H FCA εξετάζει απόσχιση για Maserati, Alfa Romeo

Με την κινεζικη Great Wall να δηλωνει ανοιχτα το ενδιαφερον της για την εξαγορα της FCA, η μερων της –ιδιαιτερα της Jeep- φαινεται πως το φετινο καλοκαιρι ειναι πολυ θερμο για την Fiat Chrysler. Γιατι, συμφωνα με τις τελευταιες πληροφοριες, η κοινοπραξια σχεδιαζει να προχωρησει σε αποσχιση της Maserati και της Alfa Romeo, οπως και των δραστηριοτητων τους.
H Alfa Romeo (στη φωτο η Giulia) ειναι εκ των υποψηφιων για αποσχιση απο το group

Σκοπος, για τον ιταλοαμερικανικο ομιλο ειναι να εστιασει σε αυτοκινητα μαζικης παραγωγης και να αυξησει τα κερδη, αλλα και την αξια του, καθως και να ξεκλειδωσει αξιες για την οικογενεια Agnelli και αλλους μετοχους της εταιρειας που υποαποδιδει σε αυτο τον τομεα -ειναι η εταιρεια με τη χαμηλοτερη αποδοση στον δεικτη Stoxx 600 Automobiles- καθως και να ξεφορτωθει χρεη υψους 4,2 δισεκατομμυριων ευρω, ως το τελος του ετους.
Να καρπωθει υπεραξιες απο το NYSE θελει η FCA

Προς ωρας, η δραστηριοτητα στα αυτοκινητα πολυτελειας κοστολογειται περιπου στα 7 δισεκατομμυρια ευρω, ενω η Magneti Marelli και οι αλλες επιχειρησεις του, κοστολογουνται στα 5 δισεκατομμυρια, συμφωνα με αναλυτες. Η Goldman Sachs, παντως, υπολογιζει οτι η αξια των επιχειρησεων της Fiat Chrysler φτανει, συνολικα, τα 50 δισεκατομμυρια ευρω.
Για τη Ferrari, εγινε ηδη αποσχιση, το 2016. Τωρα, Maserati, Alfa Romeo, Comau, Teksid, προβαλλουν ως πιθανες υποψηφιες

Οπως μεταδιδει το διεθνες ειδησεογραφικο πρακτορειο Bloomberg, ενω οι συζητησεις μεταξυ των executives συνεχιζονται με πολλες προτασεις να πεφτουν στο τραπεζι, μεταξυ των οποιων το «διαζυγιο» με μια η περισσοτερες μοναδες του ομιλου, η τελικη αποφαση δεν αναμενεται να ληφθει πριν απο τις αρχες του 2018, ενω στους \”υποψηφιους\” για \”διαζυγιο\” ειναι και οι Teksid και Comau.
 

Maserati Gran Turismo

Με τους Κινεζους να πιεζουν για συγχωνευση, εξαγορα η… οτιδηποτε υπαρχει διαθεσιμο, προσπαθωντας να αποσπασουν χρησιμη τεχνογνωσια απο την Jeep (ειναι ο κυριος τομεας δραστηριοτητας της Great Wall) αλλα και να προλαβουν τις νομοθετικες ρυθμισεις οι οποιες ερχονται τον Σεπτεμβριο στην ΕΕ, ενω ηδη εχουν αρχισει να εφαρμοζονται στις ΗΠΑ (με κυριο σκοπο την απαγορευση πωλησης επιχειρησεων, η μετοχων τους σε κινεζικους ομιλους για να μη διαρρευσει η τεχνολογια) τα χρονικα περιθωρια γι’ αυτους μοιαζουν να στενευουν.

Οχι ομως για τον CEO της FCA, Sergio Marchionne, 65 ετων, ο οποιος προετοιμαζει την τελικη μορφη του πενταετους του πλανου, πριν αποχωρησει απο τον ομιλο, το 2019. Και, για τον Ιταλο, η αποσχιση, ο διαχωρισμος μερων απο το γκρουπ ειναι κατι που συνηθιζει. Αλλωστε, το εχει ξανακανει το 2011, οταν εκανε spin off τον κατασκευαστη βαρεων οχηματων CNH Industrial NV και, μολις το 2016 ο ομιλος πηρε «διαζυγιο» απο τη Ferrari.
Ο 57χρονος CEO της FCA, Sergio Marchionne ειναι μεγαλος φαν των… διαζυγιων

Σημερα, οι δυο παραπανω εταιρειες εχουν συνδυασμενη χρηματιστηριακη αξια 57 δισεκατομμυριων δολαριων, αρκετα μεγαλυτερη με τα 6 δισεκατομμυρια που ηταν η αξια τους το 2004, οταν ανελαβε ο Marchionne.

Υπ’ αυτη τη λογικη, η FCA φαινεται να προτιθεται να κρατησει την Jeep για να αγκιστρωσει την μαζικη αγορα και να ενισχυσει τις πωλησεις της, κρατωντας παραλληλα και τις Dodge και Ram.

Παρολα αυτα, το σχεδιο του Marchionne, αν δεν προχωρησει η συμφωνια με τη Great Wall –που φαινεται δυσκολο να προχωρησει– εχει και τα ρισκα του. Η Alfa Romeo, για παραδειγμα, ειναι σε πρωιμο σταδιο της προσπαθειας της να (ξανα)γινει μια παγκοσμια μαρκα πολυτελειας και χρειαζεται ακομη δισεκατομμυρια ευρω σε επενδυσεις ωστε να εξελιξει νεα μοντελα που θα ανταγωνιστουν αυτα των BMW – Mercedes-Benz. Και, ουτε η Maserati, ουτε κυριως η Alfa Romeo εχουν την αιγλη της Ferrari.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!