Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για την εξαγορά της Opel από την Peugeot

Ταραζει τα νερα της παγκοσμιας αυτοκινησης η ειδηση οτι η επικεφαλης του PSA Group, Peugeot, βρισκεται σε προχωρημενες συζητησεις για την εξαγορα απο τη GM, της Opel. Με τις μετοχες των δυο κολοσσων να κανουν ραλλυ σημερα στα διεθνη χρηματιστηρια, πηγες του ειδησεογραφικου πρακτορειου Bloomberg σημειωναν οτι η συμφωνια θα μπορουσε να κλεισει εντος εβδομαδων, αν και οι διαπραγματευσεις ειναι περιπλοκες και το deal θα μπορουσε να καταρρευσει ανα πασα στιγμη.

Η αλλη εκπληξη ειναι το γεγονος οτι η Peugeot φερεται να εχει δεσμευθει για επαναδομηση και αναπτυξη της Opel στη Γερμανια, ως ανεξαρτητος βραχιονας απο τη γαλλικη επιρροη, επιλογη που αναλυτες, οπως ο Jose Asumendi, της J.P. Morgan, βλεπουν επικινδυνη.

Η GM, συμφωνα με τους αναλυτες της Macquarie, εχει εκτιμησει την αξια της Opel στα 2,6 δισεκατομμυρια ευρω (2,8 δις δολαρια) και αναζητα μια συμφωνια \”πακετο\” στην οποια -με αγνωστο αντιτιμο και ορους, ως τωρα- θα ενταξει και την πωληση της Opel, καθως και του βρετανικου κομματιου της, της Vauxhall. Αντιστοιχως, τo PSA (Peugeot, Citroen, DS) κοστολογειται σημερα στα 16,2 δισεκατομμυρια ευρω, αφου οι μετοχες του ανεβηκαν κατα 4,3% στα 18,70 ευρω.
 
Την ιδια ωρα, πηγες του γαλλικου Υπουργειου Οικονομικων (το γαλλικο Δημοσιο διαθετει το 14% του PSΑ) εμφανιζονταν θετικες με την εξαγορα, οπως μεταδιδει το διεθνες πρακτορειο Reuters και μαλιστα υποσχονται οτι η γαλλικη κυβερνηση θα στηριξει ενα τετοιο deal.

Στη Γερμανια ωστοσο, το κλιμα καθε αλλο παρα θετικο ειναι. Το βιομηχανικο συνδικατο IG Metall εριξε τις πρωτες προειδοποιητικες βολες, λογω του οτι οι δυο εταιρειες συζητουν την πωληση χωρις τη συμμετοχη του. Η δε Γερμανιδα υπουργος Οικονομικων και Βιομηχανιας Brigitte Zypries ειπε οτι ηταν \”εντελως απαραδεκτο\” το γεγονος οτι οι πρωτες συζητησεις μεταξυ του PSA Group και της GM εγιναν χωρις τη συμβουλη της γερμανικης τοπικης κυβερνησης.

Και γιατι ταραζει τα νερα ενα τετοιο deal; Γιατι, σε περιπτωση που θα ευοδωθει η συμφωνια, το PSA Group, μετα την αποκτηση και της Opel, θα αποτελει τη δευτερη μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρωπης, με ενα μεριδιο 16,3% της ευρωπαϊκης αγορας, μετα απο το VAG αφηνοντας πισω του τη Renault SA. 

Σε περιπτωση αποκτησης της Opel, το PSA Group θα αποκτησει προσβαση στον μηχανολογικο τομεα της Opel και ιδιαιτερα την τεχνολογια ηλεκτρικων αυτοκινητων, ενω θα της γινει ευκολοτερο να εξοικονομησει κοστος με κοινες πλατφορμες κ.α.

Απο την αλλη, βλεπουμε οτι ο Αμερικανος κατασκευαστης επιχειρει μια… ηρωικη εξοδο απο την ευρωπαϊκη αγορα, καθως απο το 1999 ως σημερα εχει χασει περιπου 20 δισεκατομμυρια δολαρια και αναγκαστηκε να κλεισει ενα εργοστασιο στο Bochum της Γερμανιας, το πρωτο εργοστασιο αυτοκινητων που εκλεισε στη χωρα, μετα απο το ΄Β Παγκοσμιο Πολεμο. Κατα τους αναλυτες του Bloomberg, η αποφαση της GM να αποχωρησει απο την Ευρωπη εχει ληφθει μετα απο την αποφαση για το Brexit. 

Η CEO της GM, Mary Barra, θελει εξοδο απο την Ευρωπη 
Πισω απο τη φυγη της GM απο την Ευρωπη κρυβεται και η αποφαση της CEO της GM, Mary Barra, η οποια προσπαθει να περικοψει απ\’ οπου μπορει με σκοπο να επιστρεψει στους μετοχους κερδη υψους 9 δισεκατομμυριων δολαριων.

Απο το 2014, οποτε και ανελαβε, η GM εχει αποσυρει τη Chevrolet απο την Ευρωπη, \”σκοτωσε\” τη Saab, ενω αποχωρησε απο ζημιογονες γι\’ αυτη αγορες, οπως η Ρωσια και η Ινδονησια. Με την αποφαση να πουλησει την Opel, η οποια προσθετε περισσοτερες απο 1 εκατομμυριο πωλησεις ετησιως στη GM (το διεθνες μεριδιο της οποιας επεσε κατα 0,3% το προηγουμενο ετος) φαινεται πως η GM εγκαταλειπει την κουρσα των διεθνων πωλησεων, στην οποια κατειχε (με 10 εκατομμυρια μοναδες περυσι) την τριτη θεση, πισω απο τις Volkswagen και Toyota Motor Corp. Και, αυτο το τελευταιο, ισως ειναι ικανο να μας θυμισει τα λεγομενα αναλυτων περι εσωστρεφειας των αμερικανικων επιχειρησεων μετα απο την εκλογη Τραμπ…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!