Πώς αλλάζει τους κανόνες των Grand Tourer η νέα McLaren GT

Η McLaren ερχεται να ξαναγραψει το κεφαλαιο των GT


Απο την ημερα που η McLaren βγηκε στις αγορες με την 12C, εχει ταραξει πολλες φορες τα νερα. Tοσο με την ανεση με την οποια ο \”καινουργιος\” της παρεας των supercars κατατροπωνει ολο τον ανταγωνισμο του, οσο και με το ποσο επαναστατικη ειναι τεχνολογικα. Αλλα και με τον τροπο με τον οποιο, με εντελως διαφορετικες προσεγγισεις, πετυχαινει τον ιδιο στοχο με τους υπολοιπους, απλα με ακομη μεγαλυτερη ακριβεια. Αυτη τη φορα, ηρθε να ταραξει τα νερα στην κατηγορια των GT. Και μαλλον θα τα ταραξει για τα καλα…


Σχεδιασμενη για να τη ζησεις, οχι για να συνταξιοδοτηθεις μαζι της

Ετσι αναφερεται η ιδια η McLaren στο σχεδιασμο που ακολουθησε στην GT. Φερνει για αλλη μια φορα, οπως ηταν και αλλωστε αναμενομενο, πολλες καινοτομιες, με τη βασικοτερη ολων να ειναι αυτη του πλαισιου της. 

Στα περισσοτερα GT μεχρι και σημερα, οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν αλουμινιο για τη κατασκευη του πλαισιου. Οχι ομως η McLaren. Πιστη στην lightweight φιλοσοφια της, σχεδιασε το carbon fibre Monocell II-T, με το οποιο δημιουργει τις τελειες αναλογιες για να στησει πανω το υπολοιπο αυτοκινητο, με βασικοτερο ολων, το ελαφρυ και πολυ ακαμπτο σχεδιασμο του. Επισης, δεν μπορουμε να μην αναφερουμε, πως το συγκεκριμενο πλαισιο, και το αυτοκινητο συνολικοτερα, ειναι κατα πολυ ελαφρυτερο απο το συνηθισμενο, γεγονος που το κανει πιο ευελικτο και ακριβες, σαν πραγματικη McLaren.

Στο εσωτερικο, κυριαρχει για αλλη μια φορα, ο μινιμαλιστικος σχεδιασμος και οι τεχνολογικες καινοτομιες. Το μεγαλυτερο μερος των λειτουργιων και των ρυθμισεων του αυτοκινητου, πραγματοποιειται μεσα απο την οθονη αφης 7 ιντσων που βρισκεται στο κεντρο της ανω κεντρικης κονσολας. Οι βασικοτεροι χειρισμοι ωστοσο, που αφορουν κυριως την οδηγηση και συμπεριφορα του αυτοκινητου, παραμενουν στο κατω μερος της κεντρικης κονσολας, με τη μορφη κουμπιων, γυρω απο το Active Dynamics Panel.


Στην GT, η McLaren τοποθετει τα Grand Touring δερματινα, ηλεκτρικα ρυθμιζομενα και θερμαινομενα καθισματα της, προκειμενου να προσφερει τη μεγιστη δυνατη ανεση, σε ενα μεγαλο ταξιδι. Αυτο βεβαια δεν σημαινει πως τα συγκεκριμενα καθισματα δεν προσφερουν επαρκη πλευρικη στηριξη, αν ο οδηγος αποφασισει να κινηθει σε πιο γρηγορους ρυθμους σε ενα δρομο με στροφες.


Ενας μεγαλος ασος στο μανικι της GT, ειναι φυσικα η πανοραμικη ηλεκτροχρωματικη οροφη. Η συγκεκριμενη οροφη, εκ πρωτης οψεως, μπορει να μοιαζει με μια συνηθισμενη πανοραμικη ηλιοροφη. Ομως, δεν ειναι. Η συγκεκριμενη ορορφη, φερει ενα γυαλι με ηλεκτροχρωματικη τεχνολογια, πραγμα που σημαινει πως ρυθμιζεται μεσω ενος κουμπιου, το ποσοστο του φωτος που επιτρεπει να το διαπερνα. Στη συγκεκριμενη περιπτωση, η οροφη εχει 5 σταδια σκουροτητας, η οποια επιτυγχανεται με το να διαπερνα μια συγκεκριμενη ταση ρευματος, τα λεπτα καλωδια που περιεχει το γυαλι, τα οποια με τη σειρα τους καθοριζουν το ποσο σκουρο ειναι το τζαμι.


