Δεν περασε και πολυς καιρος απο τοτε που το TopSpeed.gr εγραφε οτι η Toyota εχει αποφασισει να λανσαρει το πιο σκληροπυρηνικο Yaris ever (διαβασε εδω το ρεπορταζ μας) και ο ιαπωνικος κολοσσος μας επιβεβαιωσε. Το νεο Yaris Gazoo (ετσι θα ονομαζεται, πιθανοτατα), για το οποιο γραφαμε οτι \”θα εχει περιπου 200 ιππους\” και τελικα θα εχει 210+, θα κανει, συμφωνα με τις πληροφοριες μας, το σπριντ 0-100 χ.α.ω. σε κατι παραπανω απο 6 δευτερολεπτα. Κι ομως, αυτο, ειναι το πιο… νεροβραστο απο τις πληροφοριες που ερχονται στα αυτια μας.
Ναι, η Toyota, αποφασισε να παρουσιασει το \”αγριο\” Yaris της στην εκθεση αυτοκινητου της Γενευης, τον Μαρτιο, τις ημερες που το Yaris WRC θα κανει το ντεμπουτο του στο WRC. Το μοντελο της Toyota που θα παρεχεται σε χρωματισμο ο οποιος θα παραπεμπει στο Yaris WRC εχει μηκος 3,945mm, πλατος 1,695mm wide και υψος 1,500mm, ενω το βαρος του περιοριζεται στα 1010 κιλα. Παροτι πληροφοριες για τον κινητηρα του δεν εχουμε ακομα, ξερουμε οτι θα υπερβαινει τους 210 ιππους (ελπιζουμε να μην 211) και πως γενικοτερα το μοντελο εχει υποστει εκτεταμενες μετατροπες απο τη Gazoo Racing για βελτιωση τοσο στα κρατηματα του, οσο και στην ποιοτητα κυλισης.
Με αυτο το Yaris, η Toyota κανει πραξη την υποσχεση του Akio Toyoda που, χωλωμενος απο τα σχολια περι \”νεροβραστων Prius\”, ελεγε οτι \”θα αποδειξουμε πως φτιαχνουμε διασκεδαστικα στην οδηγηση αυτοκινητα\” και μπαινει στα… χωραφια του Ford Fiesta ST, του Peugeot 208 GTI, αλλα και του Mini Cooper S.
Ομως, ουτε και εδω τελειωσαμε. Ναι, το Yaris Gazoo θα ειναι εκπληκτικο, οπως ολα δειχνουν, ομως θα ειναι η τελευταια λεξη του αρτι τοποθετηθεντα στη θεση του chief engineer της Gazoo Racing, Tetsuya Tada (ειναι ο ανθρωπος που ετρεξε το project του GT86); \”Οχι\”, λενε οι πηγες μας και παραπεμπουν σε κατι ανατριχιαστικα δυνατο: Μια εκδοση του Yaris, η οποια θα συνεχισει την παραδοση των rally replicas (Toyota Celica GT4, Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza WRX), οντας, επι της ουσιας, μια street legal εκδοση του Yaris WRC!
Οι πληροφοριες μας αναφερουν οτι το Toyota Yaris… WRC, με το bodykit του αυθεντικου αγωνιστικου της Toyota, το μοτερ του WRC (1,6 λιτρα turbo 375 ιππων) να δινει την κινηση εμπρος, δυο ηλεκτρικα μοτερ να δινουν κινηση στους πισω τροχους και συστημα ανακτησης ενεργειας KERS, εξεταζεται να παρουσιαστει μετα απο το 2018 απο την Toyota. Και οτι θα αποτελεσει μια επιδειξη της Toyota για την πρωτοπορια της στα υβριδικα αυτοκινητα, ακομα και αν αυτα ειναι επιδοσεων. Σκεψου το: Ενα Yaris, με αποδοση κατι λιγοτερο απο 400 ιππους, που να κανει το 0-100 σε κατι παραπανω απο 3,5 δευτερολεπτα, με ενα εκρηκτικο bodykit και \”ταυτοτητα\” βγαλμενη απο το χωμα, τη λασπη και το χιονι του WRC. Θα μπορουσε να γινει πραγματικοτητα κατι τετοιο;
Για να το καταλαβουμε, θα πρεπει να ανατρεξουμε σε καποια στοιχεια, τα οποια θα τα συνδυασουμε: Περιεργως, η Toyota επεμενε να κανει αναφορες στη Celica GT4 και την \”κληρονομια\” της, κατα την παρουσιαση του Yaris WRC. Τυχαιο; Ισως; Επειτα, η Toyota εχει παρουσιασει ξανα, ως concept (στην εκθεση αυτοκινητου του Παρισιου, το 2013), το Yaris Hybrid-R με 400 ιππους και τετρακινηση. Και, μετα ειναι οι δηλωσεις, σε ανυποπτο χρονο, του αφεντικου της Toyota Europe, Johan Van Zyl.
\”Θελουμε\”, ειπε ο Van Zyl, \”να δημιουργησουμε παγκοσμια αισθηση για τους αγωνες και η Gazoo συμβολιζει για εμας το να μαθαινουμε απο τους αγωνες και να εξελισσουμε τον ενθουσιασμο για τα αυτοκινητα. (…) Δεν υπαρχει λογος να τρεχεις σε αγωνες αν αυτο δεν αντικατοπτριζεται στο προϊον σου (…) Ειμαι κι εγω ανθρωπος που αγαπαει τα αυτοκινητα και ετσι, μου αρεσει να βλεπω οτι οι ανθρωποι μπορουν να νιωσουν πραγματικα την εμπειρια και τη χαρα αυτου (σ.σ. των αγωνων αυτοκινητων)- ειδικα αυτοι που ειναι πραγματικοι enthusiasts. Ξερετε, πολλοι ανθρωποι αρεσκονται να φορανε τα ιδια Nike με τους αθλητες, ακομα και αν δεν μπορουν να τρεξουν τοσο γρηγορα\”. Τα συμπερασματα, δικα σου…