Ε, και τι έγινε;

Στις 26 Φεβρουαριου 2017, η Ελλαδα παγωνει στη θεα ενος βιντεο. Μια Porsche 911 turbo, που οδηγει ο γιος του ιδιοκτητη των Jumbo, Γιωργος Βακακης, μπαινει με τα πλαγια στο παρκινγκ της \”ευθειας της Θηβας\” στην Αθηνων- Λαμιας και προσκρουει με τρομακτικη ταχυτητα στο Honda Civic Type R που ηταν σταθμευμενο εκει. Ο ιδιοκτητης του, Υπατιος Πατμανογλου, βγαινοντας απο την τουαλετα, βρισκεται μπροστα σε μια κολαση φωτιας, στην οποια νεκροι κειτονται η συζυγος του, το μολις τριων ετων παιδακι τους, ο 24χρονος οδηγος της Porsche και ο συνεπιβατης του. Σημερα, βγαινει στη δημοσιοτητα το πορισμα για εκεινο το φρικτο τροχαιο. Το \”ζουμι\”, ειναι οτι ο Βακακης εχασε τον ελεγχο με την ταχυτητα των 320 χ.α.ω.
Τετοιες φρικτες, σοκαριστικες εικονες εχουν γινει, δυστυχως, καθημερινοτητα στην Ελλαδα. Μπορει να σταματησει;

Για μια ακομα φορα, οργισμενοι Ελληνες -και ατυχοι αλλοδαποι που χρησιμοποιουν τους δρομους μας- εκφραζουν, κυριως μεσω των κοινωνικων δικτυων, τη λυπη και την αγανακτηση τους για το συγκεκριμενο τροχαιο, αλλα και τη γενοκτονια που συντελειται στους δρομους. Ομως, η κατασταση που επικρατει σε αυτη τη χωρα, ειναι τοσο αλλοπροσαλλη, οσο και τα υπολοιπα που ζουμε.
Το λογικο, μετα απο ενα τοσο φρικτο τροχαιο που ειχε ολα τα \”συστατικα\” για να γινει πρωτοσελιδο και θεμα συζητησης μεσα σε χιλιαδες παρομοια (σχετικα) περιστατικα, θα ηταν να αλλαξει κατι. Η κοινη γνωμη να συγκλονιστει και ο τροπος που οδηγουν (οδηγουμε) οι Ελληνες να αλλαξει δραματικα. Στην πραγματικοτητα ομως, το μεγαλυτερο μερος των Ελληνων αντεδρασε σαν να ελεγε το κλασικο: \”Ε, και τι εγινε\”;
Ο αλλος μπερδευτηκε και πηγαινε αναποδα στην Εθνικη Οδο. Απο τυχη δεν πηρε μαζι του καμια οικογενεια. Αφου δεν μπορει, γιατι συνεχιζει να οδηγει; 

Αν κινεισαι στους δρομους αυτης της χωρας, θα το εχεις διαπιστωσει: \”Οδηγοι\” που \”ηπιαν ενα ποτηρακι\”, το \”πατησαν λιγο παραπανω\”, \”γονεις\” που πανε \”βολτα\” το παιδια με το μηχανακι… τετρακαβαλο (ακομα και βρεφος ειδαμε να κρατουν), που τα αφηνουν να γυρνανε αδετα στα πισω καθισματα. Μοτοσικλετιστες και ποδηλατες που πνιγουν χωρις αυριο τα κοκκινα φαναρια και τα στοπ, η πανε αναποδα, ΙΧηδες με τροχοφορα ερειπια που βγαινουν παγανια και οποιον παρει ο Χαρος, που παρκαρουν σε θεσεις, η μπροστα σε ραμπες αναπηρων, που κλεινουν ο ενας τον αλλο, που μιλανε στο κινητο, πεζους που περπατουν στη μεση του δρομου η που σνομπαρουν τις διαβασεις, που, που, που…
Οταν η λογικη παει βολτα

Το χαος των ελληνικων δρομων παρεμεινε απαραλλαχτο. Εχουμε 2017 και υπαρχουν μοτοσικλετιστες που δεν φορουν κρανος, οδηγοι αυτοκινητων που δεν φορουν ζωνη, ποδηλατες που περνανε με κοκκινο. Και, σε ολους αυτους, αν τολμησεις και κανεις μια παρατηρηση, την απαντηση την εχουν: \”Ε, και τι εγινε\”; Και σε πιο hardcore, το \”και τι εγινε;\” συνοδευεται απο το all time classic \”μπατσος εισαι ρε;\” η \”γαλλικα\”, χειρονομιες και θα-σου-ριξω-μια-μπουνια-να-μαθεις. \”Αφησε τους\”, λενε καποιοι φιλοι μου. \”Αδικως ασχολεισαι. Ειναι η φυσικη επιλογη\”. Και εγω διαφωνω και τους λεω οτι ολοι ξερουν, ολοι καταλαβαινουν, απλα \”κατι\” παει στραβα. Κατι στο οποιο φταιμε ολοι μας, που δεν εχουμε κανει κουλτουρα να θεωρειται τριτοκοσμικος, γελοιος, βλακας, αυτος που, πχ, περναει με κοκκινο. Γιατι, τον/την βλεπουμε να το κανει και λεμε \”ε, και τι εγινε\”;
Γιατι σκοτωνομαστε; Η Τροχαια μας εξηγει στατιστικα