Στο πισω μερος, βλεπουμε ενα σχεδιασμο που παραπεμπει σε αυτον της 720S Coupe σε συνδυασμο με της 570GT, με το πισω παρπριζ και τα δυο πλαινα τζαμια, αντι μιας ενιαιας 3ης κολωνας, βελτιωνοντας κατα πολυ την ορατοτητα πισω και πλαγια, και μειωνοντας δραστικα τις \”τυφλες\” γωνιες. Ετσι, γινεται ακομα πιο ευχαριστη και ξεκουραστη η οδηγικη εμπειρια και ο συγκεκριμενος χωρος μπορει να χρησιμοποιηθει και για την τοποθετηση αποσκευων.


Μπορει λοιπον το συγκεκριμενο αυτοκινητο, να ειναι πολυ εξυπνα και καινοτομα σχεδιασμενο, αλλα ειναι πραγματικο GT ; Μπορει δηλαδη να παρεχει τον απαιτουμενο χωρο, περαν της ανεσης που σιγουρα παρεχει, ωστε να μπορει κανεις να παρει μαζι του τα απαραιτητα για δυο ατομα ;


Η GT, μπορει και με το παραπανω. Πισω απο τις δυο θεσεις βρισκεται ενας εκ των δυο αποθηκευτικων χωρων για τις αποσκευες, ο οποιος, οπως φαινεται και στην εικονα, χωραει με πολυ μεγαλη ευκολια μια μεγαλη τσαντα με μπαστουνια του γκολφ, αρα σιγουρα δεν θα υπαρξει προβλημα με μερικες τσαντες και βαλιτσες, για ενα ταξιδι δυο ατομων.

Αν βεβαια, ο συγκεκριμενος χωρος δεν επαρκει, κανενα απολυτως προβλημα. Στο εμπρος μερος υπαρχει ενας ακομη χωρος αποσκευων, στον οποιο χωρουν ανετα μερικες μαλακες τσαντες ταξιδιου. Για GT εχει υπεραρκετο χωρο. Εξαλλου, ταξιδι πηγαινει κανεις, δεν κανει μετακομιση, για να παρει τα παντα. Παν μετρον αριστον.


Πιστη στο σκοπο της, ικανη για να κανει τα παντα

Σκοπος της McLaren ηταν να φτιαξει, με τη δικη της φιλοσοφια, το απολυτο GT. Ενα αυτοκινητο που μπορει να κανει τα παντα. Να ειναι και ανετο και ευελικτο. Και εκρηκτικα γρηγορο και απολυτα ηρεμο και πολιτισμενο.

Οταν διανυεις μεγαλες αποστασεις και κανεις ταξιδια για αρκετες μερες, περα απο το χωρο αποσκευων,προκειμενου να χωρεσει και το τελευταιο πιχλιμπιδι της γυναικας, πρεπει πανω απο ολα να υπαρχει ο σωστος χωρος για τους επιβατες. Για αυτο και η καμπινα της GT, φερει πιο ανετα καθισματα, ενα νεου σχεδιασμου infotainment συστημα, το οποιο φερνει σχεδιαστικα χαρακτηριστικα απο αεροπορια (ακολουθωντας τις σχεδιαστικες επιρροες της Koenigsegg) και επιπλεον αποθηκευτικους χωρους στις πορτες, 3 ποτηροθηκες, ντουλαπακι συνοδηγου, πραγματα που μεχρι τωρα οι McLaren δεν ειχαν, οχι ολες τουλαχιστον.


