Θα χωρεσει τον διμετρο καλαθοσφαιριστη και την… βενιαμιν τσιρλιντερ του!
Με την διαπιστωση πως οι Ευρωπαιοι γινονται ολοενα και ψηλοτεροι, η Nissan αντιμετωπισε κατα τη δημιουργια του νεου MICRA μια μεγαλη προκληση. Για παραδειγμα, οι Ολλανδοι και οι Σκανδιναβοι ανηκουν και επισημως στους ψηλοτερους λαους παγκοσμιως. Ειναι χαρακτηριστικο το γεγονος οτι ο μεσος Ολλανδος σημερα εχει υψος 1,82 μετρα περιπου.
Η διαφοροποιηση στο υψος των ανθρωπων αποτελεσε το εναυσμα για μια συναρπαστικη προκληση, που επρεπε να αντιμετωπισουν οι μηχανικοι της Nissan, στη φαση της αναπτυξης του νεου MICRA. Για την ακριβεια, επρεπε να δημιουργησουν ενα εσωτερικο χωρο στο νεο μοντελο που οχι μονο θα παρεχει εξαιρετικη ανεση για τον οδηγο και τους επιβατες ανεξαρτητως υψους, αλλα αυτο να γινει πραξη σε ενα supermini με εξωτερικο μηκος μολις 3.999 χιλιοστα.
Η ομαδα στο Ευρωπαϊκο Τεχνικο Κεντρο της Nissan (NTCE), στο Cranfield του Ηνωμενου Βασιλειου, ηταν ετοιμη να αντιμετωπισει αυτη την προκληση. Ετσι, το νεο MICRA εχει κορυφαιο εσωτερικο χωρο για τους εμπρος επιβατες, που οφειλεται εν μερει σε μια πρωτοποριακη προσεγγιση.
Ο Lee Griggs, Ανωτερος Μηχανικος στο NTCE, εξηγησε πως αυτο εγινε εφικτο : “Ειναι μια πολυ απλη ιδεα. Επιλεγουμε συναδελφους του NTCE διαφορων μεγεθων και λαμβανουμε 40 διαφορετικες μετρησεις απο καθε ενα απο αυτους, καταγραφοντας τα παντα, απο το υψος και την θεση των ματιων οταν ειναι καθημενοι, μεχρι την εκταση των χεριων και των ποδιων τους.\”
Επιπλεον ο Lee προσθεσε: “Αυτο σημαινει οτι πρεπει παντα να εχουμε τουλαχιστον 200 ανθρωπους που μπορουμε να καλουμε σε συντομο χρονικο διαστημα για να επικυρωσουμε με τις μετρησεις τους, τις οποιες ιδεες η τις αλλαγες μας. Φυσικα, εχουμε εσωτερικα προτυπα για την εκτελεση των εργασιων μας, αλλα στον πραγματικο κοσμο η πληροφορηση απο τους ανθρωπους που συμμετεχουν στις δοκιμες ειναι εξισου ζωτικης σημασιας.\”
Με το ψηλοτερο εργαζομενο στο NTCE να ειναι 2 μετρα και τον κοντυτερο στα 1,52 μετρα, επιτυγχανεται μια ευρεια πληροφορηση που αποδειχθηκε χρησιμη στη δημιουργια του ευρυχωρου εσωτερικου του νεου MICRA.
Ο Lee συνεχιζοντας ειπε: “Το MICRA εχει την καλυτερη στην κατηγορια του ρυθμιση (διαδρομη εμπρος/πισω) του καθισματος και ενα στανταρ ρυθμιζομενο τιμονι σε υψος και βαθος, ετσι ωστε ο καθενας να καθεται ανετα.\”
Απο την πρωτη στιγμη της διαδικασιας αναπτυξης του νεου μοντελου, η κορυφαια στην κατηγορια ανεση και προσαρμοστικοτητα τοσο για ψηλους οσο και για μικροσωμους οδηγους, αναγνωριστηκε απο τη Nissan ως ενας απο τους βασικους παραγοντες ελξης πελατων απο μεγαλυτερης κατηγοριας μοντελα.
Με βαση το παραπανω κριτηριο, οι υποψηφιοι αγοραστες αναζητουν επιπλεον εναν εξαιρετικο σχεδιασμο που εστιαζει στην χρηση ποιοτικων υλικων στην καμπινα. Ετσι, την ωρα που η ομαδα του Lee εργαζοταν προσεκτικα λαμβανοντας υποψη τους διαφορετικους σωματοτυπους, οι σχεδιαστες της Nissan εργαζονταν για να δημιουργησουν ενα πραγματικα ενθουσιωδες εσωτερικο.
Το αποτελεσμα αυτης της δουλειας ειναι ενα εντυπωσιακο σχημα ταμπλο, με ενα συναρπαστικο συστημα ενημερωσης και ψυχαγωγιας με οθονη αφης (εκτος της βασικης εκδοσης). Η διχρωμια των υλικων στο ταμπλο σε συνδυασμο με τα μαλακης υφης υλικα που ειναι στανταρ σε ολες τις εκδοσεις, προσφερουν εντυπωσιακες δυνατοτητες εξατομικευσης και ενα συναρπαστικο αποτελεσμα.
Σημαντικο ειναι και το γεγονος οτι το εργονομικο εσωτερικο του MICRA εχει ενισχυσει τα διαπιστευτηρια του και στην ασφαλεια. Για παραδειγμα, χρησιμοποιωντας τελευταιας τεχνολογιας καμερες υψηλης ευκρινειας, αλλα και τεχνολογια παρακολουθησης των ματιων κατα τη φαση της αναπτυξης, οι μηχανικοι του NTCE ηταν σε θεση να κατανοησουν ακριβως ποιες περιοχες του ταμπλο και των οργανων κοιταζουν οι οδηγοι, οπως και για ποσο χρονο.
Τα παραπανω δεδομενα, συνετελεσαν στην ολοκληρωμενη εσωτερικη σχεδιαση του νεου MICRA κατα τη διαρκεια αναπτυξης του μοντελου. Παραλληλα, η συγκριτικη αξιολογηση σε σχεση με ανταγωνιστικα μοντελα, σημαινει για τη Nissan οτι το νεο MICRA εχει τον χαμηλοτερο δεικτη αποσπασης προσοχης του οδηγου στην κατηγορια Β.
Σε συνδυασμο με τις προηγμενες τεχνολογιες ασφαλειας, το νεο MICRA ειναι ενα απο τα ασφαλεστερα μικρα αυτοκινητα στο δρομο. Στα συστηματα που αυτο διαθετει περιλαμβανονται η Εξυπνη Προειδοποιηση και Προληψη Αποκλισης απο τη Λωριδα Κυκλοφοριας (Ιntelligent Lane Intervention) η οποια καθοδηγει διακριτικα το αυτοκινητο πισω στο κεντρο της λωριδας, οπως και η Εξυπνη Πεδηση Εκτακτης Αναγκης με Ανιχνευση Πεζων (Intelligent Emergency Braking with Pedestrian Detection).
Το νεο Nissan MICRA κατασκευαζεται στην Γαλλια και οι πωλησεις του θα ξεκινησουν στην Ελλαδα την ερχομενη ανοιξη.