Πώς το Citroen C1 μπορεί να γίνει… αγχολυτικό

Για ανθρωπους με… βαρυ δεξι ποδι και, τελος παντων εχουν μια ροπη προς την αγωνιστικη οδηγηση, τα σπορ αυτοκινητα, με τους turbo κινητηρες και τον προσανατολισμο πιστας, αποτελουν, τινι τροπω, αγχολυτικο. Εαν αναρωτιεσαι τι σχεση εχει αυτο με τη δοκιμη του Citroen C1 Urban Ride Airscape, με τον τρικυλινδρο χιλιαρη των 72 ιππων, συνεχισε να διαβαζεις παρακατω. 


Η Citroen θελει να σε πεισει οτι για να σου φυγει το αγχος της δουλειας και των καθημερινων μετακινησεων στην πολη. Οχι με χορωδιες κυλινδρων, διαφορικα, γιγαντιαια ζαντολαστιχα που παλευουν να κρατησουν προσφυση και ταλαιπωρουνται απο τις ιπποδυναμεις και τις ροπες. Αλλα με μια εντελως διαφορετικη συνταγη. 


Το C1 Urban Ride Airscape, ειναι το ανανεωμενο στα σημεια μικρο της γαλλικης μαρκας (παταει στο ιδιο πατωμα με τα Peugeot 108 και Toyota Aygo) με πιο fancy, sport εμφανιση και μαλακη οροφη που ανοιγει για να… παιρνουν τα μυαλα σου αερα.  Αισθητικα, η εκδοση που οδηγουμε ξεχωριζει απο τα μαυρα καπακια στους καθρεφτες, τα σκουροχρωμα πισω τζαμια, τις ομορφες μαυρες ζαντες 15 ιντσων, την εγχρωμη λωριδα στην πισω κολονα και τα πλαστικα προστατευτικα στους θολους, δημιουργωντας μια ομορφη αντιθεση με το νεο μπλε χρωμα Blue Calvi. Την αντιθεση συμπληρωνει η ηλεκτρικα ανοιγομενη υφασματινη οροφη σε Sunrise Red (λεγε με και πορτοκαλι).


Στο εσωτερικο, οι εντονες χρωματικες αντιθεσεις συνεχιζονται με το πορτοκαλι (ενταξει, Sunrise Red) να διατρεχει το κεντρο της κονσολας, απ\’ ακρη σ\’ ακρη, σε αντιθεση με το μαυρο των πλαστικων και των καθισματων που διαθετουν και απο δυο ευμεγεθεις μπλε ριγες-για να ταιριαζουν με το γυμνο μεταλλο απο τις πορτες. Τα πλαστικα ειναι μετριας ποιοτητας, που δειχνουν παντως πως θα εχουν αντοχη στο χρονο, ενω μου ελειψε η τηλεσκοπικη ρυθμιση στο τιμονι, το οποιο, οταν ρυθμιζεται, μετακινειται μαζι με τον μινιμαλ, αλλα πληρη πινακα (υπαρχει και στροφομετρο, το οποιο απουσιαζει απο καποιους ανταγωνιστες). Στο κεντρο του ταμπλο υπαρχει η οθονη αφης των 7 ιντσων που ειναι συμβατη με Android Auto, Apple Car Play, MirrorLink και παρεχει δυνατοτητα φωνητικης εντολης μεσω ενος κουμπιου που υπαρχει στο τριακτινο τιμονι. 


Στην οθονη προβαλλονται και τα… πισω σου, δηλαδη η καμερα οπισθοπορειας που κανει το παρκαρισμα \”παιχνιδι\”, ενω συνολικα το εσωτερικο διαθετει αρκετους χωρους για μικροαντικειμενα και μπορει να φιλοξενησει ανετα δυο ατομα και αλλα δυο ατομα πισω με καποιες υποχωρησεις. Ο χωρος αποσκευων των 196 λιτρων ειναι υπεραρκετος για την κατηγορια, ενω αν κανεις… μετακομιση, ριχνεις τα πισω καθισματα και εχεις 780 λιτρα.