Το σιχαινομαι αυτο, αλλα τα λεγα. Και τοτε και νωριτερα, με τον Παντελιδη. Η συντριπτικη πλειοψηφια, χεστηκε. Δεν δινει δεκαρα. Τον Ιαβερη τον αντιμετωπιζει σαν καποιον που απλα φωναζει διπλα και ας τους βριζει δικαιως μες στα μουτρα τους. Και, αντε να ημασταν ενας αγενης και απαιδευτος λαος στα οδικα πραγματα. Αλλα να μη συνεχιζαμε να τα πληρωνουμε σε αιμα. Δυστυχως, τα στοιχεια ακομα και μετα απο το συγκλονιστικο τροχαιο, δειχνουν πως οι Ελληνες σκοτωνομαστε με την ιδια ενταση. Η γενοκτονια ειναι ασταματητη. Φωνη βοωντος εν τη ερημω ο Ιαβερης, ατελειωτη η δουλεια που εχουν μπροστα τους φορεις και ιδρυματα, οπως το ΙΟΑΣ Πανος Μυλωνας.


Το 2016, οι νεκροι απο τροχαια δυστυχηματα σε ολη τη χωρα, αυξηθηκαν ελαφρως

 τον Αυγουστο και μονο στην Αττικη, θρηνησαμε 16 νεκρους, 22 σοβαρα τραυματιες και 379 ελαφρα, σε 15 τροχαια δυστυχηματα και 344 ατυχηματα. Τα κυριοτερα αιτια για τις τραγωδιες αυτες, συμφωνα με την Τροχαια ηταν η οδηγηση χωρις συνεση και προσοχη, η παραβιαση προτεραιοτητας και η παραβιαση των κανονων κυκλοφοριας απο πεζους, ενω η μη χρηση προστατευτικου κρανους απο τους οδηγους και επιβατες των δικυκλων.

Και, φυσικα, ημασταν τυχεροι που ηταν τοσοι λιγοι οι νεκροι. Τον ιδιο μηνα, η Τροχαια και παλι μονο στην Αττικη επιασε 432 μεθυσμενους οδηγους, 295 που παραβιαζαν το κοκκινο, 1.655 για υπερβολικη ταχυτητα, 196 που δε φοραγαν ζωνη και 1.317 που δεν φοραγαν κρανος.
Οι αριθμοι, δεν ειναι τυχαιοι. ουτε εχουν, φυσικα, εντοπιοτητα. Τον Ιουλιο στην Αττικη ειχαμε 12 τροχαια δυστυχηματα με 13 νεκρους, 27 ατυχηματα με αντιστοιχους σοβαρα τραυματιες και 456 με 570 ελαφρα τραυματιες.Τον Ιουνιο ειχαμε 15 νεκρους και 566 τραυματιες. Και, ειπαμε, δεν υπαρχει εντοπιοτητα. Στην Κρητη, για παραδειγμα, απο τον Ιανουαριο ως τον Αυγουστο, ειχαμε 36 νεκρους. Σε ολη τη χωρα, οι νεκροι απο τροχαια αυξηθηκαν κατα 2% το 2016 (75 ανα εκατομμυριο, εναντι 73), ενω ο αντιστοιχος δεικτης της Ε.Ε. κατεγραψε ισοποση μειωση (2%) στους θανατους ανα εκατομμυριο κατοικων.

Προσεξε: Συμφωνα με την επεξεργασια των στοιχειων των τροχαιων απο την ΕΕ, οι Ελληνες εχουμε τριπλασιες πιθανοτητες σε σχεση με τους υπολοιπους Ευρωπαιους και δη τους Σουηδους, να χασουμε τη ζωη μας στην ασφαλτο. Και, παρολα αυτα, δεν αλλαζουμε. Ο,τι και να γινει, ο,τι και να δουμε σε βιντεο η στο δρομο μας, ο,τι και να μας συμβει, σαν λαος, δεν αλλαζουμε. Λεμε αυτο το \”ε, και τι εγινε\”. Μοναδικη ελπιδα, οι γενιες που ερχονται και ειναι πιο συνειδητοποιημενες οδικα και οδηγικα. Αν μεινει βεβαια γενια ζωσα σε αυτη τη χωρα που, στατιστικα, βρισκεται στην υψηλοτερη θεση θανατων στην Ευρωπη ανα μοναδα πληθυσμου στα τροχαια ατυχηματα που αφορα την ηλικια 15-29.
Και, κατι τελευταιο, προς εξυπνακηδες και μη. Αντι να πειτε το μακρυ σας και το κοντο σας, συνειδητοποιηστε οτι το κρατος σας εχει χεσμενους (μια ματια στο οδοστρωμα και τα πεζοδρομια, η, ακομα καλυτερα στα νοσοκομεια, θα σας πεισει) και, την επομενη φορα που θα δειτε καποιον να κουρελιαζει τον ΚΟΚ, καντε εσεις κατι γι\’ αυτο. Μια παρατηρηση. Ευγενικα, μεν, καντε τη δε και, αν θελει, θα καταλαβει. Αν δεν θελει, ας γινει \”φυσικη επιλογη\”. Επειδη, πραγματικα, ειναι κριμα να παμε χαμενοι στους δρομους. Αρκετοι πηγαν χαμενοι. Ας τη σταματησουμε αυτη τη γενοκτονια.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!