απο ενα εξαιρετικα προηγμενο  plug-in υβριδικο συστημα που συνδυαζει εναν κινητηρα εσωτερικης καυσης που κινει τους πισω τροχους με εναν ισχυρο ηλεκτροκινητηρα που κινει τους εμπρος τροχους.


Με το βλεμμα στο μελλον: Το BMW xDrive συναντα το BMW eDrive .
Τα τελευταια AWD μοντελα της BMW λανσαρουν τεχνολογιες επικεντρωμενες στο μελλον. Σε συνεχεια του BMW i8 λανσαριστηκε διεθνως το πρωτο plug-in υβριδικο μοντελο της βασικης μαρκας BMW: η BMW X5 xDrive40e. Χαρη στο συστημα μονιμης τετρακινησης BMW xDrive και την τεχνολογια eDrive BMW EfficientDynamics, αυτο το Sports Activity Vehicle συνδυαζει συναρπαστικες και αβιαστες σπορ επιδοσεις με εξαιρετικη αποδοση. Η ευφυης διαχειριση υβριδικης ισχυος συγχρονιζει τη λειτουργια του κινητηρα εσωτερικης καυσης και του ηλεκτροκινητηρα για μεγιστοποιηση της αποδοσης σε ολες τις περιπτωσεις, και την αριστη αποκριση στις εντολες του οδηγου. Την ισχυ των δυο κινητηριων μοναδων μεταφερει στο δρομο το ευφυες συστημα μονιμης τετρακινησης του BMW xDrive.


BMW Σειρα 7: Integral Active Steering συνδυαζομενο με BMW xDrive.
Το Σεπτεμβριο του 2015, η εκτη γενια της BMW Σειρας 7 κανει το παγκοσμιο ντεμπουτο της στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης (IAA). Αυτο το υψηλων προδιαγραφων πολυτελες μοντελο της BMW λανσαρει πρωτοποριακες καινοτομιες σε ολα τα επιπεδα, και θα διατιθεται με BMW xDrive απο τη στιγμη που θα κυκλοφορησει στην αγορα. Το νεο πολυτελες sedan θα ειναι επισης το πρωτο μοντελο που θα μπορει να συνδυαζει το ευφυες συστημα all-wheel-drive με Integral Active Steering – δηλαδη με συστημα διευθυνσης και στους πισω τροχους

 Επιδειξη ισχυος: Μοντελα BMW X. 
Στο κατωφλι της νεας χιλιετιας, η BMW επεδειξε το ασυνηθιστο ταλεντο της
στη δημιουργια καινοτομων οχηματων προσαρμοσμενων στις αναγκες του
μελλοντος, προαναγγελλοντας ενα νεο ειδος αυτοκινητου. Η BMW X5, που
παρουσιαστηκε το 1999, ηταν το παγκοσμιως πρωτο Sports Activity Vehicle
(SAV). Σχεδιασμενο για να προσελκυσει μια νεα γενια πελατων, το SAV
συντομα ακολουθησε μια πολυ επιτυχημενη καριερα. Το πιο ξεχωριστο
χαρακτηριστικο της BMW X5 ηταν η δυναμικη συμπεριφορα της, που δεν
μπορουσε να συναγωνιστει κανενα αλλο οχημα παντος εδαφους στην
κατηγορια της. Η ιστορια συνεχιστηκε με το λανσαρισμα της BMW X3 το
2003. Πιο συμπαγης απο τη BMW X5, και ακομα πιο ευελικτη, η BMW X3
εθεσε νεα προτυπα. Ενισχυσε το ανταγωνιστικο πλεονεκτημα της BMW στην
κατηγορια all-wheel-drive προαναγγελλοντας το νεο συστημα xDrive. Αυτο
λανσαριστηκε στη BMW X5 παραλληλα με την κυκλοφορια της BMW X3. 

Η φιλοσοφια μοντελων X συγκεντρωνε τοσες πολλες δυνατοτητα ωστε πολυ
συντομα καθορισε νεες καινοτομιες και κατηγοριες. Το 2008, το πρωτο
Sports Activity Coupe – η BMW X6 – εφτασε στην αγορα. Το Dynamic
Performance Control και ο συνδυασμος all-wheel drive και υβριδικης κινησης
ηταν μερικα ακομα οροσημα, ενω το 2009 λανσαριστηκε η BMW X1, το
μοναδικο αυτοκινητο του ειδους του στην premium compact κατηγορια. Το
2014 το σερι επιτυχιων συνεχιστηκε με το λανσαρισμα της νεας BMW X4, ενω
το 2015 η BMW X5 xDrive40e προανηγγειλε μια νεα εποχη στην τεχνολογια
κινησης. Σημερα, η γκαμα περιλαμβανει πεντε σειρες μοντελων BMW X
καθως και δυο all-wheel-drive σπορ αυτοκινητα υψηλων επιδοσεων της BMW
M GmbH: τη BMW X5 M και τη BMW X6 M. Πανω απο 3,9 εκατομμυρια
μοντελων BMW X εχουν πουληθει μεχρι σημερα σε ολο τον κοσμο. Αυτα τα
μοντελα αποτελουν σχεδον το ενα στα τεσσερα επι του συνολου των νεων
ταξινομησεων BMW. 


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!