Ειναι ομως οι χωροι και τα χρωματα αρκετα για να σου φτιαξουν τη διαθεση; Να λειτουργησουν ως αγχολυτικο; Οχι, βεβαια. Αυτο το ρολο αναλαμβανει η ηλεκτρικα ανοιγομενη οροφη, η οποια αποκαλυπτει, πανω απο το κεφαλι σου τον καταγαλανο ελληνικο ουρανο και φερνει φρεσκο αερα στο εσωτερικο. Επειδη η οροφη δεν πεφτει, αλλα ανοιγει με το πατημα ενος κουμπιου, οι στροβιλισμοι στο εσωτερικο του C1 ειναι ανυπαρκτοι. Μια βολτα με την οροφη ανοιχτη και την επαφη με το… πανω περιβαλλον ειναι ικανη να σε βγαλει απο την καθημερινη μιζερια της μετακινησης. 


Το Citroen C1 φοραει και τον αναβαθισμενο (για να ειναι συννομο με τις νεες προδιαγραφες ρυπων Euro 6.2) ατμοσφαιρικο τρικυλινδρο 1000αρη VTI Puretech, με την ισχυ να φτανει στους 72 ιππους και τη ροπη στα 9,5 kgm, που εχει βελτιωθει στα σημεια το συστημα ψεκασμου βενζινης και τον τροπο λειτουργιας του ρελαντι για καλυτερη αποδοση και μειωμενες τιμες εκπομπης ρυπων και καταναλωσης. To μοτερ εχει υψηλοτερη σχεση συμπιεσης, βαλβιδα ανακυκλωσης των καυσαεριων, νεο συστημα ψεκασμου βενζινης και βελτιωμενο περιστρεφομενο αντιβαρο για να μειωθουν οι κραδασμοι στο ρελαντι που δεν ειναι ανυπαρκτοι μεν, αλλα δεν ειναι ενοχλητικοι πλεον.


Το μοτερ συνδυαζεται με το μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων (υπαρχει και η δυνατοτητα αυτοματου, επισης πενταριου ETG) που εχει μια λαστιχενια αισθηση και καλο κουμπωμα. Η κλιμακωση ειναι σωστη και λιγο μακρια και το κιβωτιο συνεργαζεται με τον κινητηρα που εμφανιζεται πιο προθυμος στις χαμηλες στροφες. Οι επιδοσεις ειναι στο μεσο ορο της κατηγοριας με τα πρωτα 100 χ.α.ω. απο σταση να ερχονται σε 13,7 δευτερολεπτα και την τελικη να περιοριζεται στα 160 χ.α.ω.. Απο τα χιλιομετρα αυτα, το μικρο γαλλικο χρειαζεται περιπου 42,5 μετρα για να ακινητοποιηθει.


Και επειδη προκειται για γαλλικο μοντελο, η αναρτηση δεν θα μπορουσε παρα να ειναι εστιασμενη στην ανεση, η οποια βρισκεται σε πολυ καλα επιπεδα, καθως οι ανωμαλιες του οδοστρωματος απορροφωνται χωρις πολλα δραματα, σε συνδυασμο με την αρκετα καλη ηχομονωση, τηρουμενων των αναλογιων-εαν σκεφτει κανεις οτι προκειται για ενα ανοιχτο μοντελο που \”περνα\” τους εξωτερικους και αεροδυναμικους θορυβους απο την υφασματινη οροφη στο εσωτερικο. 


Παντως, ο ανετος χαρακτηρας και η ενδοτικοτητα της αναρτησης δεν επηρεασε το αρκετα καλο πατημα του C1, το οποιο \”ακουει\” οταν πιεστει και δεν κρυβει δυσαρεστες εκπληξεις και αποτομες αντιδρασεις. Κι αυτο γιατι οταν περασει απο τα ορια του, πριν εμφανιστει η υποστροφη, τα ηλεκτρονικα βοηθηματα επεμβαινουν διακριτικα και σωζουν την παρτιδα. 


Αλλα, αν μιλαμε για… αγχος, δεν θα μπορουσαμε να αφησουμε εκτος την καταναλωση. Ο 1,0 λιτρου κινητηρας δεν δυσκολευεται να κινησει τα 880 κιλα του αμαξωματος και ετσι η καταναλωση ευκολα πεφτει στα 5,5 lt/100 km. Με τον εξοπλισμο να ειναι πλουσιος και τις \”χαρες\” του ανοιχτου λιλιπουτειου γαλλικου, η τιμη των 10.840 ευρω για το C1 και των 13.190 ευρω για το C1 Urban Ride Airscape της δοκιμης μας, μοιαζει απολυτα λογικη.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!