Πολυ σημαντικο ρολο παιζει και η ποιοτητα των υλικων. Τι αγγιζεις, τι βλεπεις, τι αισθανεσαι οταν περνας χρονο ταξιδευοντας σε ενα αυτοκινητο αυτης της κατηγοριας. Στη GT κυριαρχει το δερμα. Και οχι οποιοδηποτε δερμα. Το καλυτερο softgrain βρετανικο δερμα, οπως αυτο των Bentley και Rolls Royce, φτανει να τοποθετειται στη GT. Και δεν ειναι απλα τα καθισματα που ειναι επενδυμενα με δερμα. Ειναι το ταμπλο, η κεντρικη κονσολα, ολο το μερος του πανελ της πορτας, ο ουρανος μεχρι και ο πισω χωρος απο αποσκευων, στη καμπινα των επιβατων. Γιατι εδω, δεν εχει απαραιτητα θεση το Alcantara. Αυτη η McLaren, δεν εστιαζει απολυτα στο \”αγωνιστικο\” συναισθημα. Εστιαζει στην ηρεμια και την αισθηση της χλιδης και της πολυτελειας. Την κορυφαια ανεση, συμπληρωνουν τα νεα Comfort καθιμστα τα οποια σχεδιαστηκαν ειδικα για τη GT, με βασικο στοχο την μεγιστη δυνατη ανεση, χωρις να απουσιαζει βεβαια και η απαραιτητη πλευρικη στηριξη.



Εξισου σημαντικο ειναι βεβαια, ενα Grand Tourer, να εχει κορυφαια ποιοτητα κυλισης. Η McLaren τοποθετει ειδικα ελαστικα, κατασκευης Pirelli, τα οποια μειωνουν το θορυβο που ερχεται στη καμπινα, απο τη κυληση τους, καθως και εχουν και πιο μαλακα πλαϊνα τοιχωματα, προκειμενου να μην ειναι και τοσο σκληρα. Επιπλεον η καμπινα εχει επενδυθει σε ολο το κομματι της, με ηχομονωτικα υλικα, προκειμενου να κραταει εκτος καθε ενοχλητικο ηχο. Στη GT, η McLaren τοποθετει στα 3 πισω παραθυρα (πανω απο το χωρο αποσκευων), τη τεχνολογια \”Sound & Solar Film\” (SSF), η οποια ειναι μια μεμβρανη που αποτελει μερος του γυαλιου που τοποθετειται στα παραθυρα αυτα (και στη προαιρετικη μη-ηλεκτροχρωματικη οροφη) και περα απο τη μειωση των ακτινων του ηλιου που εισερχονται στη καμπινα, εχει καταφερει να απομονωσει και καποιες συχνοτητες απο το θορυβο του δρομου, κανοντας ακομη πιο αθορυβη την νεα GT.


Μοντερνα ανεση. Πηγαινοντας το ραφιναρισμα, στην επομενη γενια του.

Το κλασσικο GT θυμιζει λιγο πολυ, κατι απο Jaguar η Bentley. Αριστοκρατικο, αλλα, ομολογουμενος, ξεπερασμενο και βαρετο, πλεον. Για αυτο και η McLaren, εμεινε πιστη στη φιλοσοφια της, του mind engineering, και δεν ακολουθησε τη \”παραδοση\” των υπολοιπων.

Κοιτωντας το εσωτερικο της GT, βλεπει κανεις μαυρο δερμα, δερμα σε αποχρωσεις γηινες, ευχαριστες και ξεκουραστες στο ματι. Για την GT, η McLaren προσφερει 3 specification-βαση (Standard, Pioneer & Luxe), τα οποια με τη σειρα τους εχουν 1 επιλογη εσωτερικου στο Standard (μαυρο δερμα), 2 στο Pioneer (με μια \”μιξη\” Alcantara & δερματος) και 6 στο Luxe (3 μονοχρωματικες επιλογες σε δερμα και 3 \”μιξεις\” μεταξυ μαυρου και των αλλων τριων), ολα εστιασμενα αναλογα στον κατοχο.



Η αισθηση που θελει η McLaren να εχει ο κατοχος καθε GT, ειναι ανοιγωντας τη πορτα και παιρνωντας θεση στο cockpit, να ειναι αδιαφορο αν θα κανει 10, 100 η 1000 χιλιομετρα σημερα. Ο σκοπος ειναι να γινουν με απολυτη ανεση. Και διασκεδαση, αν συναντησει καποια ενδιαφερουσα διαδρομη στη πορεια του ταξιδιου. Μη ξεχναμε, η GT ειναι μια ανετη McLaren, χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ειναι ικανη οδηγικα.

Επιδοσεις και βαρος, σε απολυτη ισορροπια

Το συνηθες GT, εχει το κινητηρα στο εμπρος μερος, ειναι βαρυ και οχι απαραιτητα οτι καλυτερο οδηγικα. Αλλα, εδω δεν μιλαμε για το συνηθες GT, μιλαμε για τη McLaren GT. Δεν σπαει τους κανονες, τους ξαναγραφει.


Ολη η ανεση και η πολυτελεια της GT, ζυγιζει 1530 κιλα. Νουμερο φαινομενικα μικρο, αλλα για τη McLaren ειναι στα ορια του ανεκτου. Ωστοσο, το βαρος, δεν ειναι θεμα αριθμου, αλλα θεμα κατανομης και ζυγισματος. Ειναι θεμα το που βρισκεται και πως, που καθοριζει τις πραγματικες ικανοτητες, η μη, και συμπεριφορα ενος αυτοκινητου.



Στη GT, το βαρος τεινει προς το κεντρο. Ειναι χαμηλη, για να εχει χαμηλοτερο κεντρο βαρους. Τη κινηση της αναλαμβανει ο twin-turbo 4λιτρος V8 που γνωριζουμε απο την 720S, με αποδοση στη συγκεκριμενη περιπτωση, 620 ιππους και 630Nm ροπη. Η τελικη ταχυτητα αγγιζει τα 326 χιλιομετρα την ωρα. Το 0-100 πραγματοποιειται σε 3.2 δευτερολεπτα, ενω το 0-200 σε μολις 9 δευτερολεπτα.



Στο μεσο ανθρωπο, μοιαζει απιθανο το πως ενα αυτοκινητο, με στοχο την ανεση και τη ποιοτητα κυλισης, να μπορει να παρεχει τετοιο επιπεδο επιδοσεων. Και ομως, μπορει. Με τα νεα Proactive αμορτισερ, η GT εξομαλυνει καθε ανωμαλια με το τροπο καλυτερο απο καθε αλλη McLaren εως σημερα, ενω ταυτοχρονα μπορει να προσφερει μεγιστη οδηγικη ικανοποιηση, κανοντας το αυτοκινητο απιστευτα ικανο, στο να κινειται σε γρηγορους ρυθμους σε ενα δρομο με στροφες. Τουλαχιστον, αυτο υποσχεται η McLaren.



\”A Grand Tourer, shouldn\’t feel like retirement\”. Αυτη η φραση ειναι ισως αυτο που περιγραφει καλυτερα απο καθε τι, την GT. Ειναι πρακτικα δυο αυτοκινητα σε ενα. Απο ενα ανετο, ταξιδιαρικο, ηρεμο διθεσιο GT, μεχρι ενα εκρηκτικο, ομως εξευγενισμενο, supercar. Ολα αυτα, αναλογα τη θεση των δυο επιλογεων του Active Dynamics Panel. 

Και ομως, φαινεται πως μπορει κανεις να τα εχει ολα

Πριν μερικα χρονια, στην πλατφορμα Sports Series, η McLaren ειχε παρουσιασει κατι που ο κοσμος δεν περιμενε. Την 570GT. Λιγη πιο \”μαλακη\” και πιο \”αργη\” σε ολα, απο την εκρηκτικη 570S η την \”αθλητικη\”, ωστοσο πιο ηπια, 540C.

Ηταν πιο ηρεμη, πιο πολιτισμενη. Φαινεται, πως ηταν μαλλον ενα \”πειραμα\” το οποιο εκαναν προκειμενου να βρουνε στη πορεια, τοσο οι ιδιοι οσο και απο τις γνωμες των κατοχων, ολες εκεινες τις μικρες λεπτομεριες που θα την εκαναν ακομη καλυτερη.



Αυτες και βρηκαν, και καπως ετσι, γεννηθηκε η GT. Η πιο πολυπλευρη McLaren που φτιαχτηκε ποτε. Αν καποιος ειναι τυχερος και μπορει να την αποκτησει, μετα, μονο μελημα του ειναι το ποιες διαδρομες θα ανακαλυψει και θα διασχισει. Εμεις, θα το φανταστουμε…